Strona 1 z 13

Mazda6 GY RF '05 2,0 MZR-CD 136KM AERO

PostNapisane: 10 lis 2011, 10:01
przez Magoor
Witam.
Już dłuższy czas jestem na forum ale dopiero ostatnio postanowiłem pokazać swoją M6 ogółowi. Produkcja w styczniu 2005. Sprowadzona i zakupiona w maju 2010 roku od pierwszego właściciela z Mediolanu. Nie była tam serwisowana w ASO, ale jednak zadbana. Jedynie zderzaki poobijane, ale to już włoska przypadłość podobno. Do tej pory zrobiłem nią 40 000 km i nie narzekam, chociaż początkowo mnie trochę zawiodła (głośniejsza niż myślałem i inna dynamika w porównaniu z moimi dotychczasowymi benzyniakami).

Wyposażenie ponad to co zawsze:
– radio, zestaw BOSE
– zestaw głośnomówiący NOKIA
– dogrzewanie silnika WEBASTO
– skórzana tapicerka
– podgrzewane fotele
– pełna elektryka szyb, lusterek i fotela (brak mi jednak funkcji pamięci fotela)
– ksenony
– światła przeciwmgielne
– klimatronik
– i coś jeszcze?

Serwisowanie:
2010
– wymiana rozrządu bez pompy wody
– czyszczenie smoka
– pasek klinowy
– wymiana elastycznego przewodu sprzęgła
– wymiana tylnego łożyska z jednej strony
– naprawa urwanej regulacji reflektora
– konserwacja podwozia i profili
– geometria kół i zbieżność – profilaktyka
– klocki hamulcowe na przód

2011
– wymiana szyby czołowej
– dwa wtryskiwacze
– czujnik (zawór?) regulacji ciśnienia w pompie do wtrysków
– pompka na obudowie filtra paliwa
– podkładki pod wtryskami

2012
– sprężarka klimatyzacji
– klocki hamulcowe tył
– przewód elastyczny wysprzęglika sprzęgła ponownie
– przeczyszczenie przewodów od turbiny
– wymiana sprzęgiełka alternatora
– akumulator Exide 100Ah 720A

2013
– komplet sprzęgła LUK
– koło dwumasowe EXEDY
– wahacz przedni poprzeczny P i L
– zaciśnięte hamulce przednie z powodu korozji
– wybierak drążka zmiany biegów
– jeszcze raz przewód elastyczny sprzęgła

2014
– tulejki drążka stabilizatora P
– poduszka pod silnikiem
– pasek alternatora
– ponownie podkładki pod wtryskami
– trzy wtryski
– sprzęgło alternatora
– regeneracja alternatora
– usunięcie korozji z tylnych i przednich błotników oraz tylnych drzwi
– czyszczenie smoka olejowego
– pęknięty kolektor
– klocki na przód TRW
– czyszczenie zacisków zapieczonych hamulcowych

2015
– wymiana rozrządu (pasek, rolki i pompa)
– załatanie dziury po wkręcie w oponie

2016
– wahacz dół prawy przód i tuleja w poprzecznym
– znów zapieczony zacisk hamulca (teraz prawy)
– polerka zderzaka po przetarciu


Moje modyfikacje i poprawki (nie w kolejności ich wykonywania):
2010
– rozbudowa webasto do pełnego ogrzewania (super sprawa)
– montaż mgłowych dysz spryskiwacza
– żarówki Philips Nightbreaker H1 i H3
– założenie czujników cofania
– wyciszenie wszystkich drzwi i przestrzeni bagażnika farbą, matami bitumicznymi i matą wygłuszającą (efekt zadowalający)
– przyciemnienie szyb tylnej części
– LED jako postojówki
– wymiana dywaników na welurowe
– siatki zabezpieczające w bagażniku
– montaż elektrycznego podgrzewacza paliwa
– czyszczenie reflektorów i soczewek – leczenie

2011
– czyszczenie EGR – profilaktyka
– czyszczenie przepływomierza – profilaktyka
– czyszczenie SCV – profilaktyka (oznaczenie wersji z prawdopodobną wadą)
– czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa – profilaktyka
– oświetlenie LED – drzwi, tablica rejestracyjna, kabina z przodu (tył został na żarówkach dla gości lubiących żółte światło), bagażnik z przerobieniem na większe i jaśniejsze oświetlenie rurkowe. Wszystko kolor biały zimny.
– początki oklejania folią wnętrza (na razie kierownica i pojemnik na napoje)
– montaż siłowników maski – Fotorelacja
– klubowe podkładki pod tablice (przód standard, z tyłu „speszyl lymyted edyszyn” pod kolor auta)
– podświetlenie LED panelu klimatyzacji na czerwono
– polerowanie tylnych lamp
– pasek przyciemniający na przednią szybę

2012
– naklejka grupy lubelskiej
– światła do jazdy dziennej w kratce
– podwójne oświetlenie pozycyjne lamp tylnych (3 stopy, 4 pozycje, 1 p/mgielna, 2 cofania) – taki US
– pomalowanie wszystkich zacisków hamulców na czerwono
– dodatkowe gniazdo zapalniczki w górnym schowku niezależne od pozycji kluczyka

2013
– zmiana podświetlenia zegarów na blady niebieski, a wskazówek na mocną czerwień
– gumowe dywaniki na zimę
– box racechip pro – obecnie 159 KM

2014
– pakiet aero – tylny zderzak, przedni, progi, lotka, grill
– polerka całego auta
– koła "17
– dzwoniąca tablica rejestracyjna uciszona
– klamka klapy bagażnika
– kluczyk scyzoryk
– czarne przednie lampy
– przyciemnione tylne lampy
– czarny tylny słupek

2015
– welurowe dywaniki

2016
– pogrubiona, wyprofilowana i obszyta nową skórą kierownica
– nowa skóra mieszka i gałki zmiany biegów z czerwonym obszyciem
– nowa skóra dźwigni hamulca ręcznego
– nowa skóra z czerwonym obszyciem podłokietnika
– fotele z czerwonymi obszyciami



Do zrobienia w:
2011
– porządek z oświetleniem panelu ogrzewania (świeci za mocno i na pomarańczowo, bo ktoś założył zwykłe czerwone żaróweczki i nie zostawił mi tych kapturków) – zrobione
– dokończenie prac nad kluczykiem-scyzorykiem – zrobione w 2014
– domykanie szyb – nie będzie chyba
– podkładki pod wtryskami – zrobione
– zmiana podświetlenia zegarów – zabrakło weny

2012
– czyszczenie czego się tylko da jeszcze – zrobione (pomysłów na więcej brak, ale pewnie jeszcze coś się znajdzie z czasem)
– porządny przegląd wszystkiego (wtryski, sprzęgło, dwumasa, turbo, zawieszenie, układ kierowniczy) – zrobione
– nakładka ochronna na próg bagażnika – może na innym zderzaku
– dodatkowy przezroczysty filtr za filtrem paliwa – zrobionejuż wywalone

2013
– polerka szyb z rys – częściowo zaczęte z pozytywnym skutkiem
– dołożenie mocy (box, chip, czy coś – jeszcze nie wiem) zrobione
– zmiana podświetlenia zegarów na niebieskawe – zrobione

2014
– rdza na nadkolach i rancie drzwi – zrobione
– tuning optyczny – pakiet aero – zrobione
– felgi 17 – zrobione
– oczyszczenie i zabezpieczenie tapicerki oraz lakieru – zrobione
– obszycie kierownicy nową skórą – nie podoba mi się jakość wykonania i nie zrobię
– dywaniki welurowe – zrobione w 2015
– wyciszenie przedniej części kabiny – zrobione
– wygłuszenie i zabezpieczenie nadkoli z zewnątrz – brak natchnienia do pracy
– sesja zdjęciowa – zrobione


2015
– stuki wyeliminować z prawej strony – mechaników 3 nie dało rady
– tarcze nowe – nie ma jeszcze potrzeby jednak
– dywaniki welurowe – zrobione
– oklejenie niektórych elementów wnętrza – zrobione, nie spodobały się i nie ma
– obszycie kierownicy nową skórą – zrobione w 2016


2016
– obszycie gałki, mieszka, dźwigni ręcznego, podłokietnika na nowo – zrobione
– poprawa wizualna foteli – zrobione
– stuki zawieszenia – zrobione


Eksploatacja:
– paliwo na BP lub Orlen, czasem Lukoil + czasem depresator Kleen-Flo
– filtry Knecht
– wycieraczki Motgum, Alca, Valeo
– opony letnie Uniroyal Rainexpert 205/55 R16 91V, + Dunlop SP Sport Fastresponse + felgi alu oryginalne
– opony letnie Continental ContiSportContact 5 205/50 R17 V
– opony zimowe Dunlop SP Wintersport 3D 195/65 R15 91T + felgi stalowe + kołpaki ;P
– olej Dexelia 5W30, Elf 900SXR 5W30

Obrazek


Udział MAZDY w konkursach fotograficznych

2010
– jeden raz gdzieś daleko bez podium i nie ma się czym chwalić

2011
– cztery podejścia (dwukrotnie gdzieś dalekie miejsca i nie zasługują na pokazanie)
1 miejsce
Magoor11.jpg


2 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2012
Magoor1111.jpg


2012
– jeden raz i
1 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2013
Magoor12.jpg


2013
– dwa razy
2 miejsce
Magoor113.jpg


1 miejsce i później miejsce w kalendarzu 2014
Magoor1213.jpg


2014
– jeden raz
3 miejsce
Magoor14.jpg


2015
– dwa razy
2 miejsce
Magoor15.jpg

1 miejsce
Magoor.jpg



Kilka zdjęć z momentu zakupu:

znikły

Obecne fotki auta i modyfikacji.
IMG_3061a.jpg

Zegaryb.jpg

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 10 lis 2011, 10:05
przez glowasiek
pieknie sie prezentuje .... no i trzeba przyznac, ze wlozyles w nia sporo pracy ... zycze szerokosci i bezawaryjnego uzytkowania !!

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 10 lis 2011, 11:15
przez s i w y
najs :D

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 10 lis 2011, 14:02
przez IraZ
Fajna arabska tablica rejestracyjna z przodu :D

Magoor napisał(a):Chciałbym ale chyba nic z tego:
– felgi 17

chyba będę miał na zbyciu na wiosnę 2012 wraz z oponkami

Szerokości i przyczepności <faja>

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 10 lis 2011, 22:54
przez lukias81
No w końcu się pokazał :D Śliczna jest, prawie jak moja ;) Tak coś czułem, że ta Twoja tylna podkładka jest lepszego sortu, niemniej jestem bardzo wdzięczny i za to co dostałem <spoko>
Trzeba się spotkać mazda w mazdę i popatrzeć co by tu jeszcze...

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 10 lis 2011, 22:59
przez Pawciu
Same srebrne :P ostatnio oglądam ale te są najpiękniejsze <serduszka>
Szerokości <spoko>
Pozdro Pawciu

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 11 lis 2011, 10:05
przez Magoor
IraZ napisał(a):Fajna arabska tablica rejestracyjna z przodu :D

Takie coś wyszło. Po normalnej sesji będą normalne tablice, a tak to miałem jakąś składankę zdjęć i zapodałem aby coś było. A może i to ciekawy pomysł na kreatywną kontynuację. hahaha

IraZ napisał(a):chyba będę miał na zbyciu na wiosnę 2012 wraz z oponkami

A jaki wzór?

lukias81 napisał(a):Trzeba się spotkać mazda w mazdę i popatrzeć co by tu jeszcze...

Z tym to się w pełni zgadzam.

Pawciu&Elvii napisał(a):Same srebrne :P ostatnio oglądam ale te są najpiękniejsze <serduszka>

Teraz to faktycznie tak się posypały te kolory. Ciężko przez to na indywidualizm, a więc można się bawić w pewne modyfikacje coby nie było za nudno. Srebrne są fajne. <spoko>

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 11 lis 2011, 10:22
przez bury84
silver the best!!! Fajny zadbany egzemplarz. Szerokości <piwo>

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 11 lis 2011, 22:24
przez lukias81
Właśnie zauważyłem, że masz srebrne wstawki na kierownicy... Ja nie mam, będę coś musiał pokminić w tym temacie.

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 13 lis 2011, 00:35
przez eszo67
Ladna ta Mazdusia <spoko> widac ze dbasz o nia.Napisales ze jest ze stycznia 2005,moja jest dokladnie z 7 stycznia 2005 :)

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 13 lis 2011, 03:29
przez dobrzyn22
prawie jak moja hehe- fajne auto-bezawaryjności życzę :D

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 13 lis 2011, 14:49
przez Fans
Elegancka Mazdzianka. Fajnie by się prezentowała z przyciemnionymi szybkami. Zadowolenia i bezawaryjności życzę!

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 13 lis 2011, 18:57
przez lukias81
Ona już ma przyciemnione :P

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 13 lis 2011, 19:04
przez Fans
lukias81 napisał(a):Ona już ma przyciemnione :P


Sorki, ale jakaś zaćma mi się rzuciła na oczy i nie zauważyłem tych zdjęć.
Piwko z zamian <piwo>

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 14 lis 2011, 23:15
przez lukias81
Hehe, jak będę w okolicach Oslo to na pewno się po piwko zgłoszę :)

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 24 lis 2011, 21:02
przez Magoor
A taka dobra była mazda moja. A tu jestem dziś po wymianie dwóch wtryskiwaczy. Ale jeździć będę dalej.

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 24 lis 2011, 23:23
przez lukias81
<głaszcze> ważne, że się udało. Będzie dobrze :)

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 25 lis 2011, 22:51
przez Fans
lukias81 napisał(a):Hehe, jak będę w okolicach Oslo to na pewno się po piwko zgłoszę :)


Zapraszam serdecznie, bądź po 20 grudnia w stolicy, w Wyszkowie lub na mazurach :D

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 26 lis 2011, 13:46
przez Karol
Magoor napisał(a):A taka dobra była mazda moja. A tu jestem dziś po wymianie dwóch wtryskiwaczy. Ale jeździć będę dalej.


Nie ma sie co lamac ja wymienilem 4 z wlasnej glupoty ;/

Ps.ladna sztuka

Re: Mazda 6 GY 2,0 MZR-CD 136KM '05

PostNapisane: 5 gru 2011, 22:04
przez Magoor
I podświetlenie pokręteł klimy zrobione. Z powodu braku kapturków i przez to świecenia w bliżej nieokreślonym kolorze żółtym wymieniłem żaróweczki na diody w kolorze czerwonym. Teraz świecą na kolor mocno czerwony (taki jak w seatach), ale jaśniej niż dotychczas. Nawet mi się podoba teraz.