Emulator FAP / DPF /

Postprzez Benek01 » 8 lip 2011, 11:30

Co sądzicie o tym urządzeniu. Jak się to sprawuje i czy warto zainwestować 2499 pln :(
Może ktoś już to ma ?
http://fap-dpf.pl/nasze-produkty.html

http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=252
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 11:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe

Postprzez Grzyby » 8 lip 2011, 16:59

A Ty masz diesla?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez smile » 16 lip 2011, 15:06

EMULATORY FAP/DPF

Na dzień dzisiejszy rewelacyjne rozwiązanie, pozornie...
Ok, przez jakiś czas działają prawidłowo, nie mamy problemów z DPF... ale spaliny wydzielane przez samochody nie spełniają już ostrych norm spalin... Ich trwałość niesprawdzona, niby 24 miesiące gwarancji a co potem? Co w momencie, gdy za zachodnią granica zatrzymają Nas do kontroli nadgorliwi niemieccy Policjanci... tak jak kiedyś sprawdzali czy w baku auta jest napewno ON (a nieczerwony olej opałowy) tak dziś i jutro będą sprawdzać czy DPF jest na swoim miejscu, jak nie będzie to karę za Nas zapłaci firma montująca emulatory?! Raczej nie :) A takie kontrole i w Naszym kraju za niedługo zaczną się odbywać – wkońcu jesteśmy w proekologicznej Unii Europejskiej...

Poza tym problemy z DPF/FAP-em związane są z niewiedzą ich użytkowników... wystarczy prawidłowy olej,regularna wymiana, dobre filtry i regularna obsługa... Wszystko jest napisane w INSTRUKCJACH OBSŁUGI <nauka> <nauka> <nauka>

Wyjątkiem jest Mazda 3 BK 1,6 Diesel wysokiej mocy, gdzie filtr DPF nalezy wymieniać co 120tyśkm, ale nie kosztuje on koło 10.000 zł jak w przypadku 5,6,CX-7 a "tylko" ok 3000 zł... Czasem rozrząd jest droższy ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez drogomos » 22 lip 2011, 01:17

Zajmuję się montażem Emulatorów DPF/FAP i nie zgodzę się z opinią ,że działają prawidłowo przez jakiś czas , pierwsze emulatory w Mazdzie 6 montowałem dwa lata temu i uważam , że jest to urządzenie bezawaryjne , a ponadto po zamontowaniu emulatora i podłączeniu pod dymomierz wyniki niewiele odbiegają od wyników z DPF / FAP . Po poprawnym usunięciu FAP/ DPF i zamontowaniu emulatora to żadna jednostka kontrolująca w Polsce czy też w Norwegii lub Niemczech nie jest w stanie stwierdzić jego brak. Po zastosowaniu emulatora pojazd nie jest proekologiczny nie spełnia warunków EURO 5 ale też nie wpływa negatywnie na pracę i żywotność silnika .
drogomos
 

Postprzez smile » 7 sie 2011, 23:17

drogomos napisał(a):Zajmuję się montażem Emulatorów DPF/FAP i nie zgodzę się z opinią ,że działają prawidłowo przez jakiś czas , pierwsze emulatory w Mazdzie 6 montowałem dwa lata temu i uważam , że jest to urządzenie bezawaryjne , a ponadto po zamontowaniu emulatora i podłączeniu pod dymomierz wyniki niewiele odbiegają od wyników z DPF / FAP . Po poprawnym usunięciu FAP/ DPF i zamontowaniu emulatora to żadna jednostka kontrolująca w Polsce czy też w Norwegii lub Niemczech nie jest w stanie stwierdzić jego brak. Po zastosowaniu emulatora pojazd nie jest proekologiczny nie spełnia warunków EURO 5 ale też nie wpływa negatywnie na pracę i żywotność silnika .


Ciekawi mnie temat emulatorów... Żeby nie dochodziło do próby regeneracji filtra DPF, komputer sterujący silnikiem musi mieć stale dostarcząną informację o niskiej zawartości cząstek sadzy. Jeżeli będzie miał informacje o prawidłowym, niskim nagromadzeniu sadzy w DPF-ie to nie zwiększy dawki paliwa aby go wypalić, tym samym nadmiar paliwa nie przedostanie sie do oleju i nie wzrośnie jego poziom, prawda? Stąd kluczowa jest wartość PM-ów podawana przez emulator. Jest to stale zaprogramowana wartość czy jakaś zmienna?
Nie dawno miałem okazje osłuchac układ wydechowy w Mazdzie 6 z usuniętym wkładem ceramicznym ze środka DPFu... metoda akustyczna czyli uderzanie metalowym czymś (prętem, kluczem, młotkiem) w układ wydechowy pokazała, że wystarczy postukać i posłuchać aby wiedzieć czy DPF jeszcze jest czy już został usunięty.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez giginet » 17 wrz 2011, 22:56

witam wszystkich
mam pytanie odnośnie właśnie emulatora a mianowicie tydz temu zapalił mi się dpf oraz lampka silnika, dzisiaj bylem w warsztacie i założyli mi emulator, po kilkuset metrach jazdy z emulatorem zapalił mi się z powrotem dpf i kontrolka silnika, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się stało? (mechanik stwierdził ze uszkodzona jest sonda lamda) z góry dzięki
giginet
 

Postprzez smile » 18 wrz 2011, 17:33

Uzupełnij dane (jakie auto i skąd jesteś)
Musisz wyczytać błędy – sprawdzić co się dzieje.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez giginet » 23 wrz 2011, 08:54

witam
a wiec posiadam mazdę 6 2006 z okropnym dpf-em mieszkam obecnie za granicą, a co do problemów to po montażu emulatora wszystko było ok ale po kilometrze zaczął migać dpf -- auto jechało normalnie i po chwili zapaliła się lampka "silnika" na desce rozdzielczej po czym auto było w trybie awaryjnym. czy to faktycznie jest wina sondy lambda? może ktoś miał podobny problem?
giginet
 

Postprzez Benek01 » 28 wrz 2011, 08:41

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2010, 11:13
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe

Postprzez tp_td » 16 paź 2014, 11:24

Witam,
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany emulator filtra DPF?
Jak się sprawuje tego typu ustrojstwo, czy sami montowaliście, jaki koszt, ewentualnie kogo polecacie ze sprzedających.
Z góry chciałbym zaznaczyć, że wolałbym zamontować emulator zamiast "orać" w sterowniku.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 21:14
Posty: 15

Postprzez adam_b96 » 2 lis 2014, 20:18

U siebie nie mam bo do pracy tylko 5 km więc kupiłem benzynę. Kolega ma taki w swojej maździe 6.

Po emulator i strojenie jechał specjalnie do Lublina. Wiele osób bagatelizuje problem a jest to operacja porównywalna do tuningu. niewłaściwie przeprowadzona powodować może zniszczenie silnika! lub uciążliwe problemy z kontrolką silnika.
Trzeba sobie zdać sprawę że na Nad sterownikiem silnika i podzespołów pracowało kilkunastu inżynierów -japończyków. Nie szukaj najtańszej oferty z domowej (chałupniczej)/półprofesjonalnej emulacji FAP (DFP) .

Sterownik silnika zwiększa dawki paliwa itd żeby wypalić filtr cząstek stałych poprzez wzrost temp. w kolektorze wydechowym. Nie może tego robić podczas pracy z usuniętym filtrem!

A sam filtr cząstek stałych DFP to nie tylko mechaniczny filtr ale i czujniki ciśnienia (oporu przepływu) i temperatury.

Za całą operację usunięcie filtra, szczelne połączenie i emulator + strojenie mazda 2.0 MZR-CD zapłacił 2199zł. W kolejce były osoby który przejeździły na poprawki po usuwaniu filtra z innych warsztatów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez bercikz » 30 lis 2014, 10:27

No dobra, ale jakie parametry podaje emulator FAP'a ? Ciśnienie przed/za filtrem i coś jeszcze ? Czy jeśli przez np 5 000 km filtr będzie ciągle w dobrym stanie (bez względu czy tam fizycznie jest, czy to tylko emulator) komputer nie wymusi profilaktycznego wymuszenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki