Żarówki – typy, opinie, testy

Postprzez tomi911 » 8 maja 2015, 08:06

lantan napisał(a):Aj żeby tylko 30zł... Ja od pewnego czasu wychodzę z założenia, że lepiej dołożyć i mieć święty spokój. A umówmy się – 30 czy nawet 50zł w skali wydatków na całe auto to są grosze, nie warto robić pseudo oszczędności

Jasne, ja też nie jestem zwolennikiem oszczędzania za wszelką cenę, ale – umówmy się – oświetlenie wewnętrzne kabiny to nie jest jakiś mega ważny element, żeby bez uzasadnienia przepłacać, dlatego szukam alternatywy.
Są LEDy Phillipsa czy Osrama po 50 PLN za blister (2 szt.), nawet nie trudno znaleźć. Na postojówki czy oświetlenie tablicy rejestracyjnej nawet bym dał, ale np. do schowka czy w podsufitkę...
Dlatego pytam o alternatywy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez ProboszczV6 » 8 maja 2015, 08:08

lantan masz oczywiście rację, o to samo mi chodziło, wymagania i kontrola jakości.
Żarówki Osrama czy Philipsa mimo że oparte są na standardowych LEDach które dałoby się kupić, to mają jeszcze coś, odpowiednio ukształtowaną soczewkę, dzięki czemu świecą tak jak zwykłe wolframowe w5w, dlatego mają homologację. Zwykły chinol LED świeci tylko do przodu.
Trwałość LEDów zależy od tego jaki prąd się przez nie przepuści, maksymalny prąd dla stabilnej pracy, dobiera się na podstawie charakterystyk podanych przez producenta w karcie katalogowej. Prąd ogranicza się zwykłym opornikiem za 10groszy (tak jak w chinolach), albo są na rynku od ładnych kilku lat specjalistyczne układy do zasilania LEDów (najpewniej użyte w drogich żarówkach). Dlatego słaby LED który świeci stabilnie i się nie pali przy 12V, przy 14V po odpaleniu silnika najzwyczajniej w świecie się spali po jakimś czasie. Żarówki LED do podświetlenia które robiłem sam świecą już kilka ładnych lat, a zrobione są na zwykłych chińczykach z alegro i opornikach.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tomi911 » 8 maja 2015, 09:59

Jeszcze jedno pytanie: w M3 BK – postojówki = 2 x W5W, tablica tył = 2 x W5W, schowek = W5W, podsufitka przód = 2 x W5W, podsufitka tył = C10W – dobrze myślę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez petro » 8 maja 2015, 13:19

Do schowka 12V 1,7W z trzonkiem T10, takim jak ma W5W. :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez tomi911 » 8 maja 2015, 14:02

A mogę dać mocniejszą do schowka? Przyznam, że jest tam ciemnawo ;)
Wiem, że jest problem z topiącą się od temperatury obudową – pytanie ile można "dołożyć do pieca" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez petro » 8 maja 2015, 17:03

Ja mam 1,7 W. Nie ma szału, ale wszystko widać. Poniżej masz temat, może coś znajdziesz ciekawego. <nauka>
viewtopic.php?f=470&t=132935&hilit=w3w&start=40
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Marcin » 21 maja 2015, 03:50

Marcin napisał(a):Teraz mam od kilku dni marketówki 4CAR Turbo H7 których wytwórcą jest Michiba i jestem zadowolony z barwy jak na razie ,a z żywotnością to zobaczymy.

A więc wracam do tematu:
Siadła jedna po 12.000km (13 miesięcy)
Teraz założyłem też 4CAR (bez turbo tym razem <lol> ) po 6.99PLN za sztukę.
Święcą tak samo jak te z turbo, a może nawet lepiej coś mi się wydaje.
Zobaczymy kiedy będę pisał następnego posta w ich sprawie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez mln » 1 cze 2015, 11:27

Zakup: żarówki Osram H1 Cool Blue Hyper White 5000K (allegro: 37.99 zł/2 szt)

Żarówy świecą bardzo fajnie <spoko> Co prawda nigdy w życiu nie miałem zenonów i jestem przyzwyczajony do żółtego światła reflektora, więc z takim niebieskawym światłem jechało się początkowo dziwnie. Na zwykłych ("żółtych") żarówkach widać światło i dokładnie gdzie świeci. Tymczasem tu światła nie widać, ale wszystko widać ;) (tj. nie widać, gdzie reflektor świeci, ale to co jest oświetlone widać bardzo dobrze – bez tej żółtej poświaty. Trudno to inaczej sensownie wytłumaczyć, mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi).

Poniżej porównanie wcześniejszych H1 Phlipisa (po poprzednim właścicielu – nie wiem które, ale napewno nie Blue Vision) oraz nowych Osram (po prawej). Ostatnie zestawienie jest nieco przekłamane, bo zdjęcie z lewej było robione z automatycznym balansem bieli (aparat wziął poprawkę na barwę/temperaturę światła i je "wybielił"), a po prawej (jak w całej reszcie) jest już normalnie, tj. z balansem ustawionym na światło słoneczne.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez kubsztyk » 1 cze 2015, 12:59

Masz świadomość, że te żarówki nie posiadają homologacji do użytku na drogach publicznych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez mln » 1 cze 2015, 13:38

Świadomość nabyłem finalizując transakcję na allegro. Zdecydowałem się mimo to, bo IMHO w starej, ale soczewkowej lampie efekt będzie taki, jak zwykłe cool blue w nowej. Opinia poparta konsultacjami, ale każdy ma prawo do swojej opinii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez CLAU » 1 cze 2015, 13:42

Wersja Hyper to chyba jakiś azjatycki import bo u nas tego oficjalnie w dystrybucji nie ma ?

Ja zmieniłem BlueVision na normalne Osram CoolBlue – ~60zł za komplet w motointegratorze.

Ostatnio jedna mi się spaliła po 8 miesiącach więc 30 dyszki na 8 miesiecy przy białym świetle w nocy jest dla mnie jak najbardziej ok. CoolBlue swięcą jednak odrobinę mniej biało od BlueVision ale philipsy kosztuje koło 100zł w sklepie.

Na allegro nie kupuje żarówek bo jest pełno podrabianych Philipsow i Osramów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mln » 2 cze 2015, 09:22

CLAU napisał(a):Hyper to chyba jakiś azjatycki import


CLAU, tu masz odnośnik do strony producenta – są oryginalne. Sprawdzałem przed zakupem, bo też miałem wątpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez lantan » 3 cze 2015, 01:41

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ka-h7.html

Żarówki jak najbardziej można nabyć u legalnego źródła w Polsce oczywiście z zastrzeżeniem, że nie posiadają homologacji do jazdy po drogach publicznych.

Ja osobiście bym nie ryzykował – raz, że dowód może zostać u misiaków, a dwa sądzę, że nie spełniają określonych warunków, a co za tym idzie mogą powodować pewne zagrożenie dla Ciebie lub innych użytkowników dróg. Nie bez powodu Osram nie uzyskał na nie papierów (a sądzę, że gdyby tylko było to możliwe to by je posiadał).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez CLAU » 3 cze 2015, 09:14

ja szukałem w Motointegratorze bo sklep IC już jest neiaktualnym a w MI nie mająich wylistowanych, na ceneo też nic nie było oprócz ofert z allegro więc załozyłem, że je importują z Azji tak jak Philips DiamondVision.

Tak czy siak, żarówek z allegro i tak nie polecam, ża dużo wałków tak jak z ksenonami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mln » 3 cze 2015, 11:08

Nie namawiam nikogo i sam pewnie (jak padną) zmienię na zwykłe cool blue, bo przyznam, że widoczność i barwa faktycznie bardziej mi odpowiada niż z żółtej żarówy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Roman8 » 9 cze 2015, 12:46

Panowie,
podrzućcie linkiem do jakiegoś dobrego i sprawdzonego leda W5W, żeby go wsadzić w postojowkę.
Nie mam czasu żeby jeździć i szukać ich w sklepie wiec zostaje alledrogo.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez lantan » 9 cze 2015, 13:51

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez widmo82 » 9 cze 2015, 13:57

A chcesz, zeby po prostu coś się swieciło czy żeby ewentualnie wrócić na postojówkach do domu?:)

viewtopic.php?f=5&t=182080&p=3031188#p3031188
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Karko » 23 cze 2015, 21:49

Wpadłem na szalony pomysł wymiany żarówek stopów i tylnych kierunków na ledowe – poradzi mi ktoś co kupić, aby być zadowolonym i nie nakombinować się za wiele z wymiana?
Jest sens w takiej operacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:05
Posty: 437 (2/17)
Skąd: Wrocław/Jelenia Góra
Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6 Y6 90KM

Postprzez lantan » 24 cze 2015, 01:19

Myślę, że jak nie chcesz kombinować to zostaw to co jest :) Będziesz miał problem z ich opornością (nie pomoże nawet CAN BUS) i przerywacz od kierunku będzie Ci szaleć (chyba, że go wymienisz lub przerobisz, ale to kolejne modyfikacje). Możesz tak samo wstawić opornik przed żarówką, ale to już wg. mnie druciarstwo. Zresztą ze STOPem też są podobno jakieś jaja (jeżeli masz dwuwłóknowe postojowe/STOPy) wynikające z tego samego problemu czyli właściwej oporności. Podobno objawem jest wówczas świecenie się części środkowego STOPu razem z tylnymi postojowymi.

Już całkiem pomijam fakt legalności i efektywności takiego oświetlenia i ewentualnych problemów z tym związanych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 14:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki