Mazda6 GG RF5C '03 – drugie życie Granatnika
Granatnik wrócił dziś do mnie wizyty u mechanika. Trochę długo go trzymał bo 2 tyg ale na razie wszystko zostało załatwione. Oprócz progów tak jak mu mówiłem zostały też zrobione drzwi i klapa bagażnika o czym mu wspominałem ze dwa miesiące temu i zrobił to trochę samowolnie bo miałem jednak te drzwi wymienić na nowe ale na razie nie żałuje. Przy robocie progów wyszedł też prawy przedni błotnik. Rdza go nieźle nadgryzła więc trzeba było nabyć nowy. W najbliższym czasie nie planuje już napraw blacharskich, mechanicznie taż nic nie dolega więc myślę że najbliższa wizyta wypadnie podczas badania technicznego. Chciałem natomiast spytać jak czyścicie felgi, bo u mnie są takie brzydkie zacieki/ślady??
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Zapodaj jakieś fotki po robotach a co do felg to najlepiej pościągać koła, ułożyć ładnie i doczyścić, ja aktualnie mam w swoim dobytku Wheel Cleaner z Shiny Garage, bardzo dobry w żelu i z atomizerem, dlatego od razu nie spływa, a dobrze rozpuszcza brud, zawsze jakieś trudno dostępne miejsca lub uporczywa zabrudzenia można potraktować benz ektrakcyjną, dobrze spłukać, osuszyć i dobrze by było również na felgi położyć wosk, potem brud tak się nie lepi, a sam wosk odpycha wodę.
-
makmarc
sumo129, fajnie że napisałeś – zaczynałem się martwić, czy jakiegoś przykrego psikusa Ci Granatnik nie wyciął...
Faktycznie długo, ale jak wszystko ogarnięte to rewelacja i gratulacje
Miałeś już okazję jakieś większe przeloty nią zrobić? Jak ogólnie wrażenia, co na +, a co na – ?
A co się tyczy konserwacji – słuchaj makmarca, to będzie błyszczeć
sumo129 napisał(a): długo go trzymał bo 2 tyg ale na razie wszystko zostało załatwione.
Faktycznie długo, ale jak wszystko ogarnięte to rewelacja i gratulacje
sumo129 napisał(a): mechanicznie też nic nie dolega
Miałeś już okazję jakieś większe przeloty nią zrobić? Jak ogólnie wrażenia, co na +, a co na – ?
A co się tyczy konserwacji – słuchaj makmarca, to będzie błyszczeć
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
makmarc fotki wrzucę najwyżej w weekend jak wrócę z Łodzi. Musze sprawdzić twoją metodę na doczyszczenie felg bo trochę mnie denerwują te zabrudzenia.
mln no właśnie na razie śmigałem najwyżej z 35 km odcinki ale mam w planach wycieczkę na kilka dni w góry świętokrzyskie pozwiedzać zamki więc będę miał dobrą okazją sprawdzić jak się sprawuje na dłuższych trasach. Ciągle przekonuję się też do tempomatu bo z jednej strony dobrze się z nim jeździ i spalanie trochę mniejsze ale z drugiej spada koncentracja i można się zagapić i zatrzymać na czyimś tyle.
mln no właśnie na razie śmigałem najwyżej z 35 km odcinki ale mam w planach wycieczkę na kilka dni w góry świętokrzyskie pozwiedzać zamki więc będę miał dobrą okazją sprawdzić jak się sprawuje na dłuższych trasach. Ciągle przekonuję się też do tempomatu bo z jednej strony dobrze się z nim jeździ i spalanie trochę mniejsze ale z drugiej spada koncentracja i można się zagapić i zatrzymać na czyimś tyle.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Ja początkowo do tempomatu nijak się nie mogłem przyzwyczaić, a teraz mi go strasznie brakuje! Myślę, że po kilku trasach też go docenisz... Jakbyś przejazdem o stolicę zahaczył, to zapraszam w odwiedziny, a przy okazji mogę Ci sprezentować wosk do granatowego lakieru (raz użyty) – dziś przypadkiem go w piwnicy znalazłem A póki co też czekam na foty!
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
No to zdjęcia po naprawie zrobione ale nie mam zdjęć do porównania więc musicie sobie wyobrazić że wcześniej była tam też rdza .
Odkryłem też że jednak będę musiał rozebrać drzwi i coś pokombinować ponieważ nie można ich otworzyć od środka ale na razie mi to nie przeszkadza więc odwlecze się to jakiś czas.
Odkryłem też że jednak będę musiał rozebrać drzwi i coś pokombinować ponieważ nie można ich otworzyć od środka ale na razie mi to nie przeszkadza więc odwlecze się to jakiś czas.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Hej, pierwszy raz piszę o problemach mechanicznych które miałem nadzieję pojawią się jak najpóźniej. W niedzielę podczas jazdy silnik zgasł a przy próbie odpalenia zegary zaczęły wariować. Po chwili odpalił normalnie ale dziś znów były problemy z jego uruchomieniem. Po szybkim googlowaniu uznałem że to objawy wadliwego akumulatora, kabli albo alternatora. Ale akumulator odrzucam bo był kupiony niedługo przed tym zanim odkupiłem auto od mln. Czeka mnie kolejna wizyta w warsztacie mimo że byłem tam 2 tygodnie temu. Zdarzyło wam się coś takiego? Co było winne??
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
na szybko do głowy przychodzą mi klemy... jeśli zegary przy odpaleniu wędrują do końca i wracają, winny jest akumulator a skoro akumulator był wymieniany, winne klemy, ewentualnie wiązka chyba że faktycznie coś z alternatorem się dzieje sprawdź multimetrem akumulator najpierw na wyłączonym silniku, a później na włączonym. Jeśli po odpaleniu multimetr pokaże więcej, znaczy że alternator funkcjonuje prawidłowo
Kurcze, dziwne. Aku jest pierwszym podejrzanym, bo takie zachowanie zegarów wskazuje na niego – przerabiałem to i dlatego wymieniłem go we wrześniu. Gdzieś ostatnio czytałem, że komuś bosh padł po pół roku – może ten też jakiś felerny się trafił
Walcz i nic się nie bój, to małe miki i oby gorszej biedy nie było.
Walcz i nic się nie bój, to małe miki i oby gorszej biedy nie było.
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Alternator raczej dobry bo na wyłączonym silniku pokazał coś koło 12 a przy włączonym 14 V. Może to kable bo jak otworze maskę to wyczuwam dziwny zapach ale to może tylko moja podświadomość mi go podsuwa. Na razie poczekam co się będzie działo i wtedy podejmę odpowiednie kroki.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
sumo129 napisał(a):Alternator raczej dobry bo na wyłączonym silniku pokazał coś koło 12 a przy włączonym 14 V
Może być tak, regulator raz dawać prąd a raz nie. Miałem dwa razy taki przypadek w różnych autach.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
tak myślałem że problem będzie gdzieś właśnie w tym kierunku jeszcze możesz je przesmarować jakimś czymś przewodzącym prąd i jednocześnie konserwującym
Hej, wybrałem się ostatnio w pierwszą większą trasę a konkretnie około 200 km do Łodzi i z powrotem po rzeczy z wynajmowanego na studiach mieszkania. Samochodzik bardzo fajnie się prowadził i w końcu nie miałem żadnych problemów z wyprzedzaniem. Dzięki klimie upał też nie doskwierał. Dodatkowo po złożeniu tylnych siedzeń odkryłem że kombi nie będzie mi nigdy potrzebne skoro zapakowałem wszystkie swoje i kolegi rzeczy a zostało jeszcze trochę miejsca. Niestety zauważyłem tez że zaczyna się sypać drugi przedni błotnik, na razie niewiele ale zawsze. Fotka przed rozładunkiem.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
I tu jest przewaga Liftbacka nad Sedanem, bo klapa otwiera się razem z szybą A jeśli nie masz wielkiej rodziny to Liftback w zupełności wystarczy
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Dokładnie liftback jest super. Ja dzisiaj przewoziłem rower do rodziców i przy złożonych siedzeniach wszedł cały bez konieczności ściągania koła. Ciekaw jestem tylko czy mój tak się zmieści bo ja mam ramę 23"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości