Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez Grzyby » 18 lis 2008, 12:02

ogien82 napisał(a):Raz kiedyś można zatankować zwykły ON, ja tak robię, ale bardzo rzadko. Zwykły ON ma dużo siarki, która wpływa niekorzystnie na nasz kochany DPF.

Ale to tylko info dla mających DPFa.
Posiadacze modeli przedliftowych bez DPFa mogą śmiało jeździć na zwykłym ON.
Moja np. paliw typu Ultimate czy Vpower pali więcej o jakieś 0,5l a nie zauważam żadnej zmiany w kulturze pracy czy mocy auta. Więc po co przepłacać :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sobotgh » 20 lis 2008, 00:14

Jestem po Forte i jak ta mój gust to silnik zrobił się jakby "mięciutki jak kaczuszka" :D I na zimnym jakoś ciszej jest, chyba :)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 08:01
Posty: 56 (0/1)
Auto: M3 2.2 Diesel 150 KM 2014 r. BM

Postprzez Grzyby » 20 lis 2008, 00:43

sobotgh napisał(a):silnik zrobił się jakby "mięciutki jak kaczuszka" I na zimnym jakoś ciszej jest

dokładnie te same odczucia jak u mnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rgruz » 1 gru 2008, 22:00

Przejechałem właśnie 850 km na forte i takie mam spostrzeżenia:

– po uruchomieniu zimnego silnika mniej słyszalne jest "klekotanie"
– podczas przyśpieszania od 1800 do 2000 obr. nie słychać metalicznych odgłosów pracy silnika

Ogólnie mówiąc – silnik pracuje ciszej :D

Jeśli chodzi o moc to trudno jest mi określić czy nastąpiła poprawa. Wgniata w fotel... i tyle :)

Auto spaliło 6,5 l/100km przy spokojnej jeździe głównie na trasie Żyrardów – W-wa i często w korkach.

Myślę, że bardziej widoczna poprawa będzie w przypadku silników z większym przebiegiem. Moja mazda ma dopiero 50tyś km. przejechane ale i tak różnica jest "słyszalna".
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 15:50
Posty: 15
Skąd: Żyrardów
Auto: była: M6 Sport Kombi MZR-CD '05
obecna: M6 GH 2.0 MZR-CD Sport '08 sedan

Postprzez dawot » 3 gru 2008, 09:30

witam, mam pytanko czy do mojej madzi 323 1.7TD tez moge zalac tem płyn? jest to silnik isuzu, wtryskiwacze typu PINTAUX 2 otworowymi
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 19:41
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323 1.7TD sedan

Postprzez ogien82 » 4 gru 2008, 10:39

dawot napisał(a):mam pytanko czy do mojej madzi 323 1.7TD tez moge zalac tem płyn? jest to silnik isuzu, wtryskiwacze typu PINTAUX 2 otworowymi


Możesz zalewać
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez MarekW » 6 gru 2008, 23:45

Dziś miałem szansę jechać za moją BJ przez całe miasto i muszę powiedzieć, że o wiele mniej kopci.
Zalałem najpierw Xeramix a po 2 bakach Forte i obecnie jest po następnych 4 bakach.
Paliwo zawsze to samo z BP (ON, nie ulimate).

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukbob » 11 gru 2008, 14:03

witam serdecznie,

przede wszystkim ogien82 dziękuję za profesjonalne podejście do transakcji, preparat miałem dosłownie na drugi dzień po tym jak dostałem informacje, że wysłano. Z preparatem FORTE wyjeździłem już ponad jeden bak paliwa, ok. 70 litrów (celowo nie piszę przebiegu na tych 70 litrach, żeby nie było spekulacji na temat spalania itd. a nie mam jeszcze wyrobionego zdania czy cokolwiek się zmieniło. Obecny stan akceptuję i nie oczekuję spadku do 5l/100km, bo to po prostu niemożliwe).
Moje wnioski dotyczące działania preparatu są następujące:
    – silnik ciszej pracuje zaraz po odpaleniu, po nocy
    – gdy silnik się nagrzeje nie czuję jakiejś specjalnej zmiany poziomu głośności zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz,
    – nie słychać charakterystycznego terkotania zaworu EGR przy ok. 2000 obrotach, dźwięk ten zupełnie zniknął, to mnie trochę zaskoczyło,
    – silnik zupełnie przestał dymić, nawet przy mocnym deptaniu, obecnie mam paliwo BP Ultimate do którego dolany był FORTE, być może jak się wypali do końca ta mieszanka delikatne dymienie wróci.


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 paź 2007, 19:48
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2003r, diesel 136KM

Postprzez Forte » 19 gru 2008, 13:00

Szanowni Klubowicze,
Jestem przedstawicielem firmy Forte w Polsce. Obserwuję rozwój zainteresowania naszymi produktami na forum Mazdy. Pracujemy wierni zasadzie, że właściwie użyty produkt daje 100% skuteczność. Stad czytam posty dotyczące naszego sposobu serwisowania aut. Nasze produkty są trudno dostępne, nie można ich kupić tak po prostu w sklepie, ponieważ dostarczamy je tylko warsztatom samochodowym i ludziom przeszkolonym. Na tym forum to Ogień i Jaksa. To osoby o dużej wiedzy technicznej, posiadający informacje o naszej metodologii stosowania produktów. Można im zaufać nie tylko, jeżeli chodzi o biznes.
Na Forum pojawiła się koleżanka, która chce również sprzedawać. Nie jest to osoba przeszkolona. Nie mogę ocenić jej wiedzy technicznej, ale mogę ocenić jej podejście do zasad biznesowych. Dla mnie działalność tej osoby jest działalnością nie zgodną z prawem. W przeszłości w Polsce mieliśmy już takich okazyjnych sprzedawców oferujących produkty Forte nieprzeznaczone na Polski rynek. Sprzedawały produkty, które zostały "pozyskane" z rynku brytyjskiego. Juz nie sprzedają.
Forte Polska jako legalny importer, posiadający licencję producenta, Fote International sprzedaje te produkty z powszechnie przyjętymi na całym świecie regułami i cenami. Nie muszę nikomu chyba udowadniać, że znam wszystkie ceny włącznie z tymi, za które kupujemy produkty jako importer. Jak to możliwe, że ta "uczciwa niewiasta", sprzedaje produkty w cenie dużo poniżej cen zakupu warsztatów samochodowych?
Wydaje mi się, że nawet nie spekulując, jakie jest jej źródło zaopatrzenia, można podejrzewać najgorsze. Nie chcę nikogo oczerniać, bo nikogo nie złapałem za rękę, jednak fakty są nieubłagane. Niedawno pojawił się na Allegro, jakiś miłośnik naszych produktów i również zaproponował ceny dumpingowe. Jednak w jego przypadku była to po prostu niewiedza, że sprzedając produkty z rynku brytyjskiego w Polsce, łamie międzynarodowe umowy. Podobno niewiedza nie tłumaczy, jednak ta osoba sprzedawała produkty z lekko niższą ceną niż cena zakupu przez warsztaty, co wskazywało na "legalność" źródła. Źródło to już wyschło, zadbali o to koledzy z Wysp Brytyjskich.
W przypadku naszej bohaterki jest inaczej. Chciałbym zadać wszystkim pytanie, czy kupilibyście oryginalnego Rolexa od faceta, który oferuje go na parkingu pod supermarketem, za połowę ceny ???? Może niektórzy tak, ale nie wierzę, że większość z Was by to zrobiła.
Kończąc dywagacje, powiem tak, jeżeli nie chcecie kupować produktów podobnych do Rolexa spod supermarketu, poproście sprzedawcę o uwiarygodnienie źródła zakupu.
Nasza Bizneswoman, jeżeli chce nadal sprzedawać na tym forum, niech w jakiś sposób uwiarygodni źródło. Życzę jej sukcesów.
Roman Gradkowski
Country Manager
Forte Polska
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez jack7 » 19 gru 2008, 13:38

Skoro pojawił się na forum przedstawiciel forte to skorzystam i zapytam.
Czy może Pan fachowo opisać jak działa forte do wtryskiwaczy; kiedy i jak stosować środek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Forte » 19 gru 2008, 16:09

Witam, produkty Forte służące do oczyszczania elementów silnika w tym wtryskiwaczy są produkowane zgodnie z technologia produkcji paliw i olei oraz z podobnych składników czyli węglowodorów. W związku z tym mają zdolność rozpuszczania tej samej grupy substancji, jakimi są zanieczyszczenia (również węglowodory) Działanie produktów polega na powierzchniowym rozpuszczaniu zanieczyszczeń, które przechodzą w postać jednorodnego roztworu. Prosto mówiąc nasze produkty nie są agresywnymi rozpuszczalnikami, które mogą spowodować "odszczepienie się" drobinki zanieczyszczenia.
Rozpuszczone zanieczyszczenia (w różnej postaci- miękkiej lub bardzo twardej) są następnie spalane w komorze spalania i w raz ze spalinami wydalane. Ale uwaga , nie wszystkie cząstki naszych produktów zdążą się spalić, cześć przechodzi dalej w raz ze spalinami. Ta właściwość okazała się bardzo przydatna a może inaczej, właśnie taką cechę chcieli uzyskać nasi chemicy. Dlaczego to jest korzystne? Otóż niespalone drobinki preparatu osadzają się na katalizatorze, sondach lambda i filtrach cząsteczek stałych, łącząc się tam z zanieczyszczeniami i spalając się z nimi. Dlatego po czyszczeniu(stosowaniu) preparatów do oczyszczania wtryskiwaczy, uzyskujemy również dodatkowy efekt „gratis od firmy”-czystość nominalną na wymienionych wyżej elementach. Dla użytkownika pojazdu ma to znaczenie ekonomiczne. Zamiast wymienić np. katalizator po np 200 tys możemy jeździć ze starym, sprawnym o wiele dłużej.
Zasadniczą różnicą działania naszych preparatów w porównaniu z tymi, które można kupić na stacji benzynowej jest nie tylko wyższa cena. Nasz preparat aktywnie oczyści element, żeby mógł on pracować poprawnie nawet, gdy w paliwie już go dawno nie będzie. Czym nie mogą pochwalić się inni producenci. Jak jest produkt w baku wszystko działa, jak go nie ma, defekt w postaci niepełnego spalania powraca. W naszym przypadku zalecamy wlewać do baku, profilaktycznie jeden preparat na 15 tys km. Oczywiście im lepsze paliwo tankujemy tym to czyszczenie wystarczy na dłużej, ale zasadą, jest możliwie dobre paliwo i stosowanie produktu Forte co 15 tys km
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez Forte » 19 gru 2008, 16:17

bodzioklb ma rację, Ogień nie podawał źródła, może powinien. Teraz jak wyniknęła historia z wątpiwą sprzedażą zabrałem głos w tej sprawie. Żeby w takim razie i siebie uwiarygodnić proszę zajrzeć na stronę www.forte-nwe.com , jestem tam wymieniony jako jedna z osób reprezentujących Forte w Polsce.
Ceny podawane na Forum przez Ognia i Jaksę, są właściwymi cenami dystrybucyjnymi.
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez ogien82 » 19 gru 2008, 16:17

do bodzioklb
Kolego Forte, które zaoferowałem pochodzi od dystrybutora Forte w Polsce, jest legalne, problemem było tylko uzyskać zgodę, żeby go udostępnić innym, a nie tylko serwisom. Zgodę taką otrzymałem, ale pod warunkiem, że ceny mają być takie jakie obowiązują na rynku polskim i może być zaoferowane tylko na tym forum.
Cała ta akcja jest również nadzorowana przez Forte.
Nie moja wina, że są takie zasady i polityka firmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Pawnik » 20 gru 2008, 16:09

doctor7 napisał(a):Witam,

W instrukcji obsługi jest napisane żeby NIC nie dolewać do paliwa.
Co wy na to?

Napisali tak żeby się przestrzec przed wlewaniem kiepskich dodatków?
Ma ktoś info jak na preparat Forte zapatruje się ASO? nie chodzi mi o rekomendację ASO tylko ich opinię

Rekomenduje to Mabi, które jest wyłącznym autoryzowanym serwisem denso w PL i który jako jedyny w PL naprawia układy wtryskowe w dieslach dla ASO Mazdy. ASO tylko wymontowuje/montuje te elementy. Chyba to wystarcza....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Goodspit » 21 gru 2008, 11:36

Po spaleniu połowy zbiornika z dodanym wcześniej Forte już da się zauważyć efekty. Pierwszy to bardziej miękka praca a to co mnie zdumiało – spadło spalanie! W to akurat nie chciało mi się wierzyć bo i tak uważam że palił bardzo mało. Na stałej robionej przeze mnie trasie do tej pary przy średniej prędkości ok 75-80 km komputer pokazywał spalanie rzędu 5,4 l/100 km a w tej chwili po przejechaniu dokładnie tej samej trasy komputer pokazał... 4,7 l/100 km... Oczywiście przy dystrybutorze realne spalanie kreuje się nieco wyższe ale i tak taka różnica wskazań komputera z pewnością oznacza realny spadek. Widzę to z resztą po położeniu wskazówki.
Zobaczymy jak będzie wyglądało dalej, jak na razie jestem bardzo zadowolony z efektów.
Goodspit
 

Postprzez frud » 21 gru 2008, 15:48

no wiec wnioski po wlaniu forte (zakupionego u ognia) i uzytkowaniu po ok 2 miesiacach (3000 km):
– spalanie spadlo... wczesniej palil 7,8 – 8 l/100km teraz w okresie zimowym 7 – 7,2 l/100km buta mam nr 46 i noge ciezka trasa mieszana albo w miescie w koreczkach albo obwodnica – a tam ile fabryka dala! wiec chyba jest OK
– zbiera sie szybciej, wiec dynamika poszla w dobrym kierunku
– klekocze dalej ale jakby cziszej, bardziej miekko..
jak na moje oko i ucho na pewno pomaglo a nie zaszkodzilo.. wiec polecam innym! na pytanie czy za 10tys/15tys pokusze sie o zakup nastepnego soku z "gumi-jagod" odpowiedz brzmi: TAK :) Dodam ze wczesniej stosowalem inne srodki typu: formula, cos tam +++ i extra.. efektow nie bylo ale lalem je tylko zeby sumienie miec czyste... teraz po forte wydaje mi sie ze sumienie i uklad paliwowy mam czysty.
Dziekuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez dimas » 30 gru 2008, 19:23

Właśnie przejechałem cały bak na Forte i mogę potwierdzić słowa przedmówców tj. silnik pracuje ciszej zwłaszcza na zimno oraz bardziej miękko.
Co do dynamiki to specjalnej różnicy nie czuje.

Ogólnie – polecam! Podziękowania dla Ogień82.
Dimas
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 12:03
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2,0CD Exclusive 05' (136KM)

Postprzez blitz » 5 sty 2009, 09:58

Jestem po przejechaniu pełnego baku z Forte od kolegi Ogien82, spalanie 5,7l/100km (75% trasa, reszta miasto – minusowe temperatury, czasami trudne warunki na drodze). Nie odczułem różnicy jeżeli chodzi głośność silnika, jednak wydaje mi się że poprawiła się dynamika na 5 biegu. Przesyłkę otrzymałem bardzo szybko, ale o tym chyba już pisałem. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez mikoZ » 7 sty 2009, 13:57

Witam!
Kolego Ogien82 mam pytanie do Ciebie.
Czy ten środek FORTE do disli można mieszać z innymi dodatkami do ON przeciw zamarzaniu i wytrącaniu sie parafiny??
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 18:46
Posty: 8
Auto: 626 GF 2,0 ditd(74kW), 1998r.

Postprzez Enduro » 7 sty 2009, 14:48

wypaliłem jedną butelke forte od Pauli111
i zauważyłem lekko zmniejszone spalanie
mam jeszcze 0,5 L i ją tez przepuszę przez wydechy
a potem stestuje tez flaszke od ognia82 (pozdrawiam!)
E.
Ostatnio edytowano 10 sty 2009, 17:33 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki