Strona 4 z 5

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 20 mar 2010, 21:15
przez qwerty
oql – jeżeli nie pokonujesz znacznych dystansów każdego dnia, to polecam BKR5E-11. Potrzebują one mniej czasu (ze względu na wymagania temperaturowe) do zajścia "procesu samooczyszczania" więc w takim przypadku wydają się być lepszym rozwiązaniem.

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 13 lip 2010, 13:30
przez MAJZOR
Ja polecam świece zapłonowe denso http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=index&cPath=107
u mie też sprawują się bardzo dobrze

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 20 sty 2011, 12:51
przez micagh
Jak by ktoś szukał świeć do 6 po lifcie 147 km to polecam DENSO ITV16 z ngk są ILTR5A-13G o ile się nie mylę o czym przekonałem się po wykręceniu starych niestety i dzięki temu mam na zbyciu ITR6F-13 jak by ktoś potrzebował do przedlifta :D.

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 15 kwi 2011, 16:59
przez BartMan
Ja przymierzam się do zakupu nowych świec gdyż obecnie mam NGK ZFR6F-11 made in France. Problemy rozpoczęły się na gazie (strasznie szarpie). Nie wiem jakie siedziały wcześniej ponieważ wymienił je mechanik. Jak mnie zapewnia to nie wina świec bo te są świetne. Tylko że na starych z autem nie było żadnego problemu. Kazał mi jechać do gazowników

Więc myślę o zakupie BRISK Premium Silver (DOR15LGS type) Tylko czekam aż przyjdą nowe przewody WN do LPG i najpierw jeszcze sprawdzę te ngk ze zmniejszoną przerwą do 0.8. Jeżeli jednak nie będzie dobrze to co myślicie o powyższych świecach brisk? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT

W tej tabelce na tej aukcji jest zaznaczone, iż niklowe świece do LPG się nie nadają

pozdrawiam

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 12 sie 2011, 11:12
przez devil-80
Ja właśnie zakupiłem Denso K16PRU11 dziś jak mechanik będzie miał czas to je wymieni.
Ps czy to wina świec , że autko po naduszeniu gazu ma chwilkę muła czy raczej coś z przepływką?

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 5 lis 2011, 21:44
przez siemek55
No to tylko dorzucę,.. szarpało na gazie przy 2-2,2 krpm. Wymiana świec(Denso irydowe) oraz kabli (NGK) i jak ręką odjął. Wkręca się jak za "starych" czasów. Dobrze jest to forum <jupi>

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 13 gru 2011, 14:55
przez Radex
14/88 napisał(a):Witam. Jakie świece i kable do mazdy 626 2.0 benzyna 115km 2001r.? Najlepiej od razu linki z allegro :)

a może FRYTKI do tego? ;P

NGK RC-ZX49, szukaj se i nie ma za co :P

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 13 gru 2011, 23:24
przez tadziomaru1
Oryginalne świece do Twojego samochodu to platynowe Denso PKJ16CR8. Było to wiele razy pisane na forum, ale skoro nie chce Ci się szukać, to masz i odczep się. :D

PostNapisane: 1 sty 2012, 15:43
przez ghost-rider11
Siema, zainteresowalem sie swiecami PULSTAR, wieksza iskra od nawet NGK

http://www.youtube.com/watch?v=Xt2z4vDl ... re=related

Nie moge ich znalesc w Polsce, a z checia bym je wymianil a NGK wywalil za siebie i nie patrzyl wiecej na nie

Na stronie http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html pokazana jest praca świec Pulstar.
W skrócie chodzi o to że zwykła świeca daje impuls elektryczny o mocy 50 W natomiast Pulstar o mocy 1000000 W i to w krótszym czasie, co przekłada się na szybsze spalanie mieszanki w cylindrze i gwałtowniejsze uderzenie na tłok (przy naciśnięciu pedału gazu silnik od razu wchodzi na obroty) stąd też ten przyrost mocy.
Świece takie podobno są stosowane w autach Formuły I.

Moze ktos mial kontakt z nimi?


Dodatkowo znalazlem nietypowe swiece BRISK TUNING RACING i EXTRA, inne ulozenie koncowki, mi sie zdaje ze BRISk bije na glowe NGK

i jeszcze kapitalne u nas nie dostepne VTA 3D SPARK PLUG
http://www.youtube.com/watch?v=JqT833vfg1E

PostNapisane: 3 sty 2012, 21:06
przez KZZK
Może nawet faktycznie dają lepszą, bardziej stabilną iskrę o większej mocy. Może faktycznie w jakiś sposób przekłada się to na tempo spalania mieszanki. Ale niestety muszę ostudzić nieco Twój zapał. Wątpię, aby miało to jakikolwiek wpływ na osiąganą przez silnik moc. Gdyby faktycznie tak było, ludzie nie zakuwali silników, nie wstawiali turbin itd, tylko wymieniali świece. Z jakiegoś powodu jednak tak nie jest.

Gdybym zobaczył testy tego samego silnika w tym samym samochodzie i tych samych warunkach na dwóch różnych zestawach świec, które ukazałyby jakąkolwiek różnicę w mocy (pomijając błędy związane z pomiarem) uwierzyłbym. Ale na sucho, to zwykłe świece :)

Poza tym NGK są naprawdę sprawdzone i chyba na forum jest aż nazbyt wiele dowodów, że się sprawdzają. A skoro nie widać różnicy...? :)

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 15 sty 2012, 18:06
przez henio3
Kolego lepiej nie kombinuj, szukasz dobrej świecy to załóż świece irydowe albo irydowo-platynowe, oczywiście z Denso bo mają najmniejsza elektrodę środkową 0,4 mm średnicy cena ok 50 zł za szt ewentualnie jest seria TT dla tych co maja mniejsze fundusze – zapłonność prawie ta sama a cena ok 15-20 zł tylko starczą na 30k km a nie na 60-100k km.

w necie znalazłem:

http://www.warsztat.pl/pl/article/show/ ... lowe/nopub

http://motolargo.pl/pionierskie-swiece- ... t,229.html

wychodzi na to że są lepsze od standardowych Denso, NGK czy Boscha – sprawdzał ktoś ??

PostNapisane: 23 sty 2012, 21:42
przez Szyna
Najbardziej popularne i polecane:
NGK, Denso, Bosch

Niepolecane Brisk

PostNapisane: 28 sty 2012, 00:38
przez ghost-rider11
Swiece Denso Irydowe :)

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 6 maja 2012, 20:41
przez _Ciachacz626_
NGK BKR6E. zalozylem jakies 10 miesiecy temu, ok. 5-6 tys km temu. troche tylko zmiejszylem odleglosc do lpg. rowno chodzi, zywo i zrywnie :)
cena tez smieszna bo ok. kilka zl za sztuke wiec mysle ze nie ma sie co zastanawiac.
przy wkrecaniu radze dac troche smaru do swiec na gwint. po co pozniej sie meczyc i denerwowac sie swieca nie chce sie odkrecic. pozatym warto raz na 3 miesiace raz na pol roku odkrecic i wkrecic zeby sie tak nie zapiekly dlugo nieodkrecane bo po co za 30 tys. km ja ukrecic i miec problem. a przy okazji mozna wtedy spojrzec w jakim jest stanie. Bynajmniej ja tak zawsze robie :]

Re: Świece zapłonowe

PostNapisane: 16 cze 2012, 23:00
przez Kosy
Jaka świeca Denso jest odpowiednikiem świecy NGK ITR6F – 13 dla Mazda 6 1.8 2004?

PostNapisane: 17 cze 2012, 11:58
przez tadziomaru1
Kosy napisał(a):Jaka świeca Denso jest odpowiednikiem świecy NGK ITR6F – 13 dla Mazda 6 1.8 2004?

Skąd mamy to wiedzieć? Znajdź sobie w necie tabelę porównawczą świec. Zajęło by Ci to mniej czasu niż napisanie tego posta :D

PostNapisane: 23 paź 2012, 11:37
przez Zigi86
http://www.tuning1.com/info,47

Czy ktoś próbował takiego wynalazku ? czy faktycznie wymiana świec na takie może sprawić, że auto będzie szybciej wchodziło na obroty ? ciekaw jestem ...

PostNapisane: 23 paź 2012, 12:02
przez sebek-71
Myślę, że osiągów nie poprawi, zwykłe wyciąganie kasy od naiwnych :P
Lepiej kupić dobre japońskie Denso, albo NGK po ok.10zł i mieć spokój...

PostNapisane: 23 paź 2012, 12:36
przez Zigi86
Właśnie dlatego, żeby nie być naiwnym najpierw postanowiłem zapytać tutaj :D

PostNapisane: 26 lis 2012, 10:48
przez Goth
Adaś napisał(a):na stornie NGK jest informacja jakie swiece do jakiego modelu auta



http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=323


Witam,
skorzystałem z tej strony i wychodzi na to, że standardowe świece do mojej Mazdy to ITR6F13.
Jednak chciałbym coś lepszego. W piątek będę miał montowaną instalację LPG więc muszą być odpowiednie pod tym kątem, no i dziennie pokonuję 70-80km, (30km w 1 stronę to trasa, 30km w drugą również, po mieście 10-20km).
Co byście doradzili? Interesuje mnie tylko NGK lub DENSO (NGK znam, DENSO nie).

Przed chwilą zadzwoniłem też do ASO. Podobno świece zależą od numeru nadwozia :P O tym nie słyszałem. Do tej pory wiedziałem, że filtr oleju zależy, ale rodzaj świec?
A tak swoją drogą, w ASO Wrocław świece irydowe 85zł/szt, a przewody WN 390zł ;)