Płyny hamulcowe
ATE 1L koszt okolo 60 zl
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
talk_about85 napisał(a):Jesli ktos sie orientuje to na pewno pomoze . Jaka nazwe ma plyn hamulcowy konkretnie do Mazdy 3 sprzedawany w ASO i ile moze orientacyjnie kosztowac? Sprobuje go kupic inna droga niz w ASO tylko musze wiedziec jeszcze jaki.
A po co tobie płyn hamulcowy z ASO?? kup FERODO DOT4 bo taki idzie do twojego auta i innego lepszego nie trzeba bo ten jest najlepszy ... szukając w ASO płynów to strata kasy oraz twojego czasu...
Koszt płynu hamulcowego Ferodo DOT4 wynosi około 30zł za 1Litr...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
To Mazda nie ma swojego plynu tylko sprzedaje firmy ATE ? Juz odpowiadam dlaczego chcialem dowiedziec sie co wlewaja w ASO. Mam troche ponad pol zbiorniczka i chcialem dolac do pelna taki sam gdyz wczesniej auto bylo serwisowane w ASO a nie chcialem teraz mieszac tych plynow. Zastanawiam sie tylko czy nie pasowaloby odpowietrzyc ukladu a wtedy chyba trzeba byloby zakupic wieksza ilosc zeby wlac caly nowy.
Przepłucz cały układ nowym płynem i będzie gitarra
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Pewnie na takie plukanie to trzeba bedzie kupic litry plynu hamulcowego .
Ja bym kupił taki jaki trzeba i wymienił u mechanika nie bawił się z tym...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Jeszcze tak dla scislosci... ATE chyba nie sprzedaja jako swoj plyn w ASO Mazdy?
Kup sobie TRW dot 4 lub 5.1 i będziesz zadowolony (cena 25-40zl za 1L). Nie ma co kombinować.! W zupełności wystarczy na przepłukanie i zalanie zbiorniczka, nawet zostanie na ewentualne dolewki. Czy sprzedają płyn ATE czy też nie w opakowaniach OEM mazdy tego nie powiem. Jeżdżę na TRW dot 4 i jest bajka. Heble są bdb jak dla mnie z tym płynem. Zostało mi około 400 ml płynu na dolewkę. Jeżdżę blisko rok po wymianie a ubytku nie widać w zbiorniczku.Pozatym zalecany przez ASO to ATE, TRW Ferrodo lub jak lubisz wyczynowo jeżdzić to polecam
cena 45-50 zl/1L lub cena 279,00 zł/ 1L
Ferodo Racing DOT 5.1 (0,5l)
cena 29 zl/0,5L lub DOT4 cena 25 zl/1L
Lub z tymże tu wymiana co 12 m-cy. Cena około 30-40 zl/ 1L
cena 45-50 zl/1L lub cena 279,00 zł/ 1L
Ferodo Racing DOT 5.1 (0,5l)
cena 29 zl/0,5L lub DOT4 cena 25 zl/1L
Lub z tymże tu wymiana co 12 m-cy. Cena około 30-40 zl/ 1L
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Dzieki za info! Czlowiek sporo sie tutaj dowie zwlaszcza gdy dopiero sie uczy . Mam jeszcze takie pytanie czy do samochodow wyposazonych w ESP nie mozna wlewac plynu hamulcowego DOT-4? Chyba musi byc dostosowany wlasnie do ESP czyli DOT-4 ESP? Jak to jest w koncu? Jesli to wazne to musze o tym pamietac zeby wszystko dzialalo jak najlepiej.
Proszę poczytaj parę postów wyżej. Jest tam napisane, że NIE MOŻNA STOSOWAĆ ZWYKŁEGO DOT 4 JAK AUTO JEST WYPOSAŻONE ESP, TCS, DSC itp.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Oczywiscie poczytalem o tym wczesniej tylko chcialem sie upewnic i dlatego zapytalem raz jeszcze . W sumie to wszystko juz prawie wiem tylko zastanawiam nad jedna rzecza. W niedlugiej przyszlosci chcialbym wymienic klocki hamulcowe. Dobrym pomyslem jest kupic plyn i klocki tej samej firmy czy to bedzie bez wiekszego znaczenia? Jesli chodzi o klocki to zamierzam kupic firmy Ferodo Premier jezeli bede mial pewnosc ze sa oryginalne.
Erastotenes napisał(a):Proszę poczytaj parę postów wyżej. Jest tam napisane, że NIE MOŻNA STOSOWAĆ ZWYKŁEGO DOT 4 JAK AUTO JEST WYPOSAŻONE ESP, TCS, DSC itp.
Hahahaha..... .dawno takiej głupoty nie słyszałem ..........
.....żeby było tak jak piszesz to producent samochodu wyraźnie by napisał na korku , że trzeba lać jakiś specjalny płyn, a nie DOT-4 ............moim zdaniem to tylko sposób firmy TRW aby sprzedać ten sam płyn w innej bańce trochę drożej.............
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
Jeżdżę na primerach i przy trw nie mam żadnych uwag co do płynu. Wszystko gra jak należy. Nie wiem jaki jest powód, ale klocki F. primer zaczynają piszczeć przy pierwszym hamowaniu (za mną już ponad 10 kkm na budziku z nimi) a później jest cisza. Domyślam się, że może to być rosa na tarczach i stąd ten dźwięk pisku.Może ktoś mi objaśni pokrótce czym jest spowodowane tak na prawdę to zjawisko?
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
talk_about85 napisał(a):Dobrym pomyslem jest kupic plyn i klocki tej samej firmy czy to bedzie bez wiekszego znaczenia?
Nie ma znaczenia, co innego skonfigurowanie tarcz z klockami.
Ale jak już bardzo Ci na tym zależy, żeby wszystko szło od jednego producenta, możesz kupić np. chwalone na forum klocki ATE i porządny płyn ATE SL.6 DOT 4, bardzo dobry do układów z ESP i ASR.
Ja jeszcze nie wymienilem tego plynu hamulcowego ale teraz to juz na prawde musze . Chcialem kupic ATE DOT.4 SL.6 zeby wspolgral z ESP ale pomyslalem ze spojrze jeszcze pod maske bo wydawalo mi sie ze cos pisalo na korku i faktycznie... ku mojemu zdziwieniu widnieje tam napis DOT 3. Czy trzeba wlac taki jak pisze na korku czy moge ATE DOT.4 SL.6 ktory jest na pewno lepszy? Dodam ze uklad hamulcowy bedzie plukany jesli to ma jakies znaczenie.
Tak jak w temacie. Auto Mazda 626 GF 2.0 115KM.
Jak dotąd w starym aucie lałem DOT 4 dokładnie taki jak na obrazku:
Zastanawiam się czy do Mazdy polecacie coś specjalnego czy taki płyn jest jak najbardziej OK.
Jak dotąd w starym aucie lałem DOT 4 dokładnie taki jak na obrazku:
Zastanawiam się czy do Mazdy polecacie coś specjalnego czy taki płyn jest jak najbardziej OK.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Jeśli spełnia wymagania producenta (mazdy) to nie widze przeszkód, aby go zlać.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki