Mazda6 GY RF '05 2,0 MZR-CD 136KM AERO

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Magoor » 18 lut 2016, 20:53

Nie mam białych niciuf. :P No właśnie zostanie mi tylko podłokietnik do kompletu zrobić i byłoby wtedy wszystko ale na razie szukam odpowiednich skór.

Dopisano 19 lut 2016, o 16:39:

Jeszcze tylko muszę poukładać mieszek aby dobrze leżał i trzeba się brać w następnym tygodniu za ręczny.
IMG_0666a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2009, 23:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez em_dzej » 2 mar 2016, 12:20

AloHa

Siadła by mi taka "gała" i mieszek z czerwienią <spoko>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Magoor » 13 kwi 2016, 08:34

Już od dłuższego czasu (ok 3 lata) występują stuki jak jadę na drobnych nierównościach. Gdzieś z przodu po prawej. Już kiedyś się za to brałem ale mechanik nic nie znalazł a to co wymieniałem nie pomogło. Teraz się wziąłem na dobre i zabawiłem się w "Będzie Pan zadowolony". Byłem u 5 mechaników po diagnozę co mi stuka i ich wypowiedzi wyglądają następująco wg kolejności odwiedzin mechaników:
1. ogólny diagnosta – na przodzie duże luzy na wahaczu dolnym tylnym z prawej, tył ok. (przewidywany koszt 300 zł)
2. specjalista od Mazd – z przodu jakieś luzy na wahaczu dolnym tylnym się dopiero pojawiają i to nie one są sprawcą, bo jest on jeszcze sprawny i do wymiany się nie nadaje jeszcze, tył ok. Stuków chyba nie słyszał. Nic nie zaleca robić, aż się coś rozpadnie i ewidentnie przestanie działać.
3. specjalista w zakresie zawieszeń – potwierdził, że stuki są zdecydowanie, ale nie wie co to bo wszystko ok. Może to wada jakaś ukryta amortyzatora. Po ukierunkowaniu go, że już dwóch mechaników mi wskazywało na wahacz, stwierdził że może być coś na rzeczy, ale pewności nie ma i tego nie obstawia, choć wymiany można od niego zacząć. Tył ocenił, że jest ok. (przewidywany koszt napraw 100 – 600 zł)
4. specjalista od zawieszeń – potwierdził, że stuki są. Do wymiany wahacz dolny tylny (banan) na przód z prawej. Do wymiany łączniki stabilizatora na obie strony z tyłu. Układ kierowniczy ok. (koszt 680)
5 specjalista od zawieszeń – stuków nie słuchali. Stwierdzili duże luzy na maglownicy. Do wymiany tuleja wahacza wzdłóżnego z prawej i lewej strony z tyłu. Zawieszenie przednie ok. (koszt 800)

Co jeden to inna diagnoza. I którego wybrać?
Co do maglownicy to mogę się zgodzić, że coś tam się już dzieje bo czasem czuję coś na parkingu, ale to nie ona raczej stuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2009, 23:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez em_dzej » 13 kwi 2016, 09:39

AloHa

Maglownicę tez słychac u mnie czasami przy manewrowaniu na parkingu i nawet się tym trochę interesowałem mój mechanik powiedział że jest jeszcze OK , no to odpuściłem .
Z mechanikami tak jest zawsze , moim zdaniem zacznij od najtańszego ;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Magoor » 16 kwi 2016, 21:29

I zacznę od opcji najtańszej i pewnie najbardziej trafnej. Wymienię jeden wahacz i jedną tulejkę. Tak mi wyszło jak sam wlazłem pod auto i po wielu próbach obstawiam te dwie rzeczy.

A w międzyczasie przygoda parkingowa.
IMG_1053a.jpg


Na szczęście winny się przyznał i dostałem odszkodowanie bezpośrednio od niego do ręki. Może dlatego, że się okazało był fanem Mitsubishi. Czarny ślad to pozostałość po plastiku z zderzaka tamtego auta. Sporo już mi tu się udało zetrzeć bo wyglądało początkowo gorzej. Postaram się zdrapać resztki tego plastiku a potem co się da wypolerować. Szkoda tylko, że w okolicy czujnika lakier pękł.

Przy okazji fotki jeszcze na zimowym obuwiu, zrobione tak na szybko w celu upamiętnienia.
IMG_1067a.jpg

IMG_1063a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2009, 23:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez xRafalx » 16 kwi 2016, 21:47

To auto w pakiecie robi robotę :D Zderzak się wylakieruje i będzie znów śliczny :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Przemysław » 17 kwi 2016, 06:02

Mi najbardziej się podobają ciemne słupki <serduszka> . Jeszcze jakbyś zdemontował relingi... Tylko zdejmij już te kołpaki, zima nie wróci :P. Będziesz coś robił z tą maską bo dalej ciut w górze?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 12:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez em_dzej » 17 kwi 2016, 07:10

AloHa

Bardzo ładny kombiaczek.
Gdybyś się zdecydował na zdjecie relingów to dawaj na PW ;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 10:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy