Oleje do silników z filtrem DPF

Postprzez p3p3 » 20 paź 2012, 11:01

z tego co napisał 3234wd to Dexelia to niepełny syntetyk a Millers to full syntetyk.
Moje pytanie; czy mogę po kilku latach używania niepełnego syntetyka zalać silnik fullem?

p3p3
Początkujący
 
Od: 21 mar 2008, 15:19
Posty: 6
Skąd: LU/Wawa
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM TOP

Postprzez Grucha » 20 paź 2012, 16:13

p3p3 napisał(a):czy mogę po kilku latach używania niepełnego syntetyka zalać silnik fullem?


bezapelacyjnie tak


Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez KOMIN » 30 paź 2012, 22:08

Witam,
szukam takiego tematu, ale precyzyjnej odpowiedzi, za którą ktoś weźmie 100% odpowiedzialności chyba nigdzie nie znajduję, więc zakładam nowy wątek:
Dlaczego w niemieckiej instrukcji zalecają olej 5w-30 ACEA C1 lub JASO DL1, co ciekawe przy Dieslach nie ma podanej Dexelii jako polecanej, jedynie przy benzynie...!

,natomiast w polskiej wersji instrukcji (która generalnie jest mocno okrojona i nie ma w niej wielu cennych, szczegółowych informacji) podają ZUPEŁNIE CO INNEGO: 5w-30 ACEA B1 lub B3! <glupek2>
Dodam, że moja Madzia jest z Niemiec, gdzie w serwise lana była Dexelia

Jaka jest przyczyna rozbieżności i jaki to ma wpływ na pracę silnika, spalanie, dpf itd? :|

Obecnie zalałem serwisowy olej do BMW z DPF, ale ACEA C3, więc już kompletnie zgłupiałem, a auto dużo pali bo 7/10l trasa/miasto...
Ostatnio edytowano 30 paź 2012, 22:40 przez KOMIN, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 21:05
Posty: 5
Auto: mazda 6 2007r 2.0 GY

Postprzez matthies » 30 paź 2012, 22:23

zalecam podpiecie do tematu z olejami ;)
dodaj jeszcze jaki konkretnie silnik cie interesuje, ON czy PB, bo ja w PB zalałem wg specyfikacji z instrukcji ale nie dexelię bo miałą nieco inną spec.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez KOMIN » 30 paź 2012, 22:31

przecież <co?> napisałem, że są dwie różne specyfikacje w instrukcji do tego samego modelu...
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 21:05
Posty: 5
Auto: mazda 6 2007r 2.0 GY

Postprzez matthies » 30 paź 2012, 23:12

no chyba nie sądzisz że ktoś będzie wertować książkę tylko po to, żeby odkopać do jakiego silnika olej masz na mysli (zakładając że nie ma tego w pamięci). napisz dokładnie do jakiego silnika potrzebujesz olej a na pewno wspólnymi siłami forum pomoże.
tak jak pisałem, ja do benzyny 2,3 dobrałem taki jak w książce, ale nie Dexelię bo różniła się od podanej specyfikacji. a ty zrobisz jak uznasz za słuszne ;)
pzdr
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez KOMIN » 30 paź 2012, 23:41

No jasne, że chodzi o ON, a głownie chodzi mi normę ACEA czy potrzebna B czy C, dlaczego w zależności od kraju te parametry się różnią?
Pozdro
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 21:05
Posty: 5
Auto: mazda 6 2007r 2.0 GY

Postprzez matthies » 31 paź 2012, 07:40

może wiedzą że w polsce jest śmieciowe paliwo i każą jakiś lepsiejszy olej :P
a tak na poważnie to nie wiem dlaczego.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez htb » 31 paź 2012, 21:59

Skończył się okres gwarancyjny mojej 5 i stoję przed wyborem co dalej. Doradźcie, czy dalej lać Dexelię DPF 5w30 czy może lepiej pójść w coś innego np. Millers Oils XF Longlife C1 5w30, a może jeszcze jakaś inna opcja ?

Pozdrawiam,
htb
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Riki » 31 paź 2012, 23:09

Dexelia/ELF SOLARIS – to się zalewa do tych motorów i pracują na nich dobrze.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez htb » 1 lis 2012, 09:37

No chyba Solaris to jednak nie do końca bo to klasa ACEA C3/C4 a Madzia potrzebuje C1 z tego co się orientuję.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Pioteq25 » 2 lis 2012, 15:06

htb napisał(a):Skończył się okres gwarancyjny mojej 5 i stoję przed wyborem co dalej. Doradźcie, czy dalej lać Dexelię DPF 5w30 czy może lepiej pójść w coś innego np. Millers Oils XF Longlife C1 5w30, a może jeszcze jakaś inna opcja ?

Pozdrawiam,
htb


VALVOLINE SYNPOWER ENV C1 5W30 Ciężko go kupić- na sieci znalazłem w http://autokosmetyki-24.pl

EDIT: Dużo tańszy jest w http://allegro.pl/sklep/1029732_motoryz ... line-sklep
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez andrzej_ » 21 lut 2013, 18:57

Witam,

mam pytanko co do oleju do Mazdy 6 z dieslem 2.0 143KM z DPFem, rok 2007. Kilka dni temu kupowałem olej, miałem zamiar kupić Dextelie, ale sprzedawca mi powiedział, że Dextelia została zastąpiona przez Mazda Original Oil. Polecił mi Mazda Original Oil 5W30 ULTRA DPF. I w związku z tym mam pytanie, czy ten olej nadaje się do tego silnika? Czy spełnia on normę ACEA C1? Przeglądając specyfikacje tego oleju w necie, spotkałem się z dwoma normami, dotyczącymi tego oleju, na jednych stronach piszą, że spełnia normę ACEA C1, a na innych ACEA C2. Więc zgłupiałem.

Mógłby ktoś potwierdzić, czy bez obaw mogę zalać ten olej do tego silnika? I jaką on normę faktycznie spełnia?

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Pozdrawiam,
Andrzej
andrzej_
 

Postprzez macieq27 » 3 lip 2013, 20:02

Witam,

potrzebuję oleju do silnika Y6. Auto jest z 2006 roku i z certyfikatu zgodności wynika, że ma DPF (spełnia niemiecką normę Euro 4), poza tym w tym roczniku wersja 109 KM nie występowała bez filtra. Czy mam przez to rozumieć, że potrzebuję oleju spełniającego normę ACEA C1?
Mimo posiadania oryginalnej instrukcji, w jakże pięknym i zupełnie niezrozumiałym języku niemieckim nie dowiedziałem się niczego ciekawego. W tabeli występują jedynie oleje z normami "B" czyli jak dobrze rozumiem bez DPF.

PS.
Dziś gruntownie obejrzałem okolice wlewu paliwa i nie znalazłem wlewu do tego magicznego płynu do DPF. Ktoś potrafi to wyjaśnić? Może źle szukałem?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2013, 09:51
Posty: 5
Skąd: Kotlin
Auto: Mazda3 BK Active Sport '06
Y6 1.6 MZ-CD 109KM DPF

Postprzez mario1910 » 25 sie 2013, 20:19

Wiatm.
jestem nowy. Ale przy zakupie w niemczech w salonie na serwisie dowiedziałem się że ten olej MAZDA – Dexelie DPF 5W30 to TOTAL..i taki kupiłem w Polsce tyle, że do końca nie sprawdziłem i wcisneli mi C3 !!
Czy może być przez to jakiś problem ?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2013, 20:01
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez smile » 26 sie 2013, 06:33

Jeżeli masz już taki wlany to zostaw, nie powinno być problemów jeśli masz wszystko sprawne i nie jeździsz tylko "wokół komina".
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mario1910 » 26 sie 2013, 14:20

No właśnie nie jeżdżę tylko "wokół komina". Raz w tygodniu robię trasę ok 300-400 km...
Początkujący
 
Od: 25 sie 2013, 20:01
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 GH 2008

Postprzez smile » 26 sie 2013, 21:29

Zaraz.... Dexelia miała normę C1, Mazda Oryginal Oil która ją zastąpiła ma już nie C1 a chyba własnie C3 więc wszystko <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kretowy » 27 sie 2013, 22:13

smile napisał(a):Zaraz.... Dexelia miała normę C1, Mazda Oryginal Oil która ją zastąpiła ma już nie C1 a chyba własnie C3 więc wszystko <spoko>


Niestety nie. Mazda Original Oil DPF to dalej C1. Inaczej nie nadawałaby się do diesla. Mazda nie zmieniła rekomendacji ;) Wiem, bo ostatnio kupowałem bańkę 5L.

A czy można jeździć na C3 to ja bym się bał o DPF jeśli mam być szczery. Nie do Mazdy, ale do innego samochodu z DPF zalali tak koledze Castrola, który kompletnie się do tego nie nadawał, przejeździł kilka tys. km i pojawił się problem. Doszli dopiero po fakturze co było wlane.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez smile » 27 sie 2013, 22:37

Kretowy napisał(a):Mazda Original Oil DPF to dalej C1.

Jutro sprawdzę jak to jest na prawdę... Jestem wręcz pewny, że już nie jest to C1.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki