Jaki olej wybrać?
wlałem 5W-30 motula i...na pewno to subiektywne odczucie,ale uważam,że silnik chodzi ciszej
-
rajtkezjusz
Witam,
jako, że właśnie zbliża mi się termin wymiany oleju (mam Elf Evolution 5w30, na początku była Dexelia 5w30) mam do Was pytanie. Obecnie na 1000 km mam ok. 0.2-0.3l zużycia (w zależności od stylu jazdy, ilości przewożonych osób itd.), czyli wg mnie ani dużo ani mało (choć powinno być zdecydowanie bliżej 0).
Dodam, że tak na oko jeżdżę 70% po mieście, 30% to autostrady i szybsza jazda (pow. 120km/h).
Pytanie czy warto zmienić tego Elfa na inny olej (np. Motul 5w40, Valvoline 5W40) z lekką nutką nadziei, że to zużycie ciut spadnie? Zastanawiałem się jeszcze nad 10w40, niemniej jakoś po przeczytaniu całego wątku o olejach ten pomysł coraz mniej mi się podoba, chyba, że polecacie jeszcze jakiś inny olej?
Z góry dzięki za pomoc
jako, że właśnie zbliża mi się termin wymiany oleju (mam Elf Evolution 5w30, na początku była Dexelia 5w30) mam do Was pytanie. Obecnie na 1000 km mam ok. 0.2-0.3l zużycia (w zależności od stylu jazdy, ilości przewożonych osób itd.), czyli wg mnie ani dużo ani mało (choć powinno być zdecydowanie bliżej 0).
Dodam, że tak na oko jeżdżę 70% po mieście, 30% to autostrady i szybsza jazda (pow. 120km/h).
Pytanie czy warto zmienić tego Elfa na inny olej (np. Motul 5w40, Valvoline 5W40) z lekką nutką nadziei, że to zużycie ciut spadnie? Zastanawiałem się jeszcze nad 10w40, niemniej jakoś po przeczytaniu całego wątku o olejach ten pomysł coraz mniej mi się podoba, chyba, że polecacie jeszcze jakiś inny olej?
Z góry dzięki za pomoc
Mój kolega ma 323F BJ DiTD 2002 rok, chyba 180 tys. przebiegu. Prawdopodobnie będzie miał wymienianą turbinę, ponieważ obecna uległa uszkodzeniu. Samochód jeździ na 10W40 Castrol / Mobil, bierze ponoć niecałe pół litra od wymiany do wymiany (10-15 tys. km). Wiadomo, że i uszkodzona turbina mogła nieco oleju wpierniczać. A żeby sobie nie zajechał nowej turbinki i w ogóle, żeby silnik miał lepiej, to przy najbliższej wymianie oleju chcę mu doradzić płukankę silnika (Motul, Liqui Moly) i przejście z lipnego półsyntetyka 10W40 na pełny syntetyk 5W40 np. Motul 8100 X-cess A3/B4 (chociaż to podobno HC) lub Millers 5W40 XFD / XFE-D. A może jakiś Valvoline 5W40? Co o tym uważacie? Jakieś propozycje?
waxain
Nie patrz na nadzieję tylko na stan silnika i oszacował realny przebieg auta, zalał 10W max lifa i zobaczył jak sytuacja wygląda póżniej będziesz mógł wrócić bez problemu na 5W a chwilowo to szkoda kasy
kubsztyk
Płukanka opłacalna jak zejdzie na syntetyk i nie miała wlanego żadnego uszczelniacza, wejdź na strone Motul i Valvoline i sprawdź pod diesla jakie modele oleju proponuje producent i te dwie marki polecam, nie patrz za bardzo na syntetyk tylko na markę, zobacz też Liqui Moly mam broszurkę i tam jest w pyte olei 6 full synt, 12 technologia syntetyczna, 2 pól syntetyki i 4 mineralne więc jest w czym przebierać, mają też w pyte dodatków do paliwa i oleju a to Niemiecka firma więc jakość na pewno na wysokim poziomie i sam myślę nad Liqui Moly
Nie patrz na nadzieję tylko na stan silnika i oszacował realny przebieg auta, zalał 10W max lifa i zobaczył jak sytuacja wygląda póżniej będziesz mógł wrócić bez problemu na 5W a chwilowo to szkoda kasy
kubsztyk
Płukanka opłacalna jak zejdzie na syntetyk i nie miała wlanego żadnego uszczelniacza, wejdź na strone Motul i Valvoline i sprawdź pod diesla jakie modele oleju proponuje producent i te dwie marki polecam, nie patrz za bardzo na syntetyk tylko na markę, zobacz też Liqui Moly mam broszurkę i tam jest w pyte olei 6 full synt, 12 technologia syntetyczna, 2 pól syntetyki i 4 mineralne więc jest w czym przebierać, mają też w pyte dodatków do paliwa i oleju a to Niemiecka firma więc jakość na pewno na wysokim poziomie i sam myślę nad Liqui Moly
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Jestem po wymianie oleju ,oliwa valvoline 10w40 filtr mazda trzeci kolejny taki zestaw w mazdzie
Po wymianie jest coś nie tak bo słychać na wolnych obrotach (cicho ale jest zauważalne )cykliczne stukotanie przez ok 3sekundy co 5-6 s przy ciepłym silniku na zimnym jest ok
Takie stuki już były wcześniej ale wtedy jeździłem na mobilu 10w po wymianie na valvoline problem znikł do wczoraj
Po wymianie jest coś nie tak bo słychać na wolnych obrotach (cicho ale jest zauważalne )cykliczne stukotanie przez ok 3sekundy co 5-6 s przy ciepłym silniku na zimnym jest ok
Takie stuki już były wcześniej ale wtedy jeździłem na mobilu 10w po wymianie na valvoline problem znikł do wczoraj
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Obiecałem, że napiszę więc piszę Po 3000 km na Valvoline Maxlife 10w40 (wcześniej Magnatec) stwierdzam brak poboru oleju (wcześniej troszkę ubywało – podobno Magnatec jest troszkę rzadszy od innych olei w tej klasie). Zaraz po wymianie odczułem (teraz już nie jestem tego tak pewny) jakby cięższe wkręcanie się w obroty, nie wiem, może to było tylko takie przelotne wrażenie, natomiast aktualnie wszystko jest jak najbardziej w porządku. Chyba na dłużej zostanę przy tej marce . Pzdr.
- Od: 13 lis 2012, 02:24
- Posty: 7
- Skąd: Sabnie
- Auto: 323, Sedan, 1,5 16v, Benzyna+LPG, '97.
3 BK, Sedan, 1.6 16v, Benzyna+LPG, '09.
Do auta z 2004 r chcesz lać już mineralny i do tego diesel gdy jego młodość dopiero się zaczyna, jak ci nie ubywa to zostań przy 5W30 tylko pomyśl o marce.
Ostatnio oglądałem Szybcy i Wścielki 3 i na filmie wlewał Brian O'Conner do Nissana Castrol EDGE a Dominic Toretto do muskularnego amerykańca Castrol Syntec powiem wam byłem w szoku ;]
Ostatnio oglądałem Szybcy i Wścielki 3 i na filmie wlewał Brian O'Conner do Nissana Castrol EDGE a Dominic Toretto do muskularnego amerykańca Castrol Syntec powiem wam byłem w szoku ;]
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 17:01 przez ghost-rider11, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
zgadza sie ja np teraz zalałem u siebie olej petro canada duron xl 10w40 ktorego nie ma na liscie
Kiedyś to lałem do corolki diesel i powiem że syf taki że musiłem to zlać po 1000km zawory w zimie hałasowały niemiłosiernie , motul przy tym zachowaywał się dużo lepiej i go tak nie ubywało.
No ale nie wiem czy czasem to nie wytwór naszej myśli technicznejz Trzebini.
Ostatnio oglądałem Szybcy i Wścielki 3 i na filmie wlewał Brian O'Conner do Nissana Castrol EDGE a Dominic Toretto do muskularnego amerykańca Castrol Syntec powiem wam byłem w szoku ;]
Reklama nikt nie leje Castrola do sportowych samochodów :–)
(wcześniej Magnatec) stwierdzam brak poboru oleju (wcześniej troszkę ubywało – podobno Magnatec jest troszkę rzadszy od innych olei w tej klasie).
Zależy czy kupiłeś tego Polskiego czy zachodniego.
15W40 do nowej mazdy kurde co się dzieje ?
Jakie nagary osady ?
Witam.
Przymierzam się do wymiany oleju. Proszę o pomoc.
Przeczytałem te strony o olejach na forum i mam mętlik w głowie co wybrać.
Madzia bierze olej, od kupna przejechałem 5kkm i dolałem ok 1l.
Teraz jest syntetyk Castrol Edge 5w40. Mam przejechane 180kkm.
Zamierzam sprawdzić z mechanikiem smok i zalać Valvoline MaxLife 5W40. Czy będzie to w miarę dobre rozwiązanie?
Nie chcę zmieniać smarności, gęstości czy lepkości więc myślę że pozostanę przy 5W40.
Dzięki z góry za pomoc!
Przymierzam się do wymiany oleju. Proszę o pomoc.
Przeczytałem te strony o olejach na forum i mam mętlik w głowie co wybrać.
Madzia bierze olej, od kupna przejechałem 5kkm i dolałem ok 1l.
Teraz jest syntetyk Castrol Edge 5w40. Mam przejechane 180kkm.
Zamierzam sprawdzić z mechanikiem smok i zalać Valvoline MaxLife 5W40. Czy będzie to w miarę dobre rozwiązanie?
Nie chcę zmieniać smarności, gęstości czy lepkości więc myślę że pozostanę przy 5W40.
Dzięki z góry za pomoc!
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
sorand
Bez płukanki zalej mu Max LIfe 10W40 i zobacz jak z braniem oleju, nie pchaj się w 5W30 i 5W40 bo będzie brał coraz więcej tym bardziej że to syntetyki, ale remont silnika i wlewasz syntetyk albo dobierasz olej do silnika w takim jakim jest stanie.
Bez płukanki zalej mu Max LIfe 10W40 i zobacz jak z braniem oleju, nie pchaj się w 5W30 i 5W40 bo będzie brał coraz więcej tym bardziej że to syntetyki, ale remont silnika i wlewasz syntetyk albo dobierasz olej do silnika w takim jakim jest stanie.
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Nawet nie myślałem o 5w30.
10W40 to półsyntetyk będzie gęstszy ale przy mrozach będzie wolniej docierał w węzły tarcia. Sprawdzę czy nie leci dymek spod korka, odmę itp.
Rozważę 10w40.
Dzięki!
10W40 to półsyntetyk będzie gęstszy ale przy mrozach będzie wolniej docierał w węzły tarcia. Sprawdzę czy nie leci dymek spod korka, odmę itp.
Rozważę 10w40.
Dzięki!
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
zalej mu Max LIfe 10W40 i zobacz jak z braniem oleju, nie pchaj się w 5W30 i 5W40 bo będzie brał coraz więcej tym bardziej że to syntetyki
Ludzie... opanujta się... Nie mam nic do MAX LIFE 10w40, ale sam jeżdżę 20letnim autem na 5w40...remontu jak dotąd nie miałem...
Jeśli ktoś chce zagęścić olej,aby zmniejszyć zużycie, to proponuję aby zastosowal stary indiański sposób i dosypał do oleju drobno zmielonych trocin, tylko UWAGA!!! nadają się tylko trociny z drzew liściastych – najlepiej orzecha kanadyjskiego sezonowane przez okres co najmniej 30lat...iglaste zbyt mocno zagęszczają olej silnikowy ze względu na dużą zawartość żywic naturalnych.
Mój dziadek przygotował mi 4-y worki trocin w latach 60-tych, gdy wrócił z wygnania – jeśi ktoś chce, to niech pisze na pw...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Są różne dysputy ale wolałbym konkrety od dobrych fachowców
Coraz bardziej skłaniam się do 10w40 chociaż nieprzesądzone jeszcze że 5w40...
Nie znam oleju, który mógłby pracować jako uszczelniacz silnika.
Bez względu na to, czy zalejesz 5w40, czy 10w40 olej i tak będzie znikał.
jeśli nie chcesz od razu robić całkowitego remontu, to zalej jakimś stosunkowo tanim olejem 10w40 – wówczas dolewki nie będą Cię mocno biły po kieszeni.
Jeśli natomiast lubisz swoje auto, a względy finansowe są na dalszym planie, to zalewaj dobrym 5w40 i dolewaj nie przejmując się niczym.
Jeśli chcesz wyeliminować duże ubytki oleju, to czeka Cię kilka prac mechanicznych, dość kosztownych – ale później możesz lać nawet 0w30.
Myślę,że całkowite wyeliminowanie ubytków oleju nie jest możliwe. możesz doprowadzić tylko do stanu, w którym między wymianami ilość oleju nie spadnie poniżej stanu minimalnego na bagnecie od maxymalnego w momencie zalewania nowym olejem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Na pobór oleju to ja stosuję u moich klientów inne metody a mechaniczne rozbieranie silnika zostawiam już jako ostateczność.
Krok.1 – płukanka BG109
Krok 2. Zalanie dobrego oleju który nie jest produkowany w PL czy Ukrainie , koledzy wiedzą o jakie brandy mi chodzi :–)
Krok 3. Zalanie na 10 motogodzin z nowym olejem AR9300 + olej dedykowany przez producenta ewentualnie podniesienie klasy lepkosci do 10W30 .
I to działa .
Pozdrawiam
ps. fantastycznie spisuje się na ubytki oleju Amsoil 5W30, 10W30 :–)
Krok.1 – płukanka BG109
Krok 2. Zalanie dobrego oleju który nie jest produkowany w PL czy Ukrainie , koledzy wiedzą o jakie brandy mi chodzi :–)
Krok 3. Zalanie na 10 motogodzin z nowym olejem AR9300 + olej dedykowany przez producenta ewentualnie podniesienie klasy lepkosci do 10W30 .
I to działa .
Pozdrawiam
ps. fantastycznie spisuje się na ubytki oleju Amsoil 5W30, 10W30 :–)
Croom napisał(a):Na pobór oleju to ja stosuję u moich klientów inne metody a mechaniczne rozbieranie silnika zostawiam już jako ostateczność.
Przepraszam, że tak powiem ale zacznę od ostateczności.
Naczytałem się dużo na tym forum o tych smokach, jakie mogą być konsekwencje ich zatkania, co się dzieje z podkładkami przy wtryskach itd., itp.
Ponieważ kupiłem autko niedawno, nie znam dokładnie historii, oprócz tego że w 2011 miało wymieniony rozrząd i remont sprzęgła.
Dla świętego "spokoju" sprawdzę stan smoka i wymienię te podkładki. Nie wiem czy to normalne ale spod tego korka to nawet wg mnie sporo dymiło i głośno sykało.
Wiem tez że nie wyeliminuję barania oleju do zera. Do hani (1,5 benzynka) przy wymianie zalewam 3,5l po pół roku dolewam resztę z opakowania 4l i do wymiany wystarcza. Porównując do Madzi uważam że bierze ona oleju więcej i stąd moje pytania.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Croom napisał(a):ps. fantastycznie spisuje się na ubytki oleju Amsoil 5W30, 10W30 :–)
Zalałem Premacy olejem 5w30 Amsoil (od Croom'a), przejechałem od wymiany 5000km, zero ubytku. Wcześniej miałem zalany Valvo Maxlife 5w40, mazda wciągnęła około litra na 10000km.
Po zalaniu Amsoil spalanie spadło o 0,3 l na 100km.
damage.inc: i to daje odpowiedz jaka jest różnica miedzy olejem tanim a syntetycznym wysokiej klasy.
Oszczędności na paliwie można pomnożyć w skali roku np. 1,71zł na 100km co w przypadku np. 15000km rocznie daje oszczędności tylko poprzez zmianę oleju na lepszy ok. 256zł
To nadal arguent kompletnie nie brany pod uwagę i większość kupuje tanio ale jak widać nie zawsze jest to tak dobra alternatywa
Oszczędności na paliwie można pomnożyć w skali roku np. 1,71zł na 100km co w przypadku np. 15000km rocznie daje oszczędności tylko poprzez zmianę oleju na lepszy ok. 256zł
To nadal arguent kompletnie nie brany pod uwagę i większość kupuje tanio ale jak widać nie zawsze jest to tak dobra alternatywa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki