Mazda6 GG L8-DE '03 Irlandka

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez martyrdom » 26 paź 2010, 01:53

Cześć,
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i mam nadzieję, że mnie przyjmiecie do swojej kłótliwej i piszącej masę off topów społeczności <serduszka>
Oto mój samochodzik, który kupiłem zaledwie 5 dni temu.
Obrazek
Pierwsza rejestracja styczeń 2004 czyli wyprodukowany pewnie gdzieś w połowie 2003 <co?>

Samochód kupiłem od brata mojego mechanika, a konkretniej to od jego żony.
Wynika z tego niezbyt przyjemny fakt – zderzaki są poobijane.
Ogólnie w Irlandii nikt nie szanuje samochodów (a przynajmniej żaden szanujący się Irlandczyk <lol> ).
Auto po zakupie czyściłem przez cały dzień w 2 osoby i nadal jest brudne <glupek2>
Pełno jakiś plam ma na sobie jak by mechanik ubrudzonymi łapami dotykał po karoserii i to się nie chce domyć. No ale trudno, kupiłem je po to, żeby jeździć w miarę dobrym autem, a nie po to, żeby mi błyszczało <jupi>

Co ma?
Ano jak dla mnie po przesiadce z punta 1.2, które miało wspomaganie i poduszke kierowcy oraz nic po za tym to Mazda ma całkiem sporo. Innym może za to sporo brakować, lecz to czego nie mam to mi się nie zepsuje :D

– wszystkie szyby elektryczne
– automatyczna klimatyzacja
– komputer pokładowy (spotkałem się gdzieś na forum z wypowiedzią, że 1.8 na UK nie miały – ja mam)
– elektryczne lusterka (nie wiem, czy podgrzewane, jak mam to sprawdzić?)
– alufelgi
– obszyta skórą kierownica z przyciskami do radia i tempomatu
– tempomat
– radio którego nie warto wspominać bo jest zwykłe, nie Bose a do tego CD nie działa.
– lewarek, zapasowe koło <rotfl>
– tapicerka nie wiem jaka bo nie wiem czy to welur bo nie wiem jak się go rozpoznaje <spoko>
– centralny z pilota (moja dziewczyna pokochała ten wynalazek od pierwszego użycia)
– ABS

Podoba mi się w tym samochodzie, że jest duży, wygodny, przestronny i komfortowy.
Nie mam masy dodatków takich jak ksenony, Bose, skóra, elektryczne fotele, podgrzewane fotele, nie ma szyberdachu ani TSC bądź DSC. To nie jest jednak problemem, może w następnym samochodzie będę miał to znowu będzie się z czego cieszyć.
Silniczek "tylko" 1.8 ponieważ tu gdzie mieszkam są strasznie wysokie ubezpieczenia i podatki za duże silniki.

Plany na przyszłość:
– wymienić płyny ustrojowe, wycieraczki, olej w skrzyni, płyn od serwa, filtr kabinowy
– zmienić opony z tyłu, przednie jak narazie są dobre
– zamontować blokadę typu Bearlock (tutaj takich nie ma więc chcę sobie ściągnąć z Polski)
– zrobić serwis klimatyzacji (działa ale wole to zrobić)
– naprawić radio (czytnik CD) i rozbudować je o subwoofer (może uda mi się kupić oryginalny z wersji z Bose), może zmienić głośniki w drzwiach na lepsze (może oryginalne z Bose), dorobić obsługę kart pamięci, pendrive, iPod
– wyczyścić te tłuste plamy z karoserii a jak się nie uda to może polerka pomoże
– naprawić obtłuczone zderzaki (kit i lakiernik)
– kluczyk "scyzoryk" bo mi się bardzo spodobał w którymś poście

Nie mam zamiaru nic tuningować, obniżać i majstrować oprócz zestawu grającego. Mam zamiar jeździć i cieszyć się Mazdą :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez AmRoZ » 26 paź 2010, 06:14

martyrdom napisał(a):Samochód kupiłem od brata mojego mechanika, a konkretniej to od jego żony.


HeHe no to teraz ani się waż narzekać na autko :D:D:D kobita za kierownicą to zło ale skoro brat mechanik to autko pewnie chociaż mechanicznie dopieszczone a to najważniejsze oby sprawowało się jak najdłużej :)

Pozdrawiam i temat przenoszę gdzie trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez Radex » 26 paź 2010, 06:51

ładniutka <serduszka>
moze nie chcesz za duzo przy niej majstrowac i zmieniac ale ja bede Ci marudził...
chcemy większe fele! <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez maselek » 26 paź 2010, 18:16

Szerokości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez martyrdom » 26 paź 2010, 19:02

Wczoraj zgodnie z instrukcją znalezioną na forum nasmarowałem wielowypust (lunetę) w kolumnie kierowniczej. Zniknęły niepokojące "puknięcia" odczuwane podczas maksymalnego skręcania kół w prawą stronę. Użyłem jakiegoś maszynowego smaru (zielony), który "pożyczyłem" sobie z pracy <diabełek> Zakres temperatur ma od -30 do ponad 200 stopni C więc powinien być oki :)
Dzisiaj samochodzik dostał nowe wycieraczki oraz filtr kabinowy.
Odwiedziłem też ASO i umówiłem się na wymianę płynu hamulcowego. Wolę to zrobić w ASO ponieważ tam wymienią mi płyn w całym układzie (nie tylko w zbiorniczku) a gdzie indziej mogę zostać oszukany. Mam już sporo nieprzyjemnych doświadczeń jeśli chodzi o mechaników :|
Przy okazji sprawdziłem, czy dla mojego numeru VIN nie było jakiś akcji RECALL i okazało się, że ponoć nie było żadnej <jupi>
Najprawdopodobniej również w ASO zrobię serwis klimy. Są niewiele drożsi od nieautoryzowanego zakładu.
Sprawdziłem też ile będą mnie kosztować oponki i nie ma wielkiej tragedii. Mam wybór między Continental, Bridgestone, Firestone i Vredestein. Te ostatnie to nieznana mi marka, raczej jej nie wezmę. Poszukam najpierw na internecie jakie opony będą lepsze <nauka>
Większe felgi pewnie ładnie by wyglądały ale zrobiły by mi też spory przeciąg w portfelu więc na razie zostanę przy obecnych :)
Przygotowuję się też do odnowienia lakieru i usunięcia tych paskudnie wyglądających odcisków dłoni i plam. Kupiłem pastę polerską Farecla G3. Muszę jeszcze skombinować polerkę i środek na polerkę wykańczającą. Polecam stronkę o odświeżaniu lakieru: http://toyota.arbiter.pl/galeria/polerowanie.lakieru <czytaj>

Zastanawiam się, czy mogę traktować wątek o moim aucie jako swego rodzaju dziennik tego co przy nim robiłem :> Nawet jeśli nikt nie będzie tego czytał to może kiedyś przydać się to mi samemu. Jeśli jednak nie powinienem się tutaj tak rozpisywać to proszę mnie upomnieć <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez KacY » 27 paź 2010, 10:22

czarny sedan <serduszka> i do tego ori 17' i nic więcej nie trza
Graty wielkie, mój taki będzie następny ale 2.0
PIĘKNY!!!!

a co do
martyrdom napisał(a):czy mogę traktować wątek o moim aucie jako swego rodzaju dziennik tego co przy nim robiłem

wg mnie jak najbardziej a i przy sprzedaży kupujący zobaczy ile serca włożone...

Dorzuć więcej fotek bo tym jednym tylko mnie.... <płacze>
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 20:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez martyrdom » 27 paź 2010, 18:29

Nie ma problemu, mogę dać jeszcze dodatkowe fotki.
Widać na nich uszkodzenia zderzaka – na przednim lekkie otarcie a na tylnym kilkukrotne wjechanie w słupek :] Nie widać za to plam od odcisków dłoni na lakierze, może i dobrze ;)
Obrazek

Obrazek

Teraz przez ponad tydzień mnie nie będzie papa , dalsze prace wykonam dopiero po powrocie.
Kupię jednak wszystkie nowe opony i będą to najprawdopodobniej Bridgestone bo ogólnie mają bardzo dobre opinie. Nie znam jeszcze modelu. Opony Vredestein też okazują się być niezłe, jeśli bym je brał to byłby to model hi-track.
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez martyrdom » 9 lis 2010, 21:46

Witam po urlopie :)
Dzisiaj wymieniłem płyn hamulcowy w ASO. Zmienili mi też żarówkę lewego stopu, nie wiem kiedy się spaliła. Ale byli mili i zrobili to gratis :)
Dowiedziałem się również, że w najbliższej przyszłości muszę wymienić pasek wielorowkowy bo wykazuje ślady zużycia. No niby wykazuje ale nie wiem, czy go wymieniać jakoś szybko czy w dalszej najbliższej przyszłości <czarodziej>
Zmieniłem też oponki. Kupiłem 4x Bridgestone Turanza ER300 rozmiar 195-65-R15-91V. To są opony letnie ale w Irlandii na takich się jeździ cały rok ;P
Przyznam, że już na króciutkim odcinku 1,5 kilometra jaki mam od serwisu do domu dało się odczuć różnicę w prowadzeniu samochodu i takim jakby gładszym toczeniu się.
Śmieszna sprawa, że panowie męczyli się po prawie 30 minut z każdym kołem a ja kwitłem w poczekalni. Ponoć felgi jakie mam są pod opony o profilu 205-55 i stąd problem z założeniem mniejszych. Dziwne, że poprzednie też były 195-65 :> Zapytałem, czy to nie spowoduje jakiś problemów podczas jazdy i powiedzieli, że nie. No oby...
Może dzięki temu, że cieńsze to i spalanie będzie mniejsze <co?>
Sprawdzili też zbieżność i jest OK.
Teraz chciałbym pojeździć jakiś czas zanim znowu coś wymienię i zaczekać czy się nie ujawni jakaś niespodziewana ukryta usterka. Potem wymieniłbym pasek wielorowkowy i olej w skrzyni oraz zrobiłbym serwis klimy <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez martyrdom » 11 lis 2010, 21:29

Dzisiaj miałem trochę czasu więc postanowiłem grzebnąć w niedziałającym CD.
Wyjąłem konsole, odkręciłem moduł radia i kompaktu i w środku CD znalazłem 78 centów (w 15 monetach) <glupek2> Zaraz po zakupie wydłubałem cienkim śrubokrętem żeton, który dało się zobaczyć w wejściu do szczeliny. Poprzedni właściciele mieli chyba dziecko z ADHD <glupek2>
Przeczyściłem laser, skręciłem wszystko i dalej nie działa <płacze>
Płytka po wsadzeniu sama się 2 razy wysuwa i wsuwa po czym cisza. Tzn gra radio dalej. Po naciśnięciu na klawisz CD wyświetla, że nie ma płyty. Lipa :/
W dalszej przyszłości kupię sobie panel, który umożliwi mi zamontowanie radia o standardowym rozmiarze. I tak mi się to fabryczne nie podoba.
Przy okazji polutowałem zworkę L716 w radiu. Może kiedyś zmienię plany i tylko dokupię X-CL to już będzie polutowane. Odkryłem też, że moja konsola wcale nie była przykręcona, trzymała się tylko na zatrzaskach. :| Przykręciłem jej brakujące wkręty (z własnej kolekcji śrubek), muszę jeszcze znaleźć śrubkę M6x10, którą się przykręca za schowkiem. W angliku jest taki sam montaż jak w wersji europejskiej pomimo, że schowek jest z drugiej strony.
Straciłem na to wszystko dość dużo czasu i nie widać efektów <oczy>
Plusy:
– polutowana zworka
– zrobiłem fotki lewarka po zdjęciu osłony (dla gościa co ma mi blokadę bearlock wysłać)
– zarobiłem 78 centów <jupi> <lol>
– znalazłem brakujące śrubki i uzupełniłem braki
– utwierdziłem się w przekonaniu, że chcę nie fabryczne radio <ok>
– zdemontowałem resztki zestawu głośnomówiącego, który poprzedni właściciel zostawił schowane za schowkiem. Jest to Nokia HF-15. Są wszystkie elementy zestawu oprócz wyświetlacza. Może gdzieś się uda taki wyświetlacz znaleźć <co?>
– znalazłem jakąś niepodłączoną wtyczkę w okolicy ręcznego i nie mam pojęcia od czego ona jest. Pytanie zadam w oddzielnym wątku bo nie liczę na to, że ktoś mnie tutaj czyta :D
– nauczyłem się demontować konsolę centralną

Minusy:
– nie udało się naprawić CD
– duże problemy z polutowaniem zworki i w efekcie bardzo nieestetyczny wygląd zworki

Podsumowując całą operację to nawet nie była to taka strata czasu :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez ADHD » 11 lis 2010, 22:17

martyrdom napisał(a):Poprzedni właściciele mieli chyba dziecko z ADHD <glupek2>

muszę zareagować skoro się mnie obraża <rotfl>

ładna ta Twoja mała czarna
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez martyrdom » 11 lis 2010, 23:14

ADHD napisał(a):muszę zareagować skoro się mnie obraża <rotfl>

Najmocniej przepraszam <głaszcze> <rotfl>
ADHD napisał(a):ładna ta Twoja mała czarna

i dziękuję <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez martyrdom » 14 sty 2011, 23:09

Wczoraj zamontowałem blokadę biegów Bear-Lock.
Było z tym sporo roboty ponieważ sprowadzana z Polski blokada nie pasowała tak jak powinna do angielskiej wersji samochodu. Rezultat jest jednak bardzo zadowalający, wszystko działa tak jak powinno i wygląda dobrze. Ciekaw jestem czy są jakieś inne samochody w Irlandii z tego typu blokadą, tutaj się czegoś takiego nie produkuje i nie zakłada w żadnym warsztacie :)

Dzisiaj wymieniłem świece na NGK ITR6F. Takie też były wcześniej.
Nie jeździłem jeszcze po wymianie, tylko odpaliłem żeby sprawdzić, czy czegoś nie zepsułem ;)
W najbliższym czasie będę w stanie ocenić, czy jest jakaś różnica w spalaniu bądź pracy silnika.
Stare świece nie wyglądały źle ale wątpię, czy były kiedyś wymieniane a przebiegu mam już ponad 100 000. Lepiej było wymienić.

Na poniedziałek mam zaplanowaną wymianę paska wielorowkowego. Będzie wkładany zamieniik – jest 2x tańszy od oryginału. Mam nadzieję, że nie jest 2x mniej trwały <co?>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Karol » 28 sty 2011, 14:51

Ladna sztuka gratuluje zakupu :D

Pomysl nad jakimis ludzkimi felgami ;)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 14:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez majkelo » 30 sty 2011, 00:32

CZARNA...ŁADNA PÓKI CZYSTA :) fajnie widziec sedana :)
myśle ze zmiana felg to podstawa <diabełek>

zajrzyj na moja angielska ''madzie'' <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2010, 23:04
Posty: 213
Skąd: szkocja
Auto: VE Passat 07r 2.0TDi sport 170KM
Audi S8 4.2 V8 quattro 2000r

Postprzez martyrdom » 31 sty 2011, 02:54

Czy ja wiem, czy ten sedan taki fajny? Brakuje mu wycieraczki tylnej szyby i to bardzo :/
A reszta wygląda identycznie jak liftback ;)
Co do felg to mam na nich 2 miesięczne oponki więc jak nie ma sensu zmieniać bo wiązało by się to z za dużymi kosztami. Na większą felgę te opony mi nie wejdą. Poza tym te felgi wcale nie są złe :] I bardzo się sprawdzają na dziurawych irlandzkich drogach <lol>
Majkelo – fajne masz to auto, nie słyszałem o akiej wersji. Nie macie wysokich opłat za samochody z dużymi silnikami w Anglii? Bo w Irlandii to jest masakra <glupek2> Ja mam 550€ taxu rocznie i ponad 800€ ubezpieczenie (full comprehensive)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez majkelo » 31 sty 2011, 12:53

za pól roku taxu place 134funty a za ubepieczenie płace 49 za fula.przypominam ze mam limitowaną wersje 2,3 sport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2010, 23:04
Posty: 213
Skąd: szkocja
Auto: VE Passat 07r 2.0TDi sport 170KM
Audi S8 4.2 V8 quattro 2000r

Postprzez martyrdom » 31 sty 2011, 23:46

Macie bardzo fajne stawki. Zazdroszczę ;)
Jak by w Irlandii było tak tanio to też bym miał większy silnik :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Radex » 5 lut 2011, 11:26

martyrdom, radze nie chwalić się na forum zamontowanymi blokadami.... :P edytuj post ;)

no i jeszcze raz powiem, piękne auto w jedynym słusznym kolorze! <spoko> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez martyrdom » 5 lut 2011, 13:44

Radex napisał(a):martyrdom, radze nie chwalić się na forum zamontowanymi blokadami.... :P edytuj post ;)

Dlaczego? <co?> :> :>
Przecież nie napisałem, gdzie trzymam klucze :D
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 22:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Radex » 5 lut 2011, 14:01

bo złodzieje też przeglądają forum :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy