Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Bo_Lo » 1 mar 2017, 22:11

aqaz napisał(a):Zdradź zatem proszę markę, której filtr oleju kupujesz, bo cena w sklepie to w dużej mierze marża.

Jutro jak się wyrobie podejdę do sklepu i zapytam.Akurat ja mam duże zniżki w tym sklepie wiec normalna cena może być wyższa.Jak ogarne temat dam znac.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez CLAU » 1 mar 2017, 22:21

Nie widzę zupełnego powodu wspierania polskich firm skoro nie są w stanie zapewnić w podobnej cenie produktu o podobnej jakości. Na polkach leży Knecht, Purflux wiec nie rozumiem po co ktoś szuka wrażeń przy filtronie. A jeśli czynnikiem decydującym jest cena to może lepiej sprzedać samochód, skoro 30zł w ciągu roku to wydatek ciężki dla portfela. Po co się finansowo męczyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rafał88 » 1 mar 2017, 22:37

Dobra kurfa widze pijecie ze probuje oszczedzic... Mialem 3 wymiany na OEM filtrach i nie widzialem roznicy to wrocilem do filtrona , ktory jest zawsze dostepny. A czemu nue wspierac Polski??
Dopisano 1 mar 2017, 22:38:

Bo_Lo napisał(a):
aqaz napisał(a):Zdradź zatem proszę markę, której filtr oleju kupujesz, bo cena w sklepie to w dużej mierze marża.

Jutro jak się wyrobie podejdę do sklepu i zapytam.Akurat ja mam duże zniżki w tym sklepie wiec normalna cena może być wyższa.Jak ogarne temat dam znac.

Fajnie jak podasz nazwe zapytam u siebie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez aqaz » 1 mar 2017, 22:43

CLAU napisał(a):Nie widzę zupełnego powodu wspierania polskich firm skoro nie są w stanie zapewnić w podobnej cenie produktu o podobnej jakości. Na polkach leży Knecht, Purflux wiec nie rozumiem po co ktoś szuka wrażeń przy filtronie. A jeśli czynnikiem decydującym jest cena to może lepiej sprzedać samochód, skoro 30zł w ciągu roku to wydatek ciężki dla portfela. Po co się finansowo męczyć?

Skoro rzucasz takie banały to zapytam: "Po co przepłacać?"
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Szyna » 1 mar 2017, 23:33

Dobra Panowie, koniec tej dyskusji o filtrach, jest na to osobny temat. <cisza>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez zadra » 2 mar 2017, 13:23

Dopowiem tylko,że Filtron hmm Absolutnie nie jest polski już od dłuższego czasu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bo_Lo » 3 mar 2017, 18:23

To ta firma .Podobno 100% made in japan.
Załączniki
TMPDOODLE1488558133712.jpg
TMPDOODLE1488558156501.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez aqaz » 3 mar 2017, 20:30

Zwracam honor faktycznie JAPAN.
Co do Filtrona w Norauto ich filtry używaliśmy jak Norautowych nie było. Nigdy problemów nie było chociaż jakbym Knechta za 5 zl wiecej znalazł to bym nie skąpił.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez HDe » 5 mar 2017, 00:12

Panowie, Elf Evolution 900 SXR 5W30 to odpowiedni wybór dla Mazdy GY 2004, 2.0 (141) benzyna z gazem? Do tego filtr KNECHT OC 1182. Dzięki ;)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 00:39
Posty: 11
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009

Postprzez kubsztyk » 5 mar 2017, 00:16

Dobry wybór dla mazdy 6 zasilaną benzyną, ale dla NOS – przepraszam – LPG, zastanowiłbym się nad 5W40. Olej, który wymieniłeś jest jak najbardziej ok, ale taniej zapłacisz za odpowiedniego Totala, który będzie tym samym w innym opakowaniu (np. dla podanego 900SXR 5W30 odpowiednikiem jest Total 9000 Quartz Future NFC).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez HDe » 5 mar 2017, 00:45

Dzięki za odpowiedź, kwestia oleju jest możliwa do zmiany (wymiana będzie w poniedziałek).
Uważasz że 5W40 będzie lepszym wyborem? Jedyne co wiem to to że auto ma aktualnie zalany olej 5W30, przebieg 115 tys. km., ubytków nie stwierdziłem.
Myślę że cena Totala będzie bardzo zbliżona, za w/w Elfa 5L wyszła równa stówka, za filtr 39 zł i wymiana w cenie.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 00:39
Posty: 11
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009

Postprzez Domino987 » 6 mar 2017, 09:33

Witam Panowie pomóżcie wybrać olej do Mazdy 5 2011r 1.6 diesel 116KM z DPFem.
Auto ma 95tys przebiegu.
Myślałem nad Dexelią 5W30 DPF ale gdzieś przeczytałem, że to nie do końca pełny syntetyk.
Z tego co wiem Mazda zaleca olej klasy C1 do DPFa.
Chciałbym dobrze i niedrogo ( jak wszyscy ).
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 13:08
Posty: 7
Auto: Mazda 5 II 1.6 diesel 116KM

Postprzez aqaz » 6 mar 2017, 10:54

DPF czy FAP?
Bo z tego co kojarzę to silnik od PSA a PSA to FAP + olej Total.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Domino987 » 6 mar 2017, 12:12

Z tego co wiem to wersje przed 2010r 1.6 miały "mokry filtr".
Po tym roku silnik został zmodyfikowany, moc podniesiona do 116 przejście z 16 na 8 zaworów i filtr suchy DPF.

Dopisano 6 mar 2017, 20:38:

Panowie co lejecie do 1.6?

Dopisano 7 mar 2017, 10:33:

Mazda Ultra DPF 5W30 cena około 120
Motul Eco Clean + C1 5W30 cena około 170
Millers xf longlife c1 5W30 cena około 190
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 13:08
Posty: 7
Auto: Mazda 5 II 1.6 diesel 116KM

Postprzez aqaz » 7 mar 2017, 11:58

Tańszy jest TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 poniżej 100zł za 5l.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Domino987 » 7 mar 2017, 13:27

Tańszy ale klasa C2
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 13:08
Posty: 7
Auto: Mazda 5 II 1.6 diesel 116KM

Postprzez wtsz » 10 mar 2017, 14:14

Nadszedł czas na wymianę. 5W30 i do odcinki :D .Ostatnio nic się nie działo, czyli ta klasa lepkościowa smaruje i chroni :).

Dopisano 10 mar 2017, 14:49:

Mazda Ultra DPF 5W30 cena około 120
Motul Eco Clean + C1 5W30 cena około 170
Millers xf longlife c1 5W30 cena około 190


W tej klasie weź pod uwagę Ravenola, bodajże FEL 5W30. Nieźle doładowali swoje oleje i to pod kątem ochrony. Baza lepsza. Motul oszczędny, ale IMHO nie za te pieniądze.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Mark71 » 11 mar 2017, 16:14

Witam,

Dzięki za pomoc i zrozumienie..
Ostatnio edytowano 12 mar 2017, 23:03 przez Mark71, łącznie edytowano 1 raz
Mark71
 

Postprzez aqaz » 11 mar 2017, 17:34

Ogólnie, gdy nie jesteś pewien zrób płukankę. To raptem 33 zł za LM profesional. Jeśli Tylko proforma możesz kupić tą zwykłą LM za niecałe 20 a nawet za 11zł Carlube ale na jej temat jeszcze nikt się ie wypowiedział. Jak będę wymieniał olej w innym aucie to zdam relację jak Carlube sobie poradziło.

Co do oleju jak masz w instrukcji 5w30 to taki lej. Zwróć uwagę na normy ACEA lub API zachowaniem minimalnej, której wymaga twój silnik. Na koniec dodam, że w moim Cougarze V6 przeszedłem z 5w40 na 5w30 bez żadnej płukanki i przejechałem już 99000 km ale 5 lat temu to nie było tak popularne.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez tadziomaru1 » 12 mar 2017, 13:14

Ostatnio ten temat strasznie gimbusowy się robi... Chyba przestanę tu zaglądać, ciągle padają pytania o to samo, co już dawno było opisane. Wystarczy przeczytać wątek, nic się nie zmieniło od ostatnich odpowiedzi na zadawane ciągle te same pytania, to samo co się wlewało rok, czy dwa lata temu, do Diesla, czy benzyny, leje się nadal.
Ostatnio jakoś bardziej błyszczą amatorzy płukanek. Czemu płukanki nic nie dają a mogą bardzo zaszkodzić? Też już było opisane dawno temu.
Szkoda bezpośrednio do mnie odpowiadać na tego posta, bo nie zamierzam więcej tu zaglądać, więc można poczytać wątek, przemyśleć i wyciągnąć, mam nadzieję, słuszne wnioski, wszystko już było wałkowane. Cześć, powodzenia! <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki