Jaki olej wybrać?
Najlepsze jest to co nie robi syfu i trzyma właściwości a TOTAl rekomenduja i polecaja Peugeot i citroen
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam się czy nie zrobić płukanki STP 30-011
jeżdżę prawie dwa lata na lpg przebieg 200tys. niepewny bo chyba był kręcony olej valvoline 10W40 , dodam że od jesieni mazda bierze olej ok 0.4litra na 2tys po nocy przez chwilę kopci na niebiesko pewnie są nieszczelne uszczelniacze zaworowe.Zauważyłem że jest to też zależne od temperatury otoczenia bo przy +10 w nocy nie ma dymka rano.potwierdzam to tym że przez ostatnie 2 tys poziom oleju nie zmienił się ,styl jazdy cały czas ten sam.Czy ta płukanka nie rozszczelni bardziej uszczelniaczy ?,mam troche obawy bo nigdy nie stosowałem takiego specyfiku
jeżdżę prawie dwa lata na lpg przebieg 200tys. niepewny bo chyba był kręcony olej valvoline 10W40 , dodam że od jesieni mazda bierze olej ok 0.4litra na 2tys po nocy przez chwilę kopci na niebiesko pewnie są nieszczelne uszczelniacze zaworowe.Zauważyłem że jest to też zależne od temperatury otoczenia bo przy +10 w nocy nie ma dymka rano.potwierdzam to tym że przez ostatnie 2 tys poziom oleju nie zmienił się ,styl jazdy cały czas ten sam.Czy ta płukanka nie rozszczelni bardziej uszczelniaczy ?,mam troche obawy bo nigdy nie stosowałem takiego specyfiku
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Czy ta płukanka nie rozszczelni bardziej uszczelniaczy ?,mam troche obawy bo nigdy nie stosowałem takiego specyfiku
Ja stosowałem i na razie nic mojemu pieszczoszkowi nie dolega, a wiekowy przecież – o 10 lat starszy od Twojej bestji; no i przebieg zasadniczo może ze 4-y razy większy....
Tylko czy ja bym brał STP? Zalej coś bardziej markowego dla pewności,że lejesz coś dobrego a nie placebo..
Liqui moly/forte albo jeszcze coś lepszego..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Miałeś ubytki oleju? Jeśli tak, to może lepiej wlać pełny syntetyk 10W40.
Ja wlałem i jestem zadowolony, głównie z mniejszego zużycia oleju. Coś typu Millers, Amsoil?
Ja wlałem i jestem zadowolony, głównie z mniejszego zużycia oleju. Coś typu Millers, Amsoil?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):Miałeś ubytki oleju? Jeśli tak, to może lepiej wlać pełny syntetyk 10W40.
Ja wlałem i jestem zadowolony, głównie z mniejszego zużycia oleju. Coś typu Millers, Amsoil?
ubytki mam ale nie duze cos kolo 500ml na 10tys. (jedynie puszcza hmurke przy odpalaniu i to tez nie zawsze, podczas jazdy nie bierze oleju) a z tym 10w40 to parametry polsyntetyku a nie syntetyku z tego co wiem
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Baku86 napisał(a): a z tym 10w40 to parametry polsyntetyku a nie syntetyku z tego co wiem
no to czas zweryfikować swoją wiedzę w tym temacie, bo chyba trochę zaspałeś
http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-10w-40-synthetic-premium-protection-motor-oil/
http://www.olejemidland.pl/sklep/syntetyczny-olej-silnikowy-midland-motorcycle-sae-10w-50-butelka-1-litr/30
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/cfs-10w40/
Lepkość oleju od dość dawna nie mówi nic o tym czy to mineralny, półsyntetyk, HC, syntetyczny czy pełny syntetyk (kolejność zupełnie przypadkowa).
Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40
- Od: 8 paź 2012, 22:06
- Posty: 5
- Skąd: Brzeg
- Auto: Premacy 1.8 74kW, 2000 r.
Baku86 napisał(a):to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam
W Łodzi nie masz sklepu z Quaker State? Ja bym z niego nie rezygnował, choć ostatnio leję i polecam innym Valvoline, bo Quaker'a w Radomiu już od dawna nie mogę znaleźć, natomiast Valvo jest autoryzowany dystrubutor. Jak chcesz/musisz zmienić, to wlej Valvoline Maxlife 5W40.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40
jestem zdziwiony,że przy tak niskim przebiegu dałeś półsyntetyk ,nie szkoda silnika?
-
rajtkezjusz
marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40
skąd takie pomysły ? Miałem 323 F BA miała 200 tys.km i latała na syntetyku 5W30
marcin255 napisał(a):marekfrnk napisał(a):Witam, u mnie od początku było tak,
2,290 km – veedol 0-W30
37,715 km – veedol 0-W30
56,905 km – valvoline 10-W40
74,788 km – valvoline 10-W40
90,083 km – valvoline 10-W40
104,995 km castrol 10-W40
120,252 km valvoline 10-W40
133.000 km dzisiaj wymieniony ELF COMPETITION STI 10W40
skąd takie pomysły ? Miałem 323 F BA miała 200 tys.km i latała na syntetyku 5W30
\
też zdziwiony jestem,mieszanka mineralnego z zapewne domieszką góra 30% HC ? szkoda motoru
-
rajtkezjusz
Hejka wszystkim,
Zastanawiam się nad zmianą oleju. W mojej Maździe była zalewana Dexelia Ultra (5w30), potem "coś" (komis, w którym kupowałem auto zrobił mu serwis) co było 5w30 (mam nadzieję), następnie Castrol Magnatec 5w30 "fully synthetic". O Castrolu wiem, że jest to olej HC, dlatego chciałbym wymienić na coś lepszego (pełnego syntetyka). Z kolei Dexelia to też HC, więc czy jest faktyczny sens szukania pełnego syntetyka?
Auto ma niecałe 100k km (60k mil) i oleju pije bardzo małe ilości (przed zmianą na Castrol wypiła może 0.5 litra przez 10k km). Mój styl jazdy jest różny, ale z reguły nie piłuję auta aż do odcięcia (kilka razy zdarzy się, ale nie codziennie). Generalnie używam z głową, grzecznie do zagrzania oleju, potem nieco bardziej agresywnie, ale bez przesady. Nie jestem rajdowcem .
Przyznam się, że zmianę z "coś" na Castrola nieco przespałem, bo zrobiłem ją dopiero po 18k km.
Czy opłaca mi się robić płukankę silnika? Jaki środek do tego byłby najlepszy, aby zminimalizować ryzyko problemów (czytałem o tym, że ktoś miał problem, że zostało trochę płukanki w silniku i olej nie chciał smarować elementów przez to, więc silnik się zatarł. Ile w tym prawdy nie wiem.)?
No i najważniejsze – jaki olej? Czy dalej Castrol, do którego mam szeroki dostęp (w końcu wyspiarka marka) czy coś innego? HC czy pełny syntetyk? No i jaka specyfikacja? A3/B3 czy A1/B1 A5/B5? Castrol jest A3/B3, ale do 6 można chyba obu używać? Które będzie lepsze?
Czytając wątek oraz inne strony mam jako takie pojęcie o tym czym jest olej HC itp, ale chciałem napisać aby rozwiać wszelkie moje wątpliwości.
Zastanawiam się nad zmianą oleju. W mojej Maździe była zalewana Dexelia Ultra (5w30), potem "coś" (komis, w którym kupowałem auto zrobił mu serwis) co było 5w30 (mam nadzieję), następnie Castrol Magnatec 5w30 "fully synthetic". O Castrolu wiem, że jest to olej HC, dlatego chciałbym wymienić na coś lepszego (pełnego syntetyka). Z kolei Dexelia to też HC, więc czy jest faktyczny sens szukania pełnego syntetyka?
Auto ma niecałe 100k km (60k mil) i oleju pije bardzo małe ilości (przed zmianą na Castrol wypiła może 0.5 litra przez 10k km). Mój styl jazdy jest różny, ale z reguły nie piłuję auta aż do odcięcia (kilka razy zdarzy się, ale nie codziennie). Generalnie używam z głową, grzecznie do zagrzania oleju, potem nieco bardziej agresywnie, ale bez przesady. Nie jestem rajdowcem .
Przyznam się, że zmianę z "coś" na Castrola nieco przespałem, bo zrobiłem ją dopiero po 18k km.
Czy opłaca mi się robić płukankę silnika? Jaki środek do tego byłby najlepszy, aby zminimalizować ryzyko problemów (czytałem o tym, że ktoś miał problem, że zostało trochę płukanki w silniku i olej nie chciał smarować elementów przez to, więc silnik się zatarł. Ile w tym prawdy nie wiem.)?
No i najważniejsze – jaki olej? Czy dalej Castrol, do którego mam szeroki dostęp (w końcu wyspiarka marka) czy coś innego? HC czy pełny syntetyk? No i jaka specyfikacja? A3/B3 czy A1/B1 A5/B5? Castrol jest A3/B3, ale do 6 można chyba obu używać? Które będzie lepsze?
Czytając wątek oraz inne strony mam jako takie pojęcie o tym czym jest olej HC itp, ale chciałem napisać aby rozwiać wszelkie moje wątpliwości.
- Od: 7 cze 2012, 22:57
- Posty: 7
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 GG 2006 2.0 147KM
Polecę równie wyspiarskiego Millersa XF 5W30 C3. Przy ostrzejszej jeździe coś go tam ubędzie, ale w normie (tutaj miszczem jest Amsoil). Poza tym u mnie bardzo pozytywne wrażenia, jeśli chodzi o rozruch na zimno i kulturę pracy silnika nawet pod koniec przebiegu.
Castrol niekoniecznie.
Castrol niekoniecznie.
Ja osobiście polecę ten olej AMSOIL Signature Series 100% Synthetic 5W30 Motor Oil, jest to A1/B1 A5/B5 czyli olej paliwooszczędny, ale nawet przy w ostrej jeździe (oczywiście nie non stop) nie ma ubytków.
tadziomaru1 napisał(a):Baku86 napisał(a):to moze mi ktos doradzi bo zbliza mi sie wymiana i nei wiem co wlac do silnika, odkad mam madzie lalem jej Quaker State polsyntetyk 5w40, teraz nie widze w sprzedazy juz tego oleju i mysle nad olejem mazdy, tylko nie wiem czy wlac syntetyk 5w30 czy polsyntetyk 10w40.
prosze o podpowiedz kogos znajacego temat, bo nie wiem kto co lal wczesniej i nie chcialbym rozszczelnic silnika przez wlanie syntetyku...
ewentualnie prosze o opinie na temat oleju Valvoline maxlife lub durablend
pozdrawiam
W Łodzi nie masz sklepu z Quaker State? Ja bym z niego nie rezygnował, choć ostatnio leję i polecam innym Valvoline, bo Quaker'a w Radomiu już od dawna nie mogę znaleźć, natomiast Valvo jest autoryzowany dystrubutor. Jak chcesz/musisz zmienić, to wlej Valvoline Maxlife 5W40.
sa sklepy gdzie byl quaker state ale z tego co sie dowidzialem to wycofali sie z calej europy wiec juz nie bedzie quakera chyba ze ktos kupil na zapas ;–) bedac w lodzi kupilem cos pochodnego od tego co mazda zaleca, elf'a excellium ldx 5w40, troche sie boje do quaker byl polsyntetyk a elf jest pelny syntetyk, mam nadzieje ze sie nic nie stanie z motorem
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Baku86 napisał(a):troche sie boje do quaker byl polsyntetyk a elf jest pelny syntetyk, mam nadzieje ze sie nic nie stanie z motorem
Wymieniony przez Ciebie produkt elfa, to olej stworzony w 'Technologii Syntetycznej' http://www.elf.com.pl/karty/Excellium%20LDX%205W40.pdf
najprawdopodobniej hydro crack – czyli wysoko przetworzony olej mineralny.
Co do obaw, to zawsze lepiej lać pełen syntetyk, czy to ma być 5w30 czy 10w40.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki