Jaki olej wybrać?
Mam pytanko: jaki olej do Mazdy 323F BA silnik 1.5? Czy mogę wlać Valvoline SynPower 5W-30 czy lepiej SynPower FE 5W-30? W instrukcji jest olej API Service SG. Obecnie jeżdżę na MaxLife 5W-30 a przeszedłem na niego z 10W-40, silnik zdrowy i nie bierze oleju więc małymi krokami zmierzam do co raz lepszego oleju
Z5 i nie bierze oleju? eee zobacz dobrze jaki masz silnik
Może mi podmienili na inny ale fabrycznie powinien być Z5 Może coś tam bierze, ale przez ostatnie 3k km na miarce raczej nie ubyło oleju, zobaczę jeszcze jak dobiję do 5k km może wtedy coś spadnie. Raczej nie jeżdżę zbyt dużo – maks. 10k km rocznie albo mniej, aktualny przebieg 207k km.
A wracając do oleju: który z tych dwóch byłby lepszy, zakładając oczywiście że mój silnik nie łyka oleju jak szalony?
A wracając do oleju: który z tych dwóch byłby lepszy, zakładając oczywiście że mój silnik nie łyka oleju jak szalony?
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Neonixos666 napisał(a):Z5 i nie bierze oleju? eee zobacz dobrze jaki masz silnik
Ej ej ;p Mi tez nie "bierze"
Obojetne abys pilnowal zmian juz raczej po 7kkm przy tak niskich przbiegach Sam u siebie wlalem teraz Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 , silnika nie slychac ! Jedynie wtryskiwacze jak cykaja.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jeśli ktoś robi 10k km rocznie to wymiana oleju co 7k km to juz niepotrzebna przesada imo. Nic to nie da w 20 letnim samochodzie. Tak samo jak nagła zmiana na jakiegoś eneosa za 500 zł.
Niby tak , ale tak wiecznie nie dogarzny olej szybciej sie wypracuje no i silnik tez wiecej pracuje na bank na jalowym a wtedy km nie przybywa, jak jazda po miescie w korku, olej ciagle smaruje silnik a km na licznikku nie przybywa.
U siebie widzialem znaczna roznice jak tluklem wiecej tras olej po 7-8kkm byl tak wypracowany jak teraz gdzie zrobilem 4-5 kkm na miejscu, silnik znacznie czesciej gaszony na niegorzanym silniku i jazda po 4-10km dziennie.
Wiadome swirowac na punkcie zalewamia mega drogich olejow jest bez sensu;)
U siebie widzialem znaczna roznice jak tluklem wiecej tras olej po 7-8kkm byl tak wypracowany jak teraz gdzie zrobilem 4-5 kkm na miejscu, silnik znacznie czesciej gaszony na niegorzanym silniku i jazda po 4-10km dziennie.
Wiadome swirowac na punkcie zalewamia mega drogich olejow jest bez sensu;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Skoro olej po4-5 kkm jest czarny tak jak po 7-8 kkm na trasach to chyba jest bardziej zuzyty;)
I to nie chodzi tylko o 20 letni silnik.. mam w domu nowsza jednostke z 3 razy mnjejszym przebiegiem i jest tak samo...
Bo wiek silnika raczej nic nie ma do tego jak jest zadbany.
I pokazywalem nawet w tym temacie jak mam gore czystą silnika a tam sie odklada caly syf .
I to nie chodzi tylko o 20 letni silnik.. mam w domu nowsza jednostke z 3 razy mnjejszym przebiegiem i jest tak samo...
Bo wiek silnika raczej nic nie ma do tego jak jest zadbany.
I pokazywalem nawet w tym temacie jak mam gore czystą silnika a tam sie odklada caly syf .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Idąc tym tokiem myślenia olej w dieslu powinien być zużyty już po 1000km kiedy momentalnie czarnieje.
Jak chcesz to sobie wymieniaj nawet i po 2000 kilometrów. Ale sugerowanie, że należy to robić po 7km w przeciętnym samochodzie jest po prostu bez sensu, sztuczny twór.
Jak chcesz to sobie wymieniaj nawet i po 2000 kilometrów. Ale sugerowanie, że należy to robić po 7km w przeciętnym samochodzie jest po prostu bez sensu, sztuczny twór.
Nooo diesel to diesel..
Wiem, ze dla takiego znawcy jak Ty to wymysl..
Ja tam jednak zostaje przy swoim i wg mnie to nie sztuczny twor , tak jak 30kkm w "nowych" jednotskach a pozniej silnik po 100kkm nadaje sie na przetop.
Wiem, ze dla takiego znawcy jak Ty to wymysl..
Ja tam jednak zostaje przy swoim i wg mnie to nie sztuczny twor , tak jak 30kkm w "nowych" jednotskach a pozniej silnik po 100kkm nadaje sie na przetop.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jeśli po samym zabarwieniu jesteś w stanie stwierdzić o braku właściwości danego oleju to powinni zamknąć laboratoria bo są po prostu zbędne.
Nie wiem jakich bajek się naczytałeś lub nasłuchałeś, robię nowymi silnikami DCI, TSI i TDI po 200tyś+ kilometrów w 3 lata serwisując zgodnie z longlifem producenta, ba nawet niektóre samochody mają już po 280-300km bo pracownicy je sobie wzięli w pierwokupie po leasingu i jeszcze nic się nie stopiło. Pewnie jakaś zmowa i VAG nam daje hand picked perełki z linii produkcyjnej z silnikami specjalnie skonstruowanymi pod 500tyś km.
Nie jestem zwolennikiem wymiany co 30tyś kilometrów, ale równie dobrze lepiej profilaktycznie wymieniać i co 4tyś kilometrów, przecież co świeże to świeże.
A że ekonomicznie totalnie bez sensu to inna sprawa.
Nie wiem jakich bajek się naczytałeś lub nasłuchałeś, robię nowymi silnikami DCI, TSI i TDI po 200tyś+ kilometrów w 3 lata serwisując zgodnie z longlifem producenta, ba nawet niektóre samochody mają już po 280-300km bo pracownicy je sobie wzięli w pierwokupie po leasingu i jeszcze nic się nie stopiło. Pewnie jakaś zmowa i VAG nam daje hand picked perełki z linii produkcyjnej z silnikami specjalnie skonstruowanymi pod 500tyś km.
Nie jestem zwolennikiem wymiany co 30tyś kilometrów, ale równie dobrze lepiej profilaktycznie wymieniać i co 4tyś kilometrów, przecież co świeże to świeże.
A że ekonomicznie totalnie bez sensu to inna sprawa.
Raz w roku lub co max 15 tyś jest dobrą praktyką, dłużej nie zalecane jest nie ze względu na olej a filtr oleju który przy przeciąganiu wymiany już przestaje spełniać swoje zdanie.
rafał88 napisał(a):Skoro olej po4-5 kkm jest czarny tak jak po 7-8 kkm na trasach to chyba jest bardziej zuzyty;)
To znaczy, że olej zebrał więcej osadów, a nie że jest bardziej zużyty... Jak ktoś chce to może nawet co tydzień wymieniać i to na pewno nie zaszkodzi.
Drugim autem (fordem) robię wymianę co 12 tyś i silnik też jest czysty przy rocznym przebiegu około 16 tyś. W Premacy raz na rok przy przebiegach poniżej 5tyś i olej jest czarny ale wychodzą zaniedbania poprzedników.
Panowie.
Tak jak jeden z poprzedników napisał. Olej ciemnieje bo zbiera nieczystości z silnika pojawiające się wskutek produktów ubocznych spalania mieszanki, a odpowiedzialne są za to polimery, które są też nazywane dyspersantami.
Interwał wymiany to już indywidualna sprawa jednostki,zalanego oleju i użytkownika. Na pewno nie rzadziej niż przewiduje to procudent a co 15 tysięcy km i częsciej to nawet zdrowa praktyka. Trzeba brać pod uwagę warunki w jakich pracuje olej. Czy lubimy przycisnąć, jechać w okolicy max predkości czy kręcimy wysoko, czy silnik dogrzany itd.
Co do koloru oleju i tym samym wracając. Czarny olej to dobry olej.
Tak jak jeden z poprzedników napisał. Olej ciemnieje bo zbiera nieczystości z silnika pojawiające się wskutek produktów ubocznych spalania mieszanki, a odpowiedzialne są za to polimery, które są też nazywane dyspersantami.
Interwał wymiany to już indywidualna sprawa jednostki,zalanego oleju i użytkownika. Na pewno nie rzadziej niż przewiduje to procudent a co 15 tysięcy km i częsciej to nawet zdrowa praktyka. Trzeba brać pod uwagę warunki w jakich pracuje olej. Czy lubimy przycisnąć, jechać w okolicy max predkości czy kręcimy wysoko, czy silnik dogrzany itd.
Co do koloru oleju i tym samym wracając. Czarny olej to dobry olej.
Nie tylko ostra jazda lub z wysokimi prędkościami jest niszcząca dla oleju. Równie destrukcyjna jest ciągła jazda miejska na krótkich odcinkach 3-5 km. Olej niesamowicie szybko rozcieńcza się wtedy paliwem i zmniejsza swoją lepkość. Przy takiej jeździe dobrze jest raz na tydzień przejechać się 10-15 km drogami wokół miasta.
kubsztyk napisał(a):Olej niesamowicie szybko rozcieńcza się wtedy paliwem i zmniejsza swoją lepkość.
Szczególnie przy wtrysku bezpośrednim, u ojca w Pulsarze czuć wyraźnie zapach paliwa na bagnecie.
JohnnyB napisał(a):Ktoś wie kto rozlewa oleje dla K2 ? Hołek reklamuje ....... musi być świetny
Na bank zalewa nim silnik w GTRze, a klocki ma Brecka
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki