Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez BloodyGT » 23 cze 2013, 12:35

witam
Od Kiedy pojawilo sie paliwo Shell V-Power Nitro+ ,moja mazda nie widziala innego paliwa...
To paliwo ma za zadanie czyszczenie i smarowanie ukladu paliwowego...
Czy jesli zalewam tylko takie paliwo,to jest sens zalewania srodka Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
Czy forte wraz z paliwem V-power Nitro+ to nie bedzie za duzo srodkow czystosci???
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez Forte » 23 cze 2013, 17:35

Witam,
jeżeli stać Pana na jeżdżenie na tym paliwie to na pewno to jest lepsze rozwiązanie , niż tankować tzw. tańsze i gorsze. Nie chcę nikogo oczerniać ale reklama dźwignią handlu. Jeżeli producent paliwa mówi że jest tam więcej środków czyszczących, to pewnie tak jest. Ja bym zapytał ile ? ile więcej albo ile w sumie, w porównaniu z tzw normalnym paliwem. Producent jednocześnie milczy w sprawie ilości dodawanych biokomponentów, która jest dokładnie taka sama aż 7 %, jak przy paliwie tańszym. Według specjalistów z branży układów paliwowych , to właśnie biokomponenty są odpowiedzialne za większość awarii. Na pana miejscu nie miał bym dylematu czy korzystać z dodatkowego profilaktycznego oczyszczania profesjonalnymi środkami, bardziej zastanowiłbym się nad tym, czy przypadkiem jak już, to czy nie zmienić na tankowanie tańszym ale sprawdzonym paliwem a trochę częściej wlewać środki do oczyszczania takie jak nasze. Proszę przy tym nie uważać , że mówię tak bo reklamuję własne . Na rynku są tez inne marki , mające dobre środki ale na pewno nie kupi ich Pan na stacji benzynowej ani w supermarkecie. Proszę mi wierzyć , że otrzymuje wiele maili od kierowców z prośba o poradę, którym dzieją się przeróżne usterki , mimo ze tankują tylko np Shell V Power.
Pozdrawiam
Roman Gradkowski
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez Teperek » 4 lip 2013, 13:44

Cześć,

może zadam głupie pytanie, ale czy Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner można stosować w silnikach z DPF?
Przeglądałem wątek, ale nie wpadła mi taka informacja w oczy.
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez Forte » 4 lip 2013, 14:19

Nie ma głupich pytań :) . Dobrze że Pan pyta.
Tak, jak najbardziej Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner można , nawet zalecamy stosować w połączeniu z Forte DPF Cleaner And Regenerator. Pierwszy czyści instalację wtrysku ale też podnosi temperaturę spalin, co jest korzystne dla wypalania DPF. Drugi czyści filtr. Oczyszczenie tylko filtra a nie zrobienie niczego więcej , to błąd merytoryczny. Bo nie likwidujemy przyczyny usterki a tylko skutek. Jednak temat usterek DPF jest bardziej złożony i wymaga osobnego omówienia.
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez cross » 5 lip 2013, 16:31

Miałem właśnie pytać a widzę, że zaczęliście taki temat.

Mam problem ze spalaniem stukowym. Byłem u mechanika od auto japońskich w Poznaniu. Podłączył pod kompa , on tam ma ten do japończyków i zrobił diagnozę silnika. Okazało się, że w 99% prawdopodobnie jest wtrysk na 1 cylindrze zawalony czymś , bo uboga mieszanka została wykryta na tym cylindrze jak i za małe ciśnienie i wysoka temperatura. Mechanik mówił, że zamiast wymieniać wtrysk *ciekawi mnie ile kosztuje nowy* można dodać jakiegoś specyfiku ( o tym o jakim rozmawiacie ) Czytałem o tym na necie. Podobno kupuje się takie coś, zalewa do pełna auto i wlewa się to do baku. Auto dostaje buta trochę. Czyści cały układ paliwowy i wtryski rozpuszczając ten syf, co powoduję blokadę wtrysku pod odpowiednim ciśnieniem. Oczywiście należy zabieg powtarzać aż do uzyskania regeneracji wtrysku. Co tym sądzicie? Serio to działa?
cross
 

Postprzez zadra » 6 lip 2013, 13:51

Co tym sądzicie? Serio to działa?


Popatrz wstecz, to tylko 12 stron... poczytasz i wyciągniesz wnioski.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez widmo82 » 24 lip 2013, 13:07

Ustaliliśmy, że można stosować do aut z DPF a do aut z FAP?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Forte » 24 lip 2013, 13:46

Witam,
zarówno Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner jaki Forte DPF Cleaner and Regenerator można stosować w tych dwóch systemach DPF/FAP Śrtodki są produkowane na bazie nafty, są bez siarkowe i spalają się bezpopiołowo.
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez syczka133 » 21 sie 2013, 07:38

Panowie gdzie można zakupić środek forte jakieś namiary <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez Forte » 21 sie 2013, 09:55

Witam, napisz na priv do kolegi Ogień82 , on jest dystrybutorem Forte na tym forum
pozdrawiam

Roman Gradkowski
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez syczka133 » 21 sie 2013, 12:05

Dzięki kolego Forte za szybką odpowiedz <spoko>

Edytowano 06.08.2013

Panowie nie dawno zaopatrzyłem się w środek Forte Diesel Fuel Conditioner 400ml u kolegi ogień82 szybka i konkretna transakcja i oczywiście fachowa porada <spoko> .


Teraz czekam na sposobność i dłuższy wyjazd aby móc zastosować środek forte . Jak zastosuje to opisze moje spostrzeżenia .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez czeslaw555 » 13 wrz 2013, 12:51

Użyłem w swoich autach Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner .
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte- ... onditioner
Na pierwszy ogień poszedł Citroen Xsara Picasso z 2005r. 2.0 HDi . Auto z dużym przebiegiem. Po wlaniu do baku w/w preparatu i przejechaniu pierwszych 300 km. zauważalne zmiany w pracy silnika. Chodzi ciszej , równiej , dynamika też nieznacznie wzrosła.Auto używane do miasta , więc robi niewiele km. Moja żona, użytkowniczka tego auta, też zauważyła że auto ciągnie " jakoś lepiej".
Drugie auto.
Citroen C5 III 2.0 HDi z 2009r.
Miałem przed sobą do pokonania wiele kilometrów postanowiłem użyć wyżej wymienionego preparatu.Nie miałem zastrzeżeń co do pracy mojego silnika który pracował i pracuje dobrze , choć bywa że czasami na wolnych obrotach lekko nierówno chodzi. Dynamika jego była na przyzwoitym poziomie.
Zalałem. Wyruszyłem w długą drogę. Po przejechaniu ok 150 km pierwszy postój. Podnoszę maskę wyraźna zmiana w pracy silnika, wtryskiwacze, "chodzą" ciszej, silnik też pracuje równiej. Po przejechaniu kolejnych ok 700 km. silnik zupełnie nie trzęsie , pracuje równo. Wyruszam w dalszą podróż, przejechane kolejne 800 km. Po środku w baku nie ma już śladu, dynamika, przyspieszanie uległy zmianie na plus.
Przejechałem łącznie po zalaniu środka ok 2100 km. Silnik pracuje równiej na wolnych obrotach ale co najważniejsze, odczuwalny wzrost mocy szczególnie na 6 biegu. Podpięcie kompa i wyraźne wyrównanie korekt dawek wtryskiwaczy.
Przejechane kolejne 8 tys.km., jest dobrze.
Ostatnio edytowano 16 sty 2014, 09:46 przez czeslaw555, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:11
Posty: 7 (0/1)
Skąd: GKA
Auto: 508 2.0 HDi 163ps

Postprzez ogien82 » 22 wrz 2013, 20:23

Witam
Chciałem opisać ciekawy przypadek jaki wystąpił u mnie w firmie. Mianowicie Nasz Klient w Niemczech zatankował Avensisa 2,2 diesel 150KM około 15 litrami benzyny (bynajmniej tak twierdził), jak się zorientował co zrobił postanowił resztę uzupełnić olejem napędowych, zbiornik w Avensisie ma 60 litrów. W trakcie powrotu samochód bardzo osłab, aż w końcu zgasł po przejechaniu kilkunastu kilometrów od stacji. Aven wrócił już do Polski na lawecie. Następnego dnia rano jak silnik był zimny decyzja szefa była aby go odpalić i zostawić aby wypalało się paliwo. Zabrałem ten samochód żeby się przejechać, samochód strasznie zamulony, więc prośba o spuszczenie paliwa i wyczyszczenie układu paliwowego – zgody brak ?!?! Następnego dnia rano odpaliłem go ponownie i wybrałem się na A2 w celu wypalenia części paliwa, udało mi się wypalić 1/4 zbiornika. Postanowiłem wlać do zbiornika Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner resztę uzupełniłem olejem napędowym i ponownie na takiej mieszance paliwowej wybrałem się na A2 w kierunku Warszawy i powrót do Poznania. W drodze powrotnej było już czuć, że samochód zaczyna wracać do formy :)
Efekt zakończył się tym, że samochód jeździ już normalnie, dodam, że nie został nawet wymieniony filtr paliwa, mechanicy w serwisie byli w szoku co ja zrobiłem i jak to jest możliwe.
Reasumując moc tego środka tj. Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner jest "piekielnie" mocna, sam byłem w szoku z jakim efektem wróciłem do firmy.
Taki przypadek może zdarzyć się każdemu, ale nie ma się co martwić bo jak widać można problem rozwiązać samemu i bez ponoszenia jakiś olbrzymich nakładów finansowych.
Zawsze w bagażniku mam jedną butelkę profilaktycznie tego środka, na wypadek trafienia trefnego paliwa lub podobnej pomyłki z tankowaniem.
Pozdrawiam i życzę jak najmniej takich przygód w eksploatacji naszych diesli ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Forte » 23 wrz 2013, 09:33

To co zdarzyło się Ogniowi to dowód na to ja wysoką smarność posiada ten produkt.
Czasem słyszę głosy , jak to możliwe żeby jeden preparat Forte Advanced Diesel Conditioner, wlany na pełen bak starczył na 15 tys km. Odpowiedź kryje się w składzie chemicznym i sposobie działania .
Jeżeli mamy zanieczyszczony wtryskiwacz twardym lakiem, to produkt będzie "obierał zanieczyszczanie" tak jak obieramy cebulę z łusek. "Obrany" w ten sposób lak (węglowodór) warstwa po warstwie, przechodzi do roztworu paliwa oraz produktu i następnie jest wypalany w komorze spalania. Dzieje się to aż do białego metalu.
Wtedy odkryte, czyste pory metalu są pokrywane cząstkami specjalnego oleju, który tworzy trwały " film" (czyli cienka jego warstwę). Iglica w ruchu posuwisto-zwrotnym ma mniejsze opory a paliwo wydobywa się, tworząc optymalny strumień, o rozdrobnionych kroplach, mających zdolność do doskonałego połączenia się z powietrzem .
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez erol » 27 paź 2013, 11:41

Przewertowałem 12 stron tego tematu i paru innych o forte. Wszystko wydaje się proste jeżeli chodzi o dawkowanie itp.
Zastanawia mnie natomiast inna kwestia. Wlewamy Advanced Diesel Fuel Conditioner i Dpf Cleaner do baku.

Środek zaczyna działać rozpuszcza ten cały syf i gdzie to dalej leci? Rozumiem, że to co było na wtryskach w silniku podąży do filtra paliwa!? Jeżeli tak jest to lepiej zastosować te środki po wcześniejszej wymianie filtra? Jeżeli środki działają na szlam w silniku to w takim razie jeżeli filtr paliwa ma najechane powiedzmy 8000-10000 tsd to w takim razie zadziałają także na syf w filtrze i wtedy co, cały syf z filtra pójdzie znowu w układ?
Początkujący
 
Od: 3 paź 2013, 13:46
Posty: 1
Auto: Renault Laguna III GT

Postprzez Forte » 27 paź 2013, 20:50

Witam, co do działania preparatów najprościej to zrozumieć na podstawie cebuli i jej obierania. Preparaty tak właśnie rozpuszczają osady. Innymi słowy to co kiedyś było paliwem/ olejem , czyli formą płynną , na skutek reakcji fizykochemicznych przeszły w stan stały (twardszy lub mniej twardy) Preparaty czy to do układu paliwowego czy do olejowego , będą rozpuszczały te zanieczyszczenia warstwa po warstwie, zmieniając je z powrotem w formę płynną , a więc taką która może być spalona (układ zasilania paliwa) lub wylana (układ olejowy) . Oczywiście każdy napotykany brud , będzie czyszczony również ten osadzony w filtrach, co będzie obniżało właściwości czyszczące preparatów. Jednak są one tak dobrane , że wystarczają również na ten brud tam zgromadzony . Trochę inaczej jest w sytuacji usterek. Wtedy musimy w zależności od stanu silnika, dobrać większe ilości preparatów i zadziałać jednocześnie na wiele układów, równolegle je czyszcząc. Nie wiem czy w pełni odpowiedziałem na Pana pytanie . Jeżeli cos jest jeszcze nie jasne lub ma Pan jakieś obawy przed uzyciem produktów, proszę napisać pomogę rozwiać wątpliwości. Zapraszam też na https://www.facebook.com/ForteNWE/posts ... ed_comment.
Pozdrawiam
Roman Gradkowski
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez TOMMI07 » 30 paź 2013, 00:17

Witam.A są tego typu specyfiki poprawiajace kondycje silnikow beznzynowych?
tomekk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2012, 13:08
Posty: 127 (0/5)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda6/kombi/1999cm/141KM/2004r./

Postprzez Forte » 30 paź 2013, 10:19

Tak oczywiście, Forte Fuel System Cleaner i Forte Pterol Server to dwa preparaty , do oczyszczania ukłądó zasilania , silnikó benzynowych. Pewnie powstanie wątpliwość , dlaczego w silnikach diesla oferujemy jeden a tu dwa.
Temperatura spalania w silnikach benzynowych to ok 1700 stopni Celcjusza, w odróżnieniu od siilnika Diesla (700) . Bazą preparatów Forte jest nafta , dlatego nie ma możliwości wyprodukować środek, który był by w stanie oczyścić dokładnie wtryskiwacze (700 st) oraz komorę spalania z rowkami i perścieniami uszczelniającymi cylindry. Dlatego do wtryskiwaczy stosuje sie ten pierwszy a do zaworów oraz pierścieni ten drugi.

Dopisano 30 paź 2013 15:18:

Dymienie silnika diesla
W związku z otrzymywaniem dużej liczby maili i wiadomości na PW na ten temat , chciałbym w tym dziale wytłumaczyć, że usunięcie tej usterki wiąże się z zastosowaniem środków oczyszczających m.in. takich jak Forté.
Dymienie silnika jest zawsze spowodowane niepełnym spalaniem mieszanki. Dym to nic innego jak nadmiar sadzy w spalinach.
Powód:
1. Zanieczyszczone układy zasilania paliwa, kolektora ssącego i układu smarowania
2. Zanieczyszczone układy zasilania paliwa, kolektora ssącego i układu smarowania
oraz uszkodzenia w : turbosprężarce, lejące wtryskiwacze, wadliwe czujniki i regulatory wtrysku, uszkodzona przepustnica, wadliwa praca innych uszkodzonych części, błędy oprogramowania (sterowniki , regulatory , wtryskiwacze, inne)
Chciałbym prosić przyszłych adwersarzy o przeczytanie tego tekstu ze zrozumieniem.
Znam poglądy wielu mechaników lub osób z forum, mających sporą wiedzę mechaniczną, którzy wierzą tylko i wyłącznie w wymienianie części. Taka praktyka może być skuteczna ale nie musi , częściej właśnie to drugie. Jeżeli jest skuteczna to na stosunkowo niedługi czas.
Dlaczego tak twierdzę?
Otóż wszystkie uszkodzenia części , w 90% są spowodowane odłożonymi zanieczyszczeniami, powstającymi z różnych przyczyn.
Np. zanieczyszczony układ smarowania spowoduje złą pracę turbiny oraz przedostawanie się brudnych oparów olejowych do kolektora ssącego. W konsekwencji może dojść do awarii turbiny lub/i przepustnicy. Znacznego zanieczyszczenia klap wlotowych kolektora, co spowoduje nieodpowiednie dawki powietrza, wtłaczanego do komory spalania, na domiar złego w niewłaściwy sposób (bez odpowiedniego zawirowania). Częstą konsekwencją wewnętrznych oporów, jakie stawiają zanieczyszczenia , jest urywanie się lub nadmierne wytarcie jakiegoś elementu układu.

Jeżeli dym powstaje z niesprawnej turbiny, to nie powinniśmy zajmować się tylko turbiną ale również m.in. wtryskiwaczami. Ponieważ może tak być, że nie są one bezpośrednim sprawcą usterki.
Pominięcie zależności lekko niesprawnych wtryskiwaczy (lak na końcówkach) i naprawa usterki poprzez tylko wymianę lub regenerację turbiny, moim zdaniem jest błędem merytorycznym. Ponieważ nie został usunięty jeden z ważniejszych powodów łańcucha zależności, od którego wystąpiła usterka dymienia.
Reasumując problem dymienia należy rozwiązywać następująco:
1. Doprowadzić do optymalnej pracy wtryskiwaczy (czyszczenie / wymiana lub jedno i drugie) Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner wlać do baku na 30-50 litrów paliwa + drugą dawkę do opróżnionego z oleju napędowego, filtra paliwa
http://forte-nwe.pl/advanced-diesel-fuel-conditioner
2. Skontrolować pracę kolektora (sprawdzić jego czystość) Jeżeli jest brudny należy go oczyścić Forte Diesel Intake Cleaner – praca może być wykonana tylko przez osoby mające pojęcie o mechanice od strony praktycznej.
3. Oczyścić układ smarowania 2 X Forté Motor Flush do oleju przed wymianą i oczyszczanie przez ok 1 godzinę. Następnie należy wlać do nowego oleju Forté Top End Treatment
http://forte-nwe.pl/motor-flush
Po oczyszczeniu wszystkie podzespoły odzyskają czystość nominalną.
Oczyścimy w ten sposób następujące elementy:
1. Cały układ zasilania : bak , przewody, filtr pompę z laku, nagaru, parafiny , wody i innych zanieczyszczeń (Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner)
2. Zawory , denka tłoków, rowki i pierścienie , uszczelniające tłoki (Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner)
3. Układ smarowania (Forte Motor Flush, Forte Top End Treatment)
4. Układ kolektora ssącego (Forte Diesel Intake Cleaner)
5. Sondy lambda, katalizator (Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner)
Jeżeli po czyszczeniu, usterka nie zostanie w całości usunięta , należy dalej diagnozować uszkodzenie, w kierunku materiałowego Jednak bez początkowego oczyszczenia, będzie to trudne
W przypadku nie wykonania oczyszczania, po pierwsze możemy podjąć złą decyzję wymieniając część, która była tylko zanieczyszczona, po drugie po jej wymianie, dość szybko dojdzie ponownie, do tej samej usterki, z powodu nie wyeliminowania prawdziwego jej powodu. (niepełnego spalania).
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez pandryszkiewicz » 2 lis 2013, 23:03

witam :) czy ktos stosowal moze ten srodek w swojej madzi?? jesli tak to z jakim skutkiem?? planuje w najblizszym czasie dolac do paliwka Forte Advanced Formula Diesel Treatment i tak sie zastanawiam czy dolac tego turbo cleanera....dzieki za odp pozdr :D :D
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez pandryszkiewicz » 2 lis 2013, 23:50

panowie gdzie moge naby forte top end treatment?? czy forte diesel turbo cleaner dodaje sie do baku razem z Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner?? dzieki :D
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki