Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Hubix » 3 gru 2011, 00:22

Pierwszy post.

Dlaczego Mobil ?

Więc. Kupiłem M6, będąc w delegacji.

Poprosiłem tatę który pracował w hurtowni, aby zakupił mi olej 5W30 bo taki potrzebuję.

W hurtowni zaoferowano MOBIL 5W30 3000 XE w fajnej cenie.

Zamówiłem. Wymieniam go trzeci raz. Olej ma jakieś właściwości, że jest dobrze oczyszczony itp.

Faktycznie wydaje mi się, że odkręcając korek od wlewu oleju widzę czyściutki wałek itp.

Jestem zadowolony, gdyż auto pracuje jak powinno.

Podziwiam jak ktoś wleje np. olej Motul a Mobil i słyszy różnicę w odgłosie silnika i mocy.

No chyba, że wlał Mobila 20W50 a Motul 0W30. Wtedy na zimnym pewnie słychać różnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mapit » 3 gru 2011, 13:40

Dexelia 5W30 a powód to spadek ceny poza ASO. Wcześniej Motul 6100. Silnik chyba w dobrym stanie to nie ma odczuwalnych różnic w pracy silnika na 10W40 czy 5W30, brak ubytków, wycieków, krzywki wałka idealnie gładkie. Wg licznika 205 tys. moje 20 tys.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez damage.inc » 3 gru 2011, 14:03

W premacy Dexelia 5W30 bo jak wyżej, cena spadła.
Wcześniej był Valvoline Maxlife 5W40.
Do Mazdy 121 DB leje Valvoline Maxlife 10W40, silnik pracuje super pomimo kilkunastu lat i przebiegu ponad 200 tyś. i nie bierze oleju.
W MX-3 lałem Midland Synqron 10W50 pełny syntetyk, mazda miała 19 lat i 240 tyś. – nie ubywało ani grama, mimo opinii że to gęsty olej, mazda przy minus 25 zapalała bez żadnego problemu i oporu.
W przyszłości do Premacy może spróbuje nowość z Oel-Brack- Midland Synqron 5W50.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Arkadius 73 » 3 gru 2011, 22:43

Amsoil bo jest najlepszy
Arkadius 73
 

Postprzez Riki » 3 gru 2011, 23:40

MOTUL + produkty FORTE.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Tubi » 4 gru 2011, 12:36

Elf Evolution Sxr 5W30 był w promocji pewnego razu, to kupiłem zmieiałem z Valvoline Durablend 10W40 na 5W30 i różnica ogromna była. Teraz pewnie bym nie zauważył różnicy jakbym wlał jakąś inna firme ale też 5W30. X6 z 92r przebieg 165tys dolewki? jak narazie 5 tys od wymiany i butelka nie odkręcona :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Fans » 4 gru 2011, 14:18

Obecnie używam Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Od zawsze używałem olejów firmy Mobil. W pierwszej vectrze, drugiej mobil 5w-30 do benzyny. Po zakupie toyoty D4d przez 3,5 roku zalewałem Mobil1 Ow-40 Turbo Diesel.
Po zakupie Mazdy i pierwszym wymianie oleju zasugerowałem się także przywiązaniem do marki i zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny.
Tak, więc przed następną wymianą oleju po przejechaniu 10 tyś. zastanawiałem się na jaki olej zmienić.
Złożyło się akurat tak, że w rodziców nissanie x-trailu też nadszedł czas wymiany oleju.
Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. W nissan-ie zaraz po zakupie był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez zadra » 5 gru 2011, 02:04

Agip 10w40 przez jakieś 70kkm, a ostatnio shell 5w40

Agip dlatego,że nie wierzę w możliwość podrabiania go w Polsce, Shell, bo zawsze chciałem shell, udało sie kupić taniej niż Agip, chciałem rzadszy, bo zima się zbliza oraz aby udowodnić,że zmiana z 10w40 na 5w40 jest możliwa w starszych autach bez większych strat (na razie po 1500km nie zauważyłem negatywnych skutków)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez BloodyGT » 5 gru 2011, 03:17

Teraz Dexelia 5W30,wczesniej byl Castrol Magnatec 5W30,ale po Dexeli auto jakby odmienione-POLECAM <diabełek>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez newuser » 5 gru 2011, 03:18

auto kupione z przebiegiem 6 tys mil, po zakupie zalana dexelia, nastepnie od przebiegu okolo 10 tys mil zalewany ciagle amosil, narazie nie narzekam <ok>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez siemek55 » 5 gru 2011, 14:57

Autko po zakupie ganiało na Mobilu 5W30 3000. Po 6kkm założyłem LPG i zaczęło schodzić z bagnetu. Wymieniłem na AMS 10W40 (pełny syntetyk).
1. Jest dużo ciszej. Silnik przyjemnie pomrukuje.
2. Na bagnecie cisza. Po przejechaniu 6kkm zeszło ok. 2-3mm.
Przy 8kkm zrobię UOA i zobaczymy ile tej olej jest naprawdę wart. Na razie mimo niższych temperatur nie narzekam. Autko odpala bez "grających zaworów".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Croom » 16 gru 2011, 12:28

A ja mam może pytanie z innej beczki...

Kto stosuje oleje zalecane w bardzo wielu modelach o klasie 5W20 ?

siemek: zalałeś pełnego syntetyka 10W40 w miejsce półsyntetycznego mobila więc to juz na dzien dobry musi rotować inne warunki dla silnika.
AMO 10W40 to jeden z najmocniejszych olejów syntetycznych 10W40 :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Grucha » 16 gru 2011, 12:30

Ja mam aktualnie 5w-20 Amsa

Pozdr
Grucha
 

Postprzez siemek55 » 16 gru 2011, 21:05

Croom napisał(a):siemek: zalałeś pełnego syntetyka 10W40 w miejsce półsyntetycznego mobila więc to juz na dzien dobry musi rotować inne warunki dla silnika.
AMO 10W40 to jeden z najmocniejszych olejów syntetycznych 10W40 :–)


Sam doradzałeś i jest <spoko> . Zastanawiam się tylko czy nie przegiąłem z tym olejem na zimę. Jest nieco "gęstszy", a to może rodzić gorszy rozruch w niższych temperaturach. Na razie przy -4st.C nie ma problemu. Ale zastanawiam się jak będzie -20/-25st.C czy da radę. Pożyjemy, zobaczymy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Guinness » 16 gru 2011, 21:11

Fusch Titan GT1Premium motor oil 5W-40 A dlaczego ? Bo rozlewany w Niemczech , wysoka specyfikacja , rekomendacja i zalecenia Porsche , BMW , Mercedes , Ford , VW ,
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez ghost-rider11 » 18 gru 2011, 20:03

oleje jak oleje, jaki wlejesz bedze dobry, chodz ja zalalem sportowy syntetyk MOTUL 300V POWER 5W40, warta tego moja furka,
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez Hubix » 27 gru 2011, 11:48

Ja ten olej GM Dexos 2 leję do Clio 1,2 16V 2003 i OK, z tym, że dziewczyna mało autkiem jeździ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ronin00 » 29 gru 2011, 00:33

Rozumiem,ze tylko dziewczyna kolegi Hubixa ,ma w swoim samochodzie zalanego GM'a 5w30 :) <płacze> ......Ktos jeszcze ma jakies doświadczenia z w/w olejem? proszę o odpowiedzi.. papa
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Croom » 29 gru 2011, 02:07

Szkoda że w tabelce nie widać Millers-a :–(
Jeden z najlepszych olejów w Europie :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Hubix » 30 gru 2011, 00:02

OLEJ GM 5W30 kupimy za około 80złza 5L + wysyłka na allegro.

OLEJ OPEL 0W30 – 79zł + wysyłka gratis z tym, że 4L

Obrazek

Zastanawia mnie co fabrycznie Opel leje do swoich olei ? Olej GM czy OPEL?

Na GM mam jedno auto i nic się nie dzieje. Wcześniej w samochodzie był 10W40. Teraz jeździ na 5W30 i bardziej silniczek cyka na wyższych obrotach jak nagrzany, ale podejrzewam, że zawory nie były dawno regulowane a tam jest ręczna kasacja luzów.

Póki co bez zastrzeżeń do GM 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki