Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez ogien82 » 5 maja 2009, 08:06

Do muunek

muunek napisał(a):średnia ze zbiornika 5,9 l/100km


Jak to robisz, że masz takie małe spalanie, ono jest rzeczywiste, czy tyle pokazuje komputer?
U mnie średnia obliczana wychodzi około 7,0 a 7,3 l/100km. Jeżdżę po mieście, ale większość to trasa A2, szybkość 140 – 160km/h.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Toldi » 5 maja 2009, 10:40

przetestowałem ten dodatek i nic szczególnego nie zauwazylem, testem były niemieckie autostraday, trasa w jedna strona z dodatkiem i spowrotem bez, nie odczułem różnicy, ale jak już tutaj wspominali, to znaczy jedynie tyle że z moim silniczkiem wszystko OK.
Spalanie miałem :
5,7 l/100 V~120km/h
6,2 l/100 V~140km/h

więcej z mojej madzi nie wyciskałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 09:27
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: było Premacy 2.0ditd 101KM '03, jest Pajero

Postprzez zadra » 5 maja 2009, 18:05

Jak to robisz, że masz takie małe spalanie, ono jest rzeczywiste, czy tyle pokazuje komputer?

Jedynym komputerem w moim aucie zazwyczaj jest telefon kom.. ;)
W czasach,gdy powstawała mazda 626 comprex, nie potrzebne były jeszcze takie gadżety..

Ten wynik spalania, to średnia z jednego zbiornika paliwa mierzona na dystrybutorze, przejechałem ok 450 km na krótkich odcinkach + miasto(Poznań) oraz 600km w trasie na Pomorze i z powrotem.
Zazwyczaj prędkości nie przekraczały 130km/h, w większości oscylowały od 90 do 110km/h.
Przez 2 lata nauczyłem się jak jeździć ekonomicznie, choć w temacie ekonomiki jazdy na forum są więksi specjaliści.

Pozdrawiam
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ogien82 » 8 maja 2009, 22:42

Grzyby napisał(a):626 Comprex które jest lżejsze od M6 o jakieś 350-400kg łoł


Nie doczytałem opisu ;) Nie wiem ale jakoś mi się zakodowało, że wszyscy tutaj mają M6 ;)
Dziś zrobiłem test spalania, jechałem na A2 120km/h (przejechałem tak 100km) i dalej do domu też spokojnie około 100km/h i konsumpcja paliwa dużo mniejsza wyszła.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez zadra » 8 maja 2009, 22:54

Nie wiem ale jakoś mi się zakodowało, że wszyscy tutaj mają M6


U mnie jest troszkę inaczej; jak ktoś mówi,że do mazdy bezołowiowej Pb leje, to wydaje mi się,że zmyśla.. Przecież mazda to tylko na ON jeździ.. <lol>

Jeździ 626 Comprex które jest lżejsze od M6 o jakieś 350-400kg

Miałem kupić M 6, ale przeliczyłem masy aut i wyszło,że comprex lżejszy, to spali 0,3 l/100km mniej ropska..
Ot i ekonomia :]

Pozdrawiam
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rgruz » 13 maja 2009, 09:26

rgruz napisał(a):Dzięki za szybką przesyłkę :D 3 sztuki forte dotarły błyskawicznie.
Zalewam już drugi raz więc wiem czego mogę się spodziewać <jupi>
Zamówiłem też dla znajomych do audi A4 3.0 TDI z 07r. oraz do mondeo z 99r.
Dam znać jak u nich zadziałał ten specyfik.


A oto efekty:
(Od pierwszego zalania przejechałęm około 20 tyś.km.)
Po przejechaniu drugi raz na forte mogę powiedzieć, że aż takiej różnicy w pracy silnika jak za pierwszym razem nie zauważyłem. Praktycznie nic się nie zmieniło. Zużycia paliwa też nie mogę ocenić bo ostatnio tylko w mieście jeżdżę i stoję w korkach :| Widocznie środek zadziałał wystarczająco skutecznie już po pierwszym zalaniu.

W A4 znajomy miał stłuczkę i nie zdążył wyjeździć baku :( – jak naprawi i wyjeździ dam znać.

Natomiast w mondeo najważniejsza zmiana to brak czarnego dymu z rury wydechowej podczas rozruchu zimnego silnika :) Silnik pracuje ciszej, mniej słychać stuki. Kierowca jest zadowolony :D

Moim zdaniem im starszy samochód tym bardziej widoczne "słyszalne" są zmiany.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 15:50
Posty: 15
Skąd: Żyrardów
Auto: była: M6 Sport Kombi MZR-CD '05
obecna: M6 GH 2.0 MZR-CD Sport '08 sedan

Postprzez wolfik » 14 maja 2009, 07:49

Ja od pierwszego zalania przejechałem kilka tysięcy kilometrów (około 9k). Nie zauważyłem żadnej różnicy, poza ... większym spalaniem. Tyle, że nie koniecznie musi to być sprawka Forte, ponieważ zaraz po zalaniu zmieniłem opony na zimowe, a teraz założyłem letnie ale o większym profilu niż poprzednie.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:40
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez Boost » 18 maja 2009, 10:58

Forte od ogien82 zakupiłem już dość dawno temu.
Transakcja po prostu super, obsługa na najwyższym poziomie, DZIĘKI !!

A odnośnie środka, zalałem go do baków obu GW (podpis), zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
W czarnej, która nie była ani trochę zamulona, nie zaobserwowałem zmian, natomiast w srebrnej która iść zaczynała dopiero przy 2,3k obrotów (o zgrozo), zauważyłem dość znaczne zmiany, trochę ucichł silnik, oraz znacznie polepszyła się dynamika.

Powyższe zabiegi wykonałem kilka miesięcy temu, do dnia dzisiejszego czarna się dość znacznie zamuliła i zdecydowałem się na radykalne czyszczenie za pomocą Forte u Jaksy (uruchomienie silnika z butelki z preparatem), i muszę powiedzieć że różnica jest ogromna, samochód jest elastyczny świetnie się wkręca na obroty i przyśpiesza, serdecznie polecam taki zabieg :)
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Myjk » 18 maja 2009, 11:29

Czy po aplikacji Forte zaobserwowaliście u siebie łatwość przy wysprzęglaniu?
To chyba jedyna, jak do tej pory, zaobserwowana przeze mnie poprawa po zalaniu Forte.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 18 maja 2009, 18:36

Myjk napisał(a):Czy po aplikacji Forte zaobserwowaliście u siebie łatwość przy wysprzęglaniu?

U mnie zawsze bylo latwo, wiec nie moge powiedziec, zeby bylo lepiej. Za to klepanie miedzy 1400 a 1600 ustalo dokladnie po zalaniu Forte. Kalibracja nie pomogla, a Forte i owszem. Nie wiem jak dlugo efekt sie utrzyma (obawiam sie ze to chwilowa reakcja, np osadzenie sie specyfiku na wtryskach przez co zamykanie np juz sie nie tlucze – rodzaj amortyzacji). Jesli natomiast efekt utrzyma sie wiecej niz kilka do kilkunastu tankowan, nie omieszkam o tym poinformowac publicznosci. Na chwile obecna zapowiada sie, ze Forte "cos robi" ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Paweł Mo » 27 maja 2009, 12:35

Forte od Ogien82 kupiłem już 2 razy. Za każdym razem przesyłka dociera błyskawicznie a zatem transakcje z Nim to czysta przyjemność. Co do samego preparatu to jestem zadowolony, wyraźnie cichszy zwłaszcza na zimnym silniku.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Szuwcio » 9 cze 2009, 21:36

już raz napisałem – w dziale benzyniaków ...
napiszę jeszcze raz...
Dzięki ogien82 za szybką i sprawną akcję :)

i mam pytanko:
na opakowaniu napisane jest żeby zalać 400ml /100l paliwa..
a na stronie http://www.forte-nwe.com/PL/Forte+products/Paliwo/Preparat+Diesel+Fuel+Conditioner/Spos%C3%B3b+Uzycia.html
żeby zalać 400ml na pełny zbiornik paliwa... tylko, że u mnie ten zbiornik to 56l chyba :(

pogubiłem się .. czy może mnie ktoś naprowadzić?
Początkujący
 
Od: 6 lip 2008, 15:25
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback

Postprzez Paweł Mo » 15 cze 2009, 10:41

Na początek mała dygresja. W sumie już 4 razy czyściłem układ paliwowy. 2 pierwsze zabiegi były na preparacie STP z działaniem ogólnie dobrym. Trzeci raz zdecydowałem się zalać Forte. Po wypaleniu całego zbiornika było "tak sobie" z tym, że przed zalaniem kłopotów nie było, samochód chodził dobrze. Ostatnio jednak moje autko troszkę jakby osłabło przez co najpierw zdecydowałem się na czyszczenie zaworu EGR ale nie widząc różnicy postanowiłem ponownie zalać FORTE. Obecnie mam jeszcze 1/4 zbiornika z paliwem z FORTE i jest rewelacyjnie. W niedzielę próba elastyczności i 3 pomiary na poziomie 12-13 sek. Auto wyraźnie przyśpiesza (nawet od 130 czy 140 km/h jak się przyciśnie to czuć wyraźne odejście). Jest lepiej niż sobie wyobrażałem mimo, że wlałem preparat tylko do baku, nie decydując się na bezpośrednie czyszczenie. Wielkie dzięki Ogien! ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wojowniczek » 19 cze 2009, 18:44

ogien82 dzięki :)
u mnie od zamówienia do otrzymania paczki minęły niecałe trzy dni – dla mnie b szybko. "kontakt" (i kontrakt :) ) godny polecenia (oby takich więcej).
dam też znać o wynikach "zalania".
i jak piszę na allegro: szczerze polecam :)

wyniki zalania: na pełnym baku pod korek wózek przejechał niecałe 1150 km. ciszej chodził (i nadal chodzi) na zimnym silniku. na ciepłym: bez różnicy. na nizszych obrotach (1000-1200) i na biegu chodzi jakby bardziej miękko. no i przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu (na biegu) auto nie ma już takiego jakby lekkiego szarpnięcia. ogólnie: jestem zadowolony. za pół roku powtórzę :)
Ostatnio edytowano 21 lip 2009, 23:07 przez wojowniczek, łącznie edytowano 1 raz
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Piterx » 22 cze 2009, 19:33

kupiłem dawno... zapomniałem zalac, ale robiłem niedawno porzadki i wlałem cała butle...hmm jakis tam niewiadomo jakich róznic nie widze:) ale auto troszkę ciszej , i równiej pracuje, mowiac krótko cudów nie ma sie co spodziewać ale poprawa jest, w mocy nie zauwazyłem poprawy:P (pewnie jak mi nawet dało by pare koni to na moją moc cięzko by to było zauważyc)
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez lech.b » 25 cze 2009, 13:27

Moje subiektywne wrażenia po wyjeżdżeniu jednego baku na środku Forte to cichsza praca ciepłego silnika. Pozostałe własciwości pozostały bez zmian. Dodam, że tankuję V-Power Diesel z GTS.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2009, 13:25
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Diesel Kombi 2004

Postprzez pioter » 27 cze 2009, 02:37

Witam, czy może wiecie czy FORTE pomoże na kalibrację wtrysków, a właściwie brak możliwości jej wykonania.

Na ostatnim przeglądzie w AZ na Puławskiej w kwietniu 3 razy próbowali skalibrować wtryski, w tryb kalibracji niby wchodził (obroty na chwilę się zwiększały), ale po kilkudziesięciu sekundach komputer wywalał się i tyle. Powiedzieli, że silnik pracuje ładnie i żeby narazie jeździć, albo jak chcę to mogę jechać do MABI na diagnostykę układu.

Może ktoś miał taki przypadek.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lis 2008, 15:54
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: M6 kombi 136KM 2004 Impresiom

Postprzez Grzyby » 27 cze 2009, 09:01

pioter napisał(a):czy może wiecie czy FORTE pomoże na kalibrację wtrysków, a właściwie brak możliwości jej wykonania

Tak, w paru przypadkach po jego użyciu udawało się zrobić kalibrację.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grubby » 2 lip 2009, 21:35

Witam,
jestem zainteresowany preparatem do czyszczenia ukladu diesla jednak mam jedna obawe.
Jak preparat, ktory widze tutaj licznie chwalicie oddzialowuje na dalikatniejsze elementy ukladu np gumowe czy plastikowe. W koncu zapewne ma jakies elementy kwasne czy inne tego typu "czyscidelka". Nie jest to zbawne dla jednych ale z drugiej strony szkodliwe dla innych elementow ukladu wtryskowego?
i pytanie drugie czy przed zastosowaniem warto wymienic filtr paliwa aby syf z niego nie zostal rozpuszczony i puszczony w obieg przez ten preparat?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez ogien82 » 7 lip 2009, 15:36

Do grubby
Szkodliwe najbardziej dla układu wtryskowego jest kwaśne środowisko, które powstaje w wyniku starzejącego się oleju napędowego (rozrost bakterii). DFC jest na bazie węglowodorów (oleje, smary), nie zawiera żadnej chemii, która byłaby szkodliwa dla podzespołów układu wtryskowego. Produkt zawiera normę EN 590, która restrykcyjnie mówi o składzie chemicznym paliw. DFC jest tak dobrany, aby zapobiegać i minimalizować nie tylko starzenie się paliwa, ale ma także bardzo dobre właściwości smarne potwierdzone w teście HRFF i pokazujący, że regularnie stosowany zmniejsza zużycie elementów układu wtryskowego o 20%.
DFC nie zawiera również metali ciężkich, spala się bez popiołowo, co ma bardzo duży wpływ na filtr cząstek stałych (DPF, FAP)

Co do filtra paliwa to DFC nie jest w stanie rozpuścić zanieczyszczeń stałych, które się tam odkładają, jest on jedynie w stanie parafinę, która jest w zbiorniku rozbić ją na drobne cząsteczki i przetransportować je do filtra paliwa. Jeśli będzie dużo parafiny w zbiorniku (jest to bardzo rzadki przypadek) istnieje możliwość zatkania filtra paliwa. Jeśli tak się zdarzy to wtedy będzie konieczność wymiany filtra paliwa na nowy.
Przed zastosowaniem DFC nie ma potrzeby wymiany filtra.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki