Prostownik – czy warto kupić, a jeśli tak to jaki?
Zima stanowi wyzwanie zarówno dla samochodów, jak i dla ich właścicieli. Aby uniknąć licznych problemów związanych z tą trudną porą roku, konieczne jest odpowiednie doświadczenie, wiedza oraz przygotowanie do ekstremalnych warunków. Jednym z kluczowych elementów tego przygotowania jest zebranie swoistego „niezbędnika kierowcy”, w którego skład wchodzi szereg akcesoriów i preparatów pomagających przetrwać w trudnych zimowych warunkach.
Należą do nich między innymi kable rozruchowe, preparat do rozmrażania zamków, skrobaczka no i oczywiście prostownik
Do wyboru jest ich cale mnóstwo, w zależności od budżetu, możecie sami sprawdzić: https://www.iparts.pl/znajdz/?query=prostownik
Należą do nich między innymi kable rozruchowe, preparat do rozmrażania zamków, skrobaczka no i oczywiście prostownik
Do wyboru jest ich cale mnóstwo, w zależności od budżetu, możecie sami sprawdzić: https://www.iparts.pl/znajdz/?query=prostownik
Witam i przypominam, że jeśli posiadacie w swoich samochodach akumulatory typu AGM lub EFB należy je ładować ładowarkami specjalnie do tego typu akumulatorów skonstruowanych. Ładowanie akumulatorów zwykłą ładowarką może skutkować ich uszkodzeniem. Wyżej wspomniane akumulatory są używane w samochodach wyposażonych w system START-STOP.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
najbezpieczniej akumulatory AGM, EFB i GEL ładować ładowarkami samochodowymi a nie prostownikami transformatorowymi.
Tak, masz rację. Te ładowarki są sterowane procesorem z odpowiednim oprogramowaniem. Czasy ładowarek transformatorowych powoli odchodzą do lamusa.
Przewaga dzięki nowoczesnej technologii.
Przewaga dzięki nowoczesnej technologii.
Szukam ładowarki – prostownika do akumulatora do kwoty 130 pln .Możecie coś polecić?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Damian68 napisał(a):Szukam ładowarki – prostownika do akumulatora do kwoty 130 pln .Możecie coś polecić?
Jak duże akumulatory będziesz ładował, zwykłe czy AGM?
ja myślę, że do tej kwoty nic rozsądnego nowego nie kupisz.
Pozostają tylko tzw. marketówy o lepszych lub gorszych parametrach.
Pozostają tylko tzw. marketówy o lepszych lub gorszych parametrach.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Spokojnie cos kupi co będzie ładować i nasycać aku a nie tylko doladowywac jak np biedronkowe czy Lidlowe ladowarecxki. Na yt mrakumulator koles pokazuje co mozna kupic w miare tanio a w 24h naladuje aku.
Osobiscie mam ten lidl i tydzien musi min aku byc ladowany tym aku zeby nasycil aku, znaczy zrobil gestosc. Takze od siebie nie polecam tych ladowareczek , chyba ze masz czas ladowav tydzień akumulator...
Osobiscie mam ten lidl i tydzien musi min aku byc ladowany tym aku zeby nasycil aku, znaczy zrobil gestosc. Takze od siebie nie polecam tych ladowareczek , chyba ze masz czas ladowav tydzień akumulator...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Akumulatory zwykłe tzn jeden z M3 drugi do M5. Teraz myślę , że może lepiej zainwestować więcej tak na przyszłość bo niewiadomo jaki będzie aku np w nowszym aucie
To jeszcze prośba o wybór do 200 i 250 pln
To jeszcze prośba o wybór do 200 i 250 pln
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
W tej kwocie ja osobiście kupił bym komponenty i złożył sobie prostownik sam.
Oczywiście byłby prosty i wymagający obsługi od właściciela, ale ja akurat lubię sobie doglądać różne procesy..
W tej kwocie również można już poszukać średniej klasy warsztatowy zasilacz stabilizowany z regulacją napięcia i prądu.
Właśnie coś takiego byłoby chyba najlepsze, wspomniany mrAkumulator w jednym z odcinków ładował takim zasilaczem akumulator z dobrym skutkiem.
Zasilacz miał funkcję umożliwiającą zaprogramowanie procesu ładowania w czasie z poziomu komputera.
Oczywiście byłby prosty i wymagający obsługi od właściciela, ale ja akurat lubię sobie doglądać różne procesy..
W tej kwocie również można już poszukać średniej klasy warsztatowy zasilacz stabilizowany z regulacją napięcia i prądu.
Właśnie coś takiego byłoby chyba najlepsze, wspomniany mrAkumulator w jednym z odcinków ładował takim zasilaczem akumulator z dobrym skutkiem.
Zasilacz miał funkcję umożliwiającą zaprogramowanie procesu ładowania w czasie z poziomu komputera.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ostatnio padła mi ładowarka z Lidla i nabyłem takie cudo
https://youtu.be/Iswzxce83SU
https://youtu.be/Iswzxce83SU
piolsm napisał(a):Ostatnio padła mi ładowarka z Lidla i nabyłem takie cudo
https://youtu.be/Iswzxce83SU
I jakie wrażenia?
zadra napisał(a):W tej kwocie ja osobiście kupił bym komponenty i złożył sobie prostownik sam.
Oczywiście byłby prosty i wymagający obsługi od właściciela, ale ja akurat lubię sobie doglądać różne procesy..
W tej kwocie również można już poszukać średniej klasy warsztatowy zasilacz stabilizowany z regulacją napięcia i prądu.
Właśnie coś takiego byłoby chyba najlepsze, wspomniany mrAkumulator w jednym z odcinków ładował takim zasilaczem akumulator z dobrym skutkiem.
Zasilacz miał funkcję umożliwiającą zaprogramowanie procesu ładowania w czasie z poziomu komputera.
Nie jestem fachowcem i nie podejmę się samo-wykonania Mam samoróbkę zrobioną jakieś 40 lat temu i działa do dzisiaj. Jednak to już historia . Swoje lata świetności ma za sobą. Dlatego teraz szukam czegoś nowocześniejszego .
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
kabelki za krótkie ale dawca z lidla pomógł
drugi minus to trzeba odpinać klemę bo idzie graniczne napięcie 15,5V a w tym trybie repair nawet więcej
dlatego dla bezpieczeństwa lepiej odpiąć nie chce ryzykować. Poza tym ok pokazuje napięcie naprzemiennie z natężeniem jak za tą cenę do amatorskiego użytku ok.
drugi minus to trzeba odpinać klemę bo idzie graniczne napięcie 15,5V a w tym trybie repair nawet więcej
dlatego dla bezpieczeństwa lepiej odpiąć nie chce ryzykować. Poza tym ok pokazuje napięcie naprzemiennie z natężeniem jak za tą cenę do amatorskiego użytku ok.
Szukam rozwiązania co kupić? wiem kulon bardzo dobry ale drogi więc coś do 200-250 szukam
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Ja też mam już chyba 15 rok marketowy einchel, widzę na allegro 100zl kosztuje. Jak pamiętam był chwalony ze na końcu ładowania trzyma stabilnie prąd czy coś takiego. W zupełności wystarcza.
Akumulatory i tak teraz z gownolitu robią wytrzymuje ze 3-4 lata i zmiana. Ostatnio mi w ricznej yuasie zwarcie się zrobiło i poszedł do śmieci, dobrze że gwarancja była.
Akumulatory i tak teraz z gownolitu robią wytrzymuje ze 3-4 lata i zmiana. Ostatnio mi w ricznej yuasie zwarcie się zrobiło i poszedł do śmieci, dobrze że gwarancja była.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Szczerze polecam
https://sklep.powermat.pl/pl/prostownik ... m-60b.html
Kupiłem go głównie do szybkiego ładowania akumulatorów żelowych w maszynach sprzątających ale rewelacyjnie sobie radzi z samochodowymi.
P.S. Bezproblemowo ładuje również zestaw baterii 24V 300Ah (taki mam w jednej z maszyn). I robi to trochę szybkiej od fabrycznej ładowarki z maszyny.
Jest kilka wersji tego prostownika, ale ta z dwoma przyciskami jest najlepsza. Testowałem też przez chwilę wersję PM-50B ale 60B ma opcję ustawienia napięcia akumulatora – istotne w przypadku mocnego rozładowania i braku startu z powodu zbyt niskiego napięcia (elektroniczne chyba wszystkie mają z tym problem) a tutaj da radę go wzbudzić o stopień niższym napięciem.
https://sklep.powermat.pl/pl/prostownik ... m-60b.html
Kupiłem go głównie do szybkiego ładowania akumulatorów żelowych w maszynach sprzątających ale rewelacyjnie sobie radzi z samochodowymi.
P.S. Bezproblemowo ładuje również zestaw baterii 24V 300Ah (taki mam w jednej z maszyn). I robi to trochę szybkiej od fabrycznej ładowarki z maszyny.
Jest kilka wersji tego prostownika, ale ta z dwoma przyciskami jest najlepsza. Testowałem też przez chwilę wersję PM-50B ale 60B ma opcję ustawienia napięcia akumulatora – istotne w przypadku mocnego rozładowania i braku startu z powodu zbyt niskiego napięcia (elektroniczne chyba wszystkie mają z tym problem) a tutaj da radę go wzbudzić o stopień niższym napięciem.
Występują pod różnymi nazwami. Przydatna opinia. Dziękuję.
https://allegro.pl/oferta/prostownik-akumulatorowy-mikroprocesorowy-6v-24v-9778712351
https://allegro.pl/oferta/prostownik-akumulatorowy-mikroprocesorowy-6v-24v-9778712351
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki