Mazda6 GG 2.0i 141KM 2003r
1, 2
Cześć,
Od kwietnia 2011r. jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 6.
Przed zakupem rozważałem też modele innych marek: Ford Mondeo, Opel Vectra C itp, ale wybór padł na japoński samochód. Nigdy wcześniej nie jeździłem Hondą ani Mazdą, głównie samochodami produkcji niemieckiej.
Do Mazdy przekonała mnie dobra opinia o tym samochodzie i ogólna bezawaryjność w porównaniu do innych samochodów. No i oczywiście niestarzejący się design oraz bogate wyposażenie min.:
– skórzana tapicerka,
– pełna elektryka szyb i lusterek,
– wielofunkcyjna skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
– podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele,
– tempomat,
– klimatronic,
– 8 x airbag, pirotechniczne napinacze pasów i aktywne zagłówki,
– układ przeciw blokowaniu kół: ABS z rozdziałam siły hamowania EBD + wspomaganie awaryjnego hamowania EBA,
– rozbudowany układ stabilizacji toru jazdy DSC (czyli tzw. układ przeciw buksowaniu kół ASR + układ stabilizacji toru jazdy ESP),
– reflektory ksenonowe z automatycznym pozycjonowaniem,
– radio CD + zmieniarka na 6 płyt i 6 głośników (grają nieźle ale jednak to nie Bose),
– opcjonalny czujnik deszczu,
– oryginalne alufelgi 16" + opony Michelin Primacy HP 205/55/16
– oryginalna nawigacja z pilotem (niestety szukam w dalszym ciągu mapy polski, jak ktoś ma dojście to dajcie proszę znać),
To czego mi naprawdę brakuje to czasem czujników parkowania (trzeba uważać).
Po zakupie musiałem oczywiście trochę w auto zainwestować min:
– wymiana oleju Dexelia 5W30, filtra powietrza itp,
– sprawdzenie zawieszenia (ok),
– sprawdzenie ogólnego stanu elektroniki przez złącze diagnostyczne w serwisie Mazdy (ok),
– odgrzybianie klimatyzacji + filtr przeciwpyłkowy,
– konserwacja podwozia i nadkoli w profesjonalnej firmie + malowanie tłumików na srebrno (w tej chwili podwozie jak nowe),
– malowane zaciski hamulcowe,
– zakup nowych opon zimowych Fulda Montero 3 205/55/16 + nowe felgi aluminiowe ATT680 16" (czekam na zimę żeby wytestować),
– zabezpieczenia antykradzieżowe, wole dmuchać na zimne
Przed zimą muszę sie jeszcze zaopatrzyć w jakieś nieśmierdzące dywaniki gumowe i nowe wycieraczki szyb (wiecie może jak się sprawują bezprzegubowe Boshe Aerotwin?)
Zrobiłem tym autkiem już 10tyś km i jestem zachwycony prowadzeniem w zakrętach i na autostradzie (super trzymanie i stabilność). Trochę gorzej jest z nierównościami na drodze (jest dosyć sztywno i w porównaniu np. z Pasatem B6 trochę trzęsie).
Mankamentem jest wyciszenie wnętrza, a szczególnie odgłosy kamyków obijających nadkola (zgroza!).
Na wolnych obrotach w kabinie jak i na zewnątrz nie słychać silnika, ale przy 3tyś obr już go słychać, jadąc autostradą 140km/h gdy obroty na 5 biegu są około 4 tyś, przydałby się 6 bieg (spalanie było by mniejsze i cisza, ale za to mamy dobrą dynamikę – mało który samochód jest w stanie dotrzymać kroku, gdy wciśniemy gaz na 5 biegu przy 130km/h i dospieszymy do 170km/h ).
Samochodem głównie poruszam się do pracy tj. 33km w jedną stronę i spalanie kształtuje mi się na poziomie 8,1 do 8,6l/100km. także jak na 2.0 jest super, biorąc pod uwagę że połowa tego co jeżdżę jest w mieście i poruszam się dosyć dynamicznie.
Kultura pracy silnika jest świetna, fajnie wkręca się na obroty. Od 2,5do 4,0tyś ciąg już jest niezły i w zasadzie to wystarczy do sprawnego i dynamicznego poruszania się, natomiast w przypadku wyprzedzania, albo chęci pokazania jakiemuś Golfowi 1.9TDi kto tu rządzi to wtedy 4,0-6,0tyś jak najbardziej wskazane Oczywiście mocy nigdy za wiele, dlatego następny samochód musi mieć co najmniej 200KM, dobrze jest mieć pewność że się ma ten zapas mocy pod nogą...
Sorry za mój długi opis, ale jestem pasjonatem samochodów z benzyną we krwi i mógłbym tak cały dzień
Poniżej zamieszczam kilka fotek mojej Madzi
Od kwietnia 2011r. jestem szczęśliwym właścicielem Mazdy 6.
Przed zakupem rozważałem też modele innych marek: Ford Mondeo, Opel Vectra C itp, ale wybór padł na japoński samochód. Nigdy wcześniej nie jeździłem Hondą ani Mazdą, głównie samochodami produkcji niemieckiej.
Do Mazdy przekonała mnie dobra opinia o tym samochodzie i ogólna bezawaryjność w porównaniu do innych samochodów. No i oczywiście niestarzejący się design oraz bogate wyposażenie min.:
– skórzana tapicerka,
– pełna elektryka szyb i lusterek,
– wielofunkcyjna skórzana kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
– podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele,
– tempomat,
– klimatronic,
– 8 x airbag, pirotechniczne napinacze pasów i aktywne zagłówki,
– układ przeciw blokowaniu kół: ABS z rozdziałam siły hamowania EBD + wspomaganie awaryjnego hamowania EBA,
– rozbudowany układ stabilizacji toru jazdy DSC (czyli tzw. układ przeciw buksowaniu kół ASR + układ stabilizacji toru jazdy ESP),
– reflektory ksenonowe z automatycznym pozycjonowaniem,
– radio CD + zmieniarka na 6 płyt i 6 głośników (grają nieźle ale jednak to nie Bose),
– opcjonalny czujnik deszczu,
– oryginalne alufelgi 16" + opony Michelin Primacy HP 205/55/16
– oryginalna nawigacja z pilotem (niestety szukam w dalszym ciągu mapy polski, jak ktoś ma dojście to dajcie proszę znać),
To czego mi naprawdę brakuje to czasem czujników parkowania (trzeba uważać).
Po zakupie musiałem oczywiście trochę w auto zainwestować min:
– wymiana oleju Dexelia 5W30, filtra powietrza itp,
– sprawdzenie zawieszenia (ok),
– sprawdzenie ogólnego stanu elektroniki przez złącze diagnostyczne w serwisie Mazdy (ok),
– odgrzybianie klimatyzacji + filtr przeciwpyłkowy,
– konserwacja podwozia i nadkoli w profesjonalnej firmie + malowanie tłumików na srebrno (w tej chwili podwozie jak nowe),
– malowane zaciski hamulcowe,
– zakup nowych opon zimowych Fulda Montero 3 205/55/16 + nowe felgi aluminiowe ATT680 16" (czekam na zimę żeby wytestować),
– zabezpieczenia antykradzieżowe, wole dmuchać na zimne
Przed zimą muszę sie jeszcze zaopatrzyć w jakieś nieśmierdzące dywaniki gumowe i nowe wycieraczki szyb (wiecie może jak się sprawują bezprzegubowe Boshe Aerotwin?)
Zrobiłem tym autkiem już 10tyś km i jestem zachwycony prowadzeniem w zakrętach i na autostradzie (super trzymanie i stabilność). Trochę gorzej jest z nierównościami na drodze (jest dosyć sztywno i w porównaniu np. z Pasatem B6 trochę trzęsie).
Mankamentem jest wyciszenie wnętrza, a szczególnie odgłosy kamyków obijających nadkola (zgroza!).
Na wolnych obrotach w kabinie jak i na zewnątrz nie słychać silnika, ale przy 3tyś obr już go słychać, jadąc autostradą 140km/h gdy obroty na 5 biegu są około 4 tyś, przydałby się 6 bieg (spalanie było by mniejsze i cisza, ale za to mamy dobrą dynamikę – mało który samochód jest w stanie dotrzymać kroku, gdy wciśniemy gaz na 5 biegu przy 130km/h i dospieszymy do 170km/h ).
Samochodem głównie poruszam się do pracy tj. 33km w jedną stronę i spalanie kształtuje mi się na poziomie 8,1 do 8,6l/100km. także jak na 2.0 jest super, biorąc pod uwagę że połowa tego co jeżdżę jest w mieście i poruszam się dosyć dynamicznie.
Kultura pracy silnika jest świetna, fajnie wkręca się na obroty. Od 2,5do 4,0tyś ciąg już jest niezły i w zasadzie to wystarczy do sprawnego i dynamicznego poruszania się, natomiast w przypadku wyprzedzania, albo chęci pokazania jakiemuś Golfowi 1.9TDi kto tu rządzi to wtedy 4,0-6,0tyś jak najbardziej wskazane Oczywiście mocy nigdy za wiele, dlatego następny samochód musi mieć co najmniej 200KM, dobrze jest mieć pewność że się ma ten zapas mocy pod nogą...
Sorry za mój długi opis, ale jestem pasjonatem samochodów z benzyną we krwi i mógłbym tak cały dzień
Poniżej zamieszczam kilka fotek mojej Madzi
Ostatnio edytowano 27 sty 2016, 02:04 przez Danmazda, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Niewłaściwa nazwa modelu
Powód: Niewłaściwa nazwa modelu
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
Hejka, witamy wśród właścicieli szóstki.
Mam dla ciebie dobra wiadomosc, jesli juz myslisz o zmianie w przyszlosci na cos jeszcze mocniejszego to jest wersja naszej szosteczki ktora nazywa sie MPS. 2,3L w benzynie, 256 kucy, 280lb torque, szesciobiegowa, ciekawy naped na cztery: moc idzie najpierw na przednia os a dopiero gdy komputer stwierdzi ze jest taka potrzeba daje tez na tylna az do 50% mocy, do setki w okolo 6,5 sekundy. Wielu porownuje ja z Subaru Impreza ktora mimo wiekszej mocy potrzebuje wyzszych obrotow zeby ta moc wykrzesac. Brzmi jak idealne autko dla ciebie przyjacielu
Mam dla ciebie dobra wiadomosc, jesli juz myslisz o zmianie w przyszlosci na cos jeszcze mocniejszego to jest wersja naszej szosteczki ktora nazywa sie MPS. 2,3L w benzynie, 256 kucy, 280lb torque, szesciobiegowa, ciekawy naped na cztery: moc idzie najpierw na przednia os a dopiero gdy komputer stwierdzi ze jest taka potrzeba daje tez na tylna az do 50% mocy, do setki w okolo 6,5 sekundy. Wielu porownuje ja z Subaru Impreza ktora mimo wiekszej mocy potrzebuje wyzszych obrotow zeby ta moc wykrzesac. Brzmi jak idealne autko dla ciebie przyjacielu
Wszystko ładnie, pięknie...ale to sedan nie lubię – dlatego mam kombi, którego notabene też nie lubię
Czystość silnika pierwsza klasa, ja będę musiał nad tym popracować trochę
Polecam rynienkę gumoplastik do bagażnika, nie trzeba będzie sprzątać.
Pozdrawiam
Czystość silnika pierwsza klasa, ja będę musiał nad tym popracować trochę
Polecam rynienkę gumoplastik do bagażnika, nie trzeba będzie sprzątać.
Pozdrawiam
Fajna sztuka, gratulacje, no i ta skóra...miodzio
P.S. Ładny kolorek
P.S. Ładny kolorek
Sprzedam konsole środkową do M6 polift, z uszkodzonym Cd Bose, bez sterowników nawiewu
- Od: 21 mar 2011, 00:37
- Posty: 356
- Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055
bury84 napisał(a):Fajna sztuka, gratulacje, no i ta skóra...miodzio
P.S. Ładny kolorek
Dzięki
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
artcor napisał(a):Hejka, witamy wśród właścicieli szóstki.
Mam dla ciebie dobra wiadomosc, jesli juz myslisz o zmianie w przyszlosci na cos jeszcze mocniejszego to jest wersja naszej szosteczki ktora nazywa sie MPS. 2,3L w benzynie, 256 kucy, 280lb torque, szesciobiegowa, ciekawy naped na cztery: moc idzie najpierw na przednia os a dopiero gdy komputer stwierdzi ze jest taka potrzeba daje tez na tylna az do 50% mocy, do setki w okolo 6,5 sekundy. Wielu porownuje ja z Subaru Impreza ktora mimo wiekszej mocy potrzebuje wyzszych obrotow zeby ta moc wykrzesac. Brzmi jak idealne autko dla ciebie przyjacielu
Heh będzie kiedyś kasa to będzie może MPS
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
Siema
Fajna sztuka i ten kolor Jakbyś trafil na plytke z nawigacją to ja też bym poprosil, bo szukam i :/
Proponuje pomyśleć nad dziennymi bo szkoda tych żarników kseno żeby je tak cały czas eksploatować
Pozdro i szerokośći
Fajna sztuka i ten kolor Jakbyś trafil na plytke z nawigacją to ja też bym poprosil, bo szukam i :/
Proponuje pomyśleć nad dziennymi bo szkoda tych żarników kseno żeby je tak cały czas eksploatować
Pozdro i szerokośći
- Od: 8 wrz 2011, 23:51
- Posty: 35
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG
mahosss napisał(a):Siema
Fajna sztuka i ten kolor Jakbyś trafil na plytke z nawigacją to ja też bym poprosil, bo szukam i :/
Proponuje pomyśleć nad dziennymi bo szkoda tych żarników kseno żeby je tak cały czas eksploatować
Pozdro i szerokośći
Chyba z tą płytką do nawigacji lipa będzie, już straciłem nadzieje. W Krakowie jest firma, która przerabia te nawigacje http://www.mse.pl ; http://www.youtube.com/watch?v=GROYmEQA ... re=related
Dzienne LEDy oczywiście będzie trzeba na wiosnę zamontować
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
patrygr napisał(a):Chyba z tą płytką do nawigacji lipa będzie, już straciłem nadzieje. W Krakowie jest firma, która przerabia te nawigacje http://www.mse.pl ; http://www.youtube.com/watch?v=GROYmEQA ... re=related
Powiem szczerze, że to co ta firma robi to żadna filozofia wystarczy kupić tylko 7'' calowa navi z kamera cofania np: http://allegro.pl/gps-goclever-navio-70 ... 28048.html
Wgranie automapy i tego menu co na filmie to pikuś.
Trochę nad tym posiedzieć trzeba żeby zabudować i tyle Ciekawe ile ta firma życzy sobie za taką uslugę;
pozdro!
- Od: 8 wrz 2011, 23:51
- Posty: 35
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG
mahosss napisał(a):
Powiem szczerze, że to co ta firma robi to żadna filozofia wystarczy kupić tylko 7'' calowa navi z kamera cofania np: http://allegro.pl/gps-goclever-navio-70 ... 28048.html
Wgranie automapy i tego menu co na filmie to pikuś.
Trochę nad tym posiedzieć trzeba żeby zabudować i tyle Ciekawe ile ta firma życzy sobie za taką uslugę;
pozdro!
No własnie coraz bardziej się nad tym zastanawiam. Kupić nawigację 7", oryginalną wyrzucić i ładnie wkomponować w to miejsce nową. Kamerę cofania już darowałbym sobie.
Póki co, na razie mamy mebel oświetlający wnętrze
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
Hej,
Robi się mroźno to postanowiłem założyć już zimowe koła. Teraz czekamy na śnieg, żeby sprawdzić oponki.
Poniżej samochód na oryginalnych felgach:
By patrygr at 2011-11-11
Tutaj już po wymianie
By patrygr at 2011-11-11
A tutaj z bliska. Felga polskiego producenta ATT typ 680 16x7" z oponą Fulda Kristal Montero 3 205/55/R16
By patrygr at 2011-11-11
Robi się mroźno to postanowiłem założyć już zimowe koła. Teraz czekamy na śnieg, żeby sprawdzić oponki.
Poniżej samochód na oryginalnych felgach:
By patrygr at 2011-11-11
Tutaj już po wymianie
By patrygr at 2011-11-11
A tutaj z bliska. Felga polskiego producenta ATT typ 680 16x7" z oponą Fulda Kristal Montero 3 205/55/R16
By patrygr at 2011-11-11
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
Super Madzia, bardzo ładny wygląd. Kolorek super Zadowolenia, bezawaryjności życzę.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
pear86 napisał(a):eleganckie dywaniki. ile wyscieliles za nie? jestem ciekawy co do ich trwalosci . wizualnie przypominaja petexy, ktore zaczely przecierac mi sie po 1,5roku
Kupiłem je w serwisie mazdy za dwie stówki. Co do trwałości to się zobaczy. Ważne że nie śmierdzą
Myślałem też nad Petex-ami, ale czekałem już na nie dwa tygodnie, a dostawca mnie ciągle zwodził że czekają na dostawę z Niemiec i kupiłem oryginały.
- Od: 30 paź 2011, 16:28
- Posty: 26
- Skąd: Śląskie
- Auto: Mazda 6 2.0i 141KM Sedan 2003r
Witam
Od kilku tygodni jestem właścicielem takiej samej Mazdy 6 jak Twoja. Więc mam nadzieje że mi pomożesz w moim problemie. Jestem laikiem samochodowym więc mało wiem. A mechanikom samochodowym nie można do końca ufać. Pierwsza sprawa to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu samochodu cały czas mruga na desce kluczyk tak jak by immobilajzera czy to jakiś problem? Czy tak powinien zachowywać się uzbrojony. I proszę o kilka rad dotyczących użytkowania Mazdy 6. Na co uważać co się najczęściej psuje. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Od kilku tygodni jestem właścicielem takiej samej Mazdy 6 jak Twoja. Więc mam nadzieje że mi pomożesz w moim problemie. Jestem laikiem samochodowym więc mało wiem. A mechanikom samochodowym nie można do końca ufać. Pierwsza sprawa to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu samochodu cały czas mruga na desce kluczyk tak jak by immobilajzera czy to jakiś problem? Czy tak powinien zachowywać się uzbrojony. I proszę o kilka rad dotyczących użytkowania Mazdy 6. Na co uważać co się najczęściej psuje. Z góry dzięki i pozdrawiam.
-
styramistrz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości