Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez wtsz » 19 sie 2017, 19:39

Kupował ktoś w tym sklepie https://www.amjoil.pl/ ?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Bo_Lo » 19 sie 2017, 22:36

Panowie co mówicie,płukankę robić?Przelot ok 200k,jezfzone na słabym i rzadko wymienianym oleju w de.Od roku u mnie na 5w40 ,pobór oleju w normie ok litra na zmianę.Szlamu w silniku po zakupie było sporo,co się dało usunąłem. .Na tłokach nagar też jakiś już jest.
Silnik chodzi bardzo ładnie,moc,spalanie w normie.Nie kopci.Jakis olej typu clean zalać?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Fred.X » 20 sie 2017, 00:04

zrób "płukanie olejem" chyba,że szkoda Ci kasy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Bo_Lo » 20 sie 2017, 01:00

Zrobiłem to po zakupie,wlałem GM 5w30 na 3kkm i zmienilem na docelowy 5w40 jakiś niemcowy ,"gold costam."
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30

Dopisano 20 sie 2017 1:00:

Zrobiłem to po zakupie,wlałem GM 5w30 na 3kkm i zmienilem na docelowy 5w40 jakiś niemcowy ,"gold costam."
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez sebekle » 20 sie 2017, 10:36

jeśli ma być płukane olejem to może coś z shella?

Dopisano 20 sie 2017, 10:36:

jeśli ma być płukane olejem to może coś z shella?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez janstanc » 20 sie 2017, 13:52

Ja od lat wlewam GM i wszystko jest w porządku, także myślę, że nie ma sensu zmieniać czegoś, co jest dobre :)
Początkujący
 
Od: 20 maja 2017, 11:34
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2012 2.0 Benzyna

Postprzez Biniu » 20 sie 2017, 14:22

Zrób plukanke, zalej specolem 5w30 przejedz z 500-1000km zlej ten olej, wymień filtr i zalej specola 5w30. Bardzo dobry olej. W sumie ciężko w swojej klasie lepkości znaleźć lepszy.

Ja tak zrobiłem tylko procedurę plukanki powtorzylem 2x i teraz oliwa jest super czysta. Wcześniej bardzo szybko olej ciemnial i w końcu robil się czarny po 3-4kkm.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Kamtre » 22 sie 2017, 21:44

Zmieniłem olej na Valvo 10W60 vr1 racing + wlany Ceratec LM. Na razie jakieś 500-600 km jazdy w stylu dziadziusia, później zobaczymy czy Ceratec faktycznie coś daje. Płukanki nie robiłem, bo po zlaniu Valvo MaxLife 10W40 (zalanego w celu wypłukania glutowatych pozostałości po Castrolu), olej był w miarę czysty, a ubytek po 5,5 tys km praktycznie niezauważalny (w stosunku do wlanego MaxLife brakowało niespełna ok 100 ml).
Od razu uprzedzam głupie komentarze, nie wlałem Cerateca, bo oczekuję dziesiątek kuniów więcej :D Ot prewencyjnie, w trosce o silnik, bo jest w świetnym stanie i chcę zadbać o niego.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 22:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez Biniu » 23 sie 2017, 05:37

Skoro chcesz dbać o silnik to czemu lejesz olej niezgodny ze specyfikacja producenta samochodu?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafał88 » 23 sie 2017, 12:04

Dla mnie tez to bez sensu lanie takiego oleju, vr1 jest do upalania a nie do normlanej jazdy. Zamiast wlac 5w30 ewentualnie w40 to szukanie kosmicznych rozwiazań. Ceratec moze uzywac , choc jesli jednostka jest w dobrej kondycji lanie oleju dobrego jakosciowo i przestrzeganie interwałow zmian przejeździ bude.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 23 sie 2017, 12:17

Ja mam zmianę w premacy i w BA w pażdzierniku i chyba też dm sobie spokój z 5w40 i przejdę na 5w30.
Te silniki i tak maja ''za dobrze'' na tych olejach bo jak były produkowane to te normy jeszcze nawet nie istniały(przynajmniej w BA) i jako nowe wyjeżdzały na 10w40 bodajże.Ludzie upalają KLe na 5w30 i nic się nie dzieje.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez rafał88 » 23 sie 2017, 12:20

Noo ja tam w40 leje , ale to ze wzgledu ,ze nie ma w30 zawsze. Dokladnie ludzie daja ostro po garach w k serii gdzie jest pierkarnik pod maską i jezdzi to.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Biniu » 23 sie 2017, 17:26

Kolega Płomień ma rejskara tylko do upalania i jeździ na 5w30 w ZL-VE. Lepkosc większa nie oznacza że będzie lepsze smarowanie. To tak nie działa.
Jak silnik był produkowany pod olej 5w30 czy inny to należy lać 5w30. Zwiększenie lepkości powoduje też zmniejszenie przepływów. Znaczy się olej płynie wolniej, słabiej odbiera cieplo itd. Ergo gorzej smaruje.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Kamtre » 23 sie 2017, 20:25

Biniu777 napisał(a):Skoro chcesz dbać o silnik to czemu lejesz olej niezgodny ze specyfikacja producenta samochodu?


Niezgodny? Normy SG, SH są przestarzałe już dawno. SJ nadal aktualna. A takie mam w mojej książce pojazdu. Valvo ten co wlałem ma normę SL – czyli zastępuje wszystkie poprzednie. http://www.autogeorg.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf
Więc gdzie nie spełnia norm? Wyższa lepkość? Tu nie jest wiele wyższa niż w poprzednio lanym 10W40. A ten 10W60 zapewnia lepsze smarowanie o ochronę silnika na trasie i jeździe miejskiej. https://download.sklep.intercars.com.pl ... A7257B.pdf
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 22:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez Biniu » 23 sie 2017, 21:08

Producent zaleca do tego silnika olej według klasyfikacji sae 5w30 a nie dwa razy bardziej lepki. 10w60 ani nie zapewnia lepszego smarowania ani ochrony. Jest dokładnie odwrotnie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Kamtre » 23 sie 2017, 23:48

Biniu777 napisał(a):Producent zaleca do tego silnika olej według klasyfikacji sae 5w30 a nie dwa razy bardziej lepki. 10w60 ani nie zapewnia lepszego smarowania ani ochrony. Jest dokładnie odwrotnie.


Nie martw się, auto jest pod opieką specjalisty i bynajmniej nie mówię o sobie ;)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 22:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez rafał88 » 24 sie 2017, 10:35

Skoro Ci zaleca lanie takiego oleju to raczej nie jest w dobrych rekach .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kamtre » 24 sie 2017, 21:39

Cóż 5W30 mógłbym lać, ale wtedy gdy auto od wyjazdu z fabryki było cały czas zalewane takim olejem. A nie po 16 latach, gdzie w momencie kupna jeździła na 10W40 od 10 lat i to na jakimś Magnatec'u. Silnik po tych latach i przebiegu 167 tys km nie ma już tych wartości co fabrycznie, z resztą jaki silnik ma po nastu latach wartości fabryczne? Ta oliwa po to żeby mieć pewność, że film olejowy się nie zerwie i żeby zapewnić maksymalną ochronę. A ja lubię jeździć bardzo dynamicznie. Ceratec po to żeby dodatkowo zapełnić mikroskopijne ubytki itp. Co tu się rozpisywać, kto używał Ceratec'a ten wie po co się go stosuje. Ten olej co wlałem na pewno nie zaszkodzi silnikowi, z resztą to się okaże za 100 – 200 tys km.
Gdybym miał wywalone nadal lałbym Magnatec'a i miał gdzieś co się dzieje w silniku, a Valvo jest już sprawdzony w wielu silnikach. Pewnie się zdziwicie, ale wiem co robię ;)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 22:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez rafał88 » 25 sie 2017, 07:44

NIic to nie ma do tego co bylo lane, staroświecki i przestarzały MIT. U mnie z5 ma 374kkm nakulane a leje 5w30/40 zaleznie czy jest ten czy ten dostepny od reki. Film olejowy w30 tez zapewni film olejowy odpowiedni. Sam wiem jak u mnie silnik dostaje baty, a teraz jak wrocilem po 3 miesiach nie ma dnia ,zeby nie było czerwonego pola na obrotmierzu. Olej zmienialem 10.08 po przyjezdzie i co zmiana płukanka. Zawsze w temacie jest kiedy jest olej zmieniany ubytki rzedu 200-300ml od zmiany do zmiany w Z5 , ktore uwazane było/jest za olejożerne, tak napwde jezdzone na tym co producent zaleca zrobi półbańki bez zadyszki.
Z ostaniej.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Sawinio » 25 sie 2017, 09:22

Ja do swojej poprzedniej Mazdy 323C Z5 lałem Lotos 5W-40.
Ubytki zbliżone do Twoich.
Robiłem 120 km dziennie. Tyle miałem do pracy w obie strony.

Z5 nie uważam za olejożerny silnik.
Z czasem wiadomo wadą były wytarte pierścienie.
Po remoncie miałem takie zużycie jak wyżej.

Ogólnie byłem z samochodu mega zadowolony ale wiadomo..... z 2 dzieci lepiej mieć 4 drzwi.
Stąd zamiana na 323F 1.6 ale jak wiadomo silnik praktycznie to ten sam ;)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki