Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Hubix » 16 cze 2013, 11:27

Total dostawcą dla Mazdy ??

Do tej pory był ELF <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Siw-y » 16 cze 2013, 15:42

Elf'a robi Total :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez ghost-rider11 » 16 cze 2013, 17:14

Najlepsze jest to co nie robi syfu i trzyma właściwości a TOTAl rekomenduja i polecaja Peugeot i citroen
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez Hubix » 17 cze 2013, 12:03

PSA – Total
Renault – ELF
Subaru – Lotos <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marecki26 » 17 cze 2013, 20:23

czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się czy nie zrobić płukanki STP 30-011
jeżdżę prawie dwa lata na lpg przebieg 200tys. niepewny bo chyba był kręcony olej valvoline 10W40 , dodam że od jesieni mazda bierze olej ok 0.4litra na 2tys po nocy przez chwilę kopci na niebiesko pewnie są nieszczelne uszczelniacze zaworowe.Zauważyłem że jest to też zależne od temperatury otoczenia bo przy +10 w nocy nie ma dymka rano.potwierdzam to tym że przez ostatnie 2 tys poziom oleju nie zmienił się ,styl jazdy cały czas ten sam.Czy ta płukanka nie rozszczelni bardziej uszczelniaczy ?,mam troche obawy bo nigdy nie stosowałem takiego specyfiku
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez zadra » 17 cze 2013, 23:16

Czy ta płukanka nie rozszczelni bardziej uszczelniaczy ?,mam troche obawy bo nigdy nie stosowałem takiego specyfiku

Ja stosowałem i na razie nic mojemu pieszczoszkowi nie dolega, a wiekowy przecież – o 10 lat starszy od Twojej bestji; no i przebieg zasadniczo może ze 4-y razy większy....
Tylko czy ja bym brał STP? Zalej coś bardziej markowego dla pewności,że lejesz coś dobrego a nie placebo..
Liqui moly/forte albo jeszcze coś lepszego..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Baku86 » 18 cze 2013, 12:41

to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Gregory » 18 cze 2013, 19:05

Miałeś ubytki oleju? Jeśli tak, to może lepiej wlać pełny syntetyk 10W40.
Ja wlałem i jestem zadowolony, głównie z mniejszego zużycia oleju. Coś typu Millers, Amsoil?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Baku86 » 18 cze 2013, 22:45

Gregory napisał(a):Miałeś ubytki oleju? Jeśli tak, to może lepiej wlać pełny syntetyk 10W40.
Ja wlałem i jestem zadowolony, głównie z mniejszego zużycia oleju. Coś typu Millers, Amsoil?

ubytki mam ale nie duze cos kolo 500ml na 10tys. (jedynie puszcza hmurke przy odpalaniu i to tez nie zawsze, podczas jazdy nie bierze oleju) a z tym 10w40 to parametry polsyntetyku a nie syntetyku z tego co wiem :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez damage.inc » 19 cze 2013, 00:10

Baku86 napisał(a): a z tym 10w40 to parametry polsyntetyku a nie syntetyku z tego co wiem :D


no to czas zweryfikować swoją wiedzę w tym temacie, bo chyba trochę zaspałeś :)



http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-10w-40-synthetic-premium-protection-motor-oil/

http://www.olejemidland.pl/sklep/syntetyczny-olej-silnikowy-midland-motorcycle-sae-10w-50-butelka-1-litr/30

http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-10w40/

Lepkość oleju od dość dawna nie mówi nic o tym czy to mineralny, półsyntetyk, HC, syntetyczny czy pełny syntetyk (kolejność zupełnie przypadkowa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez marekfrnk » 19 cze 2013, 17:18

Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40

133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40 <rotfl>
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 22:06
Posty: 5
Skąd: Brzeg
Auto: Premacy 1.8 74kW, 2000 r.

Postprzez tadziomaru1 » 19 cze 2013, 19:01

Baku86 napisał(a):to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam

W Łodzi nie masz sklepu z Quaker State? Ja bym z niego nie rezygnował, choć ostatnio leję i polecam innym Valvoline, bo Quaker'a w Radomiu już od dawna nie mogę znaleźć, natomiast Valvo jest autoryzowany dystrubutor. Jak chcesz/musisz zmienić, to wlej Valvoline Maxlife 5W40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rajtkezjusz » 20 cze 2013, 08:08

marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40

133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40 <rotfl>


jestem zdziwiony,że przy tak niskim przebiegu dałeś półsyntetyk ,nie szkoda silnika?
rajtkezjusz
 

Postprzez marcin255 » 20 cze 2013, 08:22

marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40

133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40


skąd takie pomysły ??? Miałem 323 F BA miała 200 tys.km i latała na syntetyku 5W30
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rajtkezjusz » 20 cze 2013, 08:52

marcin255 napisał(a):
marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40

133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40


skąd takie pomysły ??? Miałem 323 F BA miała 200 tys.km i latała na syntetyku 5W30

\
też zdziwiony jestem,mieszanka mineralnego z zapewne domieszką góra 30% HC ? szkoda motoru
rajtkezjusz
 

Postprzez duRin90 » 20 cze 2013, 12:38

Hejka wszystkim,

Zastanawiam się nad zmianą oleju. W mojej Maździe była zalewana Dexelia Ultra (5w30), potem "coś" (komis, w którym kupowałem auto zrobił mu serwis) co było 5w30 (mam nadzieję), następnie Castrol Magnatec 5w30 "fully synthetic". O Castrolu wiem, że jest to olej HC, dlatego chciałbym wymienić na coś lepszego (pełnego syntetyka). Z kolei Dexelia to też HC, więc czy jest faktyczny sens szukania pełnego syntetyka?

Auto ma niecałe 100k km (60k mil) i oleju pije bardzo małe ilości (przed zmianą na Castrol wypiła może 0.5 litra przez 10k km). Mój styl jazdy jest różny, ale z reguły nie piłuję auta aż do odcięcia (kilka razy zdarzy się, ale nie codziennie). Generalnie używam z głową, grzecznie do zagrzania oleju, potem nieco bardziej agresywnie, ale bez przesady. Nie jestem rajdowcem ;).

Przyznam się, że zmianę z "coś" na Castrola nieco przespałem, bo zrobiłem ją dopiero po 18k km.

Czy opłaca mi się robić płukankę silnika? Jaki środek do tego byłby najlepszy, aby zminimalizować ryzyko problemów (czytałem o tym, że ktoś miał problem, że zostało trochę płukanki w silniku i olej nie chciał smarować elementów przez to, więc silnik się zatarł. Ile w tym prawdy nie wiem.)?

No i najważniejsze – jaki olej? Czy dalej Castrol, do którego mam szeroki dostęp (w końcu wyspiarka marka) czy coś innego? HC czy pełny syntetyk? No i jaka specyfikacja? A3/B3 czy A1/B1 A5/B5? Castrol jest A3/B3, ale do 6 można chyba obu używać? Które będzie lepsze?

Czytając wątek oraz inne strony mam jako takie pojęcie o tym czym jest olej HC itp, ale chciałem napisać aby rozwiać wszelkie moje wątpliwości.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2012, 22:57
Posty: 7
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 GG 2006 2.0 147KM

Postprzez Pankuba » 20 cze 2013, 18:24

Polecę równie wyspiarskiego Millersa XF 5W30 C3. Przy ostrzejszej jeździe coś go tam ubędzie, ale w normie (tutaj miszczem jest Amsoil). Poza tym u mnie bardzo pozytywne wrażenia, jeśli chodzi o rozruch na zimno i kulturę pracy silnika nawet pod koniec przebiegu.
Castrol niekoniecznie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez damage.inc » 20 cze 2013, 19:51

Ja osobiście polecę ten olej AMSOIL Signature Series 100% Synthetic 5W30 Motor Oil, jest to A1/B1 A5/B5 czyli olej paliwooszczędny, ale nawet przy w ostrej jeździe (oczywiście nie non stop) nie ma ubytków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Baku86 » 21 cze 2013, 15:57

tadziomaru1 napisał(a):
Baku86 napisał(a):to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam

W Łodzi nie masz sklepu z Quaker State? Ja bym z niego nie rezygnował, choć ostatnio leję i polecam innym Valvoline, bo Quaker'a w Radomiu już od dawna nie mogę znaleźć, natomiast Valvo jest autoryzowany dystrubutor. Jak chcesz/musisz zmienić, to wlej Valvoline Maxlife 5W40.

sa sklepy gdzie byl quaker state ale z tego co sie dowidzialem to wycofali sie z calej europy wiec juz nie bedzie quakera chyba ze ktos kupil na zapas ;–) bedac w lodzi kupilem cos pochodnego od tego co mazda zaleca, elf'a excellium ldx 5w40, troche sie boje do quaker byl polsyntetyk a elf jest pelny syntetyk, mam nadzieje ze sie nic nie stanie z motorem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez damage.inc » 21 cze 2013, 22:38

Baku86 napisał(a):troche sie boje do quaker byl polsyntetyk a elf jest pelny syntetyk, mam nadzieje ze sie nic nie stanie z motorem :)



Wymieniony przez Ciebie produkt elfa, to olej stworzony w 'Technologii Syntetycznej' http://www.elf.com.pl/karty/Excellium%20LDX%205W40.pdf
najprawdopodobniej hydro crack – czyli wysoko przetworzony olej mineralny.
Co do obaw, to zawsze lepiej lać pełen syntetyk, czy to ma być 5w30 czy 10w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki