Tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe
Klocki z pierwszego linku mają czujniki zużycia, z drugiego linku nie mają tych czujników. Nie podałeś do jakiego auta klocki mają być, nie każde auto jest wyposażone w nie.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Mazda 6, rocznik 2004, silnik diesel. Dzięki za informację. To może zapytam inaczej, czy poniższy zestaw będzie ok do mojego auta?
Tarcze hamulcowe TEXTAR 92125503 x 2
Tarcze hamulcowe TEXTAR 92125603 x 2
Klocki hamulcowe TEXTAR 2404601
Klocki hamulcowe TEXTAR 2404501
Czy też na przód brać klocki: TEXTAR 2193801?
Tarcze hamulcowe TEXTAR 92125503 x 2
Tarcze hamulcowe TEXTAR 92125603 x 2
Klocki hamulcowe TEXTAR 2404601
Klocki hamulcowe TEXTAR 2404501
Czy też na przód brać klocki: TEXTAR 2193801?
- Od: 16 lis 2015, 21:05
- Posty: 15
W Mazdzie nie ma czujników zużycia klocków. Wszystko zależy od tego ile pieniędzy masz do wydania na taki zestaw. Ja osobiście nigdy nie kupowałem tej firmy klocków. W tym wątku masz opisane jakie klocki i tarcze są polecane.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Do Mazdy są klocki ze stykiem zużycia, czyli wystającą blaszką, która zaczyna trzeć i piszczeć jak okłądzina zejdzie do granicznego poziomu, przy ktorym trzeba wymienić na nowe.
Danmazda napisał(a):W Mazdzie nie ma czujników zużycia klocków.
CLAU napisał(a):Do Mazdy są klocki ze stykiem zużycia, czyli wystającą blaszką, która zaczyna trzeć i piszczeć jak okłądzina zejdzie do granicznego poziomu, przy ktorym trzeba wymienić na nowe.
Czyli reasumując niezależnie od tego, które kupię, to oba modele tych klocków powinny pasować do "szóstki", tak?
Danmazda napisał(a):Wszystko zależy od tego ile pieniędzy masz do wydania na taki zestaw. Ja osobiście nigdy nie kupowałem tej firmy klocków. W tym wątku masz opisane jakie klocki i tarcze są polecane.
No właśnie na bazie opinii użytkowników z tego tematu wywnioskowałem, że generalnie zestaw TEXTAR powinien być w porządku, były już w tym temacie pochlebne opinie na temat tej firmy
- Od: 16 lis 2015, 21:05
- Posty: 15
Mazda 2 DY (2003 rok, 75 KM) domaga się wymiany klocków i tarcz, tylko zastanawiam się co wybrać.
Najtaniej wyszłyby tarcze i klocki MIKODA (230 zł).
Tarcze ZIMMERMANN + np. klocki BOSCHA to jakieś 350 zł.
Komplet BOSCHA (klocki + tarcze) to jakieś 290 zł.
Auto robi raczej małe przebiegi (10k km/rok), jednak chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo.
Przejrzałem temat i raczej nikt na MIKODY nie narzekał. Wiadomo, że chciałbym wydać jak najmniej, ale jeśli warto dołożyć to czemu nie.
Edit. A może najsensowniej będzie kupić tarcze MIKODA i do tego klocki (ATE, BOSCH, itp.)?
Najtaniej wyszłyby tarcze i klocki MIKODA (230 zł).
Tarcze ZIMMERMANN + np. klocki BOSCHA to jakieś 350 zł.
Komplet BOSCHA (klocki + tarcze) to jakieś 290 zł.
Auto robi raczej małe przebiegi (10k km/rok), jednak chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo.
Przejrzałem temat i raczej nikt na MIKODY nie narzekał. Wiadomo, że chciałbym wydać jak najmniej, ale jeśli warto dołożyć to czemu nie.
Edit. A może najsensowniej będzie kupić tarcze MIKODA i do tego klocki (ATE, BOSCH, itp.)?
Z uwagi na to, że Twoja Mazda to bliźniak chociażby Forda Fusion polecam zainteresować się oryginalami Forda. Komplet tarcz przód + klocki kupisz za maksymalnie 400zł w dowolnym z internetowych sklepów z google'a po wpisaniu "Ford sklep". Oryginał to jednak oryginał, a Mazda i tak na większości części do 2 DY tylko dokleja swoje logo na częściach sygnowanych Ford/Motorcraft. Jednak w ASO Mazdy nie kupisz w tak dobrej cenie, co innego w sklepach internetowych specjalizujących się w częściach do Forda (w tym oryginałach). Sam od 8tys. mam w swojej Dwójce ten zestaw i spisuje się bez zarzutu.
Po tym jak Mikoda miala bardzo duzo wadliwych serii i jeszcze w zywe oczy klamala, ze to wina uzytkownikow i nie chciala wymieniac tarcz na gwarancji nigdy w zyciu nic bym u nich nie kupil, nawet jak teoretycznie jest u nich teraz lepiej.
Kup sobie tarcze i klocki ATE, Textara, Zimmermana i bedziesz mial spokoj.
Kup sobie tarcze i klocki ATE, Textara, Zimmermana i bedziesz mial spokoj.
ATE, Textar, Oyodo – klocki i tarcze tych firm na podstawie własnego doświadczenia mogę polecić. Te pierwsze będą najlepsze ale i najdroższe. Minimalnie słabsze, ale bardzo przyzwoite – dwie pozostałe. Na wszystkich żadnego piszczenia itp.
Zakup oryginałów od Forda też wydaje się być dobrym pomysłem.
Zakup oryginałów od Forda też wydaje się być dobrym pomysłem.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3196 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
ja w M5 mam założone tarcze ATE + klocki motocraft najechane 6 tys. głównie miasto hamują idealnie tarcze wciąż wyglądają jak nowe a jeżdźe dynamicznie bardziej martwię się o tych za mną niż przedemną. Polecam.
Witam. Przyszedł czas na wymianę klocków i tarcz w mojej M6. Mam przejechane 180tys km i z tego co wynika to jeszcze nikt nie zmieniał w niej tarcz... czyli siedzą fabryczne klocki zmieniałem jak miała 115tys i też wyjąłem oryginalne AKEBONO ;p (aż dziwne że tyle wytrzymały, pewnie jeździła w długie trasy ;p) założyłem TEXTARY i jestem z nich bardzo zadowolony Mają już 65tyś przejechane więc uważam to za bdb wynik gdzie 40tys zrobiły w mieście (Warszawa). Szukałem coś na zmianę i natknąłem się na stronę
https://hamulcesklep.pl. Zamawiał może ktoś u nich ? I teraz niech ktoś mi poleci, bo znalazłem w tym sklepie zestawy do mojej M6 (klocki + tarcze):
1. ATE
2. FERODO
3. TEXTAR
4. Zimmerman
Co byście polecili ? Klocki i tarcze tego samego producenta ? Czy coś pomieszać ?
I jeszcze jedna sprawa. Mam silnik 1.8 więc tarcze delikatnie mniejsze i klocki na przód inne niż z wersji 2.0 i 2.3 Czy mogę kupić większe tarcze od 2.0 a klocki od silnika 1.8 żeby nie zmieniać zacisków ? Czy nie ma nawet takiej opcji ? I czy w ogóle taka zmiana by coś dała ?
https://hamulcesklep.pl. Zamawiał może ktoś u nich ? I teraz niech ktoś mi poleci, bo znalazłem w tym sklepie zestawy do mojej M6 (klocki + tarcze):
1. ATE
2. FERODO
3. TEXTAR
4. Zimmerman
Co byście polecili ? Klocki i tarcze tego samego producenta ? Czy coś pomieszać ?
I jeszcze jedna sprawa. Mam silnik 1.8 więc tarcze delikatnie mniejsze i klocki na przód inne niż z wersji 2.0 i 2.3 Czy mogę kupić większe tarcze od 2.0 a klocki od silnika 1.8 żeby nie zmieniać zacisków ? Czy nie ma nawet takiej opcji ? I czy w ogóle taka zmiana by coś dała ?
Hm, wszystkie firmy które podałeś są znane i raczej dobre. Ja osobiście bym wybrał ATE lub Zimmerman.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Zamowione wsio z Textar w iprats , zobacze co to warte .
Stare tarcze juz sa tak pogiete ,ze wolalbym nie hamowac ALe niestety trzeba, byly to abe i juz byly nieco krzywe, przed wczoraj dobite hamowaniem ze 150-160 do 0 km/h
Stare tarcze juz sa tak pogiete ,ze wolalbym nie hamowac ALe niestety trzeba, byly to abe i juz byly nieco krzywe, przed wczoraj dobite hamowaniem ze 150-160 do 0 km/h
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
CLAU napisał(a):Miałem klocki ATE na tarczach ATE, teraz do nich założyłem klocki Textara i jestem bardziej zadowolony z jakości hamowania. .
Czyli lepiej do tarcz ATE klocki textar ?
Polecane sa jeszcze same tarcze Zimermann bo klocki tego producenta to podobno porazka... Mial ktos z nimi stycznosc ?
rafał88 napisał(a):Zamowione wsio z Textar w iprats , zobacze co to warte
Daj znac jak ten zestaw sie bedzie sprawowal bo pewnie zostane przy klockach textara tylko kwestia doboru tarcz
Ja mam cały komplet Zimmermann.
I nie mogę narzekać
I nie mogę narzekać
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Ja kupiłem BOSCHA i lekko piszczy przy delikatnym hamowaniu przy małych predkościach 10 – 15 km / h
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki