Płyny hamulcowe
Zalezy jak jezdzisz. Jak duzo hamujesz, cisniesz na maxa do swiatel i z piskiem hamujesz to i DOT-4 nie pomoze Ja leje DOT – 4 i jeszcze nie narzekalem, ale slyszalem ze jest jakis DOT – 5, ciekawe jaka cena.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
PAWEL MENDREK napisał(a):jaki mam kupic płyn hamulcowy potrzebuje na dolewke a niewiem jaki był w czesniej wlany madzia jest z niemiec prosze o pomoc
Panowie – poważne ostrzeżenie – jakiś miesiąc temu dolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego w motocyklu trochę płynu DOT-4 z BP (reszta była z Organiki, też DOT-4) i nie skończyło się to dobrze Wczoraj zmieniałem klocki i postanowiłem zmienić również płyn. Po zdjęciu dekielka zamykającego zbiornik moim oczom ukazała się gumowa uszczelka ale niestety większa o jakieś 50% niż powinna być Płyny się nie zmieszały i doszło do jakiejś reakcji która wypaczyła gumę. Szczęśliwie dolałem tego płynu tylko troszkę i nie zszedł w "dół" układu. Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!
straszne dziwne co ci się przytrafiło. Ja nigdy nie zwracałem uwagi na marke płynu i jakoś nie miało to nigdy przykrych konsekwencji. Zresztą chyba te płyny powinny być "mieszalne".
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Też byłem zaskoczony, ale już na początku śmierdziało mi to, że płyn z BP był czerwonawy zamiast żółtawy...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Generalnie właśnie też uzupełniałem zbiorniczek i na butelce jest napisane, że uniwersalny DOT-4, ale że nie zalecają mieszania z innymi.
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
I dobrze zrobił – DOT5 nie nadaje się do tak wiekowych pojazdów jak nasze...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
ted1 napisał(a):Panowie , ile płynu hamulcowego mieści sie w maździe 6 ? Ile mam kupić ?
michstan napisał(a):Dołączam się do pytania – ile płynu hamulcowego do Mazdy 6 2,0 diesel?
myśle że nie więcej niż 1 litr
Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
keczu napisał(a):Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.
zdzich44 napisał(a):Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.
No tak troche zamacilem,faktycznie DOT-y sa mieszalne ze soba.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
arabek napisał(a):COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?
zalecany DOT-3
Znalazłem na necie jakiś artykuł z AutoŚwiat w którym pisało że DOT 4 ma o 30C wyższą temp wrzenia (230C w porównaniu 200C do DOT3) a podsumowanie było takie:
Pamiętaj o płynie
– Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
– Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
– Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
– Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.
Z tego artykułu rozumiem że dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy stosować DOT 5.1 (cena jest chyba porównywalna z innymi)?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
jestem po lekturze tygodnika "MOTOR" w którym zostało napisane że DOT 5.1 powinno się stosować do aut z ABS. Obecnie mam zalane DOT 3 albo DOT 4 nie pamiętam. Po przejechaniu 30 kkm zauważyłem ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Czyżby nastał czas na wymianę płynu na DOT 5.1 ? Płyn zalewałem rok temu.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
infoTRWUWAGA!
Stosowanie tradycyjnych płynów DOT 4 w układach hamulcowych wyposażonych w system ESP jest niedopuszczalne i grozi nieprawidłowym funkcjonowaniem całego układu hamulcowego. W takich przypadkach TRW poleca używanie płynu TRW DOT 4 ESP (opakowanie 1 l – oznaczenie symbolem PFB440 i opakowanie 500 ml – oznaczenie PFB445).
Również do innych układów w ofercie TRW znajdziemy całą gamę płynów. Wszystkie płyny są dostępne w zróżnicowanych pojemnościach, które można dobierać w zależności od potrzeb:
TRW Brake Fluid DOT 3 PFB325 – 250ml , PFB350 – 500 ml, PFB301 – 1 l oraz PFB305 – 5 l.
TRW Brake Fluid DOT 4 dostępny pod numerem PFB425 – 250 ml, PFB450 – 500 ml, PFB401 – 1 l, PFB405 – 5 l, PFB420 – 20 l oraz płyn PFB420DR w opakowaniu specjalnie przystosowanym do współpracy z urządzeniem TRW do wymiany płynu hamulcowego.
Dla „rajdowców” w ofercie TRW dostępny jest płyn Brake Fluid Grand Prix 600 o temperaturze wrzenia suchego 300oC, oznaczony jest kodem PFB601 – opakowanie 1L.
Dla układów hamulcowych wymagających specyfikacji DOT 5.1 znajdziemy płyn TRW Brake Fluid DOT 5.1 w opakowania od 250 ml do 20 l. Tak szeroka i kompleksowa oferta płynów hamulcowych pozwala dobrać odpowiedni produkt do niemal wszystkich spotykanych na rynku układów hamulcowych.
Do wymiany powinno wystarczyć około 750 ml płynu. Zalecany przez serwisy to DOT3lub 4; Polecane firmy TRW, Brembo lub ATE jeśli chodzi o wersję BJ
info o PH TRW
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Zgadza się prawidłowe odpowietrzenie układu to podstawa...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki