Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez wtsz » 12 mar 2017, 15:25

Ostatnio ten temat strasznie gimbusowy się robi... Chyba przestanę tu zaglądać, ciągle padają pytania o to samo, co już dawno było opisane. Wystarczy przeczytać wątek, nic się nie zmieniło od ostatnich odpowiedzi na zadawane ciągle te same pytania, to samo co się wlewało rok, czy dwa lata temu, do Diesla, czy benzyny, leje się nadal.


Zgadzam się. Pojawiają się natomiast nowości. Rynek petrochemiczny się zmienia, czy na lepsze?
Moim zdaniem o tym powinna być dyskusja. Kto używał Statoiola 15-20lat temu, Liqui Moly, Valvo , Ravenola, Motula.
Normę podaje producent i wiek ani przebieg nie zmienia zalecanego oleju, jeżeli nie ma zużycia, wycieków itd...

Tak jeszcze czytam opinie i edytuję ten post...
Co sądzicie o olejach Liqui-Moly? Czytałem, że to wyższa półka i że są dobre. Jeśli tak, to który z nich byłby najlepszy?

Dobre. Zobacz, który spełnia normy. Oleje są opisane, a 5W40 -jak będziesz grzał do dechy w co watpię.
Ja na 5W30 Ravenola kręcę Focusa 1,6 do odcinki i tłoki są na swoim miejscu a wał się kręci.
Ostatnio jakoś bardziej błyszczą amatorzy płukanek. Czemu płukanki nic nie dają a mogą bardzo zaszkodzić? Też już było opisane dawno temu.


Nie powiem płukankom nie, ale stawiam auto z uniesionym przodem i nagrzanym silnikiem i zlewam olej. Po dwóch godzinach mam 0,5l oleju więcej zlanego niż przy normalnej zmianie. Z resztą powinien poradzić sobie świeży.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Szyna » 12 mar 2017, 20:35

A ja zawsze chciałem i pytałem o to żeby ktoś zrobił bazę wiedzy o olejach jakieś podstawowe dane, specyfikacje, marki, klasy, lepkości i wszystko co najważniejsze w kilku zdaniach.
Wstawił bym to na pierwsza stronę jako swego rodzaju poradnik. Może nie było by tylu głupich i powtarzających się pytań ;)
Jak ktoś z wszechwiedzących był by zainteresowany to zapraszam na PW, wspomożecie forum :P
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez aqaz » 12 mar 2017, 21:22

Wątek ma 142 strony. Nie ma podziału na modele, rodzaj zapłonu i konkretne silniki stąd to zamieszanie. Trzeba wziąć pod uwagę, że niektórzy pierwszy raz kupili auto Mazdy i nie wiedzą czy mają jakieś 100% pewne"know how" i jakie są absolutnie zakazane praktyki.

Jeśli ktoś jest specem w tej dziedzinie i nie ma ochoty tego czytać ani pomóc nowicjuszom to nie musi.
Internet jako bezpłatne źródło wymiany wiedzy i opinii jest wspaniałą ideą dlatego sam pokazałem jak zrobić fachowo podświetlenie bagażnika w Premacy.
(viewtopic.php?f=313&t=197559)

Jak i inni w chociażby aspekcie plastikowych tulejek cięgien mechanizmu wycieraczek z Poloneza.

Co do płukanek to też się przez kilka lat pozmieniało. 5 lat temu gdy kupiłem Cougara to mało kto o tym słyszał i polecane było przy zmianie klasy jakościowej oleju na lepszą. Teraz wiele osób stosuje, co każdą wymianę.
Na swoim przykładzie stwierdzam, że było warto i w Premacy będę stosował przy następnych wymianach, ale dlatego, że mój silnik był zaniedbany w kwestii oleju przez poprzednika. Jeśli chodzi o Forda w tym roku po 100000 km u mnie zastosuję płukankę dla lepszego własnego samopoczucia. Może coś polepszy ale na pewno nie zaszkodzi ale nie będę raczej za każdym razem jej stosował. Sam wymieniam olej co 12000km więc silnik jest czysty.

Polecam wszystkim wymieniać olej samemu, bo wtedy maksymalnie pozbędziecie się z silnika starego przepracowanego oleju.
Dało mi do myślenia jak w Fordzie, w warsztacie mechanik wymienił mi olej i zalał niecałe 5l a ja na podjeździe mniej więcej 5,3-5,4l Różnica jest taka, że ja czekam około godziny aż wszystko spłynie.
Mechanik nie ma na to czasu.
Korzystam z ramp najazdów, więc gdy przód samochodu jest uniesiony to korek spustowy jest w maksymalnie niskim położeniu. Używam dokładnie takich:
http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... wa-604844/
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez wtsz » 12 mar 2017, 23:48

A ja zawsze chciałem i pytałem o to żeby ktoś zrobił bazę wiedzy o olejach jakieś podstawowe dane, specyfikacje, marki, klasy, lepkości i wszystko co najważniejsze w kilku zdaniach.


Wydaje ni się to bardzo trudne. Tak naprawdę skład oleju to pilnie strzeżona tajemnica. Normy spełniają pytanie tylko do ilu tyś. przejechanych km. Rynek szybko się zmienia. Możemy tylko wymieniać się doświadczeniami np. nic nie mogę powiedzieć o Millersach, a mogę o Ravenolu czy Motulu.
Może te pytania są denerwujące, ale wiele osób kupuje samochody starsze z dużym przebiegiem i w pierwszym pokoleniu i wydajac spore pieniądze. Może pomoc w wyborze uspokoi ich, a wysiłek z napisaniem paru zdań to kilkanaście sekund. Na tym forum nie było z tym problemu :) .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 13 mar 2017, 13:35

Choćby nie wiem jak doskonałe kompendium wiedzy utworzyć i przykleić na pierwszej stronie tego tematu, to i tak nadal będzie mnóstwo pytań odnośnie doboru oleju. Bo przyjdzie ktoś, kto:
a) przeczyta całość i napisze, że i tak nic z tego nie rozumie,
b) nie przeczyta nic i zada tylko pytanie jaki olej wlać do danego auta (bo nie chce mu się czytać i będzie chciał konkretną odpowiedź jakiego producenta i jaki dokładnie olej ma wlać).
Nie łudźcie się.
Zaprawdę powiadam Wam to ja.

aqaz napisał(a):(...)
Korzystam z ramp najazdów, więc gdy przód samochodu jest uniesiony to korek spustowy jest w maksymalnie niskim położeniu. Używam dokładnie takich:
http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... wa-604844/

Niby fajne, ale "maksymalna szerokość opony 20 cm", co oznacza, że teoretycznie ani zimowymi ani letnimi 205/55 na to nie wjadę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez aqaz » 13 mar 2017, 13:49

kubsztyk napisał(a):
Niby fajne, ale "maksymalna szerokość opony 20 cm", co oznacza, że teoretycznie ani zimowymi ani letnimi 205/55 na to nie wjadę.


Jeżeli nie najedziesz całą oponą to coś się stanie? Możesz kupić 2 deski dębowe i przymocować na stałe lub poszukać szerszych najazdów bo na pewno są.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez wtsz » 13 mar 2017, 14:11

Niby fajne, ale "maksymalna szerokość opony 20 cm", co oznacza, że teoretycznie ani zimowymi ani letnimi 205/55 na to nie wjadę.


Wjeżdżam na dwie płyty chodnikowe i jeszcze nie spadłem ani raz <jupi> . Nie zrobiłem kanału w garażu, żeby nie grzebać przy aucie :( .

Dopisano 13 mar 2017, 14:20:

Choćby nie wiem jak doskonałe kompendium wiedzy utworzyć i przykleić na pierwszej stronie tego tematu, to i tak nadal będzie mnóstwo pytań odnośnie doboru oleju. Bo przyjdzie ktoś, kto:
a) przeczyta całość i napisze, że i tak nic z tego nie rozumie,
b) nie przeczyta nic i zada tylko pytanie jaki olej wlać do danego auta (bo nie chce mu się czytać i będzie chciał konkretną odpowiedź jakiego producenta i jaki dokładnie olej ma wlać).

Bo każde auto jest szczególne, z innego kraju, eksploatowane inaczej i ma przebieg ok.200kkm
Własnie dostałem paczkę takiego (http://www.petrostar.pl/oleje/oleje-sam ... p817221718):
Obrazek

Jest ktoś kto na tym jeździ?
W piąteczek wymiana przed garażem.
Ostatnio edytowano 20 mar 2017, 16:25 przez wtsz, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez AXe_MeXx » 16 mar 2017, 15:48

Jako, ze tadziomaru1 niz zamierza tu zagladac to podziele sie przemyśleniami nad tym co napisał. Zgadzam się z przedmówcami, ze "Pojawiają się natomiast nowości. Rynek petrochemiczny się zmienia....", do tego ludzie przekpoują internet i czerpią wiedzę, dlaetego przeZ 2-3 lata można dowiedzieć się czegoś nowego z czym można się z kimś podzielić, bo "wysiłek z napisaniem paru zdań to kilkanaście sekund. Na tym forum nie było z tym problemu :) "
Dodatkowo przeszukałem wątek pod względem "płukanka" i tadziomaru1 był/jest chyba jedynym przeciwnikiem (choć pewnie nie stosował) na kilkanasci osób, które de facto przetestowały różne płukanki.
Mimo wszystko kazdy ma swoje auto i będzie robił z nim co mu się podoba, samemu decydujac, którą opinię/podpowiedź brać pod uwagę.

P.S. Przypomina się mi sytuacja , ze mi i koledze aqaz mechanicy zalecili zalać do aut olej 15w40, co wywołało śmiech na forum (nie tylko śmiech, bo w moim aucie zaczęła sie zapalać kontrolka ciśnienia oleju). Może kiedyś tak uczyli, hmm.... kto wie, ale naprawdę lepiej poczytać i zdrowo rozsądkowo podejść do różnych wypowiedzi.

Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez wtsz » 16 mar 2017, 19:30

P.S. Przypomina się mi sytuacja , ze mi i koledze aqaz mechanicy zalecili zalać do aut olej 15w40, co wywołało śmiech na forum (nie tylko śmiech, bo w moim aucie zaczęła sie zapalać kontrolka ciśnienia oleju). Może kiedyś tak uczyli, hmm.... kto wie, ale naprawdę lepiej poczytać i zdrowo rozsądkowo podejść do różnych wypowiedzi.


Ta "stara szkoła" to jeszcze z dwa pokolenia będzie nas prześladować. Zaklejanie zużytych silników gęstym olejem, ale w sklepach też nie brakuje cudownych płynów do uszczelniania układów wspomagania itp...
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez wtsz » 18 mar 2017, 17:42

Wjeżdżam na dwie płyty chodnikowe i jeszcze nie spadłem ani raz <jupi> .

No i qr...a spadłem ale próg cały.
Mogę polecić Ravenola. 5W30 FDS lepszy od FO. Ten olej jest The Best na tym co do tej pory jeździłem. Zobaczymy ile to cudeńko utrzyma swoje waściwości. Silnik wyciszony lepiej niż na Motul- energy. Nie wiem ile jeszcze pali.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez oldbanan » 21 mar 2017, 17:43

Witam
Proszę o pomoc czy zakupiłem dobry olej jak w temacie ponieważ jak czytam specyfikacje z książki obsługi to nwyglada na to ze to nie jest chyba dobrze dopasowany produkt .
Podaje link do aukcji gdzie jest podana specyfikacja tego motula .
Z góry dziękuje za każda odpowiedz sugestię.

http://allegro.pl/syntetyczny-olej-motu ... 15728.html

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 mar 2017, 22:36
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 146 KM, manual, rok prod. 2009, Instalacja LPG Teleflex GFI, przebieg 110000 km

Postprzez flywin » 22 mar 2017, 15:22

olej ma niski TBN nie jest dedykowany doi tego silnika
polecam ci Valvoline SynPower 5W30 FE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez looker29 » 24 mar 2017, 10:31

Czy ktoś kiedyś kupował olej Mazdy w sklepie motostacja.pl ?
Cenę mają świetną, pytanie tylko czy olej jest OK.. Mają tez sklep stacjonarny, kiedyś nawet coś kupowałem u nich na miejscu.. Ale nie wiem jak z olejami ?
Ktoś ma jakieś doświadczenia ?
http://allegro.pl/oe-mazda-dexelia-supr ... 18771.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez wtsz » 24 mar 2017, 12:02

Cenę mają świetną, pytanie tylko czy olej jest OK.. Mają tez sklep stacjonarny, kiedyś nawet coś kupowałem u nich na miejscu.. Ale nie wiem jak z olejami ?

Wygląda bardzo solidnie. Ja sprawdzam jeszcze czy sklep ma certyfikaty.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez PAN MACIEY » 30 mar 2017, 17:53

witam, pytanie, poniewaz zostało mi 5l motula 5w30 czy bedzie dobrym posunieciem wymiana oliwy na tego motula, czy kupic cos innego/lepszego o lepszych właściwiosciach ? dodam ze auto mam od soboty i niewiem co lał poprzedni właściciel nigdzie nie ma naklejki czy zawieszki.
PAN MACIEY
 

Postprzez kubsztyk » 30 mar 2017, 18:25

Będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez oldbanan » 4 kwi 2017, 21:33

Dziękuję za odpowiedz .
Co to jest TBN i jaki powinien być? czy jest napisane w książce obsługi jaki TBN powinien mieć ?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 mar 2017, 22:36
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 146 KM, manual, rok prod. 2009, Instalacja LPG Teleflex GFI, przebieg 110000 km

Postprzez wtsz » 9 kwi 2017, 15:22

Co to jest TBN i jaki powinien być? czy jest napisane w książce obsługi jaki TBN powinien mieć ?

Może sam TBN nie jest podany, ale olej dedykowany ma podany TBN. Bezpiecznie jest zalać olej z normą producenta. W starszych Mazdach powinien mieć około 10.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez romexik » 11 kwi 2017, 14:24

Takie pytanie, podobno Olej Mazda jest robiony przez Total'a. To prawda?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez CLAU » 11 kwi 2017, 14:52

Nie podobno tylko na pewno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki