Zawór SPV

Postprzez MAZDA11 » 27 sty 2008, 23:30

witek napisał(a):czy to możliwe że pozdjęciu klemy z akumulatora i wcisnięciu hamulca na około 30 sek. problem mija na dwa dni a potem znowu jest to samo.

MAM PYTANKO STOSOWAŁES TO I CO TO MA ZA ZWIAZEK Z POMPO BO CZEGOS NIE ROZUMIEM <glupek2> NIGDY O TYM NIE SŁYSZAŁEM ALE CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE
 
Posty: 19
Od: 25 sty 2008, 21:54
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez say » 28 sty 2008, 10:12

MAZDA11 napisał(a):
witek napisał(a):czy to możliwe że pozdjęciu klemy z akumulatora i wcisnięciu hamulca na około 30 sek. problem mija na dwa dni a potem znowu jest to samo.

MAM PYTANKO STOSOWAŁES TO I CO TO MA ZA ZWIAZEK Z POMPO BO CZEGOS NIE ROZUMIEM <glupek2> NIGDY O TYM NIE SŁYSZAŁEM ALE CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE
witek pisze o resetowaniu kompa, co wiaze sie z wykasowaniem zarejestrowanych przez niego bledow, np. mowiacych o nieprawidlowej pracy pompy.
Ostatnio edytowano 28 sty 2008, 11:23 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 1803
Od: 14 lip 2007, 08:58
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez MAZDA11 » 28 sty 2008, 10:56

teraz juz rozumim
 
Posty: 19
Od: 25 sty 2008, 21:54
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 16:23

witek napisał(a):komputer wywalił błąd – EGR

A jaki masz motor – RF2 czy RF4?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
 
Posty: 3101
Od: 27 lis 2004, 21:42
Skąd: Mosina k/Poznania
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tekla » 23 lut 2008, 22:59

Witam.Po przejechaniu 35000km od naprawy pompy w Płocku jest wszystko ok.
 
Posty: 18
Od: 17 kwi 2007, 15:54

Postprzez Młody » 28 mar 2008, 12:52

Witam.

Odświeżam temat ze względu na nieszczelności zaworów SPV i TCV, a konkretnie sposob ich uszczelniania. Konkretnie to proszę napisać czy metoda z użyciem silikonu działa do tej pory i jeśli tak, to jak dlugo w sensie czasowym i kilometrowym szczelność jest zachowana. Niestety regulator napięcia jest drogi i chciałbym uniknąć kolejnej jego wymiany. Z drugiej strony same zawory jeszcze droższe więc próby z silikonem wydają się być warte spróbowania.

z góry dzięki
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 32
Od: 12 lip 2005, 07:52
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez xANDy » 28 mar 2008, 17:28

Ludzie, którzy to robili ze 2 lata temu nie wspominali o potrzebie poprawki (chyba jedna osoba znów "rozgrzebała, żeby zrobić to lepiej).
Jedna osoba zrobiła to żywicą i zamiast kostki wyprowadziła kable+złączka.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
 
Posty: 3101
Od: 27 lis 2004, 21:42
Skąd: Mosina k/Poznania
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez freshbratek » 29 mar 2008, 22:50

mi tez cholera cieknie TCV.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
 
Posty: 387
Od: 28 lut 2008, 16:45
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez marek cygan » 29 mar 2008, 23:14

freshbratek napisał(a):mi tez cholera cieknie TCV.

Niby były ślady ropy na nim ale nie wyglądało to na wielki wyciek.Zdejmij osłonę wytrzyj zawór oraz dwa sąsiednie czujniki i sprawdź czy przypadkiem z spod jakiejś uszczelki nie ma wycieku
 
Posty: 111
Od: 5 lis 2007, 11:50
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez freshbratek » 30 mar 2008, 16:23

moze i nie wygladalo ale ja mam rope juz pod nogami pasazera:(
po kontroli u jaksy – tylko ten zawor do wymiany:)na sczescie ten tanszy
dobrze ze ten drozszy trzyma fason:)
zostaje zrobic rozrzad i regulacje zaworow i cieszyc sie jazda:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
 
Posty: 387
Od: 28 lut 2008, 16:45
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Flisik » 15 maja 2008, 22:07

Witam,

Tak czytam i czytam i tknęło mnie coś. Otóż z tego co zrozmiałem to zawór SPV działa jak zawór zwrotny, czyli w momencie podawania paliwa do pompy jest otwarty a w momencie podawania wysokiego ciśnienia na wtryski zamyka się aby ciśnienie z pompy nie "uciekało". Także jeżeli jest on zasyfiony=nieszczelny ucieka ciśnienie z pompy i silnik powoduje szarpanie (mam takowe właśnie). Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Znalazłem ostatnio coś takiego na allegro:

http://moto.allegro.pl/item357815384_za ... aniej.html

Co sądzicie o czymś takim? Czy pomogło by to pompie? czy ewentualnie pomogło w zdiagnozowaniu usterki SPV?

Pozdrawiam
 
Posty: 11
Od: 9 lis 2007, 06:42
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Riki » 15 maja 2008, 22:57

Flisik napisał(a):Czy pomogło by to pompie?


Nie :)


Flisik napisał(a):Co sądzicie o czymś takim?


możesz to sobie założyć kiedy np paliwko ucieka sobie do baku... samej pompie nic on nie pomoże.
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
 
Posty: 5920
Od: 29 sty 2004, 21:48
Skąd: Warszawa
Auto: DiTD/CiTD/D-4D

Postprzez Flisik » 3 sie 2008, 12:17

Witam ponownie,

Z moim SPV wyglądało to tak: zaczeło się od szarpiącego silnika po odpaleniu na zimnym, czasami miałem tak przez tydzień i potem przez 2 miechy był spokój, lecz ostatnio nieprzerwanie przez 3 tygodnie szarpanie nie ustawało (dodam że wcześniej miałem sprawdzane wtryski i naprawianą turbinke). Ponieważ zbiżał się urlop i wyjazd do Zakopanego, postanowiłem wymontować ten słynny zawór SPV i go wyczyścić. Po wymontowaniu przedmuchałem go powietrzem, sprawdziłem podłączając na krótko 12V czy klika (klikał dość głośno), wyczyściłem gniazdo z którego go wykręciłem (było tam sporo syfu). Wymieniłem dodatkowo Oring ponieważ był uszkodzony (przypuszczam że się uszkodził przy wykręcaniu). No i katastrofa! <killer> auto nie chce odpalać, sprawdziłem czy paliwo dochodzi do pompy i czy pompa podaje na wtryski, po długim odpowietrzaniu wogóle pompa nie podawała paliwa na wtryski. Jeszcze raz wykręciłem zawór i wkręciłem ponownie i dalej nic. Wzielśmy go na zaciąg i jak nagle odpalił to obroty same poszły pod czerwone pole (6000) i po chwili zgasł, za mną powstała ogromna chmura czarnego dymu. Po tym już na zaciąg nie chciał iść tylko migała kontrolka świec. :(
Termin urlopu się zbliżał więc zciągłem auto do ASO (mam do nich około 500m). No i diagnoza: padła pompa wtryskowa! Wysłali pompe do Denso a ja sobie pojechałem do Zakopanego pociągiem (w sumie to nie żałuje że nie pojechałem autem).
Auto jest już u nich 3 tygodnie, w międzyczasie okazało się że padł komputer, ponieważ podłączyli pompe zapasową do mojego i nadal nie chciał odpalać, dopiero po wymianie kompa odpalił. Pompe zdjagnozowali w Mabi i okazało się że padł zawór SPV i sekcja tłocząca pompy, koszt regeneracji i części 5800zł! <killer> Komputer wraz z immo i stacyjką kupiłem na allegro za 700zł i dałem im aby wymienili. Z tego co zapewniali to pompe już dostali w piątek i w poniedziałek go złożą. Jestem ciekawy jak moja Madzia będzie chodzić teraz. Nie życze nikomu takich przeżyć. Mimo to chcę sprzedać ją i kupić <glupek2> M6 w benzynie oczywiście:) Nie chce ktoś kupić?

Pozdrawiam
flisik2
 
Posty: 11
Od: 9 lis 2007, 06:42
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez misiak76 » 12 sie 2008, 09:35

Witam. Zabawa z SPV i całą pompą kosztowała mnie w MABI 6.800,00 zł. :(
Ale za to Madzia odczuwa drugą młodość i samochód jest nie do poznania. Dodam tylko, że w pompie miałem wymienione na nowe podzespoły i czujniki wszystko prócz obudowy. Nowa pompa kosztuje około 12000 zł. Poza tym może będzie taniej jak Denso i Bosch wybudują fabrykę pompek gdzieś na śląsku – w tym roku rozpocząć ma się budowa.
 
Posty: 11
Od: 10 sty 2008, 22:07
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez MarekW » 12 sie 2008, 09:54

nic tylko kupowac to autko od Ciebie. skoro smiga jak nowa :–)
a co do fabryki pompek to nie sadze, aby to mialo jakies przelozenie na ceny w serwisach :–(
No chyba ze ludzie wyniosa mase pompek na lewo i rynek sie nasyci :–), ale tego nei popieram.
 
Posty: 343
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez kopar » 17 sie 2008, 20:15

Witajcie

Moja Madzia odmówiła mi posłuszeństwa :(
Od 2 tygodni miałem problemy z odpalaniem samochodu.
Łapał czasami po 10 razie kręcenia rozrusznikiem. Poczytałem na forum i rzuciłem diagnozę na zawór SPV.
Wybrałem go i poczyściłem w ropce. Madzia w ogóle przestała gadać.
Spróbowaliśmy Madzie wziąść na hol ale to tylko pogorszyło sytuację (tak mi się wydaje).
Madzia odpaliła lecz od razu wskoczyła na max obroty. Zgasiłem ją od razu. Po tym incydencie miga mi na desce kontrolka od świec (czyli coś się rozjechało).
Teraz jestem na etapie weryfikacji błędów.
Wyniki są następujące:
1800
2191
2980
Czy ktoś może mi pomóc je rozszyfrować ??

Po poście na 9 stronie kolegi fliskika spodziewam sie niezbyt ciekawych informacji.
Tak czy siak czy ktos moze mi pomóc rozszyfrować te błedy ??
 
Posty: 5
Od: 26 cze 2008, 20:16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 TDI 98'

Postprzez MarekW » 17 sie 2008, 20:36

cos chyba zle odczytales, albo źle szukałem.
 
Posty: 343
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez kopar » 17 sie 2008, 21:35

W info na temat Diesli jest napisane iż kody w silnikach diesla są 4 cyfrowe a jeśli tyczy się samej poprawności cyfr to 3 razy odczytywałem te kody.
 
Posty: 5
Od: 26 cze 2008, 20:16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF, 2.0 TDI 98'

Postprzez Flisik » 23 sie 2008, 23:12

Witam,

Po upływie półtora miesiąca autko odzyskałem, w sumie koszt Mabi i demontaż/montaż pompy około 6100zł <killer> . Ale autko pali bez roblemu i czy zimny czy nie, nie ma żadnego szarpania. Pompa ma gwarancje na rok. Wymienili mi zawór SPV i sekcje tłoczącą, czyli prawie całą pompę. Oczywiście lepsza dynamika, da sie odczuć szczególnie na piątym biegu <jupi> . Nie polecam nikomu podobnych perypetii...
Kolego kopar masz identyczne objawy jak u mnie, tak samo sie zachowywał (też brałem na hol), masz padnięty zawór SPV. U mnie skończyło sie to także padniętym komputerem... Jedź do warsztatu nie kombinuj już bo możesz tylko pogorszyć swoją sytuację (wiem z doświadczenia). Daj znać jak sie coś wyjaśni.

PS
Mieli mi przysłać z Mabi zdemontowane częsci z mojej pompy ale tego nie zrobili, będę się upominał bo chciałbym przebadać ten zawór SPV:)

Pozdrawiam
 
Posty: 11
Od: 9 lis 2007, 06:42
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Andrzej1971 » 28 lis 2008, 14:46

a tu mam info na temat SPV

Nabídka jednotky EDU DENSO pro vozy OPEL s motorem ISUZU 1,7 DI a 1,7 DTI (ASTRA, CORSA, COMBO, MERIVA)

PLU OZNAČENÍ VÝROBCE MOC BEZ DPH
096500-6001 VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO ECDV5P 1998>01 DENSO 66 000,00 Kč
096500-6020 VSTŘIKOVACÍ ČERPADLO ECDV5P 2001> DENSO 66 000,00 Kč
098300-0160 VENTIL SPV JEDNOTKY EDU DENSO 8 590,00 Kč
B01901D VSTŘIKOVAČ DVOUSTUPŇOVÝ DELPHI 4 615,00 Kč
HRD601 VSTŘIKOVAČ – REPASOVANÝ B01901D DELPHI 3 662,00 Kč
L078PBD TRYSKA DELPHI 1 012,00 Kč
16267710 NAPĚŤOVÝ MODUL JEDNOTKY EDU DELPHI 17 900,00 Kč

Při poruše se velmi často stává, že diagnostika vykáže chybu s označením P0251.
Tehdy, pokud auto vůbec nestartuje, bývá převážně závada v řízení ventilu SPV jednotkou EDU
(je vadná, výměna nutná), pokud auto startuje s potížemi, je vadný ventil SPV.


098300-0160 denso V5P упр. соленоид Opel Astra 4EE2
098300-0200 denso управляющий соленоид V5 MAZDA



Denso-Teilenummer 098300-0200 oder 098300-0120 je noch eingebauter Pumpe ist tauschbar

I bądź tu mądry
Denso Czechy i gość z polski mówią , że 098300-160 to jest to do MAZDY 626 DITD 2001 110koników
a na ruskiej stronie napisali że 098300-200


czy jeżeli auto normalnie odpala na mrozie ale szarpie zanim się rozgrzeje podczas jazdy to padł SPV? – wolne obroty sa stabilne
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
 
Posty: 56
Od: 13 mar 2008, 12:53
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy