Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Krisek » 26 kwi 2009, 19:54

5w30 ...

oczywiscie ze auto bedzie chodzic :d na 20w50 ...

tylko to nie o to chodzi ....


Chcemy optymalny olej ...

5w30 Dieslowski Olej jesli Diesel ...

tylko olej ma wplyw tez na ekonamie spalanie beznyny etc


Fajny test ... Dzieki

Ale nic nie pisali o budowie filtra ...
tylko zmierzyli ilosc "media"
Jak podkreslone w artykule WIX ma mniejsza ilosc media ..
Ale jest grubszy " bardziej miesisty" niz reszta

w Przypadku moim OEM Mazda vs WIX .. widac ruznice golym okiem w ilosci plytek ...

szkoda ze nie pisali o budowie wewnetrznej filtra

Ciezko ocenic filtry po Ilosci "bibuly"
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 26 kwi 2009, 20:04

Krisek napisał(a):Filtron juz nie istnieje ... teraz jest tylko WIX-FIltron

zgadza sie
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez borofik » 26 kwi 2009, 20:20

Cześć,
pytańko brzmi czy do 2.5 KL TA można po MOBIL- u 10W 40 wlać 0W30 chodzi o przejście z półsyntetyku na pełny sentytyk. Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny
Powód który mnie do tego skłania to:
– teoretyczne mozliwe obnizenie spalnia
– ochrona silnika przy ,, zimnych startach " kilkukrotnie w ciagu dnia odpalam ruszam i przejeżdzam w mieście tylko pare km.
2001r. produkcji 110 tys przebiegu.
Jeżeli odradzacie napiszczie dlaczego. pozdrawiam.

A i jeszcze jedno dolewał ktoś to do automatu:
http://www.nokaut.pl/oferta/lube-gard-l ... arcie.html
forewer tugeder
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2008, 21:24
Posty: 52
Auto: ???

Postprzez Krisek » 26 kwi 2009, 21:14

1. Nie dolewaj tego do automatu ... ! ( zmien olej w skrzyni ) zadnych dodatkow ( upewnij sie ze uzywasz odpowiedniego ATF )


0w40 jest zamiennikiem 10w40
0w30 powinno byc wszystko ok jesli producent przewiduje 10w30 lub 5w30

konktroluj poziom przy 1 szej zmianie

z tego co wynika .. twoj silnik nie zdaza sie rozgrzewac .. do operacyjnej tempertatury ..
to jest najgorsze dla oleju niema okazji do przepalenia benzyny z Oleju ...

zalecam dosyc czesta wymiane oleju ... dlatego nie pakowal bym sie w drogie firmowe oleje ..

0w30 Castrol produkowany w niemczech byl by dobrym wyborem

inna dobra opcja jest to

to ten olej http://allegro.pl/item601488260_olej_es ... ntety.html

ESSO = MOBIL to ta sama firma ..

Twoj silnik to nie Diesel ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 26 kwi 2009, 21:30

Zalej 5W30/5W40 lub 5W50. Jeśli nie kopci i nie bierze oleju, powinno obyć się bez problemu, a silnikowi będzie lepiej. Proszę Moderatora o dołączenie do tematu o olejach.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 26 kwi 2009, 22:44

borofik napisał(a):Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny

i jak chcesz zeby nadal byl sprawny to przestan kombinowac.

tutaj zaraz krisek mnie skrytykuje ale jesli juz na sile chcesz wymienic na mniejsza gestosc to zmien na 5w40 i na nic innego.bron boze na 0w do auta ktore jezdzilo ponad 100tyskm na 10w.no ludzie nie wpadajmy w paranoje z tymi olejami.nie mozna tak sobie zmieniac gestosci bo sie komus cos przymaniło.dzis to jutro to.

Krisek napisał(a):zalecam dosyc czesta wymiane oleju ... dlatego nie pakowal bym sie w drogie firmowe oleje ..

zgadzam sie w 100% co do czestej wymiany a olej kup taki jaki ci sie kalkuluje finansowo (chodzi o marke)

borofik napisał(a):A i jeszcze jedno dolewał ktoś to do automatu:
http://www.nokaut.pl/oferta/lube-gard-l ... arcie.html

zadnych dodatków.tak jak radzi krisek zrob poprostu wymiane ATF na zalecany przez producenta.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2009, 23:37 przez travisowski, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Rafał » 26 kwi 2009, 23:31

Łączę z odpowiednim tematem ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez keczu » 28 kwi 2009, 22:53

Tu kilka rozmontowanych filterkow do hondy , jak widac orginal to wlasnie purflux. http://www.autoair.co.uk/Filters.htm
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Krisek » 29 kwi 2009, 00:52

keczu napisał(a):Tu kilka rozmontowanych filterkow do hondy , jak widac orginal to wlasnie purflux. http://www.autoair.co.uk/Filters.htm


Ten filter hondy jest ciekawy .. widzialem kilka orginalow hondy ale nigdy taki ... :)
Dzieki
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marchello » 29 kwi 2009, 20:48

travisowski napisał(a):
borofik napisał(a):Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny

i jak chcesz zeby nadal byl sprawny to przestan kombinowac.

tutaj zaraz krisek mnie skrytykuje ale jesli juz na sile chcesz wymienic na mniejsza gestosc to zmien na 5w40 i na nic innego.bron boze na 0w do auta ktore jezdzilo ponad 100tyskm na 10w.no ludzie nie wpadajmy w paranoje z tymi olejami.nie mozna tak sobie zmieniac gestosci bo sie komus cos przymaniło.dzis to jutro to.


A dlaczego broń boże 0W-XX przecież pierwsza cyfra to klasa lepkości dla niskich temperatur im niższy indeks tym mniej lepki olej w niskich temperaturach czyli tym szybciej zapewnia prawidłowe smarowanie.Chyba że się mylę
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez travisowski » 29 kwi 2009, 22:10

marchello napisał(a):A dlaczego broń boże 0W-XX przecież pierwsza cyfra to klasa lepkości dla niskich temperatur im niższy indeks tym mniej lepki olej w niskich temperaturach czyli tym szybciej zapewnia prawidłowe smarowanie.Chyba że się mylę

5w jest wystarczajacy (to jest i tak zadki olej) na polskie warunki.5w zapewni w niskich temperaturach wystarczajace smarowanie.kombinowanie w tej kwestji to juz jest eksperymentowanie i szukanie dziury w calym.5w zapewnia doskonale smarowanie podczas polskiej zimy.robilem swoj wlasny eksperyment temperaturowy.i wiem jaka jest konsystencja tego oleju przy temp.min zima.ja nie mowie ze 0w jest zly i narobi szkody w silniku tylko 5w jest wystarczajacy.ale kazdy niech leje co uwaza.


a co do tego co napisalem wyzej apropo 5w40
zmieniac 10w40 na 0w30?wolne zarty.sam zalej swoj silnik 10w40 a potem po 100tys.wlej 0w i wtedy pogadamy. jesli zmieniac 10w40 na mniejsza gestosc to na 5w40. i bedzie doskonale.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marchello » 29 kwi 2009, 22:33

Być może jest to tylko chwyt marketingowy,według danych valoline SynPower 0W-40 ma temperaturę płynięcia -54 a 5W-40 ma -42 w polskim klimacie takich srogich zim nie uświadczy,więc po co przepłacać.
Tak zastanawiałem się nad zalaniem 5W-30 do swojej BG z 94r zaglądałem pod mache dziś i zauważyłem plakietke na której olej zalecany dla temperatur -25+30 to własnie 5W-30.Ale tak myśle że skoro silnik ma już 240kkm na karku a jeżdził na 10W-40 to taki olej może poprostu tworzyć za cienki film olejowy i może dochodzić do jego zerwania,nie wiadomo w jakim stanie jest pompa czy daje odpowiednie ciśnienie.lepiej chyba zalać np 5W-40 czy 5W-50 i mieć pewność że warstewka oleju będzie wystarczająca w każdych warunkach.Oleje 5W-30 reklamowane są jako energooszczędne bo stawiają mniejsze opory smarowanym elementom ale czy warto oszczędzać paliwo kosztem żywotności silnika mówie oczywiście o starych samochodach z dużym przebiegiem.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez travisowski » 29 kwi 2009, 22:44

marchello napisał(a):Ale tak myśle że skoro silnik ma już 240kkm na karku a jeżdził na 10W-40

zrobisz jak uznasz ale ja na twoim miejscu pozostal bym juz na tej gestosci do konca.no ale jesli chcesz zmienic i uwazasz ze przez to silnik przezyje druga mlodosc to zalej 5w40.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marchello » 29 kwi 2009, 22:49

Czytałem na wielu forach i słyszałem praktycznie same pozytywne opinie o przejściu z pół na pełny syntetyk,szczególnie w samochodach z hydraulicznie regulowanymi zaworami,tak więc myśle że zmienie przed zimą na 5W-40 tylko zastanawiam się czy lać max life czy synpower.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez travisowski » 29 kwi 2009, 22:57

marchello napisał(a):ylko zastanawiam się czy lać max life czy synpower.

jestes sympatykiem tej marki?
nigdy nie stosowalem valvoline ale ten maxlife ostro promowany jest wiec co szkodzi spróbowac.moze i faktycznie ma jakies cenne dodatki dla silnikow z wiekszym stażem.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marchello » 29 kwi 2009, 23:13

jak kupiłem madzie to zalana była valvoline, a że słyszałem dużo pozytywnych opinii to postanowiłem nie zmieniać marki, z początku zastanawiałem się nad midlandem lub quaker state,ale jako że valvoline jest konfekcjonowany w Holandii to zostałem przy nim.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Krisek » 29 kwi 2009, 23:28

Smialo mozna uzywac ...

0w oczym pisalem wielekrotnie ...

Ashland czyli Valvolanie robi bardzo dobre oleje!

ze nie osiegniemy -52 to jasne ale 0w przy -20 bedzie lepszy niz 5w przy -20.

Quaker State, Pennzoil = Shell Dobre oleje rowniez ... :)

High Milage oleje .. najczesciej maja dodatki zmiekczajace uszczelki zeby zeby zapobiegac wycieka ... :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez moro » 29 kwi 2009, 23:51

Krisek napisał(a):
ze nie osiegniemy -52 to jasne ale 0w przy -20 bedzie lepszy niz 5w przy -20.


Nie trzeba takich temperatur.. proponuję wziąść bańkę 5w i 0w i porównać gęstość przelewając i to w temp. +20·C ...niebo a ziemia!!!
Dlatego coraz bardziej myślę o przejściu z LM 5w40 na M1 0w40!
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Krisek » 30 kwi 2009, 00:49

sugerowal bym 0w30 dla twojego 2.3 Silnika ... za oszczedzisz na paliwku ... No I bardziej odpowiedni ...
no i te informacje ze VCT nie lubi gestych olejow ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bojownik » 30 kwi 2009, 09:33

Xavier napisał(a):
bojownik napisał(a):Jakim olejem zalać?

Takim samym.


Do tej pory 10w40, w specyfikacji dla mojego modelu zalecają 10W30 (-20 do > 50'C)... czym się sugerować? (w instrukcji pisze, że użycie innych olejów może spowodować zatarcie silnika).

EDYCJA:

Dla tych co lubią wykresy znalazłem coś takiego:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki