Strona 1 z 2

Filtr kabinowy – jakie polecacie ?

PostNapisane: 16 gru 2011, 21:46
przez krzywy24
nie znalazłem szukając na forum więc zapytam....
jakie filtry montowane były w oryginale? mam na myśli filtry: paliwa, powietrza, oleju, kabinowy....z pewnością nie są to filtry Knechta więc jakie? poproszę o podpowiedź

PostNapisane: 16 gru 2011, 23:56
przez Chooper
Witam

zapewne sygnowane MAZDA OEM jako oryginal mazda oem parts.

Nawet jeśli fabryczny osprzęt bylby logowany przez zewnętrznego producenta, to myślę, że byłoby ich klilku, bo nie wszyscy producenci specjalizują się we wszystkich wspomnianych filtrach, a dobrych jest kilku.
Zamienniki to już pełna paleta K&N, Knecht, Kager, etc... czy nawet poczciwy Filtron.

Re: filtry – producent

PostNapisane: 17 gru 2011, 00:06
przez krzywy24
przy czym kager to chyba jakaś dolna póła bo to przecież marka własna Foty....

Re: filtry – producent

PostNapisane: 17 kwi 2012, 09:46
przez mner
Mam pytanko do zorientowanych w temacie filtrów. Czy dla naszych mazd nie ma wersji filtra przeciwpyłkowego z warstwą węgla aktywowanego?? Tak na mój gust ani Knecht LA346/S, ani Filtron K 1212-2x ani np Mann CU 22 001-2 nie są z węglem. odpowiednie dla tych 3 firm oznaczenia dla wersji z węglem to byłyby LAK... , K1212A... i CUK....., ale ja nigdzie takich nie widzę w katalogach ??? Wie ktoś może dlaczego tak jest, czy w naszych autach jest może jakiś element, który pełni już rolę węgla czyli zatrzymuje szkodliwe substancje gazowe ???

Re: filtry – producent

PostNapisane: 19 kwi 2012, 21:47
przez atommy78

Re: filtry – producent

PostNapisane: 20 kwi 2012, 21:07
przez mner
atommy78 nie za wiele widać w tym linku. W zasadzie to widziałem chyba jeden z węglem aktywnym ale nie był to dwuczęściowy filtr a jeden cały bez twardej obudowy, czyli taka jakaś przeróbka. Acha i jeszcze na Alle---ro ktoś bez zdjęć sprzedaje niby z węglem powołując się że są to odpowiedniki filtron K1212A-2X/ <co?> Mann CUK22001-2, mimo że takie nie istnieją, tak ze to tez wątpliwe jest.... <co?>

Re: filtry – producent

PostNapisane: 20 kwi 2012, 21:17
przez atommy78

Re: filtry – producent

PostNapisane: 23 kwi 2012, 07:41
przez mner
No rzeczywiście czarny ten filtr...a jak się sprawuje?? bo szczerze powiedziawszy pierwszy raz słyszę o firmie Aster .... to jakaś włoska marka jest ???

PostNapisane: 24 kwi 2012, 14:08
przez jarku007
mner napisał(a):No rzeczywiście czarny ten filtr...a jak się sprawuje
    Podgrupa Aster pochodzi z włoskiej fabryki Air Top Italia
    Mam założony filtr z tej fabryki model Zaffo z węglem aktywnym do Hondy Civic .
    Sprawuje się jak ... filtr – tzn . normalnie :)
    Napewno podczas serwisu w M5 załozę filtr Zaffo 502 albo Aster 2502 oba z aktywnym węglem
    Tanie i dobre – ja polecam :)
http://www.airtopitalia.it/EN/CATALOGUES/contentOne.aspx?sx=39&lng=EN&cm1=63

Re: filtry – producent

PostNapisane: 26 kwi 2012, 11:16
przez mner
jarku007 a masz jakieś zaufane miejsce gdzie można je kupić, od atommy78 mam powyżej linka na Aster ale nigdzie nie widzę na Zaffo??

Re: filtry – producent

PostNapisane: 26 kwi 2012, 23:00
przez atommy78
Ja kupuję od kilku lat w sklepie www.dexelia.pl
Zaufany sprzedawca.

Nie mam porównania do innych filtrów bo od początku kupuję ten. Myślę, że nie ma tak dużego ryzyka jak przy filtrze oleju:)

Re: filtry – producent

PostNapisane: 27 mar 2013, 16:52
przez Piasek
A co sądzicie o marce Union Japan ?
ICarsy to oferują. Miałem to kilka razy w ręku. Made in Japan, precyzyjnie wykonane, opakowanie nie za ciekawe ale to i tak w kosz idzie. Ze szczątkowych informacji znalazłem że UJ to konfekcjoner na rynki europejskie filtrów japońskich producentów takich jak Denso, Nippon, NKK, etc.

PostNapisane: 1 cze 2013, 01:15
przez asgaard
Dołączając się do tematu chciałbym się dowiedzieć czy oprócz wymiany filtrów (oleju, powietrza i pyłkowego) wymienialiście również świece w swoich Mazdach 5 po kupnie mimo tego, że odpala za pierwszym razem i nie ma powodów aby je wymienić? Chciałbym się również poradzić, które f-my polecacie (filtr oleju,powietrza i pyłkowy)? Mam do wyboru:Bolk, Mann Filter, Bosch, Valeo, Knecht i Corteco. Jeśli mowa o filtrze pyłkowym to kupić zwykły czy z aktywnym węglem (active carbon)? Który jest lepszy i czy z aktywnym węglem nie szkodzi alergikom? Przypadkowo znalazłem stronkę z tanimi filtrami (i nie tylko) http://www.mister-auto.ie/en/mazda-5-cr ... 18541.html

Czy założenie filtru paliwa do Mazdy 5 to dobry pomysł (na anglojęzycznym forum wyczytałem, że filtr paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa (czyli jest niewymienialny) a nie w okolicach silnika jak ja sądziłem.
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

PostNapisane: 10 gru 2013, 00:15
przez brencik
asgaard napisał(a): wyczytałem, że filtr paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa (czyli jest niewymienialny) a nie w okolicach silnika jak ja sądziłem.

Większośc japońców tak ma.

PostNapisane: 10 gru 2013, 09:11
przez Piasek
Z doświadczenia najtańsze filtry są rodzimych japońskich producentów i konfekcjonerów.
Mam porównanie z UJ czy nawet Nipponem gdzie filtr powietrza do Xedos 9 z Nippona potrafił być 3x tańszy od analogicznego z Knecht`a

PostNapisane: 16 sty 2015, 21:17
przez brencik
Nie wiem jakie są najlepsze, ja używam tylko Filtron.

Re: filtry – producent

PostNapisane: 16 sty 2015, 22:56
przez Piasek
Kolega który od lat działa na forum Hondy mówił że kiedyś ostro się tematem zajęli (bo tez rozgorzała dyskusja nt. wyższości filtrów zagranicznych nad produktami Filtrona) i dowiedzieli się z Filtrona (oczywiście nieoficjalnie) że Filtron do japsów nie produkuje filtrów tylko konfekcjonuje produkty Nippona i Micro.
Ofertę musi posiadać ale popyt na to jest zbyt mały aby opylało się linię produkcyjną przestawiać na filtry do tych aut. Zwłaszcza że Japsy – połowę silników obsługują 2 czy 3 typy filtrów.
Oczywiście przy okazji wypłynęło że blisko 30% produkcji Filtron sprzedaje na export... ale to są bardzo strzeżone info komu i dokąd... to tak na domysły dla tych co się zabijają za Bosche, Knechty i Mann`y że w wielu przypadkach pewnie płacą 2gie tyle tylko za pudełko z napisem a w środku i tak polski filtron.

PostNapisane: 16 sty 2015, 23:36
przez brencik
Piasek napisał(a):opyt na to jest zbyt mały aby opylało się linię produkcyjną przestawiać na filtry do tych aut. Zwłaszcza że Japsy – połowę silników obsługują 2 czy 3 typy filtrów.

Mały popyt? Dziwne skoro 2-3 typy filtrów opędzają połowę japońców. Czyli potężny % aut jezdzacych po naszych drogach. Wynika z tego ze nie opłaca sie produkowąc duzo tego samego? Jakąs socjalistyczna ekonomię tu widze.

PostNapisane: 17 sty 2015, 04:09
przez grabu122
Piasek napisał(a):a w środku i tak polski filtron.

W tej chwili "polski filtron", jest tak samo 'polski', ja 'polski' jest Opel, czy Fiat. :P

PostNapisane: 17 sty 2015, 09:38
przez Piasek
brencik napisał(a):Czyli potężny % aut jezdzacych po naszych drogach.

a ja widzę że ktoś tutaj generalizuje bo sam jeździ Japsem to cały świat tak samo. Niestety w tym kraju ogólna liczba samochodów "ze wschodu" jest dużo niższa niż ci się wydaje. I jeżeli odejmiemy od niej przynajmniej połowę samochodów takich jak Daewoo/Chevrolet czy Nissan i podobne które bazują na podzespołach i silnikach europejskich producentów oraz kolejny spory procent tych którzy serwisują w ASO i tych co kupują produkty zagraniczne bo mają uprzedzenie do Filtrona otrzymasz jednocyfrowy wynik tych którzy do swoich "japońców" stosują produkty polskiego Filtrona, Sędziszowa, AB-Filter czy ASSO itp bo nie wiem czy wiesz ale w PL Filtron nie jest jedynym producentem wkładów filtrujących do motoryzacji a i pozostali których wymieniłem nie są jedynymi stanowiącymi dla Filtrona konkurencję.