Jaki preparat do czyszczenia parownika ?

Postprzez darioc » 23 kwi 2016, 13:09

Witajcie
Auto mam od niecałego miesiąca i chciałem wyczyścić klimę, nie skończyło się to dobrze :)
W warsztacie (zaufanym na forum) zrobiono ozonowanie, które nie dość, że nie pomogło to jeszcze obudziło wszystkie syfy w parowniku i klima zaczęła śmierdzieć.
Ponieważ czyszczenie parownika jest w miarę proste wolę to zrobić samemu i tu pytanie czym ?

Na konkurencyjnym forum znalazłem polecany preparat od WURTH, ale nie jest on dostępny w mojej okolicy i muszę czekać kilka dni na dostawę z allegro.
Wolę to zrobić szybko i tu pytanie do Was, jakich skutecznych preparatów używaliście do tego celu ?
dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez Domelek » 26 kwi 2016, 08:46

Ozonowanie zabija zapachy i ogólnie powinno być na dobrym sprzęcie robione a nie małym generatorku domowym jak to często robią. Lepsze jest metoda rozpylania drobinek do wlotu powietrza w kabinie ultradzwiękami. Wurth daje radę, właśnie znowu po zimie sobie profilaktycznie popsikam parownik. Nie miałem nigdy większego smrodu tylko taki zapaszek wilgotno słodki tuż po wejsciu do auta, ale czytałem że radził sobie z ciężkimi smrodami z klimy. Instrukcja prosta – wyjmujesz filtr kabinowy i zasłaniasz tekturką parownik w miejscu wyjętego filtra ( żeby nie prysnąć przez parownik na kabelki i nagrzewnicę które są przed filtrem od strony wlotu powietrza ). Znajdujesz rurkę odpływu w komorze silnika i wciskasz tam sondę od aplikatora ( podłącz go dopiero po wprowadzeniu sondy do końca – w trakcie możesz potrzebować obracać rurką żeby się przebiła jak najwyżej żebyś ją powoli mógł wyciągać w trakcie psikania ). Możesz natknąć się na początkowy opór to może oznaczać zatkany odpływ a to już żle może świadczyć o syfie w komorze parownika. Jak dopchasz się to podłącz kontener i rozpocznij psikanie powolutku cofając sondę do ujścia odpływu około ( ja dodatkowo staje autem z górki żeby grawitacja pomogła ). Potem spryskaj jeśli masz dobre dojście od strony wewnętrznej parownik tak żeby syfy spłynęły do środka i ponownie wypłynęły odpływem. Piszą że 30 sekund to połowa opakowania i w zależności od wielkości parownika podziel sobie to jeszcze na dwie tury jak opisałem czyli po 15 sekund. U mnie zeszło szybciej więc sam zobacz co i jak. Potem odczekaj 15 minut i przedmuchaj klimę na otwartym aucie w ale sam nawiew bez klimy na maksa, zamknięty obieg.
Dodatkowo użyłem raz tego granatu co jest czasem na allegro w komplecie. Stosujesz na żywca do kabiny albo do obiegu zamkniętego do wlotu powietrza w nogach pasażera i wtedy zapodajesz do wewnątrz systemu – ja nie znoszę sztucznych zapachów ale ten delikatnie cytrynowy utrzymał się 3 miesiące i był znośny. Zmoczy ci troszkę wykładzinę i plastiki bo mocny strumień daje ale jak położysz szmatkę to będzie git i po zakończeniu taka sama procedura jak powyżej z wywietrzeniem.
To chyba tyle co pamiętam, powodzonka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez darioc » 26 kwi 2016, 10:59

Wurth już zamówiony ale zamierzałem się za to zabrać z innej strony, wg tutoriala z innej strony. Chciałem wejść właśnie od strony filtra i tam na lewo już ma być ładny dostęp do parownika po zdjęciu jakiegoś plastiku (teraz dokładnie nie pamiętam). Ale dzięki za wyczerpujący opis, myślę, że właśnie z niego skorzystam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2016, 09:43

Domelek, nie wiesz jak porąbany jest dostęp w szóstce :P
darioc, wystarczy kret w płynie :) Czyści rewelacyjnie, Wurth może się spalić ze wstydu :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Beny » 28 kwi 2016, 10:56

Grzyby kretem w płynie na parownik?Bezpieczne to jest <co?>
Jest jeszcze ten również polecany
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5763659652
Wszystkie plaki i inne ponoć nie mają sensu.Raz kupiłem jakaś piankę i poleciałem po kanałach <glupek2> więcej szkody jak pożytku.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez darioc » 28 kwi 2016, 14:18

Grzyby napisał(a):Domelek, nie wiesz jak porąbany jest dostęp w szóstce :P
darioc, wystarczy kret w płynie :) Czyści rewelacyjnie, Wurth może się spalić ze wstydu :P


Może jakieś rozwinięcie tego triku z kretem? Bo nie mogę sobie tego nawet wyobrazić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2016, 15:45

Wsypać granulki, zalać wrzątkiem.
Idealnie doczyszcza.
Trzeba jedynie podstawić dużą miskę pod odpływ u pasażera żeby nie zalać podłogi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darioc » 28 kwi 2016, 15:49

Toś Pan rozwinął ;) gdzie wsypać? I gdzie jest odpływ u pasażera? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2016, 16:07

Jest gdzieś w dziale GY temat o zatkanym parowniku i czyszczeniu.
Były zdjęcia i opinie osób czyszczących. Nie ma lekko ale kret robi doskonałą robotę.
Niestety nie mam już szóstki więc nie zrobię zdjęć :P

Musisz poszukać tego tematu, tam było to ładnie opisane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darioc » 28 kwi 2016, 16:09

Właśnie liczę na fotki :) wieczorem miałem zamiar szukać, teraz przynajmniej wiem czego :) dzięki, chociaż pewnie i tak najpierw spróbuję wsadzić rurę wursta do odpływu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 21:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez kubsztyk » 28 kwi 2016, 21:59

A parownik nie jest czasem z aluminium? Bo Kreta nie można stosować do instalacji z aluminium – uprzedzają o tym na etykiecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rafał88 » 29 kwi 2016, 07:53

Bo ozonowanie powinno sie powtarzac kilka razy jesli po jednym czyszczeniu nie pomogło, u mnie koles powtarza ozonowanie 3-4 razy jesli po pierwszych 1-2 razach jeszcze śmierdzi.
Te preparaciki tez nie pomogą za wiele jak po ozonowaniu czuć. I pytanie czy było dobrze zrobione to ozonowanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Beny » 29 kwi 2016, 08:47

Ale jak Ci już coś siedzi na parowniku to tego ozonem nie zabijesz,trzeba usunąć i dopiero ozonować.Widziałem mój parownik który siedział w xedzie (dostałem z autem bo mam załozony nowy) i nie wygladało to dobrze.W rogach pełno syfu,kanaliki zapchane smiem twierdzić ze coś tam mogło życ :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez rafał88 » 29 kwi 2016, 10:14

Hmm ja nie mialem czyszczonej w ujj lat :P 2 h ozonowania obieg zamknoety na 2 biegy nawiew i nic nie czuc noo jedybie kabina nieco smoerdziala tym ozonem caly i auto trzeba bylo wiettzyc z pol dnia

Dopisano 29 kwi 2016, 11:14:

Hmm ja nie mialem czyszczonej w ujj lat :P 2 h ozonowania obieg zamknoety na 2 biegy nawiew i nic nie czuc noo jedybie kabina nieco smoerdziala tym ozonem caly i auto trzeba bylo wiettzyc z pol dnia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki