Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez pete14 » 4 lis 2013, 22:26

tak.
Między normami API istnieje ograniczona kompatybilność. Zastosowanie oleju o normie niższej niż ta, do jakiej zaprojektowany został silnik, jak np. oleju SM lub SL w silniku zaprojektowanym do SN, może prowadzić do jego (silnika) przedwczesnego zużycia a nawet uszkodzenia. Natomiast można stosować olej o normie wyższej do silników zaprojektowanych do najbliższych niższych norm (np. SN w silniku do SM i SL)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez Pankuba » 5 lis 2013, 00:07

pete14 napisał(a):szukaj po api sn,sm

To jest średnio dobra rada. Poziom wymogów API jest dość niski. Normy ACEA, zwłaszcza te nowsze (od 2008), są dużo bardziej wyśrubowane i to we wszystkich aspektach, które podlegają ocenie przy ustalaniu jakości oleju.

Przy okazji: po 2 cyklach z Millersem C3 XF LONGLIFE 5W30 (każdy po ok. 11 tyś. km) nie mogę narzekać. Silnik przez cały okres pracował bardzo ładnie, również przy rozruchu w temp. poniżej zera. W każdym okresie eksploatacyjnym ubywało go na ok. 1/3 miarki. Wprawdzie do Amsoila 5W30 ASL pod tym względem się nie umywa, ale na amerykańskim smarowidle silnik krótko przed wymianą pracował trochę za głośno. Uwzględniając stosunek ceny do jakości: Wielka Brytania – USA 1:0.
Teraz zalałem Fuchsa 5W30 TITAN GT1 PRO C3 XTL.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez maziadm » 5 lis 2013, 08:49

matthies napisał(a):API SJ, ACEA A1/A3
to czy stanie się coś złego lub nieodpowiedniego, jeżeli zaleję 5W30 w klasie
API SL/CF, ACEA A5/B5

Co do normy A można lać. Poza wyższym HTHS A5 względem A1 oraz zawartością dodatków "Fuel Economy" w A5 względem A3 niczym się różnią, no może jeszcze słabsza ochrona A5 względem A3 – ale to akurat w przypadku benzyny nie będzie miało znaczenia. No i jak już wspomniano olej A5 jest LongLife co ma swoich przeciwników.
Szukaj olej z w miarę wysoką temp. zapłonu tak ok. 230stopni jest b. dobrze.
Popatrz w dane sławetnej Dexeli – taż ma normę A5.
Normy made in US tj. API traktował bym drugorzędnie.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez pete14 » 5 lis 2013, 09:01

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez maziadm » 5 lis 2013, 10:52

pete14 napisał(a):no nie wiem.
po lewej api sn po prawej sm.
http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ&feature=player_embedded

Oki niby masz rację, ale:
– na korku oleju w silnikach BMW jest wypalone brzemię Castrol,
– 400 stopni celcjusza, które silniki tyle osiągają, bo na pewno niecywilne, tym bardziej mazdy,
Na takie testy trzeba patrzeć z przymrożeniem oka, również na takie co to na Syberii produkują, a później wrzucają na YT.
A tutaj taki wykres odnośnie norm:
Obrazek
Czyli ten filmik Castrol vs BMW nie powinien być odnoszony do poszczególnych norm, a do jakości i marki danego oleju.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 5 lis 2013, 11:44

Hubix napisał(a):50 stron o tych olejach to jedno wielkie zdziwianie i wymyślanie na siłę.

Producent napisał 2 linijki o oleju do naszych samochodów a Wy tworzycie epopeję.

A to dlatego, bo branża olejowa jest bardzo rozwinięta i w dzisiejszych czasach pomiędzy 5W30 jednej marki, a innej może być kolosalna różnica.

maziadm:
Zainteresowałem się innymi produktami Liqui Moly i znalazło się jeszcze kilka typów, które przykuły moją uwagę:
Synthoil Longtime 0W30
Synthoil Longtime Plus 0W30
Leichtlauf Special 5W30 zbliżone parametry do Elf SXR 5W30
Special Tec F 5W30 – ta sama norma i zbliżone parametry do Elf SXR 5W30
Polecany przez Ciebie olej ma nieco wyższą lepkość w +40*C, co dla mnie nie jest plusem.
Synthoil-e są niby w pełni syntetyczne i w kartach zagrożeń wyróżniony skład chemiczny jest nieco bardziej złożony, niż w przypadku TopTec 4300.
Za bazę odniesienia przyjąłem Elf SXR (być może niesłusznie), bo jest to w końcu olej rekomendowany przez mazdę pod szyldem "Mazda Dexelia".
Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości, co do powyższych olejów. <uklon>

Aha, nie dodałem jeszcze, że poszukuję kompromisu pomiędzy ochroną silnika, a oszczędnością paliwa – olej nie musi być super-hiper-eko-oszczędny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maziadm » 5 lis 2013, 13:34

kubsztyk napisał(a):
Hubix napisał(a):50 stron o tych olejach to jedno wielkie zdziwianie i wymyślanie na siłę.

Producent napisał 2 linijki o oleju do naszych samochodów a Wy tworzycie epopeję.

A to dlatego, bo branża olejowa jest bardzo rozwinięta i w dzisiejszych czasach pomiędzy 5W30 jednej marki, a innej może być kolosalna różnica.

Właśnie o to chodzi i tak naprawdę nie ma złotego środka. Jednocześnie można zaobserwować określone trendy co do oliw. Producenci również zmieniają skład nie zmieniając opakowań i odwrotnie. Często te zmiany są b. dynamiczne nawet rok do roku. Część zmian wymuszona jest coraz to nowymi przepisami najczęściej związanymi z ekologią i podatkiem, a właściwie akcyzą. Kiedyś najlepszy był Castrol. Jego dominacja trwała ładnych kilka lat i każdy użytkownik jakiekolwiek samochodu bez zastanowienia lał bo przecież to Castrol. A później co? Jakiś szlam w silniku, zatarcia motoru itp. W dalszym ciągu lalibyśmy Castrola, gdyby paru ludziom nie chciało się trochę więcej niż reszcie ogółu.
Także sądzenie, że o oliwach zostało powiedziane wszystko to duży błąd, podobnie jak przekonanie że panaceum na wszelkie wątpliwości i zapytania jest Dexelia.

madziadm:
Zainteresowałem się innymi produktami Liqui Moly i znalazło się jeszcze kilka typów, które przykuły moją uwagę:
Synthoil Longtime 0W30
Synthoil Longtime Plus 0W30

Bardzo dobre i bardzo drogie oleje i praktycznie nie do kupienia w PL bez ryzyka podróbki, bo jak mnie pamięć nie myli w oficjalnej dystrybucji na PL nie ma w ofercie tego plus. Jeżeli chcesz wg książki to weź ten Plus w końcu ma B1.
A jeżeli również liczysz się z ceną to musisz chyba odpuścić oba.
Jedyny 100% syntetyk z oferty LM dostępny w PL w normalnym kanale dystrybucji to Synthoil High Tech 5W40 i jest wart rozważenia oraz ten Synthoil Longtime 0W30 i tu chyba lepszy będzie ten 5W40.
Leichtlauf Special 5W30 zbliżone parametry do Elf SXR 5W30
Special Tec F 5W30 – ta sama norma i zbliżone parametry do Elf SXR 5W30

Te dwa do diesla Mazdy tak sobie, czyli raczej się nie nadają.
Do diesla mazdy jeśli nie było remontu silnika tj. szlifu:
1. TT4300 5W30 z i bez DPF
Jeśli był remont:
1. Synthoil HighTech 5W40 tylko bez DPF
2. TT4200 z i bez DPF

Polecany przez Ciebie olej ma nieco wyższą lepkość w +40*C, co dla mnie nie jest plusem.
Synthoil-e są niby w pełni syntetyczne i w kartach zagrożeń wyróżniony skład chemiczny jest nieco bardziej złożony, niż w przypadku TopTec 4300.
Za bazę odniesienia przyjąłem Elf SXR (być może niesłusznie), bo jest to w końcu olej rekomendowany przez mazdę pod szyldem "Mazda Dexelia".
Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości, co do powyższych olejów. <uklon>

Elfa nikt nie rekomenduje, żaden producent, no może poza francuzami którzy zalecają z wiadomych względów lać Elf/Total. Ludzie na podstawie danych doszli do tego że SXR=Dexelia. A jak pytałem inżyniera produktu w PL to nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Poza tym, że są to podobne oleje i zgodnie z podpisaną umową elf francja wykonuja dla mazdy eu coś takiego jak dexelia.
Porównywanie danych na papierze nie jest dobrym sposobem.
Ja tak się rozjechałem podczas ostatniej wymiany.

Aha, nie dodałem jeszcze, że poszukuję kompromisu pomiędzy ochroną silnika, a oszczędnością paliwa – olej nie musi być super-hiper-eko-oszczędny.

Dalej podtrzymuje, że TT4300 spełni Twoje oczekiwania.

Jeden znajomy namawia mnie, abym zalał do RF5C NesteCity 0W40 i zrobiłbym to, ale praktycznie brak dystrybucji – więc zaleję co innego.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 5 lis 2013, 16:38

maziadm napisał(a):(...) Bardzo dobre i bardzo drogie oleje i praktycznie nie do kupienia w PL bez ryzyka podróbki, bo jak mnie pamięć nie myli w oficjalnej dystrybucji na PL nie ma w ofercie tego plus. Jeżeli chcesz wg książki to weź ten Plus w końcu ma B1.

Mój tatko zamierza się rozejrzeć w Niemczech za Liqui Moly, bo twierdzi, że w Niemczech olej to jest olej, a w Polsce to różnie może być. Także nawet jeśli byłby TopTec 4300, bądź inny, to prawdopodobnie będzie kupiony w Niemczech.

EDIT: No cena faktycznie powala :| http://www.obi.de/decom/product/Liqui_M ... ageSize=24
A tutaj TT4300: http://www.obi.de/decom/product/Liqui_M ... ageSize=24 i jego cena też nie należy do najniższych..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Pankuba » 5 lis 2013, 18:13

maziadm napisał(a):A tutaj taki wykres odnośnie norm:
Obrazek

Pokazując tę grafikę, nałożyłbym jeszcze zasięg normy ACEA C i wtedy można byłoby wyraźnie pokazać, że nie ma sensu sugerować się oznaczeniami API. Na etykietach olejowych, oprócz norm ACEA A/B podawane są przecież również wymogi ACEA C.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 18:42

to powiem wam, że dalej nic z tego nie rozumiem ;d
Nie jestem zwolennikiem longlife, wolę zmieniać co 10tkm lub co 12 m-cy. A1 / A3 / A5 różnią się tylko częstotliwością wymiany, tak w skrócie jak wcześniej kolega napisał?
Po prostu nie wiem czym się sugerować, tymbardziej że spośród w miarę dostępnych oliw, nie znalazłem żadnej która by spełniałą wymogi z instrukcji w 100%.
Wleję chyba tego valva na razie i później coś dalej będę sledził wasze dyskusje ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pete14 » 5 lis 2013, 21:13

maziadm napisał(a):Czyli ten filmik Castrol vs BMW nie powinien być odnoszony do poszczególnych norm, a do jakości i marki danego oleju.

dokładnie.
chodzi porównawczo o syfy jakie dana norma zostawia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez kubsztyk » 5 lis 2013, 21:14

maziadm, zastanawia mnie tylko, dlaczego chcesz lac do RF5C oleje o stosunkowo wysokich lepkosciach +40 i +100*C?

Tapatalk2@HTCdesireZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 5 lis 2013, 21:19

A5 spokojnie można zalac przy wymaganych A1/A3 ?
To jest jak z API że wieksza literka/cyferka spokojnie moze zastepowac nizsza?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pete14 » 5 lis 2013, 21:29

kompatybilne w górę muszą być.
api sn zastępuje sm.
oczywiście acea i reszta parametrów muszą być takie same jak producent zaleca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez maziadm » 6 lis 2013, 09:20

kubsztyk napisał(a):zastanawia mnie tylko, dlaczego chcesz lac do RF5C oleje o stosunkowo wysokich lepkosciach +40 i +100*C?

Gdzie napisałem, że o wysokich lepkościach, przecież nie karzę nikomu lać 10W60! Gdzie w granicach normy SAE lepkość +40=155, a +100=23. Bo ten faktycznie byłby za "gryby", a tylko zimny, już w temp. ok. 100stopni dobrze by smarował.
Jakie to są wg Ciebie stosunkowo wysokie lepkości?
Odpowiadając na Twoje pytanie brzmi: ogólnie silniki starszej konstrukcji z turbiną nie „lubią zbyt rzadkiego oleju”. Teoretycznie SAE 5W/ xxx dla turbiny niby jest lepszy niż 0W, ale czy tak jest faktycznie? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Jedni twierdzą, że 0W powoduje więcej zapieczeń – ale jest to przeważnie wynikiem tego że 0W/30 mocniej penetruje uszczelnienia itd. i kiedy turbina zostaje rozgrzana mocno, a następnie nie schłodzona odpowiednio olej zapieka się i spopiela od wysokiej temperatur. Ale za to lepiej i szybciej smaruje – coś za coś. Przy używaniu 5W olej nie penetruje tak bardzo uszczelnień a więc i nie pozostają po nim większe spopieliny. Są tacy użytkownicy, którzy jeżdżą na 0W/30 i ich silnik potrafi zrobić grubo ponad 200 tys km i jest bardzo dobrym stanie – po prostu jak się dba tak się ma.
Takim kompromisem pomiędzy olejem rzadkim 0W30, a gęstym (z górnego zakresu lepkości SAE) 5w30 jest dobry 0W40/5W40 (z niższą lepkością w +40stopniach).
Tak to mniej więcej wygląda.
Jeśli miałbys do tego silnika wlać SAE 5W30:
1) +40=57, +100=9,9
2) +40=71 (+25%), +100=11,9 (20%)
Ten drugi mieszczący się w SAE 5W30 jest % o około 20-25% grubszy czy to źle? Chyba nie skoro producent podając specyfikacje zaczyna od SAE 5W30 – 10W30 – i na końcu 10W40 jako lepkości odpowiednie dla tego silnika.

Ja ogólnie bym się obawiał płynnego oleju, jego lepszych penetrujących właściwości i zapiekania przez niską temp. zapłonu.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Pankuba » 6 lis 2013, 18:27

matthies napisał(a):A5 spokojnie można zalac przy wymaganych A1/A3 ?

Tak.
kubsztyk napisał(a):Pierwsza robi "kle kle kle", druga "mrrrrrrrrrr", a trzecia "cyk cyk cyk".

Dobre. ;) Zawstydziłeś samego Chrisa Cieszewskiego: http://www.youtube.com/watch?v=w0InGceNLYs
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez kubsztyk » 6 lis 2013, 18:37

Mowiac o wiekszych lepkosciach, mialem na mysli wlasnie 70/11-12 w +40/+100. No dobra, niech bedzie, ze olej o mniejszej lepkosci w temperaturze pracy moze miec negatywny wplyw na podzespoly silnika. Z kolei mniejsza lepkosc w nizszych temperaturach gwarantuje lepsze plyniecie, wiec jednoczesnie lepsze smarowanie po porannym rozruchu. I co teraz? Rybki czy akwarium? Ja przegladajac karty techniczne olejow zwracam uwage, zeby mial nizsza lepkosc w +40, lecz odpowiednia w +100 *C (nie wiem, czy slusznie).
Ceny LiquiMoly w Niemczech sa zabojcze, ale tak mnie nastraszyles podrobkami w PL, ze sam juz nie wiem co myslec, co robic. Chyba kupie Elf-a. :P

Tapatalk2@HTCdesireZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Pankuba » 6 lis 2013, 18:44

kubsztyk napisał(a):Ceny LiquiMoly w Niemczech sa zabojcze, ale tak mnie nastraszyles podrobkami w PL, ze sam juz nie wiem co myslec, co robic.

Skoro koniecznie musi być coś spod znaku Liqui Moly, można rozejrzeć się w DE za bliźniaczym Megolem. Powinno być dużo taniej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez matthies » 6 lis 2013, 19:28

panowie, a co powiecie o takim zabiegu:
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maziadm » 7 lis 2013, 09:32

kubsztyk napisał(a):Mowiac o wiekszych lepkosciach, mialem na mysli wlasnie 70/11-12 w +40/+100. No dobra, niech bedzie, ze olej o mniejszej lepkosci w temperaturze pracy moze miec negatywny wplyw na podzespoly silnika. Z kolei mniejsza lepkosc w nizszych temperaturach gwarantuje lepsze plyniecie, wiec jednoczesnie lepsze smarowanie po porannym rozruchu. I co teraz? Rybki czy akwarium? Ja przegladajac karty techniczne olejow zwracam uwage, zeby mial nizsza lepkosc w +40, lecz odpowiednia w +100 *C (nie wiem, czy slusznie).

Słusznie. Tylko jak będziesz się opierał wyłącznie na danych papierowych to możesz popłynąć, mogę potwierdzić z autopsji. Nie które oleje jak weźmiesz w palce to się mażą i mażą, wycierasz iw dalszym ciągu tłuste – i o to chodzi. Weź pod uwagę, że jeden olej wystarczy jak raz przejdzie po powierzchni i zostawia film na którym jest bezpiecznie, może tak być również jak zgasisz silnik i pozostaje odpowiedni film do następnego uruchomienia, a to w głównej mierze zależy od jakość baz olejowych. Dlatego każdy się napala na "Full syntetic".
Jeżeli auto użytkujesz prawidłowo, np. od razu po dopaleniu nie wstawiasz mu to tak naprawdę na każdej lepkości będzie bezpiecznie.
Ja od jakiegoś czasu stosuję taką metodologię: 1) start silnika, 2) czekam min. 0,5 min, 3) 2x delikatnie podbijam obroty do 1000-1200, 4) wyjeżdżam z garażu kręcąc do max. 1800 obrotów – wyjazd tyłem, później manewr w lewo i później z 20m do tyłu.
Widziałem test (jeśli to można tak nazwać). 3 oleje zmrożone do minus 20stu paru stopni i wg mnie mnie najlepsze właściwości zachowywał taki jeden, a inni oglądający twierdzili inaczej, dopiero po jakimś pół roku w miarę nabierania doświadczenia i wiedzy część z nich przyznała mi rację. A chodziło o to: że ten płynął jakby całym sobą, nie dzielił się na mniejsze części podczas płynięcia i po 5x obrócenia pojemników był najbardziej płynny. Test był prymitywny i niemówiący nic o jakości bo daleko mu było do warunków eksploatacyjnych, ale chodziło tylko o porównanie kilku cech.

Zamiast analizować lepkości (SAE ma określone min i max, także spokojnie każde dopuszczone przez Mazdę SAE będzie w normie) lepiej skupić się np. na temp. krzepnięcia. Nie wiem, czy wiesz, ale średnio od każdej temp. krzepnięcia należy odjąć ok. 15stopni. I np. jesli masz -36st. temp. krzepnięcia odejmij optymistycznie 11stopnie, wychodzi jakieś -25 i w tej temperaturze należy się spodziewać problemów z pompowalnością!

kubsztyk napisał(a):Ceny LiquiMoly w Niemczech sa zabojcze, ale tak mnie nastraszyles podrobkami w PL, ze sam juz nie wiem co myslec, co robic. Chyba kupie Elf-a
Jeśli kupujesz w DE to popatrz na markę Meguin (podobno jest to to samo co LM tylko dla klientów biznesowych). W DE masz jeszcze znamienite Addinol, Ravenol. Mi szczególnie podobał się Addinol 0W30 MV 038 Extra Light – bardzo płynny, ogólnie b. dobre parametry, skonstruowany specjalnie pod silniki diesla CR.
Warto patrzeć na oleje z normą VW 50700 do tej normy każdy olej musi przejść bardzo wymagający test trwający 650godz. w różnych warunkach obciążeniowych silnika (50501 ma również podobny test symulując pracę przez 250godz.).

Masz rację pisząc, że najbardziej krytyczne dla oleju i silnika jest praca podczas i zaraz po rozruchu oraz niedociążonego i na zaniżonych obrotach. Optymalna jest na górnym zakresie momentu obrotowego, a wiadomo że nikt zaraz po dopaleniu nie będzie gnał ponad 2200obr. no chyba, że ma najlepsze na świecie auto tj. służbowe.

Ja na najbliższą wymianę (myślę, że do końca przyszłego tygodnia załatwię temat) wychodzą z założenia:
1. olej z normą B4 5W30,
2. Jak najwyższa temp. spalania (będę miał 240stopni)
3. Wyższe HTHS do max 3,8 (będę miał 3,6)
3. Jak najniższa temp. krzepnięcia (będę miał -45stopni),
4. CCS przy -30 min. 6000 (będę miał 6100, do zaakceptowania)


matthies napisał(a):panowie, a co powiecie o takim zabiegu:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qrYnBvGg_sg
Tak to prawda w każdym warsztacie mają taką chemię która może nie służy zwiększeniu mocy, ale potrafi pomóc bez wymiany jakiejś części. Marka tej chemii zależy już od innych czynników, ale np. VAG ma narzuconego odgórne dostawcę chemii i czy DE czy PL to stosują to samo.
Osobiście metodą prób i błędów na trzech dieslach wypracowałem swoją metodę nie będę pisał co i jak co by nie być posądzonym o herezje i uniknąć stosu, ale w obecnym aucie tj. RF5C np. wtrysk lał i stukał, a teraz już nie stuka i znacząco mniej leje tj. zrównał z pozostałymi.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki