Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez mp8 » 21 maja 2015, 14:51

A oleju nie ubywa za dużo litr/6tyś?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez matthies » 21 maja 2015, 18:45

w maździe 1 litr na 6000 km to tyle co nic ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 21 maja 2015, 20:16

Crenshaw napisał(a):lej eneosa 10w40 to pełen suyntetyk, przeciwnie do valvo

No chyba zależy który Eneos. Sustina może i tak, ale reszta to raczej HC.
matthies napisał(a):w maździe 1 litr na 6000 km to tyle co nic ;)

Mi tam bierze maksymalnie ćwierć litra od wymiany do wymiany (10000 km), a nogę mam ciężką. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rafał88 » 21 maja 2015, 21:17

Ja i tak poszedlbym w 5w :P 1l na 1kkm to rzeczywscie malo, zalezy jeszcze jak jezdzisz ;)

U Crenshaw 5w40 Eneos nie jest taki drogi a podjerzewam ,ze warto to wlac ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mp8 » 21 maja 2015, 21:40

Raczej do 4 tyś obrotów, bardzo rzadko pod czerwone pole, prędkości do 130-140, sporadycznie po autostradach do 180 :]
Zobacze jak po wymianie oleju będzie.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Postprzez rafał88 » 21 maja 2015, 22:01

Aha czyli jezdzisz normlanie :D To malo Ci spala ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ZOOMik » 24 maja 2015, 17:37

Fred.X napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Bzdura! To są „bliźniacze” produkty – oleje brandowane, jako Elf mają swoje odpowiedniki pod marką Total.
bzdurę kolego właśnie napisałes
Total wziął do spółki upadający na rynku Elf w 2000 r

Dopisano 1 maja 2015, 20:11:

Total założony został w 1924 r. jako Compagnie française des pétroles (CFP) przez rząd francuski. CFP miała być narodową spółką z branży naftowej. Jednak od początku jej istnienia silnie zaangażowany był w nią kapitał prywatny. CFP przejęła 23% udziałów w Turkish Petroleum Company (w 1929 r. przemianowana na Iraq Petroleum Company), które wcześniej były w posiadaniu niemieckich banków, a które zostały przyznane Francji na konferencji w San Remo w 1920 r. W 1985 r. spółka CFP zmienia nazwę na Total CFP. W 1991 r. nazwa przedsiębiorstwa ulega skróceniu do Total. Po przejęciu belgijskiego koncernu Petrofina, spółka przybiera nazwę TotalFina, a po włączeniu do grupy spółki Elf Aquitaine w 2000 r., nazwę TotalFinaElf. Spółka powraca do prostej nazwy Total w 2003 r.

Dopisano 1 maja 2015, 20:14:

Więc chyba jednak Elf to taka skoda a Total to takie Audi ;)

Dopisano 1 maja 2015, 21:08:

Po za tym Zoomik nie mamy o co sie sprzeczac , bo udowadnianie , który olej jest lepszy to jak wyższość świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;)
Regularna wymiana w miare dobrego oleju ze sprawdzonego źródła i tyle <czarodziej>

Fuzja Elfa z Totalem nie była wynikiem kiepskiej kondycji finansowej tego pierwszego, lecz strategią rozwoju (konsolidacji sektora) mającą na celu wzmocnić pozycję rynkową tego drugiego. Wracając do teraźniejszości…jak dla mnie możesz lać, co chcesz i skąd chcesz. Nie dziwię się, że ludzie po lekturze tego wątku mają mętlik w głowach... Z mojej strony EOT.

arafal21 napisał(a):Zalej 5w30 jakiej dobrej marki . Elf to syf , silnik klekota na zimny jak diesel...
Wlej Valvoline albo Eneosa ;)

Złom pozostanie złomem bez względu na to czym go zalejesz ;)

rajtkezjusz napisał(a):a powazniej-to w30 jest chwalony,ale też jest duzo przestróg nt zrywania filmu olejowego i dla naszego klimatu warto 5W-40,co też czynię.

Gdzie się naczytałeś takich głupot?

Crenshaw napisał(a):lej eneosa 10w40 to pełen suyntetyk, przeciwnie do valvo

Oba HC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez rafał88 » 24 maja 2015, 22:38

Czemu wczesniej mi nie klekotal na Valvo ? Zreszta deejay ma to samo,po zmianie na elfa.

Bo jakbys byl doinformowany to wiedzialbys ,ze robilem silnik.
Ostatnio edytowano 25 maja 2015, 18:21 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie obrażamy innych urzytkowników i używamy poprawnej pisowni. Następnym razem będzie ostrzeżenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez buczos » 24 maja 2015, 22:59

arafal21 i co z tego że robiłeś silnik jak ma już 18 lat... wszystko w takim silniku może klepać pomimo, że po remoncie.
generalnie bardziej "syf" to Z5 niż Elf :) Olej jak olej.

arafal21 napisał(a):Pierd..isz jak murzyn ZOOMik... Czemu wczesniej mi nie klekotal pajacu na Valvo?? Zreszta deejay ma to samo,po zmianie na elfa.
Masz tak pierd..c to lepiej wcale sie nie wypowiadaj.


mistrz ciętej riposty :)
za takie pyskówki to min. ostrzeżenie powinno polecieć.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez ZOOMik » 24 maja 2015, 23:58

Arafal21,
Ode mnie już się na pewno niczego nie dowiesz...trafiasz na czarną listę rasisto.
Gdybym był moderatorem to za takie odzywki zarobiłbyś dożywotniego bana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez rafał88 » 25 maja 2015, 07:51

I gitara.

Dopisano 25 maja 2015, 07:53:

buczos napisał(a):arafal21 i co z tego że robiłeś silnik jak ma już 18 lat... wszystko w takim silniku może klepać pomimo, że po remoncie.
generalnie bardziej "syf" to Z5 niż Elf :) Olej jak olej.

arafal21 napisał(a):Czemu wczesniej mi nie klekotal na Valvo ? Zreszta deejay ma to samo,po zmianie na elfa.


mistrz ciętej riposty :)
za takie pyskówki to min. ostrzeżenie powinno polecieć.


Nooo ale jak to sensownie wytlmaczyc ,ze wczensiej nie klekotal a na tymm oleju klekota. I to nie tylko mi??
Nieci leci , fakt faktem forum to forum mozna pisac co sie mysli. Ale po jakiego pissac takie bełty??
Zgłaszacie bo nie wiem czy dlugo czekac <co?> :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez buczos » 25 maja 2015, 08:13

arafal21 napisał(a):Nooo ale jak to sensownie wytlmaczyc ,ze wczensiej nie klekotal a na tymm oleju klekota.

Nie ma sensu ciągnąć tego tematu, ale wiesz dokładnie co Ci klekotało? zawory? może panewka? Dużo ludzi leje ELFa i nie narzeka, a że Tobie w 18letnim silniku na ELFie coś klepało, nie oznacza że ten olej to syf i powinien być zbanowany. Ja osobiście leję coś innego i nie twierdzę że Elf jest najlepszy (bo pewnie nie) ale nie mam argumentów, by twierdzić, że to tylko zabarwiona woda.

arafal21 napisał(a):Ale po jakiego pissac takie bełty??

Jakie bełty... zastanów się co piszesz. ZOOMik przedstawa suche fakty jeżeli chodzi o specyfikacje olejów – widać, że ma o tym pojęcie. Ty natomiast nie mając wiedzy na kontragrument piszesz właśnie takie bzdety jak wyżej.
Dziękuję, koniec OT.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez rafał88 » 25 maja 2015, 08:40

buczos napisał(a):
arafal21 napisał(a):Nooo ale jak to sensownie wytlmaczyc ,ze wczensiej nie klekotal a na tymm oleju klekota.

Nie ma sensu ciągnąć tego tematu, ale wiesz dokładnie co Ci klekotało? zawory? może panewka? Dużo ludzi leje ELFa i nie narzeka, a że Tobie w 18letnim silniku na ELFie coś klepało, nie oznacza że ten olej to syf i powinien być zbanowany. Ja osobiście leję coś innego i nie twierdzę że Elf jest najlepszy (bo pewnie nie) ale nie mam argumentów, by twierdzić, że to tylko zabarwiona woda.

arafal21 napisał(a):Ale po jakiego pissac takie bełty??

Jakie bełty... zastanów się co piszesz. ZOOMik przedstawa suche fakty jeżeli chodzi o specyfikacje olejów – widać, że ma o tym pojęcie. Ty natomiast nie mając wiedzy na kontragrument piszesz właśnie takie bzdety jak wyżej.
Dziękuję, koniec OT.


Ale klokotal tylko i klekota na zimnym tylko. Wiadome ,ze to zaden cud ,szxczegolnie za te pieniadze. I ja osobiscie zalalem tyko ten olej na "chwile" .

Nie o to chodzi... ale dobra..
Koniec . Thx
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DamianoV6 » 25 maja 2015, 10:54

Co ma do tego wiek silnika, że tak się wtrące? Czy ma 18 czy 25, czy 2 lata. Śmiejecie się z Z5 każdy jeździ tym co ma i nie widzę tu podstaw do disowania. Jest tańsza eksploatacja tylko a podejrzewam, że bedzie jeździł dłużej od niektórych nowych aut. Elfa mają w wi3kszości francuskie auta i niech sobie go leją. Za każdy OT z obrazą bd ostrzeżenia.
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez CLAU » 25 maja 2015, 11:15

DamianoV6 napisał(a):Co ma do tego wiek silnika, że tak się wtrące? Czy ma 18 czy 25, czy 2 lata. Śmiejecie się z Z5 każdy jeździ tym co ma i nie widzę tu podstaw do disowania. Jest tańsza eksploatacja tylko a podejrzewam, że bedzie jeździł dłużej od niektórych nowych aut. Elfa mają w wi3kszości francuskie auta i niech sobie go leją. Za każdy OT z obrazą bd ostrzeżenia.


Zawsze wydawało mi się, że wiek silnika jest jakoś powiązany z przebiegiem i tym samym jego zużyciem ale może się do tej pory myliłem i 18 letnie silniki są generalnie w świetnej kondycji i nic w nich nie powinno klepać ?

Bez obrazy, ale czytając posty w stylu "na valvo mi nie klepało a teraz na elfie mi klepie" to jak rozmowa w rolnikiem, który narzeka, że kiedyś pomarańczowy traktor zbierał lepiej przenice a teraz te nowoczesne zielone są do kitu bo mają jakieś komputery...

Pisani, że dany olej to badziewie tylko dlatego że komus klepie coś tam, to moim zdaniem straszne uproszczenie. Może warto przyjrzeć się samemu silnikowi dlaczego klepie. Tak naprawdę to on może zaklepać nawet i na Sustinie po 400zł za 4 litry. Czy to będzie oznaczać, że jest do kitu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez DamianoV6 » 25 maja 2015, 11:32

To była przenośnia ;) chodzi o silnik po katitalnym remoncie np i o nowym typie silnika ;) można to wytłumaczyć wszystko bez ubliżania.

@buczos
Ja nie pisałem o obrażaniu tylko ubliżaniu :P
Ostatnio edytowano 25 maja 2015, 12:05 przez DamianoV6, łącznie edytowano 1 raz
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez buczos » 25 maja 2015, 11:49

DamianoV6 napisał(a):To była przenośnia

Czasem ciężko zrozumieć te przenośnie :)
Żeby była jasność, nikt nie smieje się z Z5, jak i również nie wiem gdzie Ty tu widzisz obrażanie kogoś... Chyba, że pisanie o wieku silnika to wyśmiewanie i ubliżanie. Więcej dystansu Panowie.

DamianoV6 napisał(a): chodzi o silnik po katitalnym remoncie np i o nowym typie silnika

I dalej nie widzisz różnicy pomiędzy starym silnikiem, nawet po remoncie a powiedzmy 2 letnim (nie otwieranym)? Generalnie to co chciałem napisać, napisał już CLAU.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez DamianoV6 » 25 maja 2015, 11:54

I po to jest forum, aby siebie uzupełniać ;)
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1234 (13/16)

Postprzez szpynda » 28 maja 2015, 15:04

Wiem, że nic nie wiem po przeczytaniu kilkudziesięciu stron tego wątku. No to info: M3 1.6 benzyna (105KM), rocznik '05, 230k przebiegu. Lata na jakims Bolk 5W30 pewnie już od 30k. Wybór w sklepie mam między bolk/castrol/shell czyli zaden w zasadzie. Chyba, że amazon.
Pytanie: dalej lać 5W30? Czy Valvoline brać ten czerwony Maxlife czy tez Synpower?
Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez tadziomaru1 » 28 maja 2015, 19:03

SynPower 5W30.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki