Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy OFF TOP

Postprzez brodaM6 » 3 mar 2014, 23:11

[
CLAU napisał(a):Dodatkowo wprowadzasz ludzi w błąd, bo do M6 nie leje się oleju wg ACEA A5, tylko standardowo ACEA3. A5 jest nowszą klasą, więc można lać taki olej oczywiście.
Dodatkowo, API SN jest klasą lepszą, wyższą niż API SJ. Im dalsza litera alfabetu po "S" tym lepsza/wyższą klasa oleju. Tak więc broda leje olej w nowszych i odrobinę lepszych klasach niż wymagane w standardzie.

rymko napisał(a):Poza tym temat oleju był wałkowany, a ty dalej nic nie kapujesz i zalewasz zły olej
w specyfikacji API SN/CF, ACEA A3/B4
a powinieneś
API SL/CF, ACEA A5/B5
Nie wprowadzaj ludzi w maliny <cisza>

I tu bym postawił kropkę panie mondraliniski

Dopisano poniedziałek, 3 marca 2014, 22:13:

Może bagnety dzielimy na USA i Eu czy nie, bo mattiu ma całkiem inny
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 4 mar 2014, 16:13

Manual.JPG
Kolego CLAU
O nowych oznaczeniach jakościowych olejów napisałem tu
viewtopic.php?f=114&t=93174&p=1768724#p1768724
proszę przeczytać zanim się cokolwiek napiszesz <nauka>
Skoro Mazda do swoich silników poleca olej Dexelia w specyfikacji A5/B5 to nie ma lepszych, jak piszesz do tych silników, bo mają one inne parametry jakościowe niż polecane przez producenta –
niska lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s].
W mojej M6 2.3 mam bagnet
Bagnet.JPG

Natomiast w manualu
Manual.JPG

Ilość oleju
Załączniki
Oil.jpg
Lepkość.jpg
Ostatnio edytowano 4 mar 2014, 17:09 przez rymko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 4 mar 2014, 16:59

Ale po co ty sie upierasz przy tym A5 ? Masz jak byk podane, w *OFICJALNYM* dokumencie, jakiej klasy powinien być olej. Nie ma tam ani słowa o ACEA A5, jest po A3 a Ty dalej z uporem maniaka tworzysz historie o tym oleju i piszesz, ze ma być A5, no ludzie. Słowo pisane nie działa, screeny z manuala również nic nie dają więc jedyne co mi pozostaje to już filmiki video i piosenki ale chyba nie mam siły tak dyskutować.


Cytat z manuala:

Recommended engine oil:
Grade: API SL
ACEA A3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 4 mar 2014, 17:25

Stary w twoim oficjalnym manualu nie ma ani mojego bagnetu, ani w mojej książce nie ma oleju 10W40 z twojego manuala – wytłumacz mi to.
Nie rozumiesz, że Mazda sama wybrała najlepszy olej do swoich silników w specyfikacji A5/B5 wypuszczając Dexelię na rynek, a nie ja? Dlaczego nie wypuściła Dexeli w specyfikacji A3 – wytłumacz mi to.
Może rynek amerykański jest inny od europejskiego, ale chodziło tu o M6 od brodyM6 który ma mazdę taką jak ja, właśnie z US i po to zamieściłem zdjęcia – dla niego, z oryginalnego amerykańskiego manuala.
Sam lałem różne oleje do mojej 626 2.5 V6 i jej nie do zakatowałem, co nie znaczy, że robiłem dobrze.
Silniki nowszych generacji nie są niestety już tak trwałe – i benzyniaki i diesla i dlatego najlepiej jest zalewać olej wybrany przez producenta – Dexelię lub jej odpowiednik jakościowy.
Wracając do tematu wskazań oleju jak już napisałem wcześniej u mnie przy 4 litrach zalanych przy wymianie, na moim bagnecie, poziom jest w połowie miedzy minimum i maximum – czyli git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 4 mar 2014, 18:22

jak nie wypuściła, jak wypuściła ? Skąd w 2002 roku mieliby mieć olej A5, skoro obowiązywały klasy A3 ? ACEA A5 weszło jako zalecenie dopiero pod koniec 2004 roku.
W manualu masz napisane, dla wersji poza Europą masz oleje o specyfikacji:
API SG, SH, SJ, SL
ILSAC GF-2, GF-3

Viscosity: 40, 30, 20,
20W-20, 10W-30,
10W-40, 10W-50,
20W-40, 15W-40,
20W-50, 15W-50,
5W-20, 5W-30

Poniżej już aby dobitnie pokazać, że Mazda sprzedawała olej ACEA3 – karty produktu tego oleju.
Lecimy:
http://www.robidalis.lt/site/files/pdf/ ... UINE_1.pdf
http://www.total-chel.ru/pdf/20090902093912_8117.pdf
http://www.total-chel.ru/pdf/20090902094027_9498.pdf
http://www.total-chel.ru/pdf/20090902094120_4715.pdf
http://moto-factory.pl/wp-content/uploa ... exelia.pdf

Trudno, aby na dzień dzisiejszy Mazda polecała już inny olej, skoro innego nie robią (poprawka: "zamawiają u swojego dostawcy czyli koncernu Total") więc jest A5. Przez tyle lat było A3, ludzie jezdzili bo taki olej był w ASO, przyszły nowsze czasy, to i olej jest nowszy. Ma nawet ładniejszą naklejkę teraz.
Nie widzę sensu, abyś na siłę się kłócił bo próbujesz udowodnić coś, co z biegiem czasu się zmieniało. Tak samo jak do manuali wychodziły poprawki, bo trudno aby w serwisowce wydrukowanej w 2002 roku uwzględnili pozmieniany silnik, który wystepował w wersji po lifcie i miał chociazby inaczej rozwiązany układ zapłanowy i jego cewkę.

Trudno też, aby w dniu dzisiejszym kupić olej w ASO w specyfikacji A3, skoro do wszystkich samochodó Mazdy, aktualnie można lać jedyny olej jaki sprzedają czyli Ultrę 5W30 w specyfikacji A5. No chyba, że ktoś jeszcze sprzedaje olej w starej naklejce, i w starej specyfikacji, zleżakowany bo wyprodukowany 10 lat wcześniej.

I już tylko na koniec, jedno konkretne pytanie rymko, żeby zakończyć tą dyskusję:

Jakim cudem, broda, czy ktokolwiek inny lejący olej w specyfikacji A3, popełnia błąd, skoro japońscy konstruktorzy, kiedy wymyslali ten silnik i w 2002 roku wkładali go do samochodu, zaprojektowali go pod klasę oleju A3 i na takim oleju wtedy on jeżdził. Potem, dwa/trzy lata póxniej gdy pojawiłą się nowsza specyfikacja A5, ten sam silnik, z tymi samymi metalowymi częściami mechanicznymi okazuje się, że jezdził na niewłaściwym oleju i teraz trzeba lać tylko i wyłącznie A5 ? Czy Ty się zastanowiłeś przez chwilę, jakie bzdury wypisujesz na forum ? Czy ty masz w ogóle świadomość, że w przypadku silnika 2.3, nie było zmian tak jak z silnikiem 2.0, gdzie były dwa kody silników, dla słabszego przed liftem i mocniejszego po lifcie ? Jakim cudem ten sam silnik w połowie życia modelu M6 nagle wymaga specyfikacji A5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 4 mar 2014, 18:54

panowie, ponownie odbiegamy od tematu, ale żeby położyć temu kres, rymko uzywa manuala na USA, a my na europę (poniżej)
Każdy zrobi jak chce prawda?
Koniec o olejach w tym temacie <cisza>
olej.png
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 4 mar 2014, 19:02

To przenieś tą dyskusję do tematu o olejach bo akurat stwierdzenie, że olej powinien być A5 do silnika 2.3 jest błędne, pomijając, że w USA jest specyfikacja wg API, a nie wg ACEA.

Moje pytanie pod pogrubionym akapitem tym samym pozostaje jak najbardziej zasadne.

W manualu użytkownika mazdy USA, jest zalecany olej 5W20 lub 5W30, API SL:
https://www.mymazda.com/MusaWeb/pdf/man ... zda6OM.pdf

Rónież w tym manualu, jest pokazany bagnet w postaci walca jak u rymko dla silnika 2.3, oraz bagnet taki/podobny do tego co mamy my w silniku 2.0 europa.
Ostatnio edytowano 4 mar 2014, 19:10 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zigulec » 4 mar 2014, 19:03

Panowie troszke wywołałem dyskusje ale odbiegliśmy od tematu. Skoro zaczeliście temat o olejach to powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz: Czy Castrol Edge 5w30 jest odpowiedni dla tego silnika ? postanowiłem na dniach wymienić olej i wtedy będzie jasne czy mam sucho w silniku, czy może bagnet jest lewy czy są jakieś inne przyczyny :)
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Postprzez matthies » 4 mar 2014, 19:12

zigulec silniki mazdy nie lubią się z castrolem, lepiej poszukaj cos od valvoline, amsoil, liqui moly, mobil, etc

clau, nie jest powiedziane, że A5 nie jest do tego silnika, bo wyższe klasy można śmiało zalewać od tych podanych przez producenta, ale również A3 można, o czym napisałeś wyżej.

ps. ja przenosić nie będę bo to dział kolegi dobrzyn i nie chcę się wtrącać, ale na pewno poczyni tutaj odpowiednie kroki, żeby to co najważniejsze z tej dyskusji pozostało. To samo tyczy się podpięcia manuali które wrzuciłeś, za co dziekuję.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 4 mar 2014, 19:25

Ale ja wlasnie o tym ciągle piszę mathies: że można lać A5 do tego silnika, bo to nowsza klasa a w momencie premiery lano A3, który teraz jest zastąpiony przez A5.
To rymko twierdził, że nie można A3, tylko trzeba lać A5.
Ostatnio edytowano 4 mar 2014, 20:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 4 mar 2014, 19:54

Ok. odpowiem na pytanie CLAU chociaż on na moje pytania nie odpowiedział ani słowem.
Post przez CLAU » 47 minut temu
I już tylko na koniec, jedno konkretne pytanie rymko, żeby zakończyć tą dyskusję:

Jakim cudem, broda, czy ktokolwiek inny lejący olej w specyfikacji A3, popełnia błąd, skoro japońscy konstruktorzy, kiedy wymyslali ten silnik i w 2002 roku wkładali go do samochodu, zaprojektowali go pod klasę oleju A3 i na takim oleju wtedy on jeżdził. Potem, dwa/trzy lata póxniej gdy pojawiłą się nowsza specyfikacja A5, ten sam silnik, z tymi samymi metalowymi częściami mechanicznymi okazuje się, że jezdził na niewłaściwym oleju i teraz trzeba lać tylko i wyłącznie A5 ? Czy Ty się zastanowiłeś przez chwilę, jakie bzdury wypisujesz na forum ? Czy ty masz w ogóle świadomość, że w przypadku silnika 2.3, nie było zmian tak jak z silnikiem 2.0, gdzie były dwa kody silników, dla słabszego przed liftem i mocniejszego po lifcie ? Jakim cudem ten sam silnik w połowie życia modelu M6 nagle wymaga specyfikacji A5 ?


Jak byś miał odrobinę większy głód wiedzy w temacie to zamiast tu szczytować w swojej elokwencji, poczytałbyś zagraniczne fora na których dużo więcej napisano o tym silniku i problemach z jego awaryjnością i żywotnością – dlatego między innymi zwiększono ilość oleju, zmieniono specyfikację (jakość) oleju i parę innych drobiazgów. Z tego co wiem, to może kodów silników nie zmieniano, ale ich moce z różnych okresów podawane były różne. I na koniec
Skoro olej w klasie A3 w ASO Mazdy był taki dobry to po co było go zmieniać na A5 ? – olej w specyfikacji A3 jest produkowany do tej pory przez wszystkie firmy – nawet do Nisana GT-R'a.
Nie oczekuje odpowiedzi, jak i na poprzednie moje pytania.
Post przez zigulec » 7 minut temu
Panowie troszke wywołałem dyskusje ale odbiegliśmy od tematu. Skoro zaczeliście temat o olejach to powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz: Czy Castrol Edge 5w30 jest odpowiedni dla tego silnika ? postanowiłem na dniach wymienić olej i wtedy będzie jasne czy mam sucho w silniku, czy może bagnet jest lewy czy są jakieś inne przyczyny :)

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
A podobno za dużo tu napisano o olejach :D
Tak twierdze, lać A5/B5, mieć spokój i nie oglądać na forum starych manuali :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 4 mar 2014, 20:22

Jak byś miał odrobinę większy głód wiedzy w temacie to zamiast tu szczytować w swojej elokwencji, poczytałbyś zagraniczne fora na których dużo więcej napisano o tym silniku i problemach z jego awaryjnością i żywotnością – dlatego między innymi zwiększono ilość oleju, zmieniono specyfikację (jakość) oleju i parę innych drobiazgów. Z tego co wiem, to może kodów silników nie zmieniano, ale ich moce z różnych okresów podawane były różne. I na koniec
Skoro olej w klasie A3 w ASO Mazdy był taki dobry to po co było go zmieniać na A5 ? – olej w specyfikacji A3 jest produkowany do tej pory przez wszystkie firmy – nawet do Nisana GT-R'a.
Nie oczekuje odpowiedzi, jak i na poprzednie moje pytania.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
A podobno za dużo tu napisano o olejach :D
Tak twierdze, lać A5/B5, mieć spokój i nie oglądać na forum starych manuali :D


To, że silnik 2.3 jest lub może być nieudany to jedna sprawa, tak samo jak wadliwe 2.5 TDi lub nowsze 2.0 TDi z pękającymi blokami. Jeżeli sugerujesz, że olej nagle i magicznie zmieniono na A5, ze względu na silnik 2.3 to chyba masz małe pojęcie o funkcjonowaniu ogromnej firmy jaką jest Mazda. Nikt tam nie zmieni sobie oleju na nowszy ze względu na jakiś silniczek 2.3.
ja już wymieniam na gwarancji drugi silnik w salonowym Rav4, w którym po 30 000 przejechanych km od nowości wciąga cały olej. Czy ktoś w toyocie nagle zmieni olej na inny z tego powodu, że zepsuli jeden konkretny silnik ? Oczywiście, że nie, bo to nic nie da jeżeli są błędy konstrukcyjne w samym silniku.

Dlaczego Mazda zmieniła na nowszy olej ? A dlaczego miałaby tego nie robić, skoro odświeżyła swój line up wszystkich olejów ? Serio, sądzisz że im się opłaca trzymać 3 różne linie olejowe z różnych okresów lat produkcji samochodu, skoro teraz mają na głowie jeszcze Mazdę GH, oraz nową M6 i mają jeden uniwersalny olej do benzyny jak i do diesla ? Pomijam oleje "wyczynowe" 0w30.

ja na twoje błędy podałem konkretne informacje i konkretne dokumenty. ty mi piszesz, że gdzieś tam kiedyś ktoś tam, o jakichś forach. Ja podajęci konkrety. Chcesz się upierać, że silnik musi jezdzić na 2.3 to się upieraj, ale opowiadasz baje. Żadne A5 nie jest potrzebne, i amerykanie 10 lat jezdzili na API SL, i europejczycy na A3 i jakoś wszystko jest dobrze. Zabawne, że ten olej krzywdzi tylko silniki 2.3, natomiast 250 000km nastukane w silniku 1.8 lub 2.0 na ponoć beznadziejnej dexeliii i wszystko dalej działa.

Opowiadasz o jakichś GTRach z olejem A3 i pytasz dlaczego Mazda zmieniła na A5 – a może koncern Total modernizował swoją ofertę i pasowało im robić więcej jednakowego oleju w A5, który przy okazji tanio sprzedał Mazdzie ? Każda firma kupuje najtańszy olej, które jest w stanie spełnić ich założenia, i nikt nie będzie płacił za setki kontenerów oleju droższego, skoro wystarcza tańszy. Zapytaj się japońskich akcjonariuszy, czy z chęciądopłacą do droższego oleju ot tak o, dla idei.
Żyj dalej w swoim świecie bajek i się upieraj. Ja podałem konkretne fakty i przykłady a ty dorabiaj jakieś smoleńskie teorie do awaryjności silnika 2.3 i tym samym zmiany oleju na A5. Szkoda tylko, że na oleju A5 ten silnik dalej sie tak samo pieprzy. Bo jest poprostu wadliwy. tak jak 2.5 TDi, tak jak smok olejowy w MZR-CD, tak samo jak zawór scv, tak samo jak dpf, tak samo jak blacha w mazdzie, tak samo jak zapiekające sięhamulce i wiele innych spieprzonych rzeczy w Mazdzie.
Ostatnio edytowano 4 mar 2014, 20:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez damage.inc » 4 mar 2014, 21:44

Specyfikacja A5 to oleje o niższym HTHS
od 2,9 do 3,5MPa.s.. Specyfikacja A5 zastępuje A1 a nie jak błędnie piszecie – A3.
Jeśli Mazda kiedyś zalecała A1/B1 – to teraz zaleca do tych silników A5/B5
Jeśli zalecała A3 to nadal zaleca A3, A3/B4
A3 to HTHS powyżej 3,5

Zalecenia różnią się również zależnie od rynku sprzedaży – czytaj klimatu.

Klasyfikacja ACEA A/B:
ACEA A1/B1 -Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach
wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do
stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS
od 2,9 do 3,5MPa.s. -Ford, Mazda. Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w
niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik
właściciela.

ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w
silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy,
oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych
przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników
i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla
silników o ciężkich warunków pracy,zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A3/B4 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach
benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o
wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych
w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany –(wydłużony przebieg).

ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku
dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich
charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a
także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej
lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe
interwały wymiany –(wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla
niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik
właściciela.



Poza tym było to już wałkowane w wątku o olejach.

W poniższej karcie jest błąd, co zresztą łatwo wyłapać, ponieważ w jednej lini jest A5/B5- czyli prawidłowo, a poniżej A3/B5 – błąd

http://www.total-chel.ru/pdf/20090902094120_4715.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rymko » 5 mar 2014, 10:34

Postprzez CLAU » wczoraj, 19:22


. Zabawne, że ten olej krzywdzi tylko silniki 2.3, natomiast 250 000km nastukane w silniku 1.8 lub 2.0 na ponoć beznadziejnej dexeliii i wszystko dalej działa.

To ty jednak jednak jeżdzisz na Dexelii – to mimo wszystko niespodzianka.

Żyj dalej w swoim świecie bajek i się upieraj. Ja podałem konkretne fakty i przykłady a ty dorabiaj jakieś smoleńskie teorie do awaryjności silnika 2.3 i tym samym zmiany oleju na A5. Szkoda tylko, że na oleju A5 ten silnik dalej sie tak samo pieprzy

Kolego, pisz o tym co masz. Mam od nowości poliftową M6 2.3 US spec. , 150 tys. km i większość na gazie, zalewana Dexelia i nic nie robiłem przy silniku oprócz instalacji gazowej – chyba jednak coś się poprawiło ?

Post przez damage.inc » 04 mar 2014 wczoraj 20:44
Specyfikacja A5 to oleje o niższym HTHS
od 2,9 do 3,5MPa.s.. Specyfikacja A5 zastępuje A1 a nie jak błędnie piszecie – A3

Nie ja to napisałem lecz CLAU – podobno w ASO mazdy był olej w spec. A3, zmieniono nalepkę i nagle wskoczył A5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 5 mar 2014, 12:03

Serio, twój jeden jedyny silnik pracuje dobrze i to potwierdza, że to zaleta oleju ? 2.0 TDI kupione w salonie w 2009 roku, natłuczone 260 tyś kilometrów w firmie i silnik dalej działa bezproblemowo. W okresie gwarancji był lany olej Shella, teraz jakiś zwykły orlenowy. Czy to naprawdę potwierdza tym samym, że ten silnik jest udany, skoro masowo pękały bloki ale jednak u mnie wszystko działa bez zarzutu a nikt nie obchodzi się z nim delikatnie ? Inni userzy silnika 2.3 w mazdzie jeżdżą na Dexelii a mimo wszystko mają problemy, olej znika w dużym tempie. To że mój czy twój silnik chodzi dobrze, to nie znaczy, że jednak ogólnie 2.3 nie jest wadliwy – co widać zresztą na mazda6club.com gdzie użytkowników z usa z tym silnikiem jest dużo dużo więcej niż tutaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki