Witam
Cholera 4 lata mam Xeda, czytam to forum i dopiero teraz się zarejestrowałem ale lepiej późno niż wcale.
Fakt faktem ale technologia idzie na przód i to jest pozytywne.Reklama sama w sobie nie jest złem bo bez niej żaden produkt by sie nie przebił.Odnośnie jednak samych produktów nalezałoby sie zastanowić gdzie kończy sie prawda, a zaczyna naciąganie faktów.
Modifikator Plus – po teście przyrosło 3KM
Z testu wynika że 3KM przyrosły z "powietrza" dostarczanego do hamowni z zewnątrz.Podczas badań były zmienne warunki typu ciśnienie, temp. powietrza na zewnątrz dostarczanego do hamowni+zmienione,inne paliwo.
źródło –
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5841
Ceramizer – po teście indywidualnego kierowcy przyrosło 7,7KM
źródło – TEST nr 5 : Wpływ ceramizera® na moc i moment silnika.
http://www.ceramizer.pl/content/view/33/44/
Każdy kto zapoznał się z działaniem hamowni wie że te czynniki maja wpływ na wynik dlatego pomiary wykonuje się nawet kilku krotnie aby wyciagnąc średnią.Można też nimi manipulowac w pewnym stopniu np. podając zimniejsze powietrze – wczoraj było gorąco, dzisiaj jest chłodno bo pada deszcz.Im zimniej tym wynik będzie nieznacznie lepszy.
Można przyjąć jakieś przyrosty mocy dla auta z przebiegiem ale wynikałoby to z czegoś innego.
Modifikator Plus – spadek zużycia paliwa
źródło –
http://www.youtube.com/watch?v=ugS81MbL ... re=related
Dla przykładu – jeśli auto byłoby NOWE i paliło np. 11L/100km, a po zastosowaniu środka 10L/100 to ok, jest faktyczny spadek zużycia do spalania jakie uzyskała fabryka (nie pisze tu o podanym spalaniu przez producenta tylko auto wyjeżdza z salonu i mierzymy ile pali).
W wypadku auta z pewnym przebiegiem nigdy już prawie nie pali tyle co nowe więc czy to spadek?
Niby tak ale taki spadek w tescie można też uzyskac poprzez zastosowanie innego paliwa,płynniejszą jazdę itp.
Amatorskie testy i krzyki typu ja zastosowałem i tez spadło cieżko przyjąć za pewnik. ale w niektórych przypadkach mogą być uzasadnione.
Modifikator Plus,Ceramizer i inne srodki – lepsze odpalanie auta z rana, w chłodne dni.
Tu trzeba przyznać że ten warunek jest spełniony.
Modifikator Plus,Ceramizer – praca silnika bez oleju
1.Modifikator Plus – test stacjonarny pracy silnika bez oleju
W tescie Mercedes wytrzymał, jednak jak wynika z innych żródeł test zakończono szybciej bo agonia była nieunikniona.
źródło –
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
Wnioski:
Ktoś tu jest kłamczuszkiem.Ale kto?
2.Ceramizer – test drogowy jazdy bez oleju
a)Test producenta na silniku Honda wypadł pozytywnie
żródło –
http://www.youtube.com/watch?v=8aiF8QSGUWY
b)Test niezależny , na silniku skoda, padł po 52 km
źródło –
http://www.youtube.com/watch?v=5hIZIB8MHug
ciąg dalszy –
http://www.youtube.com/watch?v=k5SBxsC9KNk
Wnioski:
1)Silnik Skody to nie Honda, miał prawo paść szybciej.
2)W teście Hondy zastosowano inny środek/skład niż stoi na półkach sklepowych.
3)Konkurencja zaplanowała "miły" gest-test ?
Dla normalnego kierowcy, nowe technologie na pewno nie będą do końca zrozumiałe ale tak już musi być.Producenci ze wzgledu na konkurencje z jednej strony nie chcą sie zbytnio odkrywać ale z drugiej dystrybutorzy pewnych rzeczy nie rozumieja i próbują je interpretować po swojemu.Producent swoje, a dystrybucja swoje.Ochrona silnika ma swój głeboki sens bo teraz nikt nie produkuje juz tak wytrzymałych silników (padliny na rynku nie brakuje),dobry olej już nie wystarcza, a remont silnika czesto bywa nieopłacalny dlatego profilaktyka jest wskazana.
Wnioski końcowe?
Tak na prawdę nie ma i nie będzie idealnego testu, przy pewnych założeniach może być on tylko gorzej lub lepiej przeprowadzony.To samo dotyczy dodatków, są lepsze i gorsze ale to już ocenia każdy indywidualnie i nie powinien tego zawężac do jednego produktu, choćby najszerzej reklamowanego.
Pozdrawiam i lecę na urlop.