Świece zapłonowe

Postprzez qwerty » 20 mar 2010, 20:15

oql – jeżeli nie pokonujesz znacznych dystansów każdego dnia, to polecam BKR5E-11. Potrzebują one mniej czasu (ze względu na wymagania temperaturowe) do zajścia "procesu samooczyszczania" więc w takim przypadku wydają się być lepszym rozwiązaniem.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 10:00
Posty: 28
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F BA 98r.

Postprzez MAJZOR » 13 lip 2010, 12:30

Ja polecam świece zapłonowe denso http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main_page=index&cPath=107
u mie też sprawują się bardzo dobrze
MAJZOR
 

Postprzez micagh » 20 sty 2011, 11:51

Jak by ktoś szukał świeć do 6 po lifcie 147 km to polecam DENSO ITV16 z ngk są ILTR5A-13G o ile się nie mylę o czym przekonałem się po wykręceniu starych niestety i dzięki temu mam na zbyciu ITR6F-13 jak by ktoś potrzebował do przedlifta :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 15:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez BartMan » 15 kwi 2011, 15:59

Ja przymierzam się do zakupu nowych świec gdyż obecnie mam NGK ZFR6F-11 made in France. Problemy rozpoczęły się na gazie (strasznie szarpie). Nie wiem jakie siedziały wcześniej ponieważ wymienił je mechanik. Jak mnie zapewnia to nie wina świec bo te są świetne. Tylko że na starych z autem nie było żadnego problemu. Kazał mi jechać do gazowników

Więc myślę o zakupie BRISK Premium Silver (DOR15LGS type) Tylko czekam aż przyjdą nowe przewody WN do LPG i najpierw jeszcze sprawdzę te ngk ze zmniejszoną przerwą do 0.8. Jeżeli jednak nie będzie dobrze to co myślicie o powyższych świecach brisk? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ESINDXX:IT

W tej tabelce na tej aukcji jest zaznaczone, iż niklowe świece do LPG się nie nadają

pozdrawiam
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 00:34
Posty: 27
Skąd: London UK
Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..

Postprzez devil-80 » 12 sie 2011, 10:12

Ja właśnie zakupiłem Denso K16PRU11 dziś jak mechanik będzie miał czas to je wymieni.
Ps czy to wina świec , że autko po naduszeniu gazu ma chwilkę muła czy raczej coś z przepływką?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 23:23
Posty: 121 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez siemek55 » 5 lis 2011, 20:44

No to tylko dorzucę,.. szarpało na gazie przy 2-2,2 krpm. Wymiana świec(Denso irydowe) oraz kabli (NGK) i jak ręką odjął. Wkręca się jak za "starych" czasów. Dobrze jest to forum <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 09:18
Posty: 1297 (60/19)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY'05 2.0/141KM
Stag300plus,H2000,Zavoli
M3 BK'05 1.6

Postprzez Radex » 13 gru 2011, 13:55

14/88 napisał(a):Witam. Jakie świece i kable do mazdy 626 2.0 benzyna 115km 2001r.? Najlepiej od razu linki z allegro :)

a może FRYTKI do tego? ;P

NGK RC-ZX49, szukaj se i nie ma za co :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8992 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tadziomaru1 » 13 gru 2011, 22:24

Oryginalne świece do Twojego samochodu to platynowe Denso PKJ16CR8. Było to wiele razy pisane na forum, ale skoro nie chce Ci się szukać, to masz i odczep się. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1744 (47/29)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Passat 1,8T 150KM '02 :l
Honda Civic 1,4 90KM '01
oraz SUZUKI GSX 600F KATANA 90KM :) :) :)

Postprzez ghost-rider11 » 1 sty 2012, 14:43

Siema, zainteresowalem sie swiecami PULSTAR, wieksza iskra od nawet NGK

http://www.youtube.com/watch?v=Xt2z4vDl ... re=related

Nie moge ich znalesc w Polsce, a z checia bym je wymianil a NGK wywalil za siebie i nie patrzyl wiecej na nie

Na stronie http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html pokazana jest praca świec Pulstar.
W skrócie chodzi o to że zwykła świeca daje impuls elektryczny o mocy 50 W natomiast Pulstar o mocy 1000000 W i to w krótszym czasie, co przekłada się na szybsze spalanie mieszanki w cylindrze i gwałtowniejsze uderzenie na tłok (przy naciśnięciu pedału gazu silnik od razu wchodzi na obroty) stąd też ten przyrost mocy.
Świece takie podobno są stosowane w autach Formuły I.

Moze ktos mial kontakt z nimi?


Dodatkowo znalazlem nietypowe swiece BRISK TUNING RACING i EXTRA, inne ulozenie koncowki, mi sie zdaje ze BRISk bije na glowe NGK

i jeszcze kapitalne u nas nie dostepne VTA 3D SPARK PLUG
http://www.youtube.com/watch?v=JqT833vfg1E
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 14:12
Posty: 156
Skąd: Polska

Postprzez KZZK » 3 sty 2012, 20:06

Może nawet faktycznie dają lepszą, bardziej stabilną iskrę o większej mocy. Może faktycznie w jakiś sposób przekłada się to na tempo spalania mieszanki. Ale niestety muszę ostudzić nieco Twój zapał. Wątpię, aby miało to jakikolwiek wpływ na osiąganą przez silnik moc. Gdyby faktycznie tak było, ludzie nie zakuwali silników, nie wstawiali turbin itd, tylko wymieniali świece. Z jakiegoś powodu jednak tak nie jest.

Gdybym zobaczył testy tego samego silnika w tym samym samochodzie i tych samych warunkach na dwóch różnych zestawach świec, które ukazałyby jakąkolwiek różnicę w mocy (pomijając błędy związane z pomiarem) uwierzyłbym. Ale na sucho, to zwykłe świece :)

Poza tym NGK są naprawdę sprawdzone i chyba na forum jest aż nazbyt wiele dowodów, że się sprawdzają. A skoro nie widać różnicy...? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2011, 21:46
Posty: 31
Skąd: Piaseczno
Auto: '97 626 GF
1.8/90KM

Postprzez henio3 » 15 sty 2012, 17:06

Kolego lepiej nie kombinuj, szukasz dobrej świecy to załóż świece irydowe albo irydowo-platynowe, oczywiście z Denso bo mają najmniejsza elektrodę środkową 0,4 mm średnicy cena ok 50 zł za szt ewentualnie jest seria TT dla tych co maja mniejsze fundusze – zapłonność prawie ta