Żarówki – typy, opinie, testy
Sprawdz jakie żarówki potrzebujesz
Obecnie jeżdżam sobie na zwykłych ale tak sobie pomyślałem że już warto by zmienić stąd mój zestaw pytań:
1) czy to prawda że Blue Vision (Philipsa) są jaśniejsze i wzrasta widoczność? jak wygląda żywotność tych żarówek? jak się spisują w deszczu, w zimie?
2) na allegro hihihi znalazłem ogłoszenia o żarówkach HID Plasma Xenon (w ich opisie brakuje chyba tylko turbo, mega full i nie wiem co jeszcze) – czy ktoś używał ich może? nie wiem nawet czy one są dozwolone czy nie. Podobno dają białe światło podobne do xenów (chociaż z ksenami nie mogą mieć nic wspólnego bo o ile się nie mylę w ksenach nie ma włókien jest za to łuk elektryczny) i są super i w ogóle i hoho. Niestety na allegro jedyne komentarze są "super dostawa", "super opakowanie" itp. a nie ma żadnych informacji o np. polepszeniu widoczności
3) rozumiem że żarówki o tej samej mocy nie powinny spowodować stopienia reflektora? tak mi się jakoś kojarzy że może by sie za bardzo grzały?
4) są jeszcze żarówki zwykłe ale +50% itp. czy one są dozwolone, jak one w rzeczywistości świecą? czy nie grzeją nadmiernie reflektora i czy sie często przepalają?
.... tyle pytań a ja mam mało czasu..
no i byłym zapomniał: mam osobno światła mijania (soczewki) i drogowe.
pzdr On Sam – Sierść
Obecnie jeżdżam sobie na zwykłych ale tak sobie pomyślałem że już warto by zmienić stąd mój zestaw pytań:
1) czy to prawda że Blue Vision (Philipsa) są jaśniejsze i wzrasta widoczność? jak wygląda żywotność tych żarówek? jak się spisują w deszczu, w zimie?
2) na allegro hihihi znalazłem ogłoszenia o żarówkach HID Plasma Xenon (w ich opisie brakuje chyba tylko turbo, mega full i nie wiem co jeszcze) – czy ktoś używał ich może? nie wiem nawet czy one są dozwolone czy nie. Podobno dają białe światło podobne do xenów (chociaż z ksenami nie mogą mieć nic wspólnego bo o ile się nie mylę w ksenach nie ma włókien jest za to łuk elektryczny) i są super i w ogóle i hoho. Niestety na allegro jedyne komentarze są "super dostawa", "super opakowanie" itp. a nie ma żadnych informacji o np. polepszeniu widoczności
3) rozumiem że żarówki o tej samej mocy nie powinny spowodować stopienia reflektora? tak mi się jakoś kojarzy że może by sie za bardzo grzały?
4) są jeszcze żarówki zwykłe ale +50% itp. czy one są dozwolone, jak one w rzeczywistości świecą? czy nie grzeją nadmiernie reflektora i czy sie często przepalają?
.... tyle pytań a ja mam mało czasu..
no i byłym zapomniał: mam osobno światła mijania (soczewki) i drogowe.
pzdr On Sam – Sierść
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
W swojej poprzedniej Maździe zamieniłem zwykłe żarówki na Blue Vision, aż tak bardzo widocznych zmian nie było prócz tego, że światła patrząc na reflektor światła świeciły na biało, a nie jak dotychczas na żółtawo i poprawiła się widoczność na mokrej nawierzchni oraz bardziej widoczne stały sie poziome znaki na drodze. Na załamaniach można było dostrzec światło o kolorze niebieskim. Na tych żarówkach jeździłem połtora roku i w czasie gdy sprzedawałem auto nadal świeciły
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Ja też miałem żarówki blue vision. Bardzo fajnie świeciły. Miałem je chyba 2 lata, ale sprzedalem razem z furą. Teraz tez chce sobie je kupic, ale narazie nie mam kasy ;( rozwazanm tez kupno żarówek, właśnie takich hiper, turbo pro power xenon. Tylko wlasnie nie wiem czy mozna na nich jezdzic, czy nie bede oślepiały innych i czy nie uszkodzą mi lampy od środka od nadmiernej temp.) Ma ktoś takie żarówki?
- Od: 21 cze 2004, 22:24
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.
u mnie w focusie, takie HID xenon z allegro ale nie te najtańsze świecą tak
tzn w lewym reflektorze jest cool blue jakoś tam a w prawym zwykła żarówka, tak było do zdjęcia, które oddaje tą róznicę w max 50% procentach.
W rzeczywistości jest to zimno biało niebieskawe światło.
zasięgu nie porawiło, za to w deszczu lepiej widać, no i lewy pas częściej jest wolny, szczególnie gdy nie wiadomo co to na tych xenonach/zenonach jedzie z tyłu, heheh
popędziłem to wszystko niebieskimi postojówkami
tzn w lewym reflektorze jest cool blue jakoś tam a w prawym zwykła żarówka, tak było do zdjęcia, które oddaje tą róznicę w max 50% procentach.
W rzeczywistości jest to zimno biało niebieskawe światło.
zasięgu nie porawiło, za to w deszczu lepiej widać, no i lewy pas częściej jest wolny, szczególnie gdy nie wiadomo co to na tych xenonach/zenonach jedzie z tyłu, heheh
popędziłem to wszystko niebieskimi postojówkami
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
Carrrlos, a jak długo je używasz i czy one na przykład nie za bardzo się grzeją???
Ja mam soczewki czy to jakoś szkodzi – podejrzewam że nie ale wolę zapytać.
No i ogólnie czy jesteś zadowolony... ? no i... czy nie miałeś problemu z pałami? bo wiem że te żarówki nie posiadają homologacji co oznacza że mogą za nie zabrać dowód.
mam jeszcze pytanie – to co masz w postojówkach to oświetlenie diodowe czy klasyczne z barwionymi żarówkami?
pzdr Sierść
Ja mam soczewki czy to jakoś szkodzi – podejrzewam że nie ale wolę zapytać.
No i ogólnie czy jesteś zadowolony... ? no i... czy nie miałeś problemu z pałami? bo wiem że te żarówki nie posiadają homologacji co oznacza że mogą za nie zabrać dowód.
mam jeszcze pytanie – to co masz w postojówkach to oświetlenie diodowe czy klasyczne z barwionymi żarówkami?
pzdr Sierść
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
Juz kiedyś pisałem, ale powtórzę – jeźdizłem na róznych wynalazkach, m.in Philips BLue Vision, Philips jakiś taki zółty, Osram All Seasons (fioletowo-zółte) +50%, no i też na Narva, Tungsram 100W a teraz w obecnej mam Osram SilverStar 55W +50%. Zarówki sa OK, światło jest białe, nie męczy się wzrok zarówno na mokrej jak i np na zaśnieżonej nawierzchni. Światło białe, bez bajerów w stylu coolblue . Zarówki te świecą porównywalnie albo troche lepiej jak normalne 100W, z tym, ze nie przegrzewają reflektora ani instalacji elektrycznej, więc chyba warto, zwłaszcza, ze nie sa przesadnie drogie.
Pozdro
Smirnoff
PS
Co do trwałości Silverstarów to na razie mam z 0.5 roku i świecą dalej (jeżdżę na światłach cały czas).
Pozdro
Smirnoff
PS
Co do trwałości Silverstarów to na razie mam z 0.5 roku i świecą dalej (jeżdżę na światłach cały czas).
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Ja też zakupiłem takie nie najtańsze na allegro cool blue czy jakoś tak, barwa światła podobała mi sie bardzo ale po 3 miesiścach padła jedna Światło tak mi się podobało, że zakupiłem znowu trochę tańsze, efekt: barwa światła suuper i mam je juz 6 miesięcy i nadal świecą:) Zaznaczę że jeżdzę głownie po dziurawych Poznańskich drogach Osobiście polecam, oczy podczas nocnej jazdy mniej się męczą.
Mazda to je to!
- Od: 13 lis 2003, 21:34
- Posty: 77
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 2000
A ja mam taki problem w swojej GE : swiatla mam dobrze ustawione, a swieca baaaardzo krotko. Zarowki mam standardowe, montowane w serwisie, jak moge zwalczyc ten problem?? Zalozyc mocniejsze zarowki, jakies bajeranckie?? Pomozcie, bo ciezko sie w nocy jezdzi...
- Od: 12 maja 2004, 21:00
- Posty: 959
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75
teraz już zupełnie nie wiem o co chodzi.
czy żarówki HB4 bo takie mam w mojej madzi występują w dwóch mocach??? dzisiaj szukałem po sklepach i są jako 51W i 55W.
Czy to jakieś niedopatrzenie? Przecież HB4 powinny mieć moc standardową? Jeśli zamiast 51W kupiłbym taką 55W to czy jest to na tyle znacząca zmiana mocy że może to uszkodzić lampę?
czy żarówki HB4 bo takie mam w mojej madzi występują w dwóch mocach??? dzisiaj szukałem po sklepach i są jako 51W i 55W.
Czy to jakieś niedopatrzenie? Przecież HB4 powinny mieć moc standardową? Jeśli zamiast 51W kupiłbym taką 55W to czy jest to na tyle znacząca zmiana mocy że może to uszkodzić lampę?
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
nie, to raczej przeoczenie, zagrzać to się może 100watowa, ja na swoich 55W jeżdżę na razie 3 m-ce, a moja wieloletnia obserwacja różnych żarówek sprowadza sie do jednego stwierdzenia, że im więcej tego more light, +50% i i nne tym krócej świecą.
Z drugiej strony, jeśli np. mówimy o soczewkach to nie ma co się spodziewać super efektu, stare prawidło mówi, że im większy reflektor, tym samym większy odblask, tym lepsze światło nawet na zwykłych żarówkach.
Z drugiej strony, jeśli np. mówimy o soczewkach to nie ma co się spodziewać super efektu, stare prawidło mówi, że im większy reflektor, tym samym większy odblask, tym lepsze światło nawet na zwykłych żarówkach.
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
OK! Dzięki! – także za poprzednie wypowiedzi. W tej chwili napaliłem się na te niebieskie badziewia – kupię i zdam relację jak świecą... co by inni nie musieli takich pytań zadawać!
pzdr Sierść (On Sam)
pzdr Sierść (On Sam)
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
ja mialem w madyi super yarowz ale nie pamietam cyzje wiec musisz pocyekac az wydlubie z reflektora to ci powiem
- Od: 16 lis 2003, 13:21
- Posty: 137
- Skąd: Garvity Audio Experts
- Auto: 323 1.8 GT
dobra. sorry że tak dlugo ale musialem nieco odpoczac po wyjeździe.
więc najpierw zaczynamy od tego że żarówki było trudniej dostać niż myślałem bo w xedku moim są HB4 a nie H4 (ja najpierw zamówiłem H4 bo mylałem że to B to jakiś błąd ).
zminiłem też długie (h1) i halogeny (h1). a co tam. Niestety pozycyjne mam paskudnie żółte i nie wiem co z tym zrobić.
HB4 kupiłem 80W (mam soczewki!) a H1 55W.
wiem że bez sensu ale proszę nie krzyczeć!!!
Wrażenia:
80W świecą lepiej może o 30% (!, mało nie?) niż HB4 classic 51W, ale uwaga! w deszczu widoczność nie wiem czemu jest K O S Z M A R N A. Co prawda nie wiem jak zwykłe świecą na deszczu bo nie nawidzę jazdy na deszczu i nigdy prawie w deszczu nie jeżdżę.
Natomiast nie wiem jak to jest że H1 blue xenon vision itp. świecą dużo dużo lepiej niż H1 classic (+50%?).
i do tego także na deszczu. Wiem że to trochę nie pasuje ale tak właśnie jest.
Może mam coś nie tak z soczewkami? Nie amm pojęcia. Acha – 80W z soczewkami nic złego się nie stało
pzdr On Sam – Sierść
więc najpierw zaczynamy od tego że żarówki było trudniej dostać niż myślałem bo w xedku moim są HB4 a nie H4 (ja najpierw zamówiłem H4 bo mylałem że to B to jakiś błąd ).
zminiłem też długie (h1) i halogeny (h1). a co tam. Niestety pozycyjne mam paskudnie żółte i nie wiem co z tym zrobić.
HB4 kupiłem 80W (mam soczewki!) a H1 55W.
wiem że bez sensu ale proszę nie krzyczeć!!!
Wrażenia:
80W świecą lepiej może o 30% (!, mało nie?) niż HB4 classic 51W, ale uwaga! w deszczu widoczność nie wiem czemu jest K O S Z M A R N A. Co prawda nie wiem jak zwykłe świecą na deszczu bo nie nawidzę jazdy na deszczu i nigdy prawie w deszczu nie jeżdżę.
Natomiast nie wiem jak to jest że H1 blue xenon vision itp. świecą dużo dużo lepiej niż H1 classic (+50%?).
i do tego także na deszczu. Wiem że to trochę nie pasuje ale tak właśnie jest.
Może mam coś nie tak z soczewkami? Nie amm pojęcia. Acha – 80W z soczewkami nic złego się nie stało
pzdr On Sam – Sierść
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
Czesc,
bardzo prosze, zeby kazdy wpisal w ponizszym watku typ zarowek przednich reflektorow w swoim modelu Mazdy (jesli ma swiadomosc). Pozwoli to utworzyc tabelke na mazdaspeed.pl. Dzieki
bardzo prosze, zeby kazdy wpisal w ponizszym watku typ zarowek przednich reflektorow w swoim modelu Mazdy (jesli ma swiadomosc). Pozwoli to utworzyc tabelke na mazdaspeed.pl. Dzieki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki