Świece zapłonowe
bla-bla: "Kolejny wynalazek firmy Bosch. Bosch Super 4 są oparte na technologii iskry powietrzno-ślizgowej i jako pierwsze świece zapłonowe posiadają cztery cienkie elektrody masowe oraz zaostrzoną i pokrytą srebrem elektrodę środkową.
Jest to połączenie jedyne w swoim rodzaju i posiada szereg zalet. W zależności od obciążenia silnika iskra wybiera zawsze optymalną drogę przeskoku zapewniając w każdym przypadku zapłon mieszanki paliwowej. "
Jest to połączenie jedyne w swoim rodzaju i posiada szereg zalet. W zależności od obciążenia silnika iskra wybiera zawsze optymalną drogę przeskoku zapewniając w każdym przypadku zapłon mieszanki paliwowej. "
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Ale inteligentne te iskry, że wiedzą którą drogą przeskoczyć Mnie przez 5 lat w technikum uczyli, że iskra przeskakuje po jak najkrótszej drodze, czyli jak najmniejszym oporze Swoją drogą, były już takie świece, tylko miały 2 elektrody, a nie 4. I jest to chyba kolejny produkt, aby naciągać konsumentów.
tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz
hehehehe
Ja kiedys wpadłem na pomysł założenia Boscha do Wartkiego 1.3
I po odpaleniu i 500m przejażdżki wylądowały w pudle w garażu, a stare Iskry (po jakichś 30tys.km) chodziły lepiej
tomekrvf napisał(a):Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.
Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy. A przeciez nie tylko Bosch robi 4 elktrodowe swiece. W swojej ofercie takie swiece ma równiez BERU i chyba NGK (iridium?). Ja chyba sobie sporbuje załozyc
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Haszcz napisał(a):tomekrvf napisał:
Bosch = kosz.Jedna elektroda wystarczy.
Alez wy konserwatywni jestescie:) Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.
Ja bym słuchał Tomka
Jakby nie wiedział to by nie pisał, ale rób jak chcesz
Haszcz napisał(a):Pewnie twoja madzia nie widziała ich na oczy.
I nigdy w życiu ich nie zobaczy. I nie dlatego że o nich nie słyszałem. Po prostu – Bosch = kosz.
PS Jak już miałbym coś kupic do dupowoza GE KL to kupiłbym sobie NGK ZFR6FIX-11.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Mechanik mi niedawno [powiedizal jak sprawqdzal kompresje, ze mam jakeis wieloelektrodowe i zebym zmienil na normalne! Nie mialem do tej pory czasu, ale od tego czasu przymierzanm sie do zmiany! Kto poleci jakis sprawdzony patent, czyli co polecacier zalozyc?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Kiedy byłem młody i głupi za czasów Cinquecento 700 zamarzyły mi się tak pięknie opisywane na allegro świece Brisk 3 – elektrodowe (całe szczęście że 700 ma tylko 2 cylindry więc się na dużo nie naciągnąłem). Po założeniu nie zauważyłem żadnej różnicy wręcz można było powiedzieć że na minus. Po kilku dniach obroty jałowe stały się bardzo nierówne aż któregoś dnia samochodzik zastrajkował i nie odpalił. Wspaniały Brisk poszedł w kosz a na to miejsce wróciły Iskry i wszystko wróciło do normy.
A teraz już nie jestem młody Pozdrawiam wszystkich którzy uczą się na własnych błędach
A teraz już nie jestem młody Pozdrawiam wszystkich którzy uczą się na własnych błędach
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
Był temat o kablach WN, ale nie było o świecach więc zakładam
Wszyscy chwalą produkty NGK, ja się zraziłem do świec NGK (na kable nie mogę złego słowa powiedzieć).
Sprawa wygląda tak: w motocyklu zmieniłem trzy komplety świec NGK – wytrzymywały góra 200km, a potem padały z powodu zalania przy odpalaniu
Gaźniki ustawione jak należy – nie leją. Po zmienie świec na DENSO święty spokój
Nie pisałbym o tym, gdyby nie to, że w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra
Wszyscy chwalą produkty NGK, ja się zraziłem do świec NGK (na kable nie mogę złego słowa powiedzieć).
Sprawa wygląda tak: w motocyklu zmieniłem trzy komplety świec NGK – wytrzymywały góra 200km, a potem padały z powodu zalania przy odpalaniu
Gaźniki ustawione jak należy – nie leją. Po zmienie świec na DENSO święty spokój
Nie pisałbym o tym, gdyby nie to, że w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wtrące też swoje 5 groszy. W motocyklu NGK są do , w samochodzie te V-Line są bez zażutu.
Co do motorku, to wcale też nie musi być wina świec, choć najlepiej spisują się Iskry.
W mojej dwukółce świece często zdychają, a stotowałem różne marki. Podobno to wina ilości podawanego paliwa. Gdy gaźnik jest napełniony wszystko OK, ale zdaża się że więcej paliwa się spala niż wlewa się ze zbiornika. ( To taka moja uwaga, ale to nie znaczy, że w Twoim wypatku też tak jest.)
Co do motorku, to wcale też nie musi być wina świec, choć najlepiej spisują się Iskry.
W mojej dwukółce świece często zdychają, a stotowałem różne marki. Podobno to wina ilości podawanego paliwa. Gdy gaźnik jest napełniony wszystko OK, ale zdaża się że więcej paliwa się spala niż wlewa się ze zbiornika. ( To taka moja uwaga, ale to nie znaczy, że w Twoim wypatku też tak jest.)
brii napisał(a):w MXie też założyłem nowe NGK i zdarzyło mi się kilka razy, że silnik nie ruszał ze wszystkich garów... Po zmianie na DENSO wszystko gra
Hmm czasem po nocy też tak mam. Wymieniłem przewody WN i dalej tak samo. Świece mam NGK (mają jakieś 10kkm) może więc o to chodzi?
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
Witam.
Przejrzałem archiwum i znalazłem te najlepsze firmy: NGK i DENSO.
Które świece będą najlepsze do mojej mazdy bez LPG? (Mazda 323F BG 1.6 16V 1992r)
NGK:
– BKR6E-11
– BKR5E-11
Czym one się różną?
DENSO:
– K16PR-U
– K20PR-U
Z góry dziękuje za pomoc w wyborze.
Przejrzałem archiwum i znalazłem te najlepsze firmy: NGK i DENSO.
Które świece będą najlepsze do mojej mazdy bez LPG? (Mazda 323F BG 1.6 16V 1992r)
NGK:
– BKR6E-11
– BKR5E-11
Czym one się różną?
DENSO:
– K16PR-U
– K20PR-U
Z góry dziękuje za pomoc w wyborze.
- Od: 24 lip 2006, 19:48
- Posty: 7
- Skąd: Stargard
- Auto: Mazda 323F BG
BKR5E-11 i K16PR-U są "cieplejsze" co znaczy, że nagrzewają się do wyższej temperatury w trakcie pracy silnika. Moim zdaniem jak jeździ się w długie trasy lub ostro się ciśnie to lepiej kupić te zimniejsze. Natomiast jak się jeździ spokojnie po mieście na krótkich dystansach to lepiej wstawić cieplejsze. Będą się łatwiej oczyszczać z osadu.
- Od: 24 cze 2006, 10:58
- Posty: 111
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki