Wahacze i elementy zawieszenia

Postprzez nowik » 11 maja 2012, 23:15

Kolego ghost-rider11 mylisz się. Zadałem to samo pytanie na innym forum. Sworzeń CTR ma logo na kapslu, nie ma tego niebieskiego kapturka.
Ten sworzeń to prawdopodobnie DOKUJI. Swoją drogą niezłe miksy są tworzone w firmie, której nazwy na razie nie wymienię. Kupujesz CTR, dostajesz pudełko po CTR, a zawartość to wyrób częściopodobny. Chyba, że się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.

P.S. Montował ktoś z was coś tej marki?
 
Posty: 7
Od: 9 maja 2012, 21:13
Skąd: Mońki
Auto: 323F BG 1.6 16V 88KM '92R.
626 GE 1.8 105KM '94R. HB

Postprzez SHARK » 6 cze 2012, 12:26

Może się to komuś przyda.... Ja np. zrobiłem u siebie ostatnio taki zabieg:
Kupiłem wszystkie tylne wahacze firmy SRL, wywaliłem z nich tuleje i wstawiłem poliuretanowe o podobnej twardości co seria. Koszta nie jakieś wysokie i mamy pewność że to pojeździ o wiele wiele dłużej.....
PROBE GT-ZE swap by XXX
 
Posty: 4
Od: 13 sty 2010, 23:17
Skąd: Krasnystaw
Auto: PGT-ZE

Postprzez Wisniaus » 10 cze 2012, 09:09

Koledzy jakiej firmy polecacie wahacz do m6 przod prawy dolny,rok temu zalozylem orginalny mazdy i juz oslona gumowa pekla i czas pomyslec o wymianie.Zaczyna czasem stukac przy ruszaniu ale jeszcze dosc rzadko;).Zbyt duzo tego na rynku do wyboru a na orginale Mazdy sie zawiodlem a moze to te polskie drogi?
WiśniaUs
Avatar użytkownika
 
Posty: 726
Od: 20 lis 2011, 21:08
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6. 2.3 AT,USA.2007 r.

Postprzez misiek@007 » 25 cze 2012, 19:36

Mając 626 GE kupiłem wahacze Denckermana po 110 zł i wytrzymały bez wymiany sworznia prawie 50 tyś kilometrów jazdy po Warszawie. Po tym dystansie poszły sworznie a tuleje latały dalej...
 
Posty: 40
Od: 2 cze 2012, 12:54
Skąd: Radzymin
Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....

Postprzez Cerber » 4 lis 2012, 15:38

Hmm widzę, że w temacie wahaczy "każda myszka swój ogonek chwali" :) Może wypowie się ktoś kto naprawia Mazdy i może coś więcej powiedzieć o jakości zamienników?

Przymierzam się do zakupu wahaczy do mojej MPV i teraz pytanie czy kupić Dokuji czy mogą być SH ? Różnica w cenie jest ale nie jakaś porażająca więc się mocno zastanawiam. Jest sens wydać tych kilkadziesiąt zł więcej na sztukę czy sądzicie, ze nie?

ok pytanie nie aktualne, kupiłem Yamato zobaczymy jak to się będzie sprawowało :)
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)

Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 43
Od: 8 sty 2012, 23:13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r

Postprzez Yogi300 » 13 lis 2012, 16:35

wahacze Yamato ponoć niezbyt się sprawują ,a w podobnej cenie znalazłem Nishoka i też się zastanawiam.
Czy ma ktoś doświadczenie z częściami tej firmy
 
Posty: 14
Od: 5 wrz 2010, 17:23

Postprzez Cerber » 16 lis 2012, 23:58

:( no to mnie nie pocieszyłeś... ale cóż kupiłem to już zamontuję i zobaczymy jak to będzie śmigało w moim autobusie :)
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)

Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Avatar użytkownika
 
Posty: 43
Od: 8 sty 2012, 23:13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r

Postprzez MARSELUSS82 » 30 lis 2012, 20:20

Cerber napisał(a):ok pytanie nie aktualne, kupiłem Yamato zobaczymy jak to się będzie sprawowało :)

Witam u mnie gumy przud i tył wytrzymały nie całe 6kkm, drogi w miare dobre a prawa strona wręcz nie istnieje.
Avatar użytkownika
 
Posty: 98
Od: 21 gru 2011, 22:50
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG

Postprzez JapanBA » 13 gru 2012, 01:07

Witam

Czy ktoś testował tulejki tej firmy?:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/

Mam do wymiany cały tył i zastanawiam sie właśnie nad nimi <oczy>
Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Od: 13 gru 2012, 00:57
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.

Postprzez muunek » 13 gru 2012, 15:08

Cczytałem o nich na forum forda(chyba eskorta) poczytać i Ty,bo ja sobie nie wyrobiłem opinii. Również zastanawiałem się nad taką opcją.
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
 
Posty: 880
Od: 27 cze 2007, 18:07
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez JapanBA » 13 gru 2012, 16:21

I tak jest to dużo lepsza opcja od jakiś tulei z TedGumu czy wahaczy SRL...
Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu, czy dokręcając śruby wahaczy ustawić je tak jak by samochód stał na kołach????
Kiedyś słyszałem ze jak dokreci sie w pozycji jak wahacz swobodnie wisi to po opuszczeniu auta mogą sie pozrywać, prawdą to jest ????
Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Od: 13 gru 2012, 00:57
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.

Postprzez muunek » 14 gru 2012, 00:17

kupiłeś już te tulejki?
Ostatnio edytowano 18 gru 2012, 00:37 przez muunek, łącznie edytowano 2 razy
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
 
Posty: 880
Od: 27 cze 2007, 18:07
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez JapanBA » 14 gru 2012, 00:50

Jeszcze nie, ciągle zastanawiam sie nad zwykłymi by kasy nie wywalić niepotrzebnie...
Avatar użytkownika
 
Posty: 283
Od: 13 gru 2012, 00:57
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.

Postprzez muunek » 14 gru 2012, 09:59

Też się zastanawiam.
Generalnie polecana jest wymiana całych ty lnich wahaczy.
Wymiana samych tulejek jest niepolecana, aczkolwiek bardziej korzystna cenowo. 45zł/szt poliuretanów to może się wydawać dobra oferta biorąc pod uwagę nawet to,że zwykłe gumowo-metalowe mogą być o połowę tańsze.
Na minus poliuretanów mogę przytoczyć niepotwierdzoną informację,że przy źle dobranej mieszance (zbyt twarde tuleje) mogą pękać elementy metalowe wahaczy.

mam prośbę.
Jesli będziesz zamawiał, to podaj na forum wymiary tulejek na tył – ja nigdzie tego nie mogę znaleźć a milej byłoby zamówić i wymienić, niż zdemontować, pomierzyć i dopiero zamawiać.
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
 
Posty: 880
Od: 27 cze 2007, 18:07
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez Zibi85 » 26 mar 2013, 23:51

Czy ktoś kupował oryginalne wahacze tylne wzdłużne do Mazd 323/626/Premacy u sprzedawcy HenCar z Wielunia? Prosiłbym o informacje jak faktycznie prezentowały się otrzymane wahacze, czy podobnie jak na zdjęciu w aukcji (to samo jest używane od jakichś 2 lat), czy były w znacznie gorszym stanie?

http://allegro.pl/wahacz-wzdluzny-mazda ... 83785.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 73
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez Lantis 89 » 27 mar 2013, 23:43

Lepszym rozwiązaniem jest wymian tulei niż kupno używanych wahaczy w niewiadomym stanie.
PS na zdjęcia zawsze idzie ten najładniejszy towar a pozostałe 6szt, może juz tak ładnie nie wyglądać ;)
Lantis 89
 

Postprzez muunek » 13 maja 2013, 00:31

Czy wymieniał ktoś tuleje w wahaczach tylnego zawieszenia i jest z tej operacji zadowolony?
Na alle...o są do kupienia pełne zestawy wahaczy (niewiadomego ale "markowego" producenta) za ok 550zł.
To niewiele taniej niż propozycja z Carspeedu (ok 630zł) .
A może jednak kupić tulejki i spróbować je wymienić?
Kurcze nikt nie potwierdził do tej pory,że wymienione tulejki dobrze się sprawdzają; albo nie ma z nimi problemu i właściciele nie mają powodu do narzekania albo wstyd im po wymianie,że zawieszenie sie posypało w drobny mak...
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
 
Posty: 880
Od: 27 cze 2007, 18:07
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez Lowiec » 26 maja 2013, 15:37

Co prawda z tyłu wymieniałem jedynie gumy stabilizatora i łączniki ale z przodu wymieniłem motylki i tu nie ma się co oszukiwać – prosta wymiana i tańsza niż wahacz (zadowolony), sworznie wahaczy – skomplikowana wymiana i bez spawarki ani rusz (2 lata ok 60 tyś km prawa strona, więc ok) i przednią tulejkę i tez ok 60 tyś. Przymierzam się do wymiany całego wahacza z przodu, gdyż mam podejrzenie, że nie jest on do xeda a do ge ale skłaniałbym się co do zasady, że jeśli można zrobić coś samemu to należy wymienić tulejkę niż pchać się w koszta wahacza. Wiadomo, że wymieniając tulejki "zawsze będzie coś do roboty" w zawieszeniu ale okresowe występowanie zużycia pozwala na naprawę lepszymi częściami niż kupno całego wahacza z tulejami.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
 
Posty: 1380
Od: 13 lis 2008, 22:57
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
E39 532i

Postprzez muunek » 27 maja 2013, 00:05

no wahacze z przodu również obrobiłem montując nowe tuleje i nie wymieniając całego wahacza.
Właśnie chodzi mi o tylne zawieszenie – nie znalazłem potwierdzenia, że z tyłu ktoś wymienił i jest zadowolony. Są posty, że "będzie wymieniał" są posty,że próbował, ale nie pasowało" natomiast nie ma postów,że wymieniono i właściciel auta jest zadowolony i przejechał x kkm.
Olkusz i tedgum proponują swoje wyroby na tylne zawieszenie, szukam potwierdzenia,że choćby wymiarowo wszystko będzie pasowało, bo wydać 500npl, zdemontować zawieszenie i się zdziwić,że tuleje nie pasują, to nic przyjemnego w piękną słoneczną sobotę w cudzym garażu..
[b]serwis kotłów gazowych i olejowych instalacja C.O i Cwu/SOLARY[/b] – darmowa energia. Masz problemy, pytania, pisz na PW z chęcią odpowiem, doradzę, przyjadę, naprawię...
Pochwalę się jednocześnie moim COMPREXEM...;0
Avatar użytkownika
 
Posty: 880
Od: 27 cze 2007, 18:07
Skąd: Kostrzyn Wlkp - okolice
Auto: mazda 626 2,0 D comprex 1993

Postprzez Lowiec » 27 maja 2013, 00:41

Rozumiem kłopot, przyznam, że w dyskusjach o częściach nie spotkałem się/nie pamiętam o kwestii tulei w tylnym zawieszeniu. Z Tedgumu mam tylną poduchę silnika, pasowała plug&play oraz przednią ta pasowała prawie plug&panic – miała za krótką tuleję na śrubę montażową do uchwytu silnika, odpiłowałem od starej i jest ok. Przed zakupem kazali wymontować i mierzyć.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
 
Posty: 1380
Od: 13 lis 2008, 22:57
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
E39 532i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki