Zawór SPV

Postprzez MAZDA11 » 27 sty 2008, 22:30

witek napisał(a):czy to możliwe że pozdjęciu klemy z akumulatora i wcisnięciu hamulca na około 30 sek. problem mija na dwa dni a potem znowu jest to samo.

MAM PYTANKO STOSOWAŁES TO I CO TO MA ZA ZWIAZEK Z POMPO BO CZEGOS NIE ROZUMIEM <glupek2> NIGDY O TYM NIE SŁYSZAŁEM ALE CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 20:54
Posty: 19
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez say » 28 sty 2008, 09:12

MAZDA11 napisał(a):
witek napisał(a):czy to możliwe że pozdjęciu klemy z akumulatora i wcisnięciu hamulca na około 30 sek. problem mija na dwa dni a potem znowu jest to samo.

MAM PYTANKO STOSOWAŁES TO I CO TO MA ZA ZWIAZEK Z POMPO BO CZEGOS NIE ROZUMIEM <glupek2> NIGDY O TYM NIE SŁYSZAŁEM ALE CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE
witek pisze o resetowaniu kompa, co wiaze sie z wykasowaniem zarejestrowanych przez niego bledow, np. mowiacych o nieprawidlowej pracy pompy.
Ostatnio edytowano 28 sty 2008, 10:23 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1621 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez MAZDA11 » 28 sty 2008, 09:56

teraz juz rozumim
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 20:54
Posty: 19
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 15:23

witek napisał(a):komputer wywalił błąd – EGR

A jaki masz motor – RF2 czy RF4?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3104 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tekla » 23 lut 2008, 21:59

Witam.Po przejechaniu 35000km od naprawy pompy w Płocku jest wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 14:54
Posty: 18

Postprzez Młody » 28 mar 2008, 11:52

Witam.

Odświeżam temat ze względu na nieszczelności zaworów SPV i TCV, a konkretnie sposob ich uszczelniania. Konkretnie to proszę napisać czy metoda z użyciem silikonu działa do tej pory i jeśli tak, to jak dlugo w sensie czasowym i kilometrowym szczelność jest zachowana. Niestety regulator napięcia jest drogi i chciałbym uniknąć kolejnej jego wymiany. Z drugiej strony same zawory jeszcze droższe więc próby z silikonem wydają się być warte spróbowania.

z góry dzięki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 06:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez xANDy » 28 mar 2008, 16:28

Ludzie, którzy to robili ze 2 lata temu nie wspominali o potrzebie poprawki (chyba jedna osoba znów "rozgrzebała, żeby zrobić to lepiej).
Jedna osoba zrobiła to żywicą i zamiast kostki wyprowadziła kable+złączka.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3104 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez freshbratek » 29 mar 2008, 21:50

mi tez cholera cieknie TCV.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 362
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez marek cygan » 29 mar 2008, 22:14

freshbratek napisał(a):mi tez cholera cieknie TCV.

Niby były ślady ropy na nim ale nie wyglądało to na wielki wyciek.Zdejmij osłonę wytrzyj zawór oraz dwa sąsiednie czujniki i sprawdź czy przypadkiem z spod jakiejś uszczelki nie ma wycieku
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez freshbratek » 30 mar 2008, 15:23

moze i nie wygladalo ale ja mam rope juz pod nogami pasazera:(
po kontroli u jaksy – tylko ten zawor do wymiany:)na sczescie ten tanszy
dobrze ze ten drozszy trzyma fason:)
zostaje zrobic rozrzad i regulacje zaworow i cieszyc sie jazda:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 362
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Flisik » 15 maja 2008, 21:07

Witam,

Tak czytam i czytam i tknęło mnie coś. Otóż z tego co zrozmiałem to zawór SPV działa jak zawór zwrotny, czyli w momencie podawania paliwa do pompy jest otwarty a w momencie podawania wysokiego ciśnienia na wtryski zamyka się aby ciśnienie z pompy nie "uciekało". Także jeżeli jest on zasyfiony=nieszczelny ucieka ciśnienie z pompy i silnik powoduje szarpanie (mam takowe właśnie). Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Znalazłem ostatnio coś takiego na allegro:

http://moto.allegro.pl/item357815384_za ... aniej.html

Co sądzicie o czymś takim? Czy pomogło by to pompie? czy ewentualnie pomogło w zdiagnozowaniu usterki SPV?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 05:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Riki » 15 maja 2008, 21:57

Flisik napisał(a):Czy pomogło by to pompie?


Nie :)


Flisik napisał(a):Co sądzicie o czymś takim?


możesz to sobie założyć kiedy np paliwko ucieka sobie do baku... samej pompie nic on nie pomoże.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5547 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH R2AA 11r/GF RF2A 99r/RX8 04r

Postprzez Flisik » 3 sie 2008, 11:17

Witam ponownie,

Z moim SPV wyglądało to tak: zaczeło się od szarpiącego silnika po odpaleniu na zimnym, czasami miałem tak przez tydzień i potem przez 2 miechy był spokój, lecz ostatnio nieprzerwanie przez 3 tygodnie szarpanie nie ustawało (dodam że wcześniej miałem sprawdzane wtryski i naprawianą turbinke). Ponieważ zbiżał się urlop i wyjazd do Zakopanego, postanowiłem wymontować ten słynny zawór SPV i go wyczyścić. Po wymontowaniu przedmuchałem go powietrzem, sprawdziłem podłączając na krótko 12V czy klika (klikał dość głośno), wyczyściłem gniazdo z którego go wykręciłem (było tam sporo syfu). Wymieniłem dodatkowo Oring ponieważ był uszkodzony (przypuszczam że się uszkodził przy wykręcaniu). No i katastrofa! <killer> auto nie chce odpalać, sprawdziłem czy paliwo dochodzi do pompy i czy pompa podaje na wtryski, po długim odpowietrzaniu wogóle pompa nie podawała paliwa na wtryski. Jeszcze raz wykręciłem zawór i wkręciłem ponownie i dalej nic. Wzielśmy go na zaciąg