Oleje silnikowe
Toyota stosowała kiedyś castrola przy "wyjściu z fabryki". Po pewnych wpadkach zmienili dostawcę oleju do silników "zerowego przeglądu".
Coś musiało się jednak nie zgadzać...
To co tutaj jest napisane znajduje się w poradniku i właściwie zastanawiam się czy "hodować" dalej ten wątek...............
Coś musiało się jednak nie zgadzać...
To co tutaj jest napisane znajduje się w poradniku i właściwie zastanawiam się czy "hodować" dalej ten wątek...............
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Będzie trochę Off-Topic, ale dołączę się do dyskusji.
Kupiłem 323F BA BP. Auto prawdopodobnie jeździło (wg. zmolestowanej karteczki wiszącej w komorze) na 5W40 (producenta nie podano). Po tysiącu kilometrów (powiedzmy że nie jeździłem najwolniej) wzięło dużo oleju, całą miarkę oznaczoną na bagnecie. Zmieniłem na Platinum 10W40 (przy okazji dowiedziałem się, że Orlen Oil oraz Orlen Platinum to inne oleje) i jestem w trakcie oceny zużycia. O wynikach poinformuję.
Wrażenia po wymianie? Jeden popychacz cykał bardzo głośno, po kwadransie na jałowym i paru kilometrach spokojnej przejażdżki przestał. Silnik pracuje równo, raczej cicho (dla mnie mogłoby być ciszej), nie kopci, ma moc.
Wymianę robiłem sam, nie lałem oleju do świeżego filtra (tylko posmarowałem starym olejem gumkę), po odkręceniu kurka dałem olejowi kwadrans na całkowite spłynięcie. Prawidłowo?
Ponoć gdy auto traci olej może to robić przez uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, uszczelki bloku (pocenie, wycieki widoczne z zewnątrz) oraz uszkodzenia mechaniczne głowicy/bloku (np.olej w chłodziwie). Pominąłem coś?
Kupiłem 323F BA BP. Auto prawdopodobnie jeździło (wg. zmolestowanej karteczki wiszącej w komorze) na 5W40 (producenta nie podano). Po tysiącu kilometrów (powiedzmy że nie jeździłem najwolniej) wzięło dużo oleju, całą miarkę oznaczoną na bagnecie. Zmieniłem na Platinum 10W40 (przy okazji dowiedziałem się, że Orlen Oil oraz Orlen Platinum to inne oleje) i jestem w trakcie oceny zużycia. O wynikach poinformuję.
Wrażenia po wymianie? Jeden popychacz cykał bardzo głośno, po kwadransie na jałowym i paru kilometrach spokojnej przejażdżki przestał. Silnik pracuje równo, raczej cicho (dla mnie mogłoby być ciszej), nie kopci, ma moc.
Wymianę robiłem sam, nie lałem oleju do świeżego filtra (tylko posmarowałem starym olejem gumkę), po odkręceniu kurka dałem olejowi kwadrans na całkowite spłynięcie. Prawidłowo?
Ponoć gdy auto traci olej może to robić przez uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, uszczelki bloku (pocenie, wycieki widoczne z zewnątrz) oraz uszkodzenia mechaniczne głowicy/bloku (np.olej w chłodziwie). Pominąłem coś?
-
Szah
Palkerson napisał(a):podobno BP to Castrol
raczej odwrotnie Bp kupiło marke Castrol.
Palkerson napisał(a):zmieniłem własnie na półsyntetyk BP i silnik chodzi mi głośniej
ja tam nie widzę różnicy między olejami
miałem półsyntetyk: lotos poźniej shell pózniej BP
następnie syntetyk lotos i ostatnio leję syntetyk BP
W sumie żadnych różnic miedzy olejami nie widzę (może tylko na shellu silnik był głośniejszy)
na pewno na BP podczas gdy w silniku było słychać tykanie(przez sprężynki na wałkach rozrządu) to przez jakieś 2000 km tykania nie było słychać
A teraz to będę lał półsyntetyk lotos bo ma ddobre właściwości myjące.
Waluś napisał(a):Xavier napisał(a):a co tu nowego można dodać po 56 stronach...?
racja trzeba zamknąć i podwiesić
popieram
Waluś napisał(a):racja trzeba zamknąć i podwiesić łoł
Ale najpierw troszkę wyczyścić przed zamknięciem i powieszeniem. Bo z tymi 56 stronami troszkę mi zeszło, żeby dowiedzieć się czegoś ciekawego.
jaka jest różnica między 10W40 a 15W40 wiem ze to rożnica lepkosci, ale mam ksiazke serwisowa swojej madzi i tam mam napisane by lac w nią te 10W40, ale mam juz przejechane 230 tys i leje mineralke 15W40 i mam pytanie czy jest moze olej mineralny 10W40 bo ja osobiscie nie moglem znalezc
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
kleik – wszystko masz wyjaśnione w tym temacie... Przez ciągłe zadawanie tych samych pytań jest on taki długi... Nowe, nic ciekawego nie wnoszące odpowiedzi jak i pytania w tym temacie będę usuwał.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Przy wyjściu z fabryki Toyota zalewa silniki olejem M I N E R A L N Y M!!! Byłem w takim szoku, gdy odbierałem swoją służbową Yarisę że hej. Podobno według nich silnik lepiej dociera się na minerale. Następna wymiana oleju (po 15 tyś.) na syntetyk – Castrol=frytka, ale można sobie zastrzec wymianę na olej innego producenta. I co wy na to?
Pozdrawiam!
Kapelanie nasz drogi – xANDy, może kiedyś spotkamy się na pogaduchach o motoryzacji w Poznaniu. Często tam śmigam, z resztą gdzie ja często nie śmigam...
Pozdrawiam!
Kapelanie nasz drogi – xANDy, może kiedyś spotkamy się na pogaduchach o motoryzacji w Poznaniu. Często tam śmigam, z resztą gdzie ja często nie śmigam...
JarunToruń
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
-----------------------------------
Madzia, Magdulek i bliźniaki
- Od: 13 maja 2008, 23:38
- Posty: 72
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda6 CD 136PS 2004 TOP KOMBI
Jarun napisał(a):Przy wyjściu z fabryki Toyota zalewa silniki olejem M I N E R A L N Y M! [...]. Podobno według nich silnik lepiej dociera się na minerale
Hmm – to nawet nie jest nielogiczne. Cena takiego "krótkodystansowego" oleju też jest niższa.
Coś mi się przypomina, że niektórzy po szlifie cylindrów (w benzynkach) na dotarcie używali też mineralny na pierwsze kilometry.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jak w tygodniu będę miał czas to zrobię w tym wątku porządek, tymczasem zamykam i podwieszam
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
oleje do czterosuwowych silników benzynowych oznaczane jako: API: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ lub SL przy czym pierwsza litera "S" jest niezmienna, druga zaś oznacza jakość oleju (im wyższa w alfabecie tym nowszej generacji olej). Najwyższa możliwa jakość oleju wprowadzona w roku 2002 to API SL.
... 19 + 56 stron (conajmniej) na forum jest o rodzaju, markach i gęstości oleju ale ani słowa o tym co powyżej... a ja potrzebuję informacji o tym jakiej klasy wg instrukcji powinien być olej w moim silniku tj. 2.2 12v f2 r.p. 1990...
... 19 + 56 stron (conajmniej) na forum jest o rodzaju, markach i gęstości oleju ale ani słowa o tym co powyżej... a ja potrzebuję informacji o tym jakiej klasy wg instrukcji powinien być olej w moim silniku tj. 2.2 12v f2 r.p. 1990...
- Od: 27 lip 2008, 08:18
- Posty: 6
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 2.2 GD
Ikis napisał(a):Najwyższa możliwa jakość oleju wprowadzona w roku 2002 to API SL.
Coś masz nieaktualne dane Najnowsza specyfikacja to SM wprowadzona w listopadzie 2004.
Ikis napisał(a):a ja potrzebuję informacji o tym jakiej klasy wg instrukcji powinien być olej w moim silniku tj. 2.2 12v f2 r.p. 1990...
Na pewno SG, a być może jeszcze wcześniejszy.
Sprawdzę w domu, w Auto Dacie. Sam pisałem o tym w wątku olejowym, trzeba pociąć te tematy i zrobić z nimi porządek. Zalałbym olej jak najlepszej jakości o specyfikacji dopasowanej do aktualnego stanu.
Przepraszam, że tak późno. Smarowania by nie było, gdyby nie było oleju w silniku. Prawdopodobnie cykają popychacze zaworów, standard w wielu benzynowych Mazdach – nie zmieniaj oleju na gorszy. Mineralny ma znacznie mniej właściwości czyszczących niż półsyntetyk, jest gęstszy i utrudnia rozruch w zimie – póki nie ma potrzeby, czyli zwiększonego zużycia oleju, stosuj jak najlepszy olej. Być może trzeba zmienić sprężynki na wałkach rozrządu, przepłukać popychacze lub zmienić zaworek ciśnienia oleju albo po prostu poeksperymentować z olejami. Spróbuj Liquid Molly.
Gruszek napisał(a):zmienilem olej i po przejechaniu 4 tys km zaczelo cos cykac nie wiem jak to fachowo nazwac . poprostu nie ma smarowania
Przepraszam, że tak późno. Smarowania by nie było, gdyby nie było oleju w silniku. Prawdopodobnie cykają popychacze zaworów, standard w wielu benzynowych Mazdach – nie zmieniaj oleju na gorszy. Mineralny ma znacznie mniej właściwości czyszczących niż półsyntetyk, jest gęstszy i utrudnia rozruch w zimie – póki nie ma potrzeby, czyli zwiększonego zużycia oleju, stosuj jak najlepszy olej. Być może trzeba zmienić sprężynki na wałkach rozrządu, przepłukać popychacze lub zmienić zaworek ciśnienia oleju albo po prostu poeksperymentować z olejami. Spróbuj Liquid Molly.
witam mam pytanko co do oleju. Gdyz po kapitalnym remoncie silnika zalałem Mobila S 10W40 i po przejechaniu 2200 km olej zobił mi sie juz brazowy czy to jest normalne no i ubyło go z poł bagnetu tzn 0,4 L przed remontem brało mi 0,8L/1000 km wiec jest poprawa Ale zastanawia mnie ten ciemny kolor oleju???? Mogli byscie mi to wytumaczyc gdyz jest to moje pierwsze auto i mam je dopiero niecałe poł roku. Z gróy dzieki
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!
Posiadanie 323F BA
Posiadanie 323F BA
- Od: 12 mar 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Sokołów Młp
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
Pewnie olej wymyl szlam który zgromadził się w silniku. Poza tym, wydaje mi się, że po remoncie powinieneś zmienić olej wcześniej niż po 10 000 km...
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Nie mówiąc już o tym, że na pierwszy raz lepiej jest zalać nawet minerala.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Silnik się dociera, więc gęstszy olej pomaga w spokojniejszym znoszeniu tego procederu; mineral to także tańszy olej i wymienia się po jakiś 2-3kkm, więc ilość środków czyszczących ma mniejsze znaczenie.dragon123 napisał(a):po kapitalnym remoncie silnika
PS. formuła 1 jeździ wyłącznie na mineralnych – umożliwia większe obciążenie panewek (gęstość, po prostu gęstość).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):gęstość, po prostu gęstość).
a jaką gęstość ma olej mineralny w temperaturze 100 stopni?
obawiam się że syntetyczny bedzie gęściejszy.
Po to między innymi stosuje się oleje syntetyczne – aby zapewnić jednakowe własności smarne w całym zakresie pracy silnika.
Witam,
a oto fragment artykułu, który znalazłem w sieci:
..."TOTALFINAELF Participation is not limited to the production line of original oil-Mazda Mazda
Dexelia (registered trademark ELF)...
Oils new generation, known as Mazda Dexelia is tailored to the specific requirements of Mazda
engines, and recommended for use in automobile production from 2002 to immediate application is
to improve and extend the life of engines in cars that brand.
Analogue oil Mazda Dexelia range of ELF
Mazda Dexelia Produced ELF
Mazda Dexelia Ultra 5w30 ELF Evolution SXR 5W30
Mazda Dexelia Plus 5w40 ELF Excellium LDX 5W40
Mazda Dexelia 10w40 ELF Competition STI 10W40"
Pozdrawiam
joint
a oto fragment artykułu, który znalazłem w sieci:
..."TOTALFINAELF Participation is not limited to the production line of original oil-Mazda Mazda
Dexelia (registered trademark ELF)...
Oils new generation, known as Mazda Dexelia is tailored to the specific requirements of Mazda
engines, and recommended for use in automobile production from 2002 to immediate application is
to improve and extend the life of engines in cars that brand.
Analogue oil Mazda Dexelia range of ELF
Mazda Dexelia Produced ELF
Mazda Dexelia Ultra 5w30 ELF Evolution SXR 5W30
Mazda Dexelia Plus 5w40 ELF Excellium LDX 5W40
Mazda Dexelia 10w40 ELF Competition STI 10W40"
Pozdrawiam
joint
"Jupikajej, m...a f...a" – powiedział Napoleon, po czym wsiadł do Mazdy i odjechał
- Od: 12 sie 2008, 18:47
- Posty: 20
- Skąd: Poznan
- Auto: Mazda 2 1.4 TDCi 68KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki