Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Arton » 2 wrz 2010, 19:07

A co myślicie o tym oleju Forda 5w30 o którm pisałem kilka postów wyrzej?
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez Paweł_JB » 2 wrz 2010, 23:02

To i ja się podłącze z pytaniem. Gdzie w Wawie dostanę Dexelie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2009, 22:43
Posty: 40
Skąd: Bstok/Wawa
Auto: Mazda 6 2.3 GY '04

Postprzez Tobik » 2 wrz 2010, 23:59

Witam,

Kupiłem mazda 626 98 rok GF.Żadnej karteczki pod maską jaki był lany olej.Pod korkiem w miarę czysto chociaż na bagnecie taki ciemnawy.Chcę zmienić olej i teraz pytanie jaki zalać ?Doradzają syntetyk.
Auto ma przejechane 188tyś.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2009, 14:17
Posty: 11
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 626 2.0 116KM 1998r.

Postprzez CezaR83 » 3 wrz 2010, 00:04

fixerq Wystarczy poczytać forum chociażby 1st tego wątku :P
xANDy napisał(a):bello – castrola nie lejemy do mazd bo je niszczy (zresztą nie tylko mazdy – w ogóle japońskie auta nie kochają castrola, które ogólnie zdobyło już ksywę "olej do frytek <killer> ".)
Zalej człowieku dexelię albo choćby shella do diesli turbo. Ale od castrola łapy precz!

jeszcze to
empe napisał(a):w poradniku do mazdy znalazłem, że castrol ok ale edge(wyższa półka), byle nie magnatec (niższa półka)

wiec twój wybór, lej co chcesz i czytaj trochę więcej ;)

Arton, moze najpierw uzupełnisz profil , bo nie wszyscy wiedzą czym jeździsz? (chyba ze będziesz pisał w każdym poście) :> Lej do swojej 626 taki olej jaki miałeś pół lub syntetyk o parametrach zalecanych do twojego silnika.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2107 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Radex » 3 wrz 2010, 07:55

Tobik napisał(a):Witam,

Kupiłem mazda 626 98 rok GF.Żadnej karteczki pod maską jaki był lany olej.Pod korkiem w miarę czysto chociaż na bagnecie taki ciemnawy.Chcę zmienić olej i teraz pytanie jaki zalać ?Doradzają syntetyk.
Auto ma przejechane 188tyś.

Pozdrawiam.
optymalny niby polsyntetyk 10w40, ale ludzie zalewaja przy takich przebiegach juz 5w40
nie kupuj dziadostwa typu castrol, strata kasy.
o wiele lepszy np Elf, Mobil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Murray » 3 wrz 2010, 08:42

można przejść z Castrola Magnateca 10W-40 na CASTROL EDGE 5W-30...??? nikt mi nie odpowiedział jednoznacznie... <co?>
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez fixerq » 3 wrz 2010, 09:29

Aaa, ciul, zalałem elfa sxr <glupek2> Nie będę wydziwiał.

Ps. Cezarze kochany :D , przecież kolega wspominał o japońskich autach, a nasze madzie japońców pod maską nie mają...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez malkolm » 3 wrz 2010, 11:09

Murray napisał(a):można przejść z Castrola Magnateca 10W-40 na CASTROL EDGE 5W-30...??? nikt mi nie odpowiedział jednoznacznie... <co?>

jeśli masz zdrowy silnik to można, ja na zimę też przejdę z 5w40 na 5w30, myślę że nic nie powinno się stać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez prezes83 » 3 wrz 2010, 11:23

malkolm napisał(a):może błędem było zalanie oleju dieslowskiego do benzyniaka

też mi się tak wydaje ;/ mam nadzieję że po zmianie na zwykły będzie ok. chociaż coraz bardziej w kierunku półsyntetyka się kieruję...
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Murray » 3 wrz 2010, 12:57

u mnie książka zaleca 5W-30 i 10W-30....a śmigam na castrolu 10W-40. Co do motoru czasem olejku odrobine łyknie ma 178 tysia..

Dzwoniłem do działu technicznego Castrola pod numerem 22 5826519 technik powiedział mi że przechodząc na 5W-30 silnik może być troszkę przepłukany z osadów to co poprzetykane może odpuścić. Mówił że napewno będzie 5W-30 tam docierał gdzie 10W-40 nie dochodził smarowany dokładnie cały silnik ma być. Tylko po wymianie kontrolować częściej stan oleju trzeba i zachownie silnika. I z tego co pamiętam powiedział coś że olej może pozytywnie wpłynąć na klekot zaworów. Na koniec powiedział że proszę przejść na Castrola Edge 5W-30 rozszczelnień żadnych nie będzie i tym bardziej że książka przewiduje w motorku 5W-30.

Dzwoniłem do ASO Mazda Warszawa powiedział mi facet od serwisu że 5W-30 można zalać jak auto ma oryginalny przebieg. Z kolei jak auto bierze olej to może go więcej brać na tej lepkości.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Rafcio.s » 3 wrz 2010, 16:06

Ciekawi mnie tylko oryginalnosc tego oleju, zeby nie byla jakas podrobka <oczy>
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-ul ... 78821.html
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Paweł_JB » 3 wrz 2010, 22:47

Zajrzałem pod maskę i zalany mam olej Dexelia 5W30 DPF, przy silniku benzynowym chyba nie bardzo? Coś mi niedawno zaczęło też stukać z przodu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2009, 22:43
Posty: 40
Skąd: Bstok/Wawa
Auto: Mazda 6 2.3 GY '04

Postprzez maselek » 4 wrz 2010, 10:30

Paweł_JB napisał(a):Zajrzałem pod maskę i zalany mam olej Dexelia 5W30 DPF, przy silniku benzynowym chyba nie bardzo? Coś mi niedawno zaczęło też stukać z przodu silnika.

Przecie to olej do diesla z DPF <glupek2> , do benzyny jeśli DEXELIA to ULTRA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez shawn » 4 wrz 2010, 22:34

Aktualnie jedze na dexeli ultra 5W-30 ale zastanawiam sie nad zmiana na dexelie plus 5W-40 ze względu na gorące lata, czy nie ma do tego przeciwwskazań ?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez rafusmaximus » 5 wrz 2010, 01:15

No ja właśnie z podobnym pytaniem jak kolega, z tym że zamiast Dexeli myślałem o Mobil S Synt 5W-40
Obecnie mam zalaną Dexelię Ultra 5W-30, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie zalać w/w Mobil – taki był zalewany przez cały okres serwisowania w Niemczech, a przy pierwszej wymianie w PL zalałem Dexelię. Lata mamy gorące, a wiadomo, że przy takich warunkach lepszy (teoretycznie) powinien być olej z "40"... Nie wiem czy Niemiec dobrze wybrał, bo tak lepiej dla silnika, czy może kierował się ceną...
Czy różnica pomiędzy tymi dwoma olejami, a szczególnie pomiędzy współczynnikami 30 a 40 jest bardzo duża?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez manix6 » 5 wrz 2010, 09:37

Ja także mam sprowadzoną z DE, bez książki serwisowej, wisi tylko karteczka MOBIL 1 5W40 i chyba będę zmieniał właśnie na Mobil S Synt 5W40
Początkujący
 
Od: 13 lip 2010, 21:46
Posty: 12
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 1999r

Postprzez Pankuba » 5 wrz 2010, 11:38

rafusmaximus napisał(a):No ja właśnie z podobnym pytaniem jak kolega, z tym że zamiast Dexeli myślałem o Mobil S Synt 5W-40
Obecnie mam zalaną Dexelię Ultra 5W-30, ale zastanawiam się czy przy następnej wymianie zalać w/w Mobil – taki był zalewany przez cały okres serwisowania w Niemczech, a przy pierwszej wymianie w PL zalałem Dexelię. Lata mamy gorące, a wiadomo, że przy takich warunkach lepszy (teoretycznie) powinien być olej z "40"... Nie wiem czy Niemiec dobrze wybrał, bo tak lepiej dla silnika, czy może kierował się ceną...
Czy różnica pomiędzy tymi dwoma olejami, a szczególnie pomiędzy współczynnikami 30 a 40 jest bardzo duża?


Jak jeździsz bardzo ostro, to możesz sobie Dexelię odpuścić, ewentualnie w gorące dni nie pałować non stop na autostradach tudzież nie ruszać spod każdych świateł kręcąc obroty w pobliże czerwonego. Olej 5W30, który ma dodatkowo obniżony HTHS (norma A5/B5) nie nadaje się wg mnie dla takich kierowców.
Zakładam, że nie jeździsz wyścigowo, więc możesz spokojnie pozostać przy Dexelii 5W-30. A jeśli mimo to masz jakieś obawy, to zalej dobry 5W-30 z ACEA A3/B4. Dobry 5W-30 nie będzie gubił lepkości wysokotemperaturowej i nie musisz się obawiać, że po jakimś czasie zrobi się z tego 5W-20 ;).
Ewentualnie na zimę 5W-30, a na okres letni 5W-40. Olej 5W-30 pozwala zwykle na większe oszczędności paliwa, ma też kilka innych zalet, jeśli jeździsz rozsądnie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 00:34

Pankuba dzięki za info – rajdowcem nie jestem... na mieście zwykle poruszam się w przedziale 1500-2500 rpm, na trasie do 3000, skrajnie do 3500 rpm (diesel). W grudniu (mniej-więcej, wtedy raczej stuknie mi 10 tkm od ostatniej wymiany) planuję wymienić olej i tak właśnie myślałem, żeby jeszcze zalać Dexelię 5W-30 na zimę, a później się zobaczy... no ale jak mówisz, że raczej w lecie "spustoszenia" 30-tka nie zrobi, będąc spokojnym kierowcą, to może pozostanę przy niej.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Napisałeś, że latem można zalać "30", na zimę "40" – czy są jakieś przeciwwskazania lub wady takiej operacji, czyli zmiany olejów jeden po drugim, na przemian, czy może zalety?
2. Jakie są plusy "30", a jakie "40" przy porównaniu tych dwóch specyfikacji? Wiem, czytałem gdzieś, że tak jak napisałeś "30" może powodować mniejsze spalanie, jest bardziej energooszczędny, "40" za to teoretycznie zachowuje lepszą lepkość przy wyższych temperaturach (też o tym wspomniałeś). Czy są jeszcze jakieś wady i zalety tych dwóch specyfikacji, gdy się je porównuje ze sobą... oczywiście gdy jeździ się rozsądnie ;) ?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Pankuba » 6 wrz 2010, 01:45

rafusmaximus napisał(a):Pankuba dzięki za info – rajdowcem nie jestem... na mieście zwykle poruszam się w przedziale 1500-2500 rpm, na trasie do 3000, skrajnie do 3500 rpm (diesel). W grudniu (mniej-więcej, wtedy raczej stuknie mi 10 tkm od ostatniej wymiany) planuję wymienić olej i tak właśnie myślałem, żeby jeszcze zalać Dexelię 5W-30 na zimę, a później się zobaczy... no ale jak mówisz, że raczej w lecie "spustoszenia" 30-tka nie zrobi, będąc spokojnym kierowcą, to może pozostanę przy niej.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. Napisałeś, że latem można zalać "30", na zimę "40" – czy są jakieś przeciwwskazania lub wady takiej operacji, czyli zmiany olejów jeden po drugim, na przemian, czy może zalety?
2. Jakie są plusy "30", a jakie "40" przy porównaniu tych dwóch specyfikacji? Wiem, czytałem gdzieś, że tak jak napisałeś "30" może powodować mniejsze spalanie, jest bardziej energooszczędny, "40" za to teoretycznie zachowuje lepszą lepkość przy wyższych temperaturach (też o tym wspomniałeś). Czy są jeszcze jakieś wady i zalety tych dwóch specyfikacji, gdy się je porównuje ze sobą... oczywiście gdy jeździ się rozsądnie ;) ?


Ad 1: Nie ma przeciwskazań. Być może lepiej stosować oleje tej samej marki, chociaż nie jest to konieczne.
Ad 2: Oprócz oszczędzania paliwa, oleje 5W30 w porównaniu mają często lepszą pompowalność w niskich temperaturach, mimo tej samej lepkości niskotemperaturowej co 5W-40. Ale nie rozwijałem tego, bo na nasze zimy wystarczy każdy dobry 5W-XX.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez skubiszek » 6 wrz 2010, 17:48

jestem 4 tys od zmiany oleju – najpierw po zakupie Castrol Magnatec diesel a obecnie od 4 tys Elf Evolution Sxr 5w-30

Na Castrolu silnik pracował głośniej i dolałem ok 1.20 litra na 10tys km, obecnie silnik się uspokoił, pracuje aksamitniej i po dystansie nie zawsze delikatnym 4tys nie wziął ani grama oleju
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki