Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez tamburyn » 12 mar 2014, 11:11

Forte napisał(a):Najlepiej zastosowac wszystko na raz. Preparaty ze soba współpracują i np. żeby skutecznie odblokowac pierścienie uszczelniające i , żeby odzyskać utraconą kompresję i moc , nalezy jednocześnie czyścić rowki i pierścienie od góry (Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner) i od dołu (Forte Motor Flush). Jeżeli silnik nigdy nie był czyszczony od strony układu smarowania , nalezy wlać do brudnego oleju 2 x Forte Motor Flush i oczyszczać go na wolnych obrotach przez godzine , przegazowując co 5 min. Następnie wylać brudny olej z zanieczyszczeniami i Forte Motor Flush, wymienić filtr i wlać czysty olej co czystego silnika. W związku z tym że olej czyszczący Forte Motor Flush ma konsystencję wody, jest zdolny do pochłonięcia i rozpuszczenia pozostałości starego oleju. Normalnie bez oczyszczania pozostaje w układzie ok 15% starego oleju w silniku.


Źle się wyraziłem :)
Mam 2x Forte Gas Treatment i teraz pytanie- najpierw operacja od strony paliwa i później wymiana oleju, czy najpierw wymiana oleju (z płukaniem itd.) i następnie działanie z Forte Gas Treatment?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Idav » 26 mar 2014, 11:14

Wczoraj odebrałem przesyłkę nadaną przez kolegę ogien82. Wszystko bardzo ładnie zapakowane no i czas oczekiwania na dostawę bardzo krótki – 2 dni od zamówienia :)

Jak tylko zaleję i zużyję paliwko z oba specyfikami (Forte Diesel Turbo Cleaner i Forte Diesel Fuel Conditioner) – dam znać czy coś się zmieniło w specyfice pracy silnika. Zastosowanie prewencyjne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez maziadm » 13 maja 2014, 08:35

Idav napisał(a):Wczoraj odebrałem przesyłkę nadaną przez kolegę ogien82. Wszystko bardzo ładnie zapakowane no i czas oczekiwania na dostawę bardzo krótki – 2 dni od zamówienia :)

Jak tylko zaleję i zużyję paliwko z oba specyfikami (Forte Diesel Turbo Cleaner i Forte Diesel Fuel Conditioner) – dam znać czy coś się zmieniło w specyfice pracy silnika. Zastosowanie prewencyjne :)

No i jak wrażenia po zastosowaniu tych preparatów?

Również polecam kolegę Ogień82, zamówienie: realizacja, kontakt i inne aspekty związane z zamawianiem pełen profesjonalizm. Czyli szybko, pewnie, sprawnie – tak jak powinno być. Inni mogą się uczyć od kolegi ogień82.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez piterus87 » 14 maja 2014, 12:09

Koledzy potrzebuje porady jak zastosować preparat Forté Gas Treatment. Kolega ogien82 radzi aby wlać go razem z Forté Fuel System Cleaner (który też posiadam) do pełnego baku z benzyną jednak na stronie producenta jest też druga metoda, która polega na podawaniu przez ok. 15 min (3000 obr/min) zawartość Forté Gas Treatment poprzez przewód próżniowy przy krzywce wlotowej lub rozpylenie w pokrywie przepustnicy. Czy ta metoda nie byłaby bardziej skuteczna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez maziadm » 29 maja 2014, 14:37

Czy skuteczniejsza raczej tak, ale to zależy od tego co masz za problem. Dodanie do zbiornika paliwa ta najmniej inwazyjna metoda i jednocześnie najbardziej bezpieczna, ale tez skuteczna. Bo np. dodając odpowiedni preparat do ON trzeba trzymać obroty na poziomie 3tyś/min non stop, efektywność była maksymalna i to w dieslu!
Zrób jak radzi kolega ogień82, przez to że sprzedaje te wynalazki wie trochę więcej od innych.

Zasada jest tak ja ma pomóc to pomoże, a jak nie pomoże to silnik szrot.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez ogien82 » 1 cze 2014, 09:48

piterus87 napisał(a):Kolega ogien82 radzi aby wlać go razem z Forté Fuel System Cleaner


Kolego jest to standardowa procedura zastosowania tych środków, dobrze jest aby takie paliwo z Forte wyjeździć też gdzieś w trasie np. 200 – 300 km (są wtedy wyższe i stałe obroty silnika).
Wszelkie inne zastosowania są procedurami naprawczymi, które powinny być przeprowadzane przez wykwalifikowane warsztaty, które zostały odpowiednio przeszkolone.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez tamburyn » 9 cze 2014, 23:15

Kolejny raz skorzystałem z pomocy Dawida i znowu pełen profesjonalizm, a towar przybył w takim tempie jakby już wcześniej był przygotowany ;P

Co do samych specyfików- jutro się przekonam o ich faktycznej wartości :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Sabat » 18 cze 2014, 12:05

Błyskawiczny jak ogień ;)
Doszło błyskawicznie zobaczymy jak madzia przyjmie Forte Diesel Fuel Conditioner :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Idav » 30 cze 2014, 11:51

maziadm napisał(a):
Idav napisał(a):Wczoraj odebrałem przesyłkę nadaną przez kolegę ogien82. Wszystko bardzo ładnie zapakowane no i czas oczekiwania na dostawę bardzo krótki – 2 dni od zamówienia :)

Jak tylko zaleję i zużyję paliwko z oba specyfikami (Forte Diesel Turbo Cleaner i Forte Diesel Fuel Conditioner) – dam znać czy coś się zmieniło w specyfice pracy silnika. Zastosowanie prewencyjne :)

No i jak wrażenia po zastosowaniu tych preparatów?

Również polecam kolegę Ogień82, zamówienie: realizacja, kontakt i inne aspekty związane z zamawianiem pełen profesjonalizm. Czyli szybko, pewnie, sprawnie – tak jak powinno być. Inni mogą się uczyć od kolegi ogień82.


Tak jak pisałem wcześniej było to zastosowanie prewencyjne. Nie wiem czy to efekt placebo tak jak pisali niektórzy wcześniej, ale w trakcie jazdy na paliwie z dodatkami Forte wydawało mi się, że silnik chodzi trochę ciszej, a po następnym tankowaniu już bez dodatków – że 3jeczka zbiera się żwawiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez wilk28 » 30 cze 2014, 14:28

tez zalałem Forte Diesel Fuel Conditioner do swojej Madzi nie było kiedy zalać pełnego baku nagrałem filmik jak chodzi silnik bez środka i zobaczymy czy będą jakieś zmiany jak przejadę te ok 10tys
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez mapit » 9 lip 2014, 23:48

pozdrawiam kolegę ogień82, dzięki za szybką przesyłkę. Ja stosuję Forte profilaktycznie od 3 lat i cieszę się bezproblemową pracą silnika, miękka praca, parametry wg producenta tj. vmax, dynamika, spalanie. Nie dymi, zawór egr jeszcze nie zaślepiony to oczywiście nie znaczy, że to dzięki Forte, ale kto wie?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez grygory » 14 lip 2014, 12:09

ja również dziękuję za przesyłkę, co prawda kupiłem jakiś czas temu, ale dopiero teraz zalałem i wyjeździłem bak, zalałem pierwszy raz profilaktycznie, według moich odczuć bez zmian, ani na lepsze ani na gorsze, zobaczymy co będzie po zastosowaniu Forte Motor Flus
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez daro39 » 7 sie 2014, 15:05

parę dni temu dotarł do mnie FORTE, tutaj dzięki wielkie koledze ogien82 pełna profeska w zamówieniu i przesyłce jeszcze raz dzięki, nadarzyła się okazja przegonić premackę na A4, wlałem FORTE do baku dopełniłem do pełna ON i rura, nie żałowałem obrotów, po przejechaniu w tej chwili 350 km zdecydowanie wzrosła dynamika szczególnie przy wyższych szybkościach, z czystym sumieniem mogę ten specyfik polecić innym użytkownikom diesli.

pozdrawiam Darek (daro39)
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 16:34
Posty: 23
Skąd: Bieruń/Tychy
Auto: M5 – 2007r
1,8 Pb

Postprzez ogien82 » 31 sie 2014, 10:25

daro39 napisał(a):wlałem FORTE do baku dopełniłem do pełna ON i rura, nie żałowałem obrotów, po przejechaniu w tej chwili 350 km zdecydowanie wzrosła dynamika szczególnie przy wyższych szybkościach


Taka jest właśnie procedura, aby wlane FORTE postarać się wyjeździć gdzieś w trasie, są wtedy wyższe i stałe obroty silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez maziadm » 21 paź 2014, 17:48

Najlepsze co można zrobić to do każdego tankowania dolać oleju 2T.
2T poprawia sporo w kiepskiej obecnie jakości ON.

Nie powiem, też czasami zaleję jakieś forte, ale moje główne, podstawowe "witaminki" to olej 2T.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Forte » 21 paź 2014, 20:22

Kolego, lanie oleju 2T może i dobrze robi na wtyskiwacze i pompę, bo je smaruje ale to co ten olej robi z rowkami i pierścieniami uszczelniajacymi cylindry to zabija silnik. Zablokowane piręsienie powodują przedmuchy . Może stąd rada któregos z kolegów żeby czyścić smok :) Teraz chyba wiem o co tu chodziło.
Stosowanie produktu Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner kompletnie pozbawia sensu wlewanie oleju typu miksol do paliwa. Przecież własnie ten preparat jest po to żeby oczyscić i trwale nasmarować instalacje wtryskową , bez szkody dla pierścieni.
Pozdrawiam i życzę braku usterek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez maziadm » 22 paź 2014, 07:58

Z całym szacunkiem Panie Forte dodawanie oleju 2T do ON jest bardzo szeroko spopularyzowane np. w DE, gdzie każde taxi na czymś takim śmiga.
Olej 2T – na pewno nie powinien być to olej klasy Mixol. Z Mixolem jest tak jak Pan pisze, a może jeszcze gorzej. Zalecany jest olej o odpowiednich parametrach i normach, nawet powstała jedna receptura, a z niej olej który optymalnie działa, w takim samym stopniu smaruje i czyści co jest dość trudne do uzyskania. Konkretne oleje zostały w jakimś tam stopniu przebadane, grupa zapaleńców z własnych środków pokrywała koszty badań określonych olejów i tak po nitce do kłębka określono/wybrano kilka dedykowanych.
Wystarczy popatrzeć na wyniki sprzedaży tych dedykowanych, gdzie dynamika rok do roku wzrosła o ileś set tam procent i nawet odpowiedź niektórych z producentów w postaci znacznego podniesienia ceny nie wpłynęła na spadek sprzedaży.
Za tymi badaniami i nakręceniem całej spirali z 2T stoją ludzie z krwi i kości, a nie jakieś tam awatary.

Także lać 2T trzeba, ale Boooże nieee Mixol.

Osobiście sam, do w miarę nowego auta tak do 4-5lat raczej 2T bym nie lał, a takie Forte ADFC tak. Ale już do starszych klekotów pow. 5 lat już olej 2T.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Forte » 22 paź 2014, 11:47

Dziękuję za informacje. Przyznam się, że nie wiedziałem o oleju 2T. Człowiek uczy się całe życie.
Mimo to nadal uważam, że wlewanie oleju do paliwa nawet jak to nie jest olej typu Mixol, nie jest tak do końca bez wpływu na szczelność silnika, a nasz produkt działa i w aucie starszym i młodszym. Jednak nie mając do czynienia z tą procedurą nie mogę powiedzieć, że jest ona zła lub dobra. Z punktu widzenia teorii mechaniki może to być wątpliwe ale wiadomo teoria sobie a praktyka pokazuje różne inne sposoby serwisowania aut, wcale nie koniecznie złe, choć od strony teoretycznej niewłaściwe.
Pozdrawiam

Roman Gradkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez tamburyn » 3 lis 2014, 16:18

Sabat napisał(a):Błyskawiczny jak ogień ;)


Podpisuję się pod tym zdaniem :)
Wszystko fajnie dograne i dogadane na telefon. Jak zawsze pełna kultura :)

Dziękuję i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez ro3son » 25 lis 2014, 09:24

Cześć,
Moja Madzia 3 jest po czyszczeniu całego układu zasilania (łącznie z wtryskami) ale mam wrażenie, że nie do końca to wszystko zostało zrobione – auto po prostu jest "inne" po awarii (paliwo ze Statoil 123).
Praktycznie tylko jeden wtryskiwacz pracuje na nominalnych wartościach, a reszta "kuleje".
Jak myślicie, czy użycie FORTE do czyszczenia układu paliwowego ma w tym przypadku sens, czy lepiej zacząć "odkładać" na wymianę wtryskiwaczy" ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lip 2012, 10:12
Posty: 10 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda3 1.6 CiTD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki