Które narzędzia wybrać ...
ja mam komplet płaskich narzedzi Dedra są bardzo dobre i jakościowo dobrze wykonane:) żaden jeszcze mie sie nie złamał a przedłużałem je nie raz żeby śruby odkręcić. Polecam je
Solidne płasko-oczkowe z grzechotką mogę polecic klucze firmy JETECH – chinol ale naprawdę kawał żelaza – dają wieczystą gwarancje, mam 4 takie klucze, planuje jeszcze ze 3 dokupic. Cena ok 20 PLN/szt. Zwykłe płasko-oczkowe mam HONITON'a z systemem Honidriver czyli torx, spline, calowe i metryczne w jednym – dobrze się nimi odkręca lekko obrobione śruby. Zestaw walizkowy to oczywiście zielony Honiton – najlepszy stosunek cena/jakośc. Oczkowe odgięte mam Proxxona ale to świeży nabytek więc jeszcze polecic ich nie mogę – wyglądaja solidnie. Nasadki udarowe od Yato ale wersja CrMo bo występuje też CrV. Do tego taki klucz http://allegro.pl/elektryczny-klucz-udarowy-pneumatyczny-1-2-hurt-i1902524861.html – chinol ale dzięki temu że ma udar ładnie luzuje zapieczone śruby w zawieszeniu itp, nie jest drogi i do domowego użytku w zupełności wystarczy. Wkrętaki zwykłe to Wera albo Wiha, do pobijania mam Jonnesway – naprawdę wytrzymałe i można ich użyc w zastępstwie przecinaka. Kombinerki i szczypce – polecam Knipex'a.
Nie polecam natomiast wykrętaków do urwanych śrub YATO – tragicznie kruche i łamliwe.
Nie polecam natomiast wykrętaków do urwanych śrub YATO – tragicznie kruche i łamliwe.
Sympatyk Mazd wszelakich....
- Od: 5 lis 2011, 21:16
- Posty: 7
- Auto: Honda Civic EJ9,
(323F BA 2,0 V6 w rodzinie)
cbr napisał(a):Ja od lipca użytkuje Yato YT-3884, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi czegoś brakowało czy były problemy z narzędziami. Moim zdaniem warte swojej ceny.
tez uzywam takich narzedzia bdb jakosci jak za ta kaske .Polecam
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
cbr napisał(a):Ja od lipca użytkuje Yato YT-3884, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi czegoś brakowało czy były problemy z narzędziami. Moim zdaniem warte swojej ceny.
Mam dokładnie ten sam zestaw.
Jak dla mnie ma tylko dwie wady.
– „Biedne imbusy” (musiałem dokupić dodatkowy zestaw)
– Brak klucza płasko oczkowego 9mm
- Od: 2 kwi 2012, 21:07
- Posty: 27
- Skąd: Mediolan
- Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (143KM) 2006
Astra 1,7 DTI
Master 2,5D
Witam,
Ja z kolei mam nieco odmienne pytanie. Jakie rozmiary są najczęściej używane w mazdach ? Rozglądam się za płaskimi i nasadkami głównie. Sporo ofert przetrzepałem ale doszedłem do wniosku, że w moim przypadku lepiej samemu poszczególne klucze skompletować ale za to lepszej jakości.
Nie uśmiecha mi się płacić kilka stów za komplet z którego tylko kilka kluczy użyję (przy aucie grzebię sporadycznie, jak coś prostego jest do roboty i kumpel ma wolny kanał )
Z drugiej strony kupowanie najtańszej chińszczyzny też odpada z wiadomych względów.
Reasumując: jakie klucze/nasadki polecalibyście kupić na start ?
Pozdrawiam serdecznie
Ps. mile widziane również sugestie odnośnie dodatków typu przedłóżki, przegub cardana itp
Ja z kolei mam nieco odmienne pytanie. Jakie rozmiary są najczęściej używane w mazdach ? Rozglądam się za płaskimi i nasadkami głównie. Sporo ofert przetrzepałem ale doszedłem do wniosku, że w moim przypadku lepiej samemu poszczególne klucze skompletować ale za to lepszej jakości.
Nie uśmiecha mi się płacić kilka stów za komplet z którego tylko kilka kluczy użyję (przy aucie grzebię sporadycznie, jak coś prostego jest do roboty i kumpel ma wolny kanał )
Z drugiej strony kupowanie najtańszej chińszczyzny też odpada z wiadomych względów.
Reasumując: jakie klucze/nasadki polecalibyście kupić na start ?
Pozdrawiam serdecznie
Ps. mile widziane również sugestie odnośnie dodatków typu przedłóżki, przegub cardana itp
Imho markowe nasadki i grzechotki na sztuki są w takich cenach, że znacznie lepiej kupić cały komplet. Dodatkowo będziesz go miał z pudełkiem, które na pewno będzie przydatne – szczególnie jeśli masz zamiar jeździć z kluczami do kolegi.
Rozmiary standardowe – 8, 10, 12, 13, 14, ale także 15, 16, 17, 19, 21 mm. Poza tym coś około 40-50 (?) mm do np. nakrętek piast, a także klucze do świec. Dobrze mieć dwie ~30 cm przedłużki – które potrafią zastąpić długie pokrętło – oraz jedną krótszą. Osobiście do samochodu sugeruję zestaw 1/2" i 1/4". 3/8" jest bardzo poręczny, ale jeśli planujesz grzebać np. przy zawieszeniu, to lepiej mieć coś większego. Płaskie klucze potrzebne są w podobnych rozmiarach, ale co ciekawe wyjątkowo często brakowało mi otwartego 22 mm, którego nie miałem w zestawie. Czasami przydają się klucze odgięte. Zagięte raczej rzadko – najczęściej chyba w gdzieś w okolicach kolektora (?). Poza tym warto mieć zestaw bitów ampulowych i końcówek torx. Potem klucze do przewodów hamulcowych, ściągacze, młotki, łapki, klucze nastawne, morsy, kombinerki i płaskoszczypce, szczypce do pierścieni osadczych, śrubokręty, klucze dynamometryczne, grzechotki oczkowe, klucz do filtra oleju... Długo można wymieniać, a zaoszczędzić nie bardzo jest jak. :)
Proponuję zacznij od zestawu nasadek 1/2" w rodzaju Proxxon 23000: http://www.proxxon.com/eng/html/23000.php (~250 zł), zestawu kluczy płasko-oczkowych (~100 zł) i może jakiegoś 1/4" z małymi nasadkami i bitami (~100 zł). Na początek taniej chyba się nie da, a resztę będziesz dokupował w zależności od potrzeb.
Dopisano 25 lis 2012 1:15:
Ewentualnie Honiton 1/2 + 1/4" w cenie około 220 zł. Wadą może być jednak poręczność takiej skrzynki, szczególnie kiedy trzeba zrobić coś drobniejszego.
Rozmiary standardowe – 8, 10, 12, 13, 14, ale także 15, 16, 17, 19, 21 mm. Poza tym coś około 40-50 (?) mm do np. nakrętek piast, a także klucze do świec. Dobrze mieć dwie ~30 cm przedłużki – które potrafią zastąpić długie pokrętło – oraz jedną krótszą. Osobiście do samochodu sugeruję zestaw 1/2" i 1/4". 3/8" jest bardzo poręczny, ale jeśli planujesz grzebać np. przy zawieszeniu, to lepiej mieć coś większego. Płaskie klucze potrzebne są w podobnych rozmiarach, ale co ciekawe wyjątkowo często brakowało mi otwartego 22 mm, którego nie miałem w zestawie. Czasami przydają się klucze odgięte. Zagięte raczej rzadko – najczęściej chyba w gdzieś w okolicach kolektora (?). Poza tym warto mieć zestaw bitów ampulowych i końcówek torx. Potem klucze do przewodów hamulcowych, ściągacze, młotki, łapki, klucze nastawne, morsy, kombinerki i płaskoszczypce, szczypce do pierścieni osadczych, śrubokręty, klucze dynamometryczne, grzechotki oczkowe, klucz do filtra oleju... Długo można wymieniać, a zaoszczędzić nie bardzo jest jak. :)
Proponuję zacznij od zestawu nasadek 1/2" w rodzaju Proxxon 23000: http://www.proxxon.com/eng/html/23000.php (~250 zł), zestawu kluczy płasko-oczkowych (~100 zł) i może jakiegoś 1/4" z małymi nasadkami i bitami (~100 zł). Na początek taniej chyba się nie da, a resztę będziesz dokupował w zależności od potrzeb.
Dopisano 25 lis 2012 1:15:
Ewentualnie Honiton 1/2 + 1/4" w cenie około 220 zł. Wadą może być jednak poręczność takiej skrzynki, szczególnie kiedy trzeba zrobić coś drobniejszego.
the right man in the wrong place...
Honiton to naprawdę dobry zestaw za niewielkie pieniądze,używam od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony,grzechotki bardzo mocne,spokojnie pracują z metrową przedłużką, od czasu do czasu jedynie małą trzeba przesmarować...zestaw godny polecenia
-
Lantis 89
Ja co prawda wybrałem jako podstawę zestawy Proxxona, ale mam kilka kompletów nasadek (torx, etc) Honitona w metalowych skrzyneczkach i również polecam tę markę. Zestaw, który wyżej wkleił Lantis wygląda całkiem sensownie. Na wstępie dokupiłbym tylko jeszcze jedną przedłużkę lub dłuższe pokrętło. Przy okazji zwracam uwagę i polecam wybór nasadek 6-kątnych, bo dają najlepsze podparcie śrubom i nakrętkom.
the right man in the wrong place...
Witam. Chce kupic sobie jakis dobry zestaw kluczy do samochodu i domu. Zastanawiam sie nad Honitonem 94 elementy (zielony) za 234 zl i Stanleyem 92 elementy za 208 zl. Obie marki maja dobra opinie. Ktos moglby pomoc w wyborze? Pozdrawiam
http://allegro.pl/honiton-94-el-kurier- ... 99543.html
http://allegro.pl/klucze-nasadowe-stanl ... 96396.html
http://allegro.pl/honiton-94-el-kurier- ... 99543.html
http://allegro.pl/klucze-nasadowe-stanl ... 96396.html
- Od: 23 sty 2011, 15:03
- Posty: 28
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 145 KM 2007
Mazda6 GG 2,0 MZR-CD 121km 2004
Panowie a ktoś obeznany z tematem, może się wypowiedzieć na temat różnicy w nasadkach 6 i 12 kątnych?? Zdecydowanie więcej na rynku jest 6-kątnych, ale 12 kątne są za to (wydaje mi się) nieznacznie droższe.
Czy nie jest tak, że 12-kątne są lepsze do odkręcania" opornych" śrub (więcej pkt. zaczepienia).
Poza tym wydae mi się, że grzechotka o małym skoku + nasadka 12-kątna = dużo większy komfort.
Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć??
Czy nie jest tak, że 12-kątne są lepsze do odkręcania" opornych" śrub (więcej pkt. zaczepienia).
Poza tym wydae mi się, że grzechotka o małym skoku + nasadka 12-kątna = dużo większy komfort.
Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dwunastokątna nasadka ma tylko tę zaletę, że przy sztywnym pokrętle łatwiej ją założyć w ciasnych miejscach. Natomiast punkty podparcia są znacznie słabsze i łatwiej taką nasadką uszkodzić śrubę. Zwróć uwagę, że wnętrze sześciokątnej nasadki na bokach sześciokąta nie jest płaskie, tylko wypukłe. Taka nasadka w przeciwieństwie do klucza płaskiego nie "łapie" śruby/nakrętki za rogi, ale zaciska się tymi krzywiznami na bocznych powierzchniach.
Nasadka 6-kątna przeniesie znacznie większe siły nie uszkadzając nakrętki/łba śruby niż 12-kątna. Ta druga na pewno nie nadaje się do już obrobionych nakrętek. Jeśli używasz grzechotki, która kompensuje kąt pod jakim można założyć klucz, to w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać.
Nasadka 6-kątna przeniesie znacznie większe siły nie uszkadzając nakrętki/łba śruby niż 12-kątna. Ta druga na pewno nie nadaje się do już obrobionych nakrętek. Jeśli używasz grzechotki, która kompensuje kąt pod jakim można założyć klucz, to w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać.
the right man in the wrong place...
teraz wszystko jasne Tak to jest, jak się najpierw napisze, zamiast normalnie pomyśleć Ale teraz już nie będzie wątpliwości
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Dzięki serdeczne za odpowiedzi odnośnie zestawu narzędzi. Po głębszych zastanowieniach i szperania w necie zdecyduję się na komplet 94 el firmy Honiton. Więc pozostanie skompletowanie jakiś płasko-oczkowych (chyba z dedry) albo jakiś gotowy zestaw tylko o konkretnej firmie jeszcze nie myślałem,
Pozdr
Pozdr
Mam zestaw Honitona od dłuższego czasu, jestem mega zadowolony i jeśli teraz bym kupował znowu narzędzia to na 100% kupiłbym Honitona. Brat korzysta z zestawu ostatnio częściej ode mnie i nie słyszałem złego słowa o kluczach. Kolega też używa tego zestawu i z czystym sumieniem poleca bo już trochę nim operuje. Jeden minus to złamał już 2 razy pokrętło sztywne, ale założył rurę 2m i odkręcaliśmy przegub :–) Ostatnio sam się zastanawiam czy jak będzie kasa nie kupić jeszcze jednego zestawu bo często się zdarza że jest potrzebny.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Polecam zestaw PROXXON narzędzia komplet narzędzi 23040 – mam go od 4 lat jestem mechanikiem amatorem- naprawdę dobry zestaw zero zużycia. Mój kolega mechanik taki co żyje z naprawiania samochodów ma taki zestaw od 14 lat trochę pogubił napisy się już wytarły ale dalej na nich orze
- Od: 3 lut 2013, 03:26
- Posty: 14
- Skąd: Szczecinek woj. zachodniopomorskie
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002r
Mazda 2 DY 1.4 tdci
Mazda 5 2.0 Diesel
Z płaskich kluczy mogę polecić polską firmę Kuźnia -pracuje tymi kluczami od ponad 2lat .
Z grzechotek polecam stanley nie mówie o komplecie lecz o samej tryczce.
Nasadki wedle gustu i zamiaru użytkowania , ja kupiłem ok 3lat temu nasadki firmy "krzak" tylko tryczka padła , a do tej pory rozebrały w części kilkanaście aut.
Z grzechotek polecam stanley nie mówie o komplecie lecz o samej tryczce.
Nasadki wedle gustu i zamiaru użytkowania , ja kupiłem ok 3lat temu nasadki firmy "krzak" tylko tryczka padła , a do tej pory rozebrały w części kilkanaście aut.
Mazda 626 94rok comprex
Sprzedam wszystkie części
Sprzedam wszystkie części
- Od: 19 lut 2013, 23:10
- Posty: 5
- Auto: mazda 626 comprex 2,0d 75km
Witam
Żonka chce mi kupić zestaw kluczy płasko-oczkowych (rozm.8-19) i mam sobie wybrać jakie to będą. Do wyboru: king tony, sata, proxxon. Ogólnie klucze mają być do 200zł (chyba że resztę sobie sam dołożę). Co moglibyście polecić? Może jakieś inne?
Żonka chce mi kupić zestaw kluczy płasko-oczkowych (rozm.8-19) i mam sobie wybrać jakie to będą. Do wyboru: king tony, sata, proxxon. Ogólnie klucze mają być do 200zł (chyba że resztę sobie sam dołożę). Co moglibyście polecić? Może jakieś inne?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki