Akumulatory

Postprzez cross » 18 paź 2013, 18:46

Wiem, zauważyłem po fakcie.
cross
 

Postprzez Lucky » 19 paź 2013, 02:01

Już poprzedniej zimy były pewne problemy z moim aku. Potem zrobiło się ciepło i problem zniknął. Jednak wczoraj nie odpaliłem Madzi i nie obyło się bez sąsiedzkiej pomocy w postaci spięcia klemami. Dzisiaj więc – w panice – zakupiłem VARTA BLUE DYNAMIC 72 AH 680A w175 7S. Czytam sobie o aku, min. ten wątek i zastanawiam się, czy to dobry wybór. Moje szczęście (w tym przypadku trochę w nieszczęściu) polega na tym, że mam do pracy 4 minuty jazdy. Są dni, w które jadę tylko do pracy i z powrotem i aku może mi się po prostu nie doładować. Z tego, co czytam wynika, że zasadniczo przy takich warunkach exploatacji powinienem szukać aku z minimalną pojemnością do mojej Madzi. Myślicie, że zakupiony aku sprawdzi się w takich warunkach?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez Lucky » 21 paź 2013, 19:23

Well, póki co Madzia odpala przy zbliżaniu kluczyka do stacyjki – może przetrzymam zimę :) Dzięki za wy*ebany w kosmos response z krytyką, gratulacjami, obawami, prywatnymi opiniami i doświadczeniami <czarodziej> <czarodziej>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez tadziomaru1 » 22 paź 2013, 19:59

Spoko
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Guma88 » 22 paź 2013, 20:52

Potrzebuję info jaki akumulatorek wsadzić do MPV MZR-CD z webasto. Mam wrzucony 91Ah, słyszałem że dużo osób używa 95Ah, a wg katalogów powinien być 70 lub 75Ah co szczerze mówiąc wydaje mi się trochę mało. Mam więc mały mętlik w głowie a czas płynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez tadziomaru1 » 25 paź 2013, 00:02

Guma88 napisał(a):Potrzebuję info jaki akumulatorek wsadzić do MPV MZR-CD z webasto. Mam wrzucony 91Ah, słyszałem że dużo osób używa 95Ah, a wg katalogów powinien być 70 lub 75Ah co szczerze mówiąc wydaje mi się trochę mało. Mam więc mały mętlik w głowie a czas płynie...

Powiem tak, mam taką zasadę, którą sam wykombinowałem, że żeby akumulator był doładowany, to dobrze aby miał chociaż około dwadzieścia Ah mniej niż alternator ma A. Jeszcze nigdy mnie to nie zawiodło i tak polecam znajomym i klientom. Myślę też, że powinno to rozwiać wątpliwości wszystkich co do zakupu odpowiedniego aku do auta. Czyli jeśli alternator ma 90A to ja zakładam akumulator o pojemności maksymalnie 70Ah w przypadku silnika Diesla, ale gdy jest to benzynka np do pojemności 1,8 to 45 do 55Ah będzie bardzo dobry, jeśli benzyniak 2,0 i więcej to 55 do 70AH . Jeśli alternator mocniejszy, np 120A to aku 90 do 100Ah w przypadku Diesla, benzynka może być od 55Ah w przypadku silnika do pojemności 1,8 i odpowiednio 90 do 100Ah w przypadku silnika powyżej 2,0. I swięty spokój.
Dodam jeszcze bardzo istotną informację o zasadzie z której nie wszyscy zdają sobie sprawę, czyli: akumulator w samochodzie służy tylko i wyłącznie do uruchomienia silnika, po uruchomieniu wszystkie odbiorniki prądu w pojeździe zasilane są z alternatora. Musi więc być odpowiedni zapas prądu z alternatora aby mógł on ładować akumulator. Po włączeniu świateł, radia, klimy, wycieraczek i co tam jeszcze kto ma, nie za wiele tego prądu alternatorowi pozostaje do ładowania aku, więc właśnie dlatego zakładanie za dużych akumulatorów jest bez sensu.
Reasumując, potencjalny użytkowniku, jeśli chcesz długo słuchać radia na postoju, używać lodówki, czy czego, to kup sobie większy akumulator, ale daj mu szansę przeżycia, wymień alternator na mocniejszy aby Ci go naładował. Trzeba w tym miejscu dodać, że standardowy akumulator wystarcza do np słuchania muzyki dość głośno na postoju przez kilka godzin, np w moim Passacie akumulator 50 Ah wytrzymuje spokojnie pięć godzin i auto z silnikiem 1,8 daje się bez problemu uruchomić.
Amen. Jeszcze ktoś ma jakieś wątpliwości? :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez zadra » 27 paź 2013, 18:15

Jeśli alternator mocniejszy, np 120A to aku 90 do 100Ah w przypadku Diesla


A co jeśli alternator ma 75A(wydaje mi się,że taki posiadam) w dieslu 2.0?
Raczej nie można wstawić akku 55Ah, bo długo nie pożyje zimą(choć u mnie stary(6lat) 65Ah kulawo, ale daje radę).
Teoria może nawet trzyma się kupy, ale czasami należy przygotować się na wyjątki; jak w moim przypadku i pomijając prawdy ujawnione, utajnione i przekazane z ojca na syna; wziąć instrukcję obsługi i grzecznie czytając zastosować się do jej zapisów ;)

przyznam się,że mam już plan na ewentualność wymiany akku na inny – zaplanowałem,że jeśli aktualny wyciągnie kopyta, to kupuję nowy, ale nie większy niż 75Ah – w razie czego będę mógł go wstawić do innego auta bez obawy,że się nie zmieści(oczywiście,że instrukcja mówi co innego :) ).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Gregory » 27 paź 2013, 23:36

Istotnym parametrem w każdym aku jest prąd rozruchu. Na rozruch jest pobierane bardzo dużo prądu, szczególnie w silnikach diesel, gdyż jest większe sprężanie, a co za tym idzie musi być mocniejszy rozróżnik. To jest czysta matematyka, kilka wzorów + poprawka na zużyty sprzęt, sprawność ...
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Grzyby » 28 paź 2013, 01:16

tadziomaru1 napisał(a):Powiem tak, mam taką zasadę, którą sam wykombinowałem, że żeby akumulator był doładowany, to dobrze aby miał chociaż około dwadzieścia Ah mniej niż alternator ma A.

Wybacz ale to lekkie brednie. Może nawet nie lekkie.
Piszesz to tak, jakbyś po każdym rozruchu miał akumulator rozładowany do ZERA i dlatego miałbyś potrzebować aż takiego prądu z alternatora. Jak myślisz – ile procent pojemności traci aku podczas odpalenia silnika i jakiego prądu potrzeba do jego naładowania?

Zdarzyło Ci się chociaż raz – kiedykolwiek – po odpaleniu auta sprawdzić jaki prąd ładowania idzie na akumulator? Zdziwiłbyś się gdyby to zrobił i więcej mam nadzieję głupot byś nie wypisywał.


Guma88 napisał(a):Potrzebuję info jaki akumulatorek wsadzić do MPV MZR-CD z webasto. Mam wrzucony 91Ah, słyszałem że dużo osób używa 95Ah, a wg katalogów powinien być 70 lub 75Ah

Potrzebujesz aku 90-100Ah. Instrukcja podaje poprawnie, z tym że to jest pojemność inaczej liczona (wielokrotnie wałkowane na forum 20h vs. 5h). To co podaje instrukcja to jest właśnie 90-100Ah używane do oznaczania pojemności akumulatorów dostępnych w handlu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziomaru1 » 28 paź 2013, 19:22

A czego Ty Grzybku nie śpisz, tylko po nocy na forum siedzisz? <lol> Co tam, junior obudził? <spoko> Pozdrawiam :) .
Powiem szczerze, że czekałem żebyś coś napisał :D . Dlatego też jak pisałem poprzedniego posta, to zaznaczyłem, że to moja zasada, którą sobie ja wykombinowałem i która mnie nie zawiodła, nigdy nie miałem problemu z akumulatorem i nie musiałem go doładowywać prostownikiem, pomimo ciągłej jazdy na krótkich odcinkach, na światłach z włączonym radiem i często z użyciem dmuchawy i klimy. Nikomu na siłę nie każę tak robić. Musisz też przyznać, że często tak w sumie wychodzi, że jest taka różnica między natężeniem alternatora i pojemnością akumulatora jaką opisałem, nawet chcąc się posłużyć wytycznymi z instrukcji. Jako ciekawostkę z innej, nie mazdowskiej bajki, przytoczę przykład, że do mojego Pastucha o pojemności 1,8 z turbodoładowaniem, silnik AEB, producent zaleca na wlepce w bagażniku akumulator o pojemności 44Ah (specjalnie teraz poleciałem do samochodu, bo nie byłem pewien czy dobrze pamiętam :D ), alternator ma 90A.
Grzyby napisał(a):
Guma88 napisał(a):Potrzebuję info jaki akumulatorek wsadzić do MPV MZR-CD z webasto. Mam wrzucony 91Ah, słyszałem że dużo osób używa 95Ah, a wg katalogów powinien być 70 lub 75Ah

Potrzebujesz aku 90-100Ah. Instrukcja podaje poprawnie, z tym że to jest pojemność inaczej liczona (wielokrotnie wałkowane na forum 20h vs. 5h). To co podaje instrukcja to jest właśnie 90-100Ah używane do oznaczania pojemności akumulatorów dostępnych w handlu.

Hmmm... Alternator w MPV-ce Kolegi Guma88 ma z tego co wiem 90A, można założyć akumulator setkę i zobaczyć ile w aucie wytrzyma. W końcu to nie nasze pieniądze, nie?
Ja w każdym razie w przypadku akumulatorów będę miał "zakuty łeb" i nadal będę się kierował moją zasadą, pomimo, że wypowiedzi Grzybego czytam z zaciekawieniem i zgadzam się z nim zawsze, choć czasami z pewną dozą nieśmiałości :D .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Grzyby » 28 paź 2013, 23:07

Zacytuję siebie raz jeszcze:
Grzyby napisał(a):Piszesz to tak, jakbyś po każdym rozruchu miał akumulator rozładowany do ZERA i dlatego miałbyś potrzebować aż takiego prądu z alternatora.

A wiesz doskonale że taka sytuacja nie ma miejsca, więc dyskusja o alternatorze większym od pojemności aku jest pozbawiona podstaw (mocno uogólniając) :)

tadziomaru1 napisał(a):Hmmm... Alternator w MPV-ce Kolegi Guma88 ma z tego co wiem 90A, można założyć akumulator setkę i zobaczyć ile w aucie wytrzyma.

Przecież nie jest odkryciem, że 95Ah to pojemność aku w zasadzie zgodna z instrukcją (przeliczając 5h na 20h). Fabryczne aku miały 95Ah (łatwe do sprawdzenia i wielokrotnie podawane były tutaj nawet dokładne modele np. aku Panasonica – również przez mnie).
I w czym problem z ich żywotnością? Oryginalne aku wytrzymują po 6-9 lat i działają.
Życzyłbym Ci takiej żywotności tych zakładanych przez Ciebie aku mniejszych niż zalecane w instrukcji wg "swojej" zasady :)

P.S. Junior sypia wyśmienicie. To tylko ja mam trochę czasu "prywatnie" o takich porach jak uporam się z tematami firmowymi przed snem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziomaru1 » 28 paź 2013, 23:34

Grzyby napisał(a):zakładanych przez Ciebie aku mniejszych niż zalecane w instrukcji wg "swojej" zasady :)

Ale właśnie często jest tak, że "moja" zasada pokrywa się z tym co w instrukcji. <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Hubix » 29 paź 2013, 01:14

Ja zawsze kupuję akumulator większy niż zalecany.

Nie dzieję się nic złego. Czasy marnych prądnic się dawno skończyły.

Mały silniczek benzynowy z zalecanym 44Ah będzie śmigał z 55Ah albo i nawet ciut więcej spokojnie.

W instrukcji do Accorda VII z 2.0 benzyna piszę iż może być założony UWAGA 36Ah.

W Maździe mam 100Ah, do Clio żony kupiłem 50Ah czyli większy niż zalecany.

W moto również mam większy. Brak problemów z doładowaniem.

Nie do końca się zgodzę z tym iż akumulator powinien mieć 20Ah mniej niż prąd ładowania.

Po odpaleniu silnika napięcie w instalacji wzrasta do około 14V. Jeśli alternator by nie wydalał wówczas napięcie by nie wzrosło momentalnie tylko z czasem, a tak to spokojnie wydajność alternatora "pochłania" pobór instalacji oraz akumulatora.

Gdy prądnica się dopiero budziła alternator pracował już z połową swojej mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lucky » 1 lis 2013, 00:49

W żadnym wypadku nie jestem expertem od samochodów, jednak zauważyłem lepsze prowadzenie się auta po wymianie akumulatora. Nie jest to subiektywne wrażenie, bo Madzią jeździ też moja żona i – sporadycznie – mój kumpel. Cała rójka niezależnie odnotowała wzrost komfortu prowadzenia samochodu po wymianie akumulatora. Dlaczego tak jest? Nieśmiało zaryzykuję stwierdzenie, że aku uczestniczy jednak w zasilaniu podzespołów i wspiera elektrykę w sytuacjach deficytu na zasilanie. A może powód jest inny... tak sobie tylko jak laik obserwuję i szukam implikacji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez Hubix » 1 lis 2013, 01:24

Lucky napisał(a):W żadnym wypadku nie jestem expertem od samochodów, jednak zauważyłem lepsze prowadzenie się auta po wymianie akumulatora. Nie jest to subiektywne wrażenie, bo Madzią jeździ też moja żona i – sporadycznie – mój kumpel. Cała rójka niezależnie odnotowała wzrost komfortu prowadzenia samochodu po wymianie akumulatora. Dlaczego tak jest? Nieśmiało zaryzykuję stwierdzenie, że aku uczestniczy jednak w zasilaniu podzespołów i wspiera elektrykę w sytuacjach deficytu na zasilanie. A może powód jest inny... tak sobie tylko jak laik obserwuję i szukam implikacji.


Lepiej się prowadzi w zakrętach po wymianie aku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lucky » 1 lis 2013, 02:19

Ano lepiej, bo wspomaganie kierownicy lepiej działa. Nie gaśnie też radio na 2 sekundy podczas odpalania. To zdeczka przeczy tezie o zasilaniu wszystkiego przez alternator i stwierdzeniu, że aku służy wyłącznie do rozruchu. Dodam, że wymieniając aku okazało się, że wyjmuję oryginalnie wkładany, czyli poprzedni miał 8 lat – stąd, być może, efekt wymiany jest tak jaskrawy. Nie jestem żadnym expertem od samochodów – dzielę się jedynie spostrzeżeniami. Jeśli chcesz mierzyć się ze mną expercko na poziomie high, to możemy pocałkować na wyścigi albo potworzyć schematy sieci business'owych :) Nie jestem expertem w dziedzinie samochodów – dzielę się jedynie spostrzeżeniami. Wszystko, co istnieje podlega pewnym prawom, a na podstawie obserwacji można wyciągać wnioski, czyż nie panie Hubix?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez Hubix » 1 lis 2013, 12:16

Zgadza się, ale lepiej działające wspomaganie po wymianie akumulatora to naprawdę ewenement zwłaszcza jak wspomaganie jest hydrauliczne, a nie elektryczne jak np. w Renault Clio.

Ma to uzasadnienie, np. rozładowany akumulator po bezpośrednim jednym rozruchu stawiający większy opór paska wielorowkowego. (alternator ciężej chodzi)
Różne rzeczy tu słyszałem, ale o tym bym nie pomyślał. Jeśli odczuwasz różnicę to OK, tylko się cieszyć, że lepiej się jeździ <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lucky » 1 lis 2013, 22:48

Wspomaganie nie jest hydrauliczne, tylko elektrohydrauliczne co zasadniczo zmienia kwestię. Nawet czysto hydrauliczne wymaganie wymaga elektronicznego nadzoru ze strony odpowiednich sterowników zasilanych elektrycznie, a odpowiedzialnych miedzy innymi za płynne dostosowywanie siły wspomagania do prędkości jazdy (układ adaptacyjny działający w szczególności w 3-ce BK). Inna sprawa, że wszystko sprowadza się do radości z jazdy, której doświadczać po prostu lubimy <jupi>

"Na zespół pompy hydraulicznej składają się: zbiornik oleju, silnik elektryczny, pompa, zawór bezpieczeństwa oraz sterownik. Przekładnia kierownicza ma praktycznie taką samą konstrukcję jak w przypadku wspomagania hydraulicznego. Czujnik skrętu kierownicy może być zabudowany w przekładni (w pobliżu wałka wejściowego) lub na kolumnie kierowniczej.
Sterownik układu przetwarza sygnały z różnych czujników i na ich podstawie podejmuje decyzję o włączeniu i prędkości obrotowej pompy.

Podstawowe sygnały wejściowe to:

kąt i prędkość obrotu kierownicy
prędkość jazdy
prędkość obrotowa silnika
napięcie zasilające
temperatura pracy układu
informacja o zderzeniu (ze sterownika poduszek powietrznych)


W zestawie wskaźników pojazdu wyposażonego w układ EPHS znajduje się odpowiednia kontrolka przy pomocy której sterownik informuje kierowcę o wystąpieniu usterki.

Nieprawidłowe działanie lub całkowite wyłączenie układu jest najczęściej spowodowane zbyt niskim poziomem oleju, brakiem odpowiednich sygnałów wejściowych, spadkiem napięcia w instalacji elektrycznej samochodu lub uszkodzeniem zespołu pompy hydraulicznej."
źródło: http://motofocus.pl/specjalne/10795/uklady-wspomagania-elektrohydraulicznego-diagnozowanie-usterek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Postprzez Hubix » 1 lis 2013, 23:08

Ok, nie wiedziałem czy wspomaganie jest czysto hydrauliczne, czy elektryczno-hydrauliczne czy stricte elektryczne, co nie zmienia i tak faktu mojego zdziwienia w przypadku zmiany aku.

W sumie, żeby było śmieszniej, to w domu mam każde z tych trzech wspomagań :P (Mazda 6 – hydraulika, Pug 407 elektro-hydrauliczne oraz Clio elektryczne)

Jeśli jest lepiej to nic tylko się cieszyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lucky » 1 lis 2013, 23:15

Oczywiście. Inna sprawa że nie lubię sytuacji, w których czegoś nie rozumiem a w tym przypadku tak jest. Potrafię jednak szybko uzupełniać wiedzę i stawać się jeśli nie expertem, to przynajmniej świadomym i cieszę się, że są na tym forum osoby takie jak Ty, potrafią wskazać czego szukać i zmotywować choćby próbą deprecjonowania <piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lut 2013, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 1.6 2005 CITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki