Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez KyRy » 29 gru 2009, 10:25

Witam!

Ostatnio w ofercie intercarsu pojawiły się oleje silnikowe Comma.
Jest to podobno produkt firmy Exxonmobil na rynek angielski.

Jeździ ktoś na takim oleju albo słyszał coś o nim?
W internecie jest bardzo mało opinii na ten temat a do tego żadnej negatywnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez tomekrvf » 29 gru 2009, 15:38

KyRy napisał(a):Jeździ ktoś na takim oleju albo słyszał coś o nim?

Moi znajomi latają na tym oleju od lat i nic sie nie dzieje z silnikiem.
Jeden kolega zrobił Du Tico 370kkm i dalej jeździ
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Krisek » 29 gru 2009, 20:00

Feniks przy zmianie marki oleju czesto wystepuje zwiekszone uzycie po 2-3 zmianie na tym samym oleju powinno ustapic/zmniejszyc sie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez biolyrks » 31 gru 2009, 19:35

Witam klubowiczow!
niedawno kupilem mazde6 ts2 2.0 d 2004 150 tys i niestety nie wiem jakiego oleju poprzedni wlasciciel uzywal. Oczywiscie ile osob tyle opini.NIektorzy przestrzegaja przed uzyciem zbyt dobrego oleju, bo jest byl jakis slaby to lepszy olej moze spowodowac wyciek. Na forum wyczytalem, ze najlepsze do 6 sa dexelia, elf sxr 5w30, shell helif polsyntetyk lub mobil special fe 5w30. Co wy na to?
Początkujący
 
Od: 31 gru 2009, 19:13
Posty: 7
Skąd: Londyn
Auto: mazda6 ts2 diesel 136km '04

Postprzez Krisek » 31 gru 2009, 20:55

to mit o przestrzeganiu ... :)
twoje Auto ma DPF ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez wojtek75 » 31 gru 2009, 23:43

Feniks_rf napisał(a):Co powiecie ta temat oleju Mobil Super S 10W-40 Przejechałem na nim 7tys i ogólnie jestem zawiedziony

Ja też. Przeszedłem na Elfa 10W-40 i zdecydowanie cichsza praca silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez travisowski » 1 sty 2010, 03:40

biolyrks napisał(a):lepszy olej moze spowodowac wyciek.

nie chodzi tu o zadne wycieki. co ma wyciekac w aucie z 2004r?wycieki dotycza aut starych gdzie uszczelki sa juz stare i zuzyte.

Krisek napisał(a):to mit o przestrzeganiu ...

zaden mit. kazda sytuacja jest inna.sa przypadki kiedy zmiana klasy moze byc przeprowadzona a sa takie gdzie lepiej tego nie robic.to ze u kogs sie "udalo" nie czyni regoly.ubytki oleju to nie tylko wycieki i trzeba sobie z tego zdac sprawe.

w twoim przypadku przy 150kkm zalalbym jeszcze 5w30 i nic zlego sie nie stanie.

kazdy przypadek trzeba rozwazac z osobna a nie "Mit" taka prawda Kris
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Feniks_rf » 1 sty 2010, 13:56

bull napisał(a):
Feniks_rf napisał(a):Najmniej go ubywało w porównaniu do jakich olei?

np. lotos, mobil, 10w-40, u mnie przyczyną brania oleju były uszczelniacze zaworowe ( u ciebie na pewno też ) i pierścienie tłokowe. po wymianie branie ustało i jeżdzi auto na lotosie.

U mnie bierze 1l na 7tys km wiec to chyba mało ;P ale kopci strasznie na zimnym silniku.
Krisek jak teraz wrócę do Lotos-u to znowu będę musiał czekać 2-3 wymiany do normalnej pracy?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 21:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez biolyrks » 1 sty 2010, 18:35

Krisek napisał(a):twoje Auto ma DPF ?

nie mam pojęcia... kupując filtry sprzedawca poprosił mnie o podanie numeru rejestracyjnego( to normalna procedura w londynie) więc zakładam, że dał mi właściwy – mann filter w811/80.

travisowski napisał(a):w twoim przypadku przy 150kkm zalalbym jeszcze 5w30 i nic zlego sie nie stanie.


syntetyk czy już półsyntetyk??? w końcu to autko juz zrobiło ponad 150 tys.

dzięki za podpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 31 gru 2009, 19:13
Posty: 7
Skąd: Londyn
Auto: mazda6 ts2 diesel 136km '04

Postprzez Krisek » 1 sty 2010, 21:16

:)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 1 sty 2010, 23:14

biolyrks napisał(a):Krisek napisał:
twoje Auto ma DPF ?

nie mam pojęcia... kupując filtry sprzedawca poprosił mnie o podanie numeru rejestracyjnego( to normalna procedura w londynie) więc zakładam, że dał mi właściwy – mann filter w811/80.


czyli nie wiesz czym jezdzisz. eh... masz instrukcje w swoim aucie? jesli nie masz to postaraj sie o nia. a jesli nie to zajdz do serwisu i podaj vin moze chlopaki ci powiedza czym jezdzisz.


biolyrks napisał(a):syntetyk czy już półsyntetyk?pytajnik w końcu to autko juz zrobiło ponad 150 tys.

klasa lepkosciowa 5w30

a to czy
biolyrks napisał(a):syntetyk czy już półsyntetyk?

to juz twoja broszka
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marcinmmm100 » 7 sty 2010, 18:32

Witam wszystkich klubowiczów.
Niedawno kupiłem Mazde 323F 1991rok 1.8 103KM przebieg 220000.
Poprzedni właściciel jeździł przez ponad 2 lata na oleju mineralnym 15W40 Shell.
Mam takie pytanie czy nic się nie stanie jak wleje do silnika olej półsyntetyczny 10W40 czy lepiej zostać przy mineralnym 15w40?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 18:21
Posty: 14
Skąd: Pabianice

Postprzez malkolm » 7 sty 2010, 19:41

marcinmmm100 zalej to co instrukcja nakazuje, według lotosa powinieneś zalać
Zalecany LOTOS ECONOMIC 5W30 (b) 4.0
Dobry LOTOS SEMISYNTETIC 10W40
a castrol radzi
Zalecany Edge Sport 0W-40 (b) 4.0
Dobry Magnatec 5W-40 C3
Dopuszczalny Magnatec 10W-40 A3/B3
ja bym przesiadł się na pewno na 10w40 a później po wymianie albo dwóch na 5w40, jeśli silnik jest zdrowy to myślę że to nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez marcinmmm100 » 7 sty 2010, 20:28

Myśle że zdecyduje się na wlanie półsyntetyka 10W40 chociaż mam pewne obawy czy to nie zaszkodzi silniczkowi bo jednak sporo kilometrów zrobił na mineralnym oleju.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 18:21
Posty: 14
Skąd: Pabianice

Postprzez Krisek » 7 sty 2010, 22:34

nie
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez aesmaestro3 » 10 sty 2010, 04:00

tak czytam te wasze opinie o olejach i właśnie przyszło mi pytanie do głowy ze skoro mam zalanego castrola magnateca do swojej madzi polsynt..... 10w-40 <opinie o tym oleju to shit >co sadzicie o tym jak podczas następnej wymiany zalałbym sobie olej Shella??? wo gole to shell ma w swojej ofercie półsyntetyki ...chyba zły by nie był do mojej v-6??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez Krisek » 10 sty 2010, 06:57

Castrol to nie SHIT ...
1 a 2 przy mrozach w Europie takich zastonowil bym sie na 5w
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez PSTomek » 10 sty 2010, 21:45

Witam

Czytając wasze wypowiedzi wskazaliście, aby olej był z pewnego źródła pochodzenia. Jak już wcześniej ktoś pisał na allegro olejów się nie kupuje, a czy kupując w hipermarketach moge mieć spokojne sumienie że nie kupuje olejów chrzczonych, jak to sprawdzać ?

Napisze również pewną opinię ale nie dokońca się ją sugerujcie: otóż

Jeżdże na oleju Shell Helix 10W40 półsyntetyk i po roku i przejechaniu tylko 6.000km poci mi się i to mocno z uszczelki pokrywy zaworów i w okolicach uszczelniacza bądź misy oleju z przodu silnika jeszcze musze to sprawdzić. Myśle że winą tego jest dolana jakaś chemia o czym mechanik raczył mnie poinformować przy następnej wizycie u niego. (Omijam już szerokim łukiem tego cfaniaka).

Uf mechanich przestrzegał mnie też przed Castrolem Magnatec 10W40 którego wczesniej miałem tłumacząć że japończyki go nietrawią. (olej szybko zczerniał po 3000km)

Teraz zastanawiam się nad Motulem bądź Vanvoline 10W40 półsynetyk to dobry wybór jeśli kupie np motula w intercarsie, jest ryzyko że chrzczone ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez bull » 10 sty 2010, 23:05

PSTomek napisał(a):poci mi się i to mocno z uszczelki pokrywy zaworów i w okolicach uszczelniacza bądź misy oleju

A wcześniej się nie pocił.....może po prostu przyszła na te uszczelki pora i trzeba wymienic.....

PSTomek napisał(a):Myśle że winą tego jest dolana jakaś chemi

Dobre środki czyszzące wymyły nagar, który uszczelniał dodatkowo silnik....


PSTomek napisał(a):olej szybko zczerniał po 3000km

To dobrze, zmaczy, że czyści silnik....


PSTomek napisał(a):Teraz zastanawiam się nad Motulem bądź Vanvoline 10W40 półsynetyk


Wymień uszczelki i dalej śmigaj na shell....
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Krisek » 11 sty 2010, 04:43

Dokladnie jak wyzej .....
A mity kolejny ze Japonskie SIlniki Nie trawia ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki