Strona 2 z 5

PostNapisane: 16 lut 2007, 19:30
przez joksior
A mam jeszcze pytanie, czy te świece DENSO K20PR-U i NGK BKR6E-11 są przeznaczone do gaźników czy do wstysk.? A może to nie ma znaczenia?

PostNapisane: 18 lut 2007, 11:59
przez Adaś
na stornie NGK jest informacja jakie swiece do jakiego modelu auta

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=MAZDA&h=MAZDA&m=323

PostNapisane: 18 lut 2007, 13:51
przez Maroq
ktoś wcześniej napisał że w motorach najlepiej sprawdzaja sie iskry :] np.w wsk-ach mz-tchasz czy tym podobnym oczywiscie ale weś do jakiegos japońca załóż iskre to ci odrazu ja spali maja za male przerwy miedzy elektrodami mnie ngk nigdy nie zawiodly (odpukac) natomiast DENSO osobiscie nie testowalem ale slyszalem pozytywne opinie

PostNapisane: 1 mar 2007, 08:14
przez MarcinB
Ostatnio wymieniłem świece NGK na Denso. Stare przejechały tylko jakieś 11-12 kkm, po wyjęciu wszystkie wyglądały normalnie. Wymiana przyniosła jednak zdecydowanie pozytywny efekt. Wcześniej prawie zawsze po długim postoju po uruchomieniu silnik pracował przez parę sekund na trzy gary. Ostatnio zaczął nawet trochę szarpać na dwójce. Od wymiany świec szarpania brak a problem pracy na trzy cylindry praktycznie nie występuje.

PostNapisane: 4 mar 2007, 20:01
przez Janu
A ja podzielę się z wami dzisiejszym niemiłym doswiadczeniem – może ktoś miał podobne.
Kupiłem świece dedykowane do mojej V6 – Denso K20PR-U11 (odpowiednik NGK BKR6E11). Wg książki pasują jeszcze K16 i K22, ja losowo wybrałem "środkowe". Wykręciłem dotychczasowe NGK BPR6S11 i wkręciłem nowe. Odpaliłem, pochodziłe 10s i poszedłem do domu. Rano zdziwienie – rozrusznik kręci, ale zero zapłonu. Wykręciłem jedną – mokra, pozostałe – mokre! Wysuszyłem, wkręciłem, odpalam – chodzi jak na 3 garach, gaśnie. Wykręcam znow – wszystkie mokre.
Wkręciłem stare, przedtem nieco poszczotkowałem i odpalił od razu. Przez kilka sekund chodził nieco nierówno, ale po chwili już ok. Pojeździłem trochę, gasiłem, bez problemu.
Czy to możliwe żeby wszystkie 6 świec było walniętych? Kupiłem je w firmie SOWCAR wysyłkowo, sklep moto-części.pl . Na dodatek zapodział się gdzieś paragon.
Chcę wynienić świece, bo obecne wyglądają na zmęczone, mają nagar, ale nie wiem jakie kupić, skoro z dedykowanymi są takie jaja. Miał ktos z was taki przypadek?

PostNapisane: 4 mar 2007, 21:06
przez MarcinB
Na stronie Denso o tym piszą. Zalecają żeby po założeniu nowych świec uruchomić silnik i nie gasić go do momentu aż nagrzeje się do normalnej temperatury bo inaczej świece mogą przestać działać.

PostNapisane: 4 mar 2007, 22:26
przez brii
brii napisał(a):Osusz je nad palnikiem (tak długo aż nie będą śmierdzić benzyną) a potem wkręć i się przejedź.

Zapomniałem dodać, że przy NGK taka akcja nie przeszła :(

PostNapisane: 4 mar 2007, 22:32
przez Janu
Szkoda że o tym nie wiedziałem. Czyli są szanse że nie skopałem ich tą zagrywką i wysuszenie intensywne pomoże?
Swoją drogą nie przypominam sobie żebym miał podobne problemy z NGK w GD.

Aha, czyli loteria – może spaprałem parę dyszek :( a może nie.

PostNapisane: 4 mar 2007, 23:20
przez Łukasz
Ja mam już trzeci komplet NGK i wszystko jest ok.Denso nie testowałem więc się nie wypowiadam.Aha i zawsze kupuję świece dedykowane do tego modelu tzn. numer świet zgadza się z numerem w książce obsługi.

PostNapisane: 19 kwi 2008, 12:46
przez coolgostek
Drodzy forumowicze czas odświeżyć temet...
Wchodzą nowe technologie--
Na jakich świeczkach jeździcie...

Piszcie np.
323f 1.6B (bg) 93r-------- NGK V-LINE 14 – BKR6EIX-11
Obrazek

120 kkm i jestem bardzo zadowolony- POLECAM!


Nie piszcie jakie powinny być-- piszcie na jakich jeździcie i czy je polecacie..
<wazuuup>

PostNapisane: 22 kwi 2008, 19:38
przez ralf8484
Wymieniłem miesiąc temu na NGK bkr6e-11 jest super kolega załozył denso i po 200 km musiał je wymienic

PostNapisane: 24 kwi 2008, 19:25
przez coolgostek
Kupiłem NGK V-LINE 14 -BKR6E-11

Jutro zmieniam <jupi>

PostNapisane: 25 kwi 2008, 10:12
przez coolgostek
Właśnie odkręciłem świece (bardzo lekko poszło- za lekko)-- i miałem- BOSCH SUPER R6- FLR8 LDCU

Jak uważacie-- to były w ogóle nadające się świece?

Jakie świece?

PostNapisane: 9 sie 2008, 17:04
przez marcos26
Witam wszystkich. Jakie swiece zalecane sa przez producenta do Mazdy 6 1,8 z 2002r.
Mam sekwencyjna instalacje LPG i powiedziane mi ze w takim przypadku nie warto zakladac platynowych swiec tylko co 15tyskm wymieniac zwykle swiece. Pytanie jaki jest odpowiednik platynówek w zwyklych swiecach (najchetniej NGK). Byc moze mozna dobrac samemu swiece taka sama jak platynowa tylko zwykłą o tych samych parametrach: ciepłota, rodzaj i dl gwintu, przerwa itp. Moze ktos z forumowiczów juz probowal innych swiec?

PostNapisane: 10 sie 2008, 14:01
przez magicadm
marcos26 napisał(a):powiedziane mi

Usłyszałem kiedyś, żeby nie poprawiać fabryki w temacie świec – czyli stosować te dobrane przez producenta. Każdy gazownik zawsze stara się być mądrzejszy od fabryki. Też kiedyś cudowałem z świecami "do gazu" – i zawsze wracałem do ORY. Cudowanie z zamiennikami może się skończyć uszkodzeniem cewki WN
Ory platynowa świeca w InterCars kosztuje ok 20ł/szt

PostNapisane: 10 sie 2008, 16:21
przez marcos26
magicadm napisał(a):Ory platynowa świeca w InterCars kosztuje ok 20ł/szt


Platynowa? nie chce mi sie wierzyc. Za takie pieniadze sadze ze mowisz o irydowej swiecy ale byc moze sie myle. Platynowa kosztuje okolo 80zł. Lecz nie o pieniazki mi sie rozchodzi lecz o fakt iz na lpg w platynowych swiecach czesto peka ceramika i swieczka jest do wyrzucenia stad moje poszukiwania odpowiedniegio rodzaju swiecy zwyklej przeznaczonej do mazdki :)

PostNapisane: 10 sie 2008, 16:30
przez Globy
Możesz coś dobrać z katalogu NGK, np. napisz mejla do biura sklepu www.carspeed.pl lub poszukaj dystrybutora na Allegro. Myślę, że przy SGi częstotliwość wymiany świec będzie oscylować między 20 a 40 kkm, powodzenia <usmiech>

PS. Pozwoliłem sobie poprawić za Ciebie temat na bardziej czytelny.

PostNapisane: 10 sie 2008, 22:15
przez marcos26
Globy napisał(a):PS. Pozwoliłem sobie poprawić za Ciebie temat na bardziej czytelny.

dzieki :) dopiero dolaczylem do klubu i forum :)

Juz dobralem swiece o dokladnie takich samych parametrach jak platynowe wlasnie z NGK. Auto pracuje i jezdzi poprawnie mysle ze bedzie OK zobaczymy ;) A moze ktos juz zmienil na normalne i jezdzi??? Moze poda jakie on zalozyl. Planuje wymieniac co 20kkm, nie jest to wielki wydatek :)
Zalozylem nastepujace swieczki: NGK V-line No 7 oznaczenie: BPR 6 EF

jakie świece zapłonowe – Brisk premium czy NGK?

PostNapisane: 18 sie 2008, 20:11
przez MariuS
Przyszedł czas na zmianę przewodów zapłonowych i świec.
Czy warto inwestować w Brisk Premium? (mogę je mić za 70zł) czy kupić zwykłe NGK, czy jeszcze jakieś inne?
Prosiłbym takze o poradę co do kabli.

PostNapisane: 18 sie 2008, 21:40
przez Palkerson
ja śmigam na BERU 4- elektrodowych i zszedłem na spalaniu do 5,5 litra moi kumple tez na nich śmigają np MAZDA Xedos 6 1.6 ja mam 323f bg 1.6 ..... mam juz wypróbowane i w tym tygodniu zmieniam znowu na te same świece bo juz 4 lata na nich jeżdżę więc pora zmienić.... a jeśli boisz sie wynalazków to tylko NGK bo w nissanie mam takie i jest bajecznie ;)