Strona 3 z 6

PostNapisane: 11 maja 2012, 22:15
przez nowik
Kolego ghost-rider11 mylisz się. Zadałem to samo pytanie na innym forum. Sworzeń CTR ma logo na kapslu, nie ma tego niebieskiego kapturka.
Ten sworzeń to prawdopodobnie DOKUJI. Swoją drogą niezłe miksy są tworzone w firmie, której nazwy na razie nie wymienię. Kupujesz CTR, dostajesz pudełko po CTR, a zawartość to wyrób częściopodobny. Chyba, że się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.

P.S. Montował ktoś z was coś tej marki?

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 6 cze 2012, 11:26
przez SHARK
Może się to komuś przyda.... Ja np. zrobiłem u siebie ostatnio taki zabieg:
Kupiłem wszystkie tylne wahacze firmy SRL, wywaliłem z nich tuleje i wstawiłem poliuretanowe o podobnej twardości co seria. Koszta nie jakieś wysokie i mamy pewność że to pojeździ o wiele wiele dłużej.....

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 10 cze 2012, 08:09
przez WisniaUs
Koledzy jakiej firmy polecacie wahacz do m6 przod prawy dolny,rok temu zalozylem orginalny mazdy i juz oslona gumowa pekla i czas pomyslec o wymianie.Zaczyna czasem stukac przy ruszaniu ale jeszcze dosc rzadko;).Zbyt duzo tego na rynku do wyboru a na orginale Mazdy sie zawiodlem a moze to te polskie drogi?

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 25 cze 2012, 18:36
przez misiek@007
Mając 626 GE kupiłem wahacze Denckermana po 110 zł i wytrzymały bez wymiany sworznia prawie 50 tyś kilometrów jazdy po Warszawie. Po tym dystansie poszły sworznie a tuleje latały dalej...

Re: Wahacze SH Auto Parts

PostNapisane: 4 lis 2012, 14:38
przez Cerber
Hmm widzę, że w temacie wahaczy "każda myszka swój ogonek chwali" :) Może wypowie się ktoś kto naprawia Mazdy i może coś więcej powiedzieć o jakości zamienników?

Przymierzam się do zakupu wahaczy do mojej MPV i teraz pytanie czy kupić Dokuji czy mogą być SH ? Różnica w cenie jest ale nie jakaś porażająca więc się mocno zastanawiam. Jest sens wydać tych kilkadziesiąt zł więcej na sztukę czy sądzicie, ze nie?

ok pytanie nie aktualne, kupiłem Yamato zobaczymy jak to się będzie sprawowało :)

Re: Wahacze SH Auto Parts

PostNapisane: 13 lis 2012, 15:35
przez Yogi300
wahacze Yamato ponoć niezbyt się sprawują ,a w podobnej cenie znalazłem Nishoka i też się zastanawiam.
Czy ma ktoś doświadczenie z częściami tej firmy

Re: Wahacze SH Auto Parts

PostNapisane: 16 lis 2012, 22:58
przez Cerber
:( no to mnie nie pocieszyłeś... ale cóż kupiłem to już zamontuję i zobaczymy jak to będzie śmigało w moim autobusie :)

PostNapisane: 30 lis 2012, 19:20
przez MARSELUSS82
Cerber napisał(a):ok pytanie nie aktualne, kupiłem Yamato zobaczymy jak to się będzie sprawowało :)

Witam u mnie gumy przud i tył wytrzymały nie całe 6kkm, drogi w miare dobre a prawa strona wręcz nie istnieje.

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 13 gru 2012, 00:07
przez JapanBA
Witam

Czy ktoś testował tulejki tej firmy?:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/

Mam do wymiany cały tył i zastanawiam sie właśnie nad nimi <oczy>

PostNapisane: 13 gru 2012, 14:08
przez zadra
Cczytałem o nich na forum forda(chyba eskorta) poczytać i Ty,bo ja sobie nie wyrobiłem opinii. Również zastanawiałem się nad taką opcją.

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 13 gru 2012, 15:21
przez JapanBA
I tak jest to dużo lepsza opcja od jakiś tulei z TedGumu czy wahaczy SRL...
Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu, czy dokręcając śruby wahaczy ustawić je tak jak by samochód stał na kołach????
Kiedyś słyszałem ze jak dokreci sie w pozycji jak wahacz swobodnie wisi to po opuszczeniu auta mogą sie pozrywać, prawdą to jest ????

PostNapisane: 13 gru 2012, 23:17
przez zadra
kupiłeś już te tulejki?

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 13 gru 2012, 23:50
przez JapanBA
Jeszcze nie, ciągle zastanawiam sie nad zwykłymi by kasy nie wywalić niepotrzebnie...

PostNapisane: 14 gru 2012, 08:59
przez zadra
Też się zastanawiam.
Generalnie polecana jest wymiana całych ty lnich wahaczy.
Wymiana samych tulejek jest niepolecana, aczkolwiek bardziej korzystna cenowo. 45zł/szt poliuretanów to może się wydawać dobra oferta biorąc pod uwagę nawet to,że zwykłe gumowo-metalowe mogą być o połowę tańsze.
Na minus poliuretanów mogę przytoczyć niepotwierdzoną informację,że przy źle dobranej mieszance (zbyt twarde tuleje) mogą pękać elementy metalowe wahaczy.

mam prośbę.
Jesli będziesz zamawiał, to podaj na forum wymiary tulejek na tył – ja nigdzie tego nie mogę znaleźć a milej byłoby zamówić i wymienić, niż zdemontować, pomierzyć i dopiero zamawiać.

PostNapisane: 26 mar 2013, 22:51
przez Zibi85
Czy ktoś kupował oryginalne wahacze tylne wzdłużne do Mazd 323/626/Premacy u sprzedawcy HenCar z Wielunia? Prosiłbym o informacje jak faktycznie prezentowały się otrzymane wahacze, czy podobnie jak na zdjęciu w aukcji (to samo jest używane od jakichś 2 lat), czy były w znacznie gorszym stanie?

http://allegro.pl/wahacz-wzdluzny-mazda ... 83785.html

Re: Wahacze i elementy zawieszenia

PostNapisane: 27 mar 2013, 22:43
przez Lantis 89
Lepszym rozwiązaniem jest wymian tulei niż kupno używanych wahaczy w niewiadomym stanie.
PS na zdjęcia zawsze idzie ten najładniejszy towar a pozostałe 6szt, może juz tak ładnie nie wyglądać ;)

PostNapisane: 12 maja 2013, 23:31
przez zadra
Czy wymieniał ktoś tuleje w wahaczach tylnego zawieszenia i jest z tej operacji zadowolony?
Na alle...o są do kupienia pełne zestawy wahaczy (niewiadomego ale "markowego" producenta) za ok 550zł.
To niewiele taniej niż propozycja z Carspeedu (ok 630zł) .
A może jednak kupić tulejki i spróbować je wymienić?
Kurcze nikt nie potwierdził do tej pory,że wymienione tulejki dobrze się sprawdzają; albo nie ma z nimi problemu i właściciele nie mają powodu do narzekania albo wstyd im po wymianie,że zawieszenie sie posypało w drobny mak...

PostNapisane: 26 maja 2013, 14:37
przez Lowiec
Co prawda z tyłu wymieniałem jedynie gumy stabilizatora i łączniki ale z przodu wymieniłem motylki i tu nie ma się co oszukiwać – prosta wymiana i tańsza niż wahacz (zadowolony), sworznie wahaczy – skomplikowana wymiana i bez spawarki ani rusz (2 lata ok 60 tyś km prawa strona, więc ok) i przednią tulejkę i tez ok 60 tyś. Przymierzam się do wymiany całego wahacza z przodu, gdyż mam podejrzenie, że nie jest on do xeda a do ge ale skłaniałbym się co do zasady, że jeśli można zrobić coś samemu to należy wymienić tulejkę niż pchać się w koszta wahacza. Wiadomo, że wymieniając tulejki "zawsze będzie coś do roboty" w zawieszeniu ale okresowe występowanie zużycia pozwala na naprawę lepszymi częściami niż kupno całego wahacza z tulejami.

PostNapisane: 26 maja 2013, 23:05
przez zadra
no wahacze z przodu również obrobiłem montując nowe tuleje i nie wymieniając całego wahacza.
Właśnie chodzi mi o tylne zawieszenie – nie znalazłem potwierdzenia, że z tyłu ktoś wymienił i jest zadowolony. Są posty, że "będzie wymieniał" są posty,że próbował, ale nie pasowało" natomiast nie ma postów,że wymieniono i właściciel auta jest zadowolony i przejechał x kkm.
Olkusz i tedgum proponują swoje wyroby na tylne zawieszenie, szukam potwierdzenia,że choćby wymiarowo wszystko będzie pasowało, bo wydać 500npl, zdemontować zawieszenie i się zdziwić,że tuleje nie pasują, to nic przyjemnego w piękną słoneczną sobotę w cudzym garażu..

PostNapisane: 26 maja 2013, 23:41
przez Lowiec
Rozumiem kłopot, przyznam, że w dyskusjach o częściach nie spotkałem się/nie pamiętam o kwestii tulei w tylnym zawieszeniu. Z Tedgumu mam tylną poduchę silnika, pasowała plug&play oraz przednią ta pasowała prawie plug&panic – miała za krótką tuleję na śrubę montażową do uchwytu silnika, odpiłowałem od starej i jest ok. Przed zakupem kazali wymontować i mierzyć.