Świece zapłonowe

Postprzez Haszcz » 21 sie 2006, 12:28

bla-bla: "Kolejny wynalazek firmy Bosch. Bosch Super 4 są oparte na technologii iskry powietrzno-ślizgowej i jako pierwsze świece zapłonowe posiadają cztery cienkie elektrody masowe oraz zaostrzoną i pokrytą srebrem elektrodę środkową.

Jest to połączenie jedyne w swoim rodzaju i posiada szereg zalet. W zależności od obciążenia silnika iskra wybiera zawsze optymalną drogę przeskoku zapewniając w każdym przypadku zapłon mieszanki paliwowej. "
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 10:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez gadula » 21 sie 2006, 14:25

Ale inteligentne te iskry, że wiedzą którą drogą przeskoczyć <lol> Mnie przez 5 lat w technikum uczyli, że iskra przeskakuje po jak najkrótszej drodze, czyli jak najmniejszym oporze ;) Swoją drogą, były już takie świece, tylko miały 2 elektrody, a nie 4. I jest to chyba kolejny produkt, aby naciągać konsumentów.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez tomekrvf » 21 sie 2006, 14:42

Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 21 sie 2006, 17:30

tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz

hehehehe

Ja kiedys wpadłem na pomysł założenia Boscha do Wartkiego 1.3
I po odpaleniu i 500m przejażdżki wylądowały w pudle w garażu, a stare Iskry (po jakichś 30tys.km) chodziły lepiej <dupa>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Haszcz » 21 sie 2006, 19:54

tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.


Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy. A przeciez nie tylko Bosch robi 4 elktrodowe swiece. W swojej ofercie takie swiece ma równiez BERU i chyba NGK (iridium?). Ja chyba sobie sporbuje załozyc
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 10:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Grzyby » 21 sie 2006, 20:18

Haszcz napisał(a):tomekrvf napisał:
Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.


Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.

Ja bym słuchał Tomka :)
Jakby nie wiedział to by nie pisał, ale rób jak chcesz :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 21 sie 2006, 21:15

Haszcz napisał(a):Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.

I nigdy w życiu ich nie zobaczy. I nie dlatego że o nich nie słyszałem. Po prostu – Bosch = kosz.
PS Jak już miałbym coś kupic do dupowoza GE KL to kupiłbym sobie NGK ZFR6FIX-11.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MAXX » 21 sie 2006, 22:18

Haszcz napisał(a): "Kolejny wynalazek firmy Bosch. Bosch Super 4


to już nie chyba już tylko wynalazek Bosh – ja mam jakiejś firmy na D ale nie wiem dokładnie jaka

już wiem to Denso :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 14:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez siwy_dymek » 31 sie 2006, 01:30

Mechanik mi niedawno [powiedizal jak sprawqdzal kompresje, ze mam jakeis wieloelektrodowe i zebym zmienil na normalne! Nie mialem do tej pory czasu, ale od tego czasu przymierzanm sie do zmiany! Kto poleci jakis sprawdzony patent, czyli co polecacier zalozyc?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez wojtek75 » 5 wrz 2006, 21:51

Do Mazdy sa dedykowane NGK i tego się trzeba trzymać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 16:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez tripleiks » 21 lis 2006, 21:02

Taaa jasne srutututu Brisk puścił kiedys coś podobnego ja tam preferuję NGK :)
Życie zaczyna sie po pięćdziesiątce.. w bicepsie :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2006, 13:46
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f rok prod.1995

Postprzez qbus » 1 gru 2006, 23:23

Kiedy byłem młody i głupi za czasów Cinquecento 700 zamarzyły mi się tak pięknie opisywane na allegro świece Brisk 3 – elektrodowe (całe szczęście że 700 ma tylko 2 cylindry więc się na dużo nie naciągnąłem). Po założeniu nie zauważyłem żadnej różnicy wręcz można było powiedzieć że na minus. Po kilku dniach obroty jałowe stały się bardzo nierówne aż któregoś dnia samochodzik zastrajkował i nie odpalił. Wspaniały Brisk poszedł w kosz a na to miejsce wróciły Iskry i wszystko wróciło do normy.
A teraz już nie jestem młody :) Pozdrawiam wszystkich którzy uczą się na własnych błędach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 21:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez brii » 15 lut 2007, 10:38

Był temat o kablach WN, ale nie było o świecach więc zakładam :)

Wszyscy chwalą produkty NGK, ja się zraziłem do świec NGK (na kable nie mogę złego słowa powiedzieć).
Sprawa wygląda tak: w motocyklu zmieniłem trzy komplety świec NGK – wytrzymywały góra 200km, a potem padały z powodu zalania przy odpalaniu :|
Gaźniki ustawione jak należy – nie leją. Po zmienie świec na DENSO święty spokój :)
Nie pisałbym o tym, gdyby nie to, że w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 15 lut 2007, 10:45

brii NGK możesz mieć produkowane w japoniii z serii V-Line i są <spoko> natomiast raz ojciec kupił do KII NGK ale zwykłe made in france i niestety padły po 12 kkm wiec trzeba uważać co sie kupuje.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Michel » 15 lut 2007, 13:07

Wtrące też swoje 5 groszy. W motocyklu NGK są do <dupa> , w samochodzie te V-Line są bez zażutu.
Co do motorku, to wcale też nie musi być wina świec, choć najlepiej spisują się Iskry.
W mojej dwukółce świece często zdychają, a stotowałem różne marki. Podobno to wina ilości podawanego paliwa. Gdy gaźnik jest napełniony wszystko OK, ale zdaża się że więcej paliwa się spala niż wlewa się ze zbiornika. ( To taka moja uwaga, ale to nie znaczy, że w Twoim wypatku też tak jest.)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 19:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez MarcinB » 15 lut 2007, 18:50

brii napisał(a):w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra :)


Hmm czasem po nocy też tak mam. Wymieniłem przewody WN i dalej tak samo. Świece mam NGK (mają jakieś 10kkm) może więc o to chodzi?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 09:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez misiek06 » 15 lut 2007, 21:07

ja też kilka razy kupowałem NGK i zawsze dosłownie zawsze mnie zawodziły po niedługim czasie, a teraz już któryś raz z rzędu mam Denso i jestem spokojny :] aha Mazda oczywiście na LPG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 14:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez STEffAN » 16 lut 2007, 08:38

Ja jeżdżę na japońskich NGK w GE 1.8 16v i jestem bardzo zadowolony, juz 30 tysięcy zrobione na nich.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2008, 15:59 przez STEffAN, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 11:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez joksior » 16 lut 2007, 13:54

Witam.

Przejrzałem archiwum i znalazłem te najlepsze firmy: NGK i DENSO.

Które świece będą najlepsze do mojej mazdy bez LPG? (Mazda 323F BG 1.6 16V 1992r)

NGK:
– BKR6E-11
– BKR5E-11
Czym one się różną?

DENSO:
– K16PR-U
– K20PR-U

Z góry dziękuje za pomoc w wyborze.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2006, 18:48
Posty: 7
Skąd: Stargard
Auto: Mazda 323F BG

Postprzez MarcinB » 16 lut 2007, 17:27

BKR5E-11 i K16PR-U są "cieplejsze" co znaczy, że nagrzewają się do wyższej temperatury w trakcie pracy silnika. Moim zdaniem jak jeździ się w długie trasy lub ostro się ciśnie to lepiej kupić te zimniejsze. Natomiast jak się jeździ spokojnie po mieście na krótkich dystansach to lepiej wstawić cieplejsze. Będą się łatwiej oczyszczać z osadu.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 09:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki