Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez mick » 5 paź 2017, 07:04

A do mojego auta jakiego motul-a byś wlał ? 6 z 2009 z silnikiem 2,2 185hp bo z szukajki wychodzi 8100 eco-clean+ 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez wilk28 » 5 paź 2017, 23:18

Motul, Mobile 1, Castrol to najczęściej podrabiane oleje. Oczywiście nie można też wrzucać do jednego kubła wszystkich rodzajów oleju tej samej marki. Jeśli nie ma wycieków ani znaczących ubytków to lać taki jaki zaleca producent auta do danego silnika.

Ja wcześniej wlewałem do swojej Mazdy jak ją kupiłem Castrola 10w40 bo każdy pisał jak silnik ma powyżej 200tyś to zmieniać na rzadszy, przy 300tyś na 15w- no to jeśli auta mają nakulane po 500tyś i więcej to trzeba chyba na oleju po frytkach jeździć trochę niedorzeczne. dlatego po dwoch wymiana na Castrola 10w40 przeszedłem na pełen syntetyk Amsoil 5w40 Europen Car Formula Full-SAPS i przed każda wymianą wlewam płukankę do silnika i nic się nie dzieje. To już jest moja 3 wymiana na 5w40 mam diesla 2.0 Mazda 323 bj

Silniki benzynowe:

15W40
• Mobil 1 15W50
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 125,0cSt; indeks lepkości 153; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 9,0; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Motul 300V 15W50
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 122,9cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 8,2; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• ECONOMY Petronas Syntium 1000 15W50
(olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 120,9cSt; indeks lepkości 157; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 8,9; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)

10W40
• POWER Amsoil Premium Protection 10W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,7cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -47°C; Liczba zasadowa TBN – 12,1; Noack – 6,7%; HTHS – 4,3)
• Millers CFS 10W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 103,0cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia –??°C; Liczba zasadowa TBN – 9,3; Noack – ?,?%; HTHS – 4,3)
• Motul 300V 10W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,5 cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN – 11,7; Noack 8,4%; HTHS – 4,2)
• Penrite Racing 10 10W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 9,8; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• POWER RedLine 10W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 12,5; Noack – 6,0%; HTHS – 4,7)
• Royal Purple 10W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0cSt; indeks lepkości 148; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 12,0; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Xado CI-4 10W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 99,7cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN – 10,3; Noack – 8,6%; HTHS – 4,1))

5W40
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 10,1; Noack – 8,7%; HTHS – 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 10,5; Noack – 6,6%; HTHS – 4,2)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 9,8; Noack – 6,9%; HTHS – 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 11,2; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia –??°C; Liczba zasadowa TBN – 10,0; Noack – ?,?%; HTHS – 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 10,1; Noack – ?,?%; HTHS – 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN – 10,9; Noack – 7,4%; HTHS – 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 10,4; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 10,6; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 12,7; Noack – 6,0%; HTHS – 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 11,0; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 11,7; Noack – 6,8%; HTHS – 3,7)
• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN – 10,4; Noack – 8,0%; HTHS – 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 10,1; Noack – 7,6%; HTHS – 3,8)

0W40
• POWER Amsoil Signature Series 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 12,6; Noack – 8,1%; HTHS – 3,9)
• BP Visco 7000 0W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN – 10,3; Noack – 9,8%; HTHS – ?,?)
• Casrtol EDGE Sport 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN – 11,5; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Elf Synthese 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 8,7; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Liqui Moly Synthoil Energy 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 12,0; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Millers CFS NT 0W30
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 62,2cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -51??°C; Liczba zasadowa TBN – ??,?; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Mobil1 New Life 0W40
(olej syntetyczny (PAO+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 11,8; Noack – 8,2%; HTHS – 3,8)
• Penrite HPR 0 0W30
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 64,0cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN – 10,1; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• POWER Penrite 10 TENTHS PREMIUM 0 0W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 194; temperatura płynięcia -61°C; Liczba zasadowa TBN – 9,5; Noack – 5,1%; HTHS – 4,5)
• Ravenol 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,7cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN – 10,5; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• RedLine 0W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 10,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 57,0cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN – 11,5; Noack – 6,0%; HTHS – 3,2)
• POWER RedLine 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 190; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN – 12,5; Noack – 6,0%; HTHS – 4,0)
• Royal Purple 0W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,9cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 11,0; Noack – 6,5%; HTHS – ?,?)
• Xado Atomic Arctic 0W40
(olej półsyntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,8 cSt; indeks lepkości 172; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN – 9,7; Noack – 9,2%; HTHS – 3,8)

5W50
• POWER Agip/Eni Motorsports 5W50
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 19,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 100,0cSt; indeks lepkości 210; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 12,5; Noack – 7,5%; HTHS – 4,6)
• Mobil1 SuperSyn 5W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN – 11,8; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• POWER Penrite 10 TENTHS PREMIUM 5 5W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 146,0cSt; indeks lepkości 195; temperatura płynięcia -55°C; Liczba zasadowa TBN – 9,5; Noack – 5,4%; HTHS – 4,5)
• POWER RedLine 5W50
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 20,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 128,0 cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 11,7; Noack – 5,0%; HTHS – 5,9)

10W60
(sportowe, nie zalecane do użytku całorocznego !)
• Bardahl INDY Syntronic Racing 10W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 142,0cSt; indeks lepkości 193; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN – 8,9; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Castrol RS Racing 10W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN – 10,1; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• ECONOMY Gulf Racing 10W60
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 173,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -33°C; Liczba zasadowa TBN – 9,2; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Liqui Moly Synthoil Race Tech 10W60
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 163,0cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -35°C; Liczba zasadowa TBN – 11,5; Noack – 6,9%; HTHS – 6,5)
• Orlen Platinum Rally Sport 10W60
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 156,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -49°C; Liczba zasadowa TBN – 10,0; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Penrite HPR 10 10W50
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 19,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 132,0cSt; indeks lepkości 166; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 8,8; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• POWER Penrite 10 TENTHS PREMIU 10 10W70
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 30,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 223,0cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -50°C; Liczba zasadowa TBN – 9,5; Noack – 5,4%; HTHS – 6,0)
• POWER RedLine 10W60
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 25,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 173,0 cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 12,0; Noack – 6,0%; HTHS – 6,7)
• Shell Helix Ultra Racing 10W60
(olej półsyntetyczny (PAO+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 151,0 cSt; indeks lepkości 172; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 12,0; Noack – 6,8%; HTHS – 5,4)
• Xado Atomic 10W60
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 25,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 178,0cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 8,1; Noack – 7,2%; HTHS – 6,2)


Silniki diesla (bez DPF/FAP):

5W40
• POWER Amsoil Premium Diesel DEO 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 90,8cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 10,4; Noack – 9,1%; HTHS – 4,1)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 9,8; Noack – 6,9%; HTHS – 4,2)
• Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 12,2; Noack – 8,6%; HTHS – 3,6)
• ECONOMY Penrite HPR Diesel 5 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 100,0cSt; indeks lepkości 152; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN – 10,7; Noack – 13,0%; HTHS – 3,6)
• ECONOMY Shell Helix Ultra Diesel 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 11,0; Noack – 6,8%; HTHS – 3,7)

0W40
• Castrol EDGE Professional 0W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN – 11,5; Noack – 9,2%; HTHS – ?,?)
• Mobil 1 Turbo Diesel 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 11,8; Noack – 8,2%; HTHS – 3,8)


Silniki z filtrem cząstek stałych – oleje EKOLOGICZNE:
Oleje Low/Mid-SAPS spełniające normę C3.

0W30 / 0W40
• Castrol EDGE Professional C3 0W30
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 72,0cSt; indeks lepkości 169; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 7,8; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)

5W30 / 5W40
• Amsoil ECF Low-SAPS 5W30
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,4cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN – 5,8; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Amsoil Signature Series ASL 5W30 *
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 10,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 60,1cSt; indeks lepkości 166; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN – 12,6; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Castrol EDGE Diesel FST 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0 cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 6,5; Noack – –,–%; HTHS – –,–)
• Eneos Sustina Low-SAPS 5W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,3cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 6,6; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Fuchs Titan GT1 Pro 5W30
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 71,1cSt; indeks lepkości 155; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 6,9; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 6,5; Noack – 8,8%; HTHS – 3,5)
• Lotos Traffic Pro Thermal Control (505.01) 5W40
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN – 7,3; Noack – 7,4%; HTHS – 3,6)
• Mobil 1 ESP 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 73,0cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 7,5; Noack – 8,8%; HTHS – 3,8)
• POWER Motorex Xperience FS-X 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,7cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 7,8; Noack – 4,2%; HTHS – 3,5)
• Penrite Enviro+ 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,0cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 8,8; Noack – 8,6%; HTHS – 3,6)
• ECONOMY Ravenol VMO 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 7,7; Noack – ?,?%; HTHS – ?,?)
• RedLine Euro Series 5W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 8,5; Noack – 6,0%; HTHS – 3,7)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN – 9,7; Noack – 6,0%; HTHS – 4,3)
• Shell Helix Ultra ECT 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 159; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN – 7,7; Noack – 6,8%; HTHS – 3,6)
• ECONOMY Specol Premium 5W30
(olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 73,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN – 7,5; Noack – 6,8%; HTHS – 3,5)
• Valvoline SynPower MST C4 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,9cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN – 7,7; Noack – 9,1%; HTHS 3,7)
• Xado Atomic C3 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,2cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN – 7,6; Noack – 8,8%; HTHS – 3,2)

Aby wszystko było jasne – powyżej wymienione zostały oleje godne polecenia, w większości oleje w 100% syntetyczne (lub półsyntetyczne HC zawierające na ogół do 20% bazy HC – nie ma półsyntetyków tych z typowo mineralną bazą olejową w ogóle).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez Fred.X » 6 paź 2017, 22:54

Zastanawiam się po co płukanka co wymianę ?
po drugie nie wymieniłeś : Gulfa , Texaco , Total , a niczym nie odstają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez wilk28 » 7 paź 2017, 16:57

płukankę stosuje profilaktycznie nie są to duże koszta ale zawsze jak coś zostanie złogów to usunie je. Jest Gulf umieszczony do silników diesla bez dpf/fap
Total ma słaby punkt płynięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 12:43
Posty: 292 (1/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 323F BJ 2.0ditd 01r

Postprzez AXe_MeXx » 11 paź 2017, 09:43

Wracam do tematu z przed 4 stron. Druga płukanka już zrobiona, olej wymieniony na 5W40 COMMA X-FLOW. Poprawy żadnej, płukanki w moim wypadku nie pomogły; tak wieć stan silnika już tylko do remontu (może uda się jeszcze wtym roku). Póki co mam zapas oleju i co 500km sprawdzam, dolewam nie dopuszczę do zapalenia kontrolki :) Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez damiano123 » 11 paź 2017, 11:48

Cześć wszystkim, mam mazde 6 gg przedlifta z silnikiem 1.8 pb + lpg. Aktualny przebieg to 160 kkm.
Od wymiany do wymiany co 10kkm muszę dolewać jakieś 0.8/0.9 l. Zrobiłem nią około 60kkm na półsyntetyku 10W40 mobil s2000 . Myślicie ,żeby zrobić płukanke i przejść na olej syntetyczny w moim przypadku ?
damiano123
 

Postprzez Robak AT » 11 paź 2017, 18:52

Oj dużo już o tym było. Poczytaj chociażby ten temat a będziesz wiedział wszystko :) <czytaj> <czytaj> <czytaj> Miłej lektury
Albo jeszcze ten krótki temat: viewtopic.php?f=424&t=201438
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 17:35
Posty: 129 (8/4)
Skąd: ZKL
Auto: Premacy CP Active, 1.8 FP, tylko Pb,101KM, 2002Lift

Postprzez dude » 20 paź 2017, 11:13

Chcę wlać 5w30 do Mazdy 6 1.8 2006r. Chyba się nada? :)

Znalazłem na "alegru" "Olej Syntetyczny MAZDA ULTRA 5W30 5w-30".
Pewna firma z Bierunia sprzedaje go w "mocno promocyjnych cenach":
4L – 69,99 zł
5L – 78,99 zł
6L – 105,99 zł

Zastanawiam się czy nie zamówić.
W sumie to jest niedawno wypuszczony "model" oleju, który zastąpił Dexelię. Sądzicie, że już rozlewają podróbki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 20:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez aqaz » 21 lis 2017, 19:52

Czy z olei firmy K2 ktoś korzystał?
5W30 jest w cenie porównywalnej do GM.
Ew. na oleju GM ktoś jeździ?
Proszę o opinie, gdyż na wiosnę szykuje się wymiana kolejna wymiana, a że auto rocznie nie robi więcej niż 3000 km to też nie widzę sensu kupować nie wiadomo jak drogiego oleju tym bardziej, że Mazda wypija jakiegoś litra na 1000km i przy następnej wymianie przypudrujemy syfilis (zużycie oleju) ceramizerem... kto wie może pomoże. Żeby nie było dodam, że auto nie dymi jednak końcówka wydechu jest wyraźnie osmolona na czarno.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Fred.X » 21 lis 2017, 22:47

To zalej Shell , cena porównywalna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 18:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamtre » 22 lis 2017, 07:38

aqaz napisał(a):Żeby nie było dodam, że auto nie dymi jednak końcówka wydechu jest wyraźnie osmolona na czarno.


Podejrzewam, że temu silnikowi już żaden olej nie pomoże, a ceramizer tym bardziej. Skoro masz mocno osmoloną końcówkę (a pewnie i tłustawą jak dotkniesz palcami i rozsmarujesz) to znak, że pierścienie + uszczelniacze umierają.
Fakt faktem jednak, że pytając o olej GM pytasz o jeden z najgorszych płynów nazywanych olejem. Nie wiem jaki masz przebieg zrobiony na tym silniku, ale kiepski olej na pewno go nie wydłuża, a wręcz przeciwnie.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2017, 21:39
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F Sportive, BJ FS '01, 2.0 131 KM

Postprzez aqaz » 22 lis 2017, 15:44

Teoretynie ma 173 tys.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Konrad_SK » 22 lis 2017, 16:49

dude napisał(a):Chcę wlać 5w30 do Mazdy 6 1.8 2006r. Chyba się nada? :)

Jeśli kondycja silnika na to pozwala to czemu nie :)

Osobiście unikam czegoś co jest podejrzanie tanie, zamawiaj z pewnych źródeł.
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 00:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez aqaz » 22 lis 2017, 19:57

Z markowych najtaniej jest VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30, bo ZA 90ZŁ 5L.
FE że formuła do silników Forda.
Ktoś was może z tego korzysta?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Bo_Lo » 22 lis 2017, 20:41

Ja chyba taki mam.Hydraulika wyraźnie ciszej chodzi i apetyt też się zmniejszył zauważalnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez kubsztyk » 22 lis 2017, 20:57

aqaz napisał(a):Z markowych najtaniej jest VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30, bo ZA 90ZŁ 5L.
FE że formuła do silników Forda.

Ten olej nie kosztuje mniej niż 120-130 zł za 5 litrów. A że FE to znaczy że "Fuel Efficient", a nie że do forda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Biniu » 22 lis 2017, 20:59

aqaz napisał(a):Z markowych najtaniej jest VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30, bo ZA 90ZŁ 5L.
FE że formuła do silników Forda.
Ktoś was może z tego korzysta?


Specol gold synthetic 5w30 5L 72. Bardzo dobry polski olej.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez aqaz » 22 lis 2017, 21:45

Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez kubsztyk » 22 lis 2017, 22:18

A ja mając mazdę to 3-4 lata temu płaciłem za niego koło 130-140zł kupując tutaj..:
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... W30-5L-/34
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez popi2009 » 23 lis 2017, 08:29

My zalaliśmy na ostatnim przeglądzie olej MILLERS CFS NT+ 0w20 – drogi bo 310zł za piątkę ale podobno super duper – auto po odblokowaniu więc chyba warto meic lepszy olej
popi2009
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki