Płyny hamulcowe

Postprzez COPS » 19 cze 2006, 20:32

Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 14:34
Posty: 62
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 626 1,8 16V rocznik 94,

Postprzez brii » 19 cze 2006, 22:32

Do GE dobry powinien być DOT4
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 19 cze 2006, 22:33

brii napisał(a):Do GE dobry powinien być DOT4

3 z tego co pamiętam...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez qlesh » 19 cze 2006, 22:44

Zalezy jak jezdzisz. Jak duzo hamujesz, cisniesz na maxa do swiatel i z piskiem hamujesz to i DOT-4 nie pomoze :D Ja leje DOT – 4 i jeszcze nie narzekalem, ale slyszalem ze jest jakis DOT – 5, ciekawe jaka cena.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tomekrvf » 23 lis 2006, 14:24

Pewnie DOT 4. Powinno być napisane na korku od zbiorniczka.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tarkan » 25 lis 2006, 11:02

Z instrukcji...
SAE J1703 lub FMVSS116 DOT-3 lub DOT-4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez brii » 26 kwi 2007, 08:56

PAWEL MENDREK napisał(a):jaki mam kupic płyn hamulcowy potrzebuje na dolewke a niewiem jaki był w czesniej wlany madzia jest z niemiec prosze o pomoc

Panowie – poważne ostrzeżenie – jakiś miesiąc temu dolałem do zbiorniczka płynu hamulcowego w motocyklu trochę płynu DOT-4 z BP (reszta była z Organiki, też DOT-4) i nie skończyło się to dobrze :| Wczoraj zmieniałem klocki i postanowiłem zmienić również płyn. Po zdjęciu dekielka zamykającego zbiornik moim oczom ukazała się gumowa uszczelka ale niestety większa o jakieś 50% niż powinna być :( Płyny się nie zmieszały i doszło do jakiejś reakcji która wypaczyła gumę. Szczęśliwie dolałem tego płynu tylko troszkę i nie zszedł w "dół" układu. Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 26 kwi 2007, 09:23

brii napisał(a):Wniosek – nie mieszajcie płynów hamulcowych!!

:| straszne dziwne co ci się przytrafiło. Ja nigdy nie zwracałem uwagi na marke płynu i jakoś nie miało to nigdy przykrych konsekwencji. Zresztą chyba te płyny powinny być "mieszalne".
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 26 kwi 2007, 09:49

Też byłem zaskoczony, ale już na początku śmierdziało mi to, że płyn z BP był czerwonawy zamiast żółtawy...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez fotokrak » 10 maja 2007, 19:15

Generalnie właśnie też uzupełniałem zbiorniczek i na butelce jest napisane, że uniwersalny DOT-4, ale że nie zalecają mieszania z innymi.
Z logiki wynika że faktycznie nie powinno się mieszać żadnych płynów ani olei, wiadomo że każdy producent ma swoja technologie i rożne mieszanki dodatki itd. i może się zdążyć raz na 1000 że dojdzie do mniej lub bardziej niekorzystnej reakcji.
Widziałem DOT-5 napisane było że do samochodów z ABS i takie tam ale zadzwoniłem do mojego mechanika i powiedział że gdy wymieniał to wlał dot-4, różnica w cenie była na butelce 250ml około 1 funta, na większe nie patrzyłem
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez brii » 10 maja 2007, 21:52

I dobrze zrobił – DOT5 nie nadaje się do tak wiekowych pojazdów jak nasze...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez siegu » 27 lip 2008, 19:14

ted1 napisał(a):Panowie , ile płynu hamulcowego mieści sie w maździe 6 ? Ile mam kupić ?

michstan napisał(a):Dołączam się do pytania – ile płynu hamulcowego do Mazdy 6 2,0 diesel?

myśle że nie więcej niż 1 litr :)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez keczu » 29 lip 2008, 00:05

Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
<wow>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez zdzich44 » 29 lip 2008, 11:48

keczu napisał(a):Oznaczenie DOT-5 oznacza ze plyn mieszalny jest ze wszystkimi plynami o oznaczeniu DOT z nizsza cyfra (bo wyrzszej nie ma ...chyba) i tak samo DOT 4 mozna dolac do DOT3 ale w odwrotna strone sie "zwazy".DOT 5 to taki sam plyn jak pozostale DOT-y(3i4)tylko o wyzszej temperaturze wzenia.I mozna go zalewac(tylko po co bo drozszy) od DOT-4 (to optymalny wybor).DOT,DOT, DOT...
<wow>


Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez arabek » 29 lip 2008, 13:38

COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?

zalecany DOT-3
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez keczu » 29 lip 2008, 18:38

zdzich44 napisał(a):Ale zamąciłeś. Źle. DOT 5 nie jest mieszalny z ŻADNYM innym płynem niesilikonowym a takie są DOT 3, 4 oraz 5.1 (bodajże oparte na glikolu polietylenowym). Te 3 ostatnie można mieszać ze sobą, wlewając płyn z niższym numerkiem do płynu z wyższym numerkiem tracisz tylko parametry płynu i nic więcej.Natomiast zmieszanie któregokolwiek z nich z DOT 5 jest niedozwolone.

No tak troche zamacilem,faktycznie DOT-y sa mieszalne ze soba. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Feniks_rf » 12 lip 2009, 12:02

arabek napisał(a):
COPS napisał(a):Jaki proponujecie płyn hamulcowy do samochodu powyzej 10 lat?

zalecany DOT-3

Znalazłem na necie jakiś artykuł z AutoŚwiat w którym pisało że DOT 4 ma o 30C wyższą temp wrzenia (230C w porównaniu 200C do DOT3) a podsumowanie było takie:

Pamiętaj o płynie
– Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata lub 40 tys. km, chyba że producent auta ma inne zalecenia .
– Płyn klasy DOT 4 jest lepszy od płynów R3 i DOT 3, a DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 4. Płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.
– Jakość płynu w zbiorniczku w przybliżeniu da się sprawdzić w warsztacie. Jednak pozytywny wynik nie gwarantuje, że płyn w całym układzie jest w dobrym stanie.
– Nie rzadziej niż na każdym przeglądzie należy sprawdzać poziom płynu. Ubytków nie trzeba uzupełniać identycznym płynem, bo są one mieszalne: dowolnej marki płyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 można mieszać. Nie wolno z nimi mieszać płynów klasy DOT 5, ale występują one bardzo rzadko.


Z tego artykułu rozumiem że dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy stosować DOT 5.1 (cena jest chyba porównywalna z innymi)?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez freshbratek » 12 lip 2009, 13:45

jestem po lekturze tygodnika "MOTOR" w którym zostało napisane że DOT 5.1 powinno się stosować do aut z ABS. Obecnie mam zalane DOT 3 albo DOT 4 nie pamiętam. Po przejechaniu 30 kkm zauważyłem ubytek w zbiorniczku wyrównawczym. Czyżby nastał czas na wymianę płynu na DOT 5.1 ??? Płyn zalewałem rok temu.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Erastotenes » 13 wrz 2010, 12:12

UWAGA!

Stosowanie tradycyjnych płynów DOT 4 w układach hamulcowych wyposażonych w system ESP jest niedopuszczalne i grozi nieprawidłowym funkcjonowaniem całego układu hamulcowego. W takich przypadkach TRW poleca używanie płynu TRW DOT 4 ESP (opakowanie 1 l – oznaczenie symbolem PFB440 i opakowanie 500 ml – oznaczenie PFB445).
Również do innych układów w ofercie TRW znajdziemy całą gamę płynów. Wszystkie płyny są dostępne w zróżnicowanych pojemnościach, które można dobierać w zależności od potrzeb:
TRW Brake Fluid DOT 3 PFB325 – 250ml , PFB350 – 500 ml, PFB301 – 1 l oraz PFB305 – 5 l.
TRW Brake Fluid DOT 4 dostępny pod numerem PFB425 – 250 ml, PFB450 – 500 ml, PFB401 – 1 l, PFB405 – 5 l, PFB420 – 20 l oraz płyn PFB420DR w opakowaniu specjalnie przystosowanym do współpracy z urządzeniem TRW do wymiany płynu hamulcowego.
Dla „rajdowców” w ofercie TRW dostępny jest płyn Brake Fluid Grand Prix 600 o temperaturze wrzenia suchego 300oC, oznaczony jest kodem PFB601 – opakowanie 1L.
Dla układów hamulcowych wymagających specyfikacji DOT 5.1 znajdziemy płyn TRW Brake Fluid DOT 5.1 w opakowania od 250 ml do 20 l. Tak szeroka i kompleksowa oferta płynów hamulcowych pozwala dobrać odpowiedni produkt do niemal wszystkich spotykanych na rynku układów hamulcowych.
infoTRW

Do wymiany powinno wystarczyć około 750 ml płynu. Zalecany przez serwisy to DOT3lub 4; Polecane firmy TRW, Brembo lub ATE jeśli chodzi o wersję BJ
info o PH TRW
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Murray » 8 lut 2011, 01:02

Zgadza się prawidłowe odpowietrzenie układu to podstawa...
Ja w swojej Maździe 323 F mam ABS i zalany Ferodo DOT 4. Wszystko oki przy gwałtowniejszych hamowanaich i tych lekkich...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki