Co sądzicie o tym urządzeniu. Jak się to sprawuje i czy warto zainwestować 2499 pln
Może ktoś już to ma ?
http://fap-dpf.pl/nasze-produkty.html
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=252
Emulator FAP / DPF /
Strona 1 z 1
EMULATORY FAP/DPF
Na dzień dzisiejszy rewelacyjne rozwiązanie, pozornie...
Ok, przez jakiś czas działają prawidłowo, nie mamy problemów z DPF... ale spaliny wydzielane przez samochody nie spełniają już ostrych norm spalin... Ich trwałość niesprawdzona, niby 24 miesiące gwarancji a co potem? Co w momencie, gdy za zachodnią granica zatrzymają Nas do kontroli nadgorliwi niemieccy Policjanci... tak jak kiedyś sprawdzali czy w baku auta jest napewno ON (a nieczerwony olej opałowy) tak dziś i jutro będą sprawdzać czy DPF jest na swoim miejscu, jak nie będzie to karę za Nas zapłaci firma montująca emulatory?! Raczej nie A takie kontrole i w Naszym kraju za niedługo zaczną się odbywać – wkońcu jesteśmy w proekologicznej Unii Europejskiej...
Poza tym problemy z DPF/FAP-em związane są z niewiedzą ich użytkowników... wystarczy prawidłowy olej,regularna wymiana, dobre filtry i regularna obsługa... Wszystko jest napisane w INSTRUKCJACH OBSŁUGI
Wyjątkiem jest Mazda 3 BK 1,6 Diesel wysokiej mocy, gdzie filtr DPF nalezy wymieniać co 120tyśkm, ale nie kosztuje on koło 10.000 zł jak w przypadku 5,6,CX-7 a "tylko" ok 3000 zł... Czasem rozrząd jest droższy
Na dzień dzisiejszy rewelacyjne rozwiązanie, pozornie...
Ok, przez jakiś czas działają prawidłowo, nie mamy problemów z DPF... ale spaliny wydzielane przez samochody nie spełniają już ostrych norm spalin... Ich trwałość niesprawdzona, niby 24 miesiące gwarancji a co potem? Co w momencie, gdy za zachodnią granica zatrzymają Nas do kontroli nadgorliwi niemieccy Policjanci... tak jak kiedyś sprawdzali czy w baku auta jest napewno ON (a nieczerwony olej opałowy) tak dziś i jutro będą sprawdzać czy DPF jest na swoim miejscu, jak nie będzie to karę za Nas zapłaci firma montująca emulatory?! Raczej nie A takie kontrole i w Naszym kraju za niedługo zaczną się odbywać – wkońcu jesteśmy w proekologicznej Unii Europejskiej...
Poza tym problemy z DPF/FAP-em związane są z niewiedzą ich użytkowników... wystarczy prawidłowy olej,regularna wymiana, dobre filtry i regularna obsługa... Wszystko jest napisane w INSTRUKCJACH OBSŁUGI
Wyjątkiem jest Mazda 3 BK 1,6 Diesel wysokiej mocy, gdzie filtr DPF nalezy wymieniać co 120tyśkm, ale nie kosztuje on koło 10.000 zł jak w przypadku 5,6,CX-7 a "tylko" ok 3000 zł... Czasem rozrząd jest droższy
Zajmuję się montażem Emulatorów DPF/FAP i nie zgodzę się z opinią ,że działają prawidłowo przez jakiś czas , pierwsze emulatory w Mazdzie 6 montowałem dwa lata temu i uważam , że jest to urządzenie bezawaryjne , a ponadto po zamontowaniu emulatora i podłączeniu pod dymomierz wyniki niewiele odbiegają od wyników z DPF / FAP . Po poprawnym usunięciu FAP/ DPF i zamontowaniu emulatora to żadna jednostka kontrolująca w Polsce czy też w Norwegii lub Niemczech nie jest w stanie stwierdzić jego brak. Po zastosowaniu emulatora pojazd nie jest proekologiczny nie spełnia warunków EURO 5 ale też nie wpływa negatywnie na pracę i żywotność silnika .
-
drogomos
drogomos napisał(a):Zajmuję się montażem Emulatorów DPF/FAP i nie zgodzę się z opinią ,że działają prawidłowo przez jakiś czas , pierwsze emulatory w Mazdzie 6 montowałem dwa lata temu i uważam , że jest to urządzenie bezawaryjne , a ponadto po zamontowaniu emulatora i podłączeniu pod dymomierz wyniki niewiele odbiegają od wyników z DPF / FAP . Po poprawnym usunięciu FAP/ DPF i zamontowaniu emulatora to żadna jednostka kontrolująca w Polsce czy też w Norwegii lub Niemczech nie jest w stanie stwierdzić jego brak. Po zastosowaniu emulatora pojazd nie jest proekologiczny nie spełnia warunków EURO 5 ale też nie wpływa negatywnie na pracę i żywotność silnika .
Ciekawi mnie temat emulatorów... Żeby nie dochodziło do próby regeneracji filtra DPF, komputer sterujący silnikiem musi mieć stale dostarcząną informację o niskiej zawartości cząstek sadzy. Jeżeli będzie miał informacje o prawidłowym, niskim nagromadzeniu sadzy w DPF-ie to nie zwiększy dawki paliwa aby go wypalić, tym samym nadmiar paliwa nie przedostanie sie do oleju i nie wzrośnie jego poziom, prawda? Stąd kluczowa jest wartość PM-ów podawana przez emulator. Jest to stale zaprogramowana wartość czy jakaś zmienna?
Nie dawno miałem okazje osłuchac układ wydechowy w Mazdzie 6 z usuniętym wkładem ceramicznym ze środka DPFu... metoda akustyczna czyli uderzanie metalowym czymś (prętem, kluczem, młotkiem) w układ wydechowy pokazała, że wystarczy postukać i posłuchać aby wiedzieć czy DPF jeszcze jest czy już został usunięty.
witam wszystkich
mam pytanie odnośnie właśnie emulatora a mianowicie tydz temu zapalił mi się dpf oraz lampka silnika, dzisiaj bylem w warsztacie i założyli mi emulator, po kilkuset metrach jazdy z emulatorem zapalił mi się z powrotem dpf i kontrolka silnika, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się stało? (mechanik stwierdził ze uszkodzona jest sonda lamda) z góry dzięki
mam pytanie odnośnie właśnie emulatora a mianowicie tydz temu zapalił mi się dpf oraz lampka silnika, dzisiaj bylem w warsztacie i założyli mi emulator, po kilkuset metrach jazdy z emulatorem zapalił mi się z powrotem dpf i kontrolka silnika, czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się stało? (mechanik stwierdził ze uszkodzona jest sonda lamda) z góry dzięki
-
giginet
witam
a wiec posiadam mazdę 6 2006 z okropnym dpf-em mieszkam obecnie za granicą, a co do problemów to po montażu emulatora wszystko było ok ale po kilometrze zaczął migać dpf -- auto jechało normalnie i po chwili zapaliła się lampka "silnika" na desce rozdzielczej po czym auto było w trybie awaryjnym. czy to faktycznie jest wina sondy lambda? może ktoś miał podobny problem?
a wiec posiadam mazdę 6 2006 z okropnym dpf-em mieszkam obecnie za granicą, a co do problemów to po montażu emulatora wszystko było ok ale po kilometrze zaczął migać dpf -- auto jechało normalnie i po chwili zapaliła się lampka "silnika" na desce rozdzielczej po czym auto było w trybie awaryjnym. czy to faktycznie jest wina sondy lambda? może ktoś miał podobny problem?
-
giginet
W Autoświat znalazłem ciekawy artykuł
http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-bez-problemow-zobacz-jak-usunac-filtr-czastek-stalych
http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-bez-problemow-zobacz-jak-usunac-filtr-czastek-stalych
- Od: 19 lis 2010, 11:13
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 6 GG /CD Active 2,0/121 KM/2007r
Mazda 3 bpe
Witam,
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany emulator filtra DPF?
Jak się sprawuje tego typu ustrojstwo, czy sami montowaliście, jaki koszt, ewentualnie kogo polecacie ze sprzedających.
Z góry chciałbym zaznaczyć, że wolałbym zamontować emulator zamiast "orać" w sterowniku.
Pozdrawiam
Czy ktoś z forumowiczów ma zamontowany emulator filtra DPF?
Jak się sprawuje tego typu ustrojstwo, czy sami montowaliście, jaki koszt, ewentualnie kogo polecacie ze sprzedających.
Z góry chciałbym zaznaczyć, że wolałbym zamontować emulator zamiast "orać" w sterowniku.
Pozdrawiam
- Od: 15 maja 2014, 21:14
- Posty: 15
U siebie nie mam bo do pracy tylko 5 km więc kupiłem benzynę. Kolega ma taki w swojej maździe 6.
Po emulator i strojenie jechał specjalnie do Lublina. Wiele osób bagatelizuje problem a jest to operacja porównywalna do tuningu. niewłaściwie przeprowadzona powodować może zniszczenie silnika! lub uciążliwe problemy z kontrolką silnika.
Trzeba sobie zdać sprawę że na Nad sterownikiem silnika i podzespołów pracowało kilkunastu inżynierów -japończyków. Nie szukaj najtańszej oferty z domowej (chałupniczej)/półprofesjonalnej emulacji FAP (DFP) .
Sterownik silnika zwiększa dawki paliwa itd żeby wypalić filtr cząstek stałych poprzez wzrost temp. w kolektorze wydechowym. Nie może tego robić podczas pracy z usuniętym filtrem!
A sam filtr cząstek stałych DFP to nie tylko mechaniczny filtr ale i czujniki ciśnienia (oporu przepływu) i temperatury.
Za całą operację usunięcie filtra, szczelne połączenie i emulator + strojenie mazda 2.0 MZR-CD zapłacił 2199zł. W kolejce były osoby który przejeździły na poprawki po usuwaniu filtra z innych warsztatów.
Po emulator i strojenie jechał specjalnie do Lublina. Wiele osób bagatelizuje problem a jest to operacja porównywalna do tuningu. niewłaściwie przeprowadzona powodować może zniszczenie silnika! lub uciążliwe problemy z kontrolką silnika.
Trzeba sobie zdać sprawę że na Nad sterownikiem silnika i podzespołów pracowało kilkunastu inżynierów -japończyków. Nie szukaj najtańszej oferty z domowej (chałupniczej)/półprofesjonalnej emulacji FAP (DFP) .
Sterownik silnika zwiększa dawki paliwa itd żeby wypalić filtr cząstek stałych poprzez wzrost temp. w kolektorze wydechowym. Nie może tego robić podczas pracy z usuniętym filtrem!
A sam filtr cząstek stałych DFP to nie tylko mechaniczny filtr ale i czujniki ciśnienia (oporu przepływu) i temperatury.
Za całą operację usunięcie filtra, szczelne połączenie i emulator + strojenie mazda 2.0 MZR-CD zapłacił 2199zł. W kolejce były osoby który przejeździły na poprawki po usuwaniu filtra z innych warsztatów.
No dobra, ale jakie parametry podaje emulator FAP'a ? Ciśnienie przed/za filtrem i coś jeszcze ? Czy jeśli przez np 5 000 km filtr będzie ciągle w dobrym stanie (bez względu czy tam fizycznie jest, czy to tylko emulator) komputer nie wymusi profilaktycznego wymuszenia?
- Od: 17 wrz 2014, 09:10
- Posty: 283 (17/7)
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki