Płyny hamulcowe

Postprzez Erastotenes » 3 maja 2011, 14:50

ATE 1L koszt okolo 60 zl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Murray » 3 maja 2011, 15:05

talk_about85 napisał(a):Jesli ktos sie orientuje to na pewno pomoze :). Jaka nazwe ma plyn hamulcowy konkretnie do Mazdy 3 sprzedawany w ASO i ile moze orientacyjnie kosztowac? Sprobuje go kupic inna droga niz w ASO tylko musze wiedziec jeszcze jaki.


A po co tobie płyn hamulcowy z ASO?? kup FERODO DOT4 bo taki idzie do twojego auta i innego lepszego nie trzeba bo ten jest najlepszy :D ... szukając w ASO płynów to strata kasy oraz twojego czasu...
Koszt płynu hamulcowego Ferodo DOT4 wynosi około 30zł za 1Litr...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez talk_about85 » 3 maja 2011, 15:18

To Mazda nie ma swojego plynu tylko sprzedaje firmy ATE :|? Juz odpowiadam dlaczego chcialem dowiedziec sie co wlewaja w ASO. Mam troche ponad pol zbiorniczka i chcialem dolac do pelna taki sam gdyz wczesniej auto bylo serwisowane w ASO a nie chcialem teraz mieszac tych plynow. Zastanawiam sie tylko czy nie pasowaloby odpowietrzyc ukladu a wtedy chyba trzeba byloby zakupic wieksza ilosc zeby wlac caly nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Erastotenes » 3 maja 2011, 16:04

Przepłucz cały układ nowym płynem i będzie gitarra <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez talk_about85 » 3 maja 2011, 18:41

Pewnie na takie plukanie to trzeba bedzie kupic litry plynu hamulcowego :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Murray » 3 maja 2011, 19:09

Ja bym kupił taki jaki trzeba i wymienił u mechanika nie bawił się z tym...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez talk_about85 » 3 maja 2011, 20:11

Jeszcze tak dla scislosci... ATE chyba nie sprzedaja jako swoj plyn w ASO Mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Erastotenes » 3 maja 2011, 21:10

Kup sobie TRW dot 4 lub 5.1 i będziesz zadowolony (cena 25-40zl za 1L). Nie ma co kombinować.! W zupełności wystarczy na przepłukanie i zalanie zbiorniczka, nawet zostanie na ewentualne dolewki. Czy sprzedają płyn ATE czy też nie w opakowaniach OEM mazdy tego nie powiem. Jeżdżę na TRW dot 4 i jest bajka. Heble są bdb jak dla mnie z tym płynem. Zostało mi około 400 ml płynu na dolewkę. Jeżdżę blisko rok po wymianie a ubytku nie widać w zbiorniczku.Pozatym zalecany przez ASO to ATE, TRW Ferrodo lub jak lubisz wyczynowo jeżdzić to polecam
Obrazek cena 45-50 zl/1L lub Obrazek cena 279,00 zł/ 1L
Ferodo Racing DOT 5.1 (0,5l)
Obrazek cena 29 zl/0,5L lub DOT4 Obrazek cena 25 zl/1L
Obrazek Obrazek Lub Obrazek z tymże tu wymiana co 12 m-cy. Cena około 30-40 zl/ 1L
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez talk_about85 » 3 maja 2011, 21:58

Dzieki za info! Czlowiek sporo sie tutaj dowie zwlaszcza gdy dopiero sie uczy :). Mam jeszcze takie pytanie czy do samochodow wyposazonych w ESP nie mozna wlewac plynu hamulcowego DOT-4? Chyba musi byc dostosowany wlasnie do ESP czyli DOT-4 ESP? Jak to jest w koncu? Jesli to wazne to musze o tym pamietac zeby wszystko dzialalo jak najlepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Erastotenes » 3 maja 2011, 22:47

Proszę poczytaj parę postów wyżej. Jest tam napisane, że NIE MOŻNA STOSOWAĆ ZWYKŁEGO DOT 4 JAK AUTO JEST WYPOSAŻONE ESP, TCS, DSC itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez talk_about85 » 4 maja 2011, 15:54

Oczywiscie poczytalem o tym wczesniej tylko chcialem sie upewnic i dlatego zapytalem raz jeszcze :). W sumie to wszystko juz prawie wiem tylko zastanawiam nad jedna rzecza. W niedlugiej przyszlosci chcialbym wymienic klocki hamulcowe. Dobrym pomyslem jest kupic plyn i klocki tej samej firmy czy to bedzie bez wiekszego znaczenia? Jesli chodzi o klocki to zamierzam kupic firmy Ferodo Premier jezeli bede mial pewnosc ze sa oryginalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez bull » 4 maja 2011, 22:17

Erastotenes napisał(a):Proszę poczytaj parę postów wyżej. Jest tam napisane, że NIE MOŻNA STOSOWAĆ ZWYKŁEGO DOT 4 JAK AUTO JEST WYPOSAŻONE ESP, TCS, DSC itp.


Hahahaha..... <glupek2> .dawno takiej głupoty nie słyszałem <lol> ..........

.....żeby było tak jak piszesz to producent samochodu wyraźnie by napisał na korku , że trzeba lać jakiś specjalny płyn, a nie DOT-4 ............moim zdaniem to tylko sposób firmy TRW aby sprzedać ten sam płyn w innej bańce trochę drożej.............
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Erastotenes » 5 maja 2011, 01:18

Jeżdżę na primerach i przy trw nie mam żadnych uwag co do płynu. Wszystko gra jak należy. Nie wiem jaki jest powód, ale klocki F. primer zaczynają piszczeć przy pierwszym hamowaniu (za mną już ponad 10 kkm na budziku z nimi) a później jest cisza. Domyślam się, że może to być rosa na tarczach i stąd ten dźwięk pisku.Może ktoś mi objaśni pokrótce czym jest spowodowane tak na prawdę to zjawisko?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Pankuba » 5 maja 2011, 17:47

talk_about85 napisał(a):Dobrym pomyslem jest kupic plyn i klocki tej samej firmy czy to bedzie bez wiekszego znaczenia?

Nie ma znaczenia, co innego skonfigurowanie tarcz z klockami.
Ale jak już bardzo Ci na tym zależy, żeby wszystko szło od jednego producenta, możesz kupić np. chwalone na forum klocki ATE i porządny płyn ATE SL.6 DOT 4, bardzo dobry do układów z ESP i ASR.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez talk_about85 » 5 wrz 2011, 18:20

Ja jeszcze nie wymienilem tego plynu hamulcowego ale teraz to juz na prawde musze :). Chcialem kupic ATE DOT.4 SL.6 zeby wspolgral z ESP ale pomyslalem ze spojrze jeszcze pod maske bo wydawalo mi sie ze cos pisalo na korku i faktycznie... ku mojemu zdziwieniu widnieje tam napis DOT 3. Czy trzeba wlac taki jak pisze na korku czy moge ATE DOT.4 SL.6 ktory jest na pewno lepszy? Dodam ze uklad hamulcowy bedzie plukany jesli to ma jakies znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Krisek » 12 wrz 2011, 23:00

ATE blue polecam, Przy wymianie widac kiedy nowy plyn idzie bo jest poprostu niebieski, Ma swietne parametry ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Simas » 27 sie 2012, 20:24

Tak jak w temacie. Auto Mazda 626 GF 2.0 115KM.
Jak dotąd w starym aucie lałem DOT 4 dokładnie taki jak na obrazku:
Obrazek

Zastanawiam się czy do Mazdy polecacie coś specjalnego czy taki płyn jest jak najbardziej OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 10:38
Posty: 120 (0/6)
Skąd: B100k
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME

Postprzez Dominator » 27 sie 2012, 21:04

jest ok <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Erastotenes » 27 sie 2012, 23:54

Jeśli spełnia wymagania producenta (mazdy) to nie widze przeszkód, aby go zlać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez cezar1993 » 1 wrz 2012, 14:14

można lać!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2012, 14:42
Posty: 14
Auto: xedos 2.0 v6 93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki