Oleje silnikowe
5w30 ...
oczywiscie ze auto bedzie chodzic :d na 20w50 ...
tylko to nie o to chodzi ....
Chcemy optymalny olej ...
5w30 Dieslowski Olej jesli Diesel ...
tylko olej ma wplyw tez na ekonamie spalanie beznyny etc
Fajny test ... Dzieki
Ale nic nie pisali o budowie filtra ...
tylko zmierzyli ilosc "media"
Jak podkreslone w artykule WIX ma mniejsza ilosc media ..
Ale jest grubszy " bardziej miesisty" niz reszta
w Przypadku moim OEM Mazda vs WIX .. widac ruznice golym okiem w ilosci plytek ...
szkoda ze nie pisali o budowie wewnetrznej filtra
Ciezko ocenic filtry po Ilosci "bibuly"
oczywiscie ze auto bedzie chodzic :d na 20w50 ...
tylko to nie o to chodzi ....
Chcemy optymalny olej ...
5w30 Dieslowski Olej jesli Diesel ...
tylko olej ma wplyw tez na ekonamie spalanie beznyny etc
Fajny test ... Dzieki
Ale nic nie pisali o budowie filtra ...
tylko zmierzyli ilosc "media"
Jak podkreslone w artykule WIX ma mniejsza ilosc media ..
Ale jest grubszy " bardziej miesisty" niz reszta
w Przypadku moim OEM Mazda vs WIX .. widac ruznice golym okiem w ilosci plytek ...
szkoda ze nie pisali o budowie wewnetrznej filtra
Ciezko ocenic filtry po Ilosci "bibuly"
Krisek napisał(a):Filtron juz nie istnieje ... teraz jest tylko WIX-FIltron
zgadza sie
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Cześć,
pytańko brzmi czy do 2.5 KL TA można po MOBIL- u 10W 40 wlać 0W30 chodzi o przejście z półsyntetyku na pełny sentytyk. Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny
Powód który mnie do tego skłania to:
– teoretyczne mozliwe obnizenie spalnia
– ochrona silnika przy ,, zimnych startach " kilkukrotnie w ciagu dnia odpalam ruszam i przejeżdzam w mieście tylko pare km.
2001r. produkcji 110 tys przebiegu.
Jeżeli odradzacie napiszczie dlaczego. pozdrawiam.
A i jeszcze jedno dolewał ktoś to do automatu:
http://www.nokaut.pl/oferta/lube-gard-l ... arcie.html
pytańko brzmi czy do 2.5 KL TA można po MOBIL- u 10W 40 wlać 0W30 chodzi o przejście z półsyntetyku na pełny sentytyk. Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny
Powód który mnie do tego skłania to:
– teoretyczne mozliwe obnizenie spalnia
– ochrona silnika przy ,, zimnych startach " kilkukrotnie w ciagu dnia odpalam ruszam i przejeżdzam w mieście tylko pare km.
2001r. produkcji 110 tys przebiegu.
Jeżeli odradzacie napiszczie dlaczego. pozdrawiam.
A i jeszcze jedno dolewał ktoś to do automatu:
http://www.nokaut.pl/oferta/lube-gard-l ... arcie.html
forewer tugeder
- Od: 28 lip 2008, 21:24
- Posty: 52
- Auto: ???
1. Nie dolewaj tego do automatu ... ! ( zmien olej w skrzyni ) zadnych dodatkow ( upewnij sie ze uzywasz odpowiedniego ATF )
0w40 jest zamiennikiem 10w40
0w30 powinno byc wszystko ok jesli producent przewiduje 10w30 lub 5w30
konktroluj poziom przy 1 szej zmianie
z tego co wynika .. twoj silnik nie zdaza sie rozgrzewac .. do operacyjnej tempertatury ..
to jest najgorsze dla oleju niema okazji do przepalenia benzyny z Oleju ...
zalecam dosyc czesta wymiane oleju ... dlatego nie pakowal bym sie w drogie firmowe oleje ..
0w30 Castrol produkowany w niemczech byl by dobrym wyborem
inna dobra opcja jest to
to ten olej http://allegro.pl/item601488260_olej_es ... ntety.html
ESSO = MOBIL to ta sama firma ..
Twoj silnik to nie Diesel ?
0w40 jest zamiennikiem 10w40
0w30 powinno byc wszystko ok jesli producent przewiduje 10w30 lub 5w30
konktroluj poziom przy 1 szej zmianie
z tego co wynika .. twoj silnik nie zdaza sie rozgrzewac .. do operacyjnej tempertatury ..
to jest najgorsze dla oleju niema okazji do przepalenia benzyny z Oleju ...
zalecam dosyc czesta wymiane oleju ... dlatego nie pakowal bym sie w drogie firmowe oleje ..
0w30 Castrol produkowany w niemczech byl by dobrym wyborem
inna dobra opcja jest to
to ten olej http://allegro.pl/item601488260_olej_es ... ntety.html
ESSO = MOBIL to ta sama firma ..
Twoj silnik to nie Diesel ?
Zalej 5W30/5W40 lub 5W50. Jeśli nie kopci i nie bierze oleju, powinno obyć się bez problemu, a silnikowi będzie lepiej. Proszę Moderatora o dołączenie do tematu o olejach.
borofik napisał(a):Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny
i jak chcesz zeby nadal byl sprawny to przestan kombinowac.
tutaj zaraz krisek mnie skrytykuje ale jesli juz na sile chcesz wymienic na mniejsza gestosc to zmien na 5w40 i na nic innego.bron boze na 0w do auta ktore jezdzilo ponad 100tyskm na 10w.no ludzie nie wpadajmy w paranoje z tymi olejami.nie mozna tak sobie zmieniac gestosci bo sie komus cos przymaniło.dzis to jutro to.
Krisek napisał(a):zalecam dosyc czesta wymiane oleju ... dlatego nie pakowal bym sie w drogie firmowe oleje ..
zgadzam sie w 100% co do czestej wymiany a olej kup taki jaki ci sie kalkuluje finansowo (chodzi o marke)
borofik napisał(a):A i jeszcze jedno dolewał ktoś to do automatu:
http://www.nokaut.pl/oferta/lube-gard-l ... arcie.html
zadnych dodatków.tak jak radzi krisek zrob poprostu wymiane ATF na zalecany przez producenta.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2009, 23:37 przez travisowski, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Łączę z odpowiednim tematem
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Tu kilka rozmontowanych filterkow do hondy , jak widac orginal to wlasnie purflux. http://www.autoair.co.uk/Filters.htm
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
keczu napisał(a):Tu kilka rozmontowanych filterkow do hondy , jak widac orginal to wlasnie purflux. http://www.autoair.co.uk/Filters.htm
Ten filter hondy jest ciekawy .. widzialem kilka orginalow hondy ale nigdy taki ...
Dzieki
travisowski napisał(a):borofik napisał(a):Śilnik jest oczywiście w 100% sprawny
i jak chcesz zeby nadal byl sprawny to przestan kombinowac.
tutaj zaraz krisek mnie skrytykuje ale jesli juz na sile chcesz wymienic na mniejsza gestosc to zmien na 5w40 i na nic innego.bron boze na 0w do auta ktore jezdzilo ponad 100tyskm na 10w.no ludzie nie wpadajmy w paranoje z tymi olejami.nie mozna tak sobie zmieniac gestosci bo sie komus cos przymaniło.dzis to jutro to.
A dlaczego broń boże 0W-XX przecież pierwsza cyfra to klasa lepkości dla niskich temperatur im niższy indeks tym mniej lepki olej w niskich temperaturach czyli tym szybciej zapewnia prawidłowe smarowanie.Chyba że się mylę
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):A dlaczego broń boże 0W-XX przecież pierwsza cyfra to klasa lepkości dla niskich temperatur im niższy indeks tym mniej lepki olej w niskich temperaturach czyli tym szybciej zapewnia prawidłowe smarowanie.Chyba że się mylę
5w jest wystarczajacy (to jest i tak zadki olej) na polskie warunki.5w zapewni w niskich temperaturach wystarczajace smarowanie.kombinowanie w tej kwestji to juz jest eksperymentowanie i szukanie dziury w calym.5w zapewnia doskonale smarowanie podczas polskiej zimy.robilem swoj wlasny eksperyment temperaturowy.i wiem jaka jest konsystencja tego oleju przy temp.min zima.ja nie mowie ze 0w jest zly i narobi szkody w silniku tylko 5w jest wystarczajacy.ale kazdy niech leje co uwaza.
a co do tego co napisalem wyzej apropo 5w40
zmieniac 10w40 na 0w30?wolne zarty.sam zalej swoj silnik 10w40 a potem po 100tys.wlej 0w i wtedy pogadamy. jesli zmieniac 10w40 na mniejsza gestosc to na 5w40. i bedzie doskonale.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Być może jest to tylko chwyt marketingowy,według danych valoline SynPower 0W-40 ma temperaturę płynięcia -54 a 5W-40 ma -42 w polskim klimacie takich srogich zim nie uświadczy,więc po co przepłacać.
Tak zastanawiałem się nad zalaniem 5W-30 do swojej BG z 94r zaglądałem pod mache dziś i zauważyłem plakietke na której olej zalecany dla temperatur -25+30 to własnie 5W-30.Ale tak myśle że skoro silnik ma już 240kkm na karku a jeżdził na 10W-40 to taki olej może poprostu tworzyć za cienki film olejowy i może dochodzić do jego zerwania,nie wiadomo w jakim stanie jest pompa czy daje odpowiednie ciśnienie.lepiej chyba zalać np 5W-40 czy 5W-50 i mieć pewność że warstewka oleju będzie wystarczająca w każdych warunkach.Oleje 5W-30 reklamowane są jako energooszczędne bo stawiają mniejsze opory smarowanym elementom ale czy warto oszczędzać paliwo kosztem żywotności silnika mówie oczywiście o starych samochodach z dużym przebiegiem.
Tak zastanawiałem się nad zalaniem 5W-30 do swojej BG z 94r zaglądałem pod mache dziś i zauważyłem plakietke na której olej zalecany dla temperatur -25+30 to własnie 5W-30.Ale tak myśle że skoro silnik ma już 240kkm na karku a jeżdził na 10W-40 to taki olej może poprostu tworzyć za cienki film olejowy i może dochodzić do jego zerwania,nie wiadomo w jakim stanie jest pompa czy daje odpowiednie ciśnienie.lepiej chyba zalać np 5W-40 czy 5W-50 i mieć pewność że warstewka oleju będzie wystarczająca w każdych warunkach.Oleje 5W-30 reklamowane są jako energooszczędne bo stawiają mniejsze opory smarowanym elementom ale czy warto oszczędzać paliwo kosztem żywotności silnika mówie oczywiście o starych samochodach z dużym przebiegiem.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):Ale tak myśle że skoro silnik ma już 240kkm na karku a jeżdził na 10W-40
zrobisz jak uznasz ale ja na twoim miejscu pozostal bym juz na tej gestosci do konca.no ale jesli chcesz zmienic i uwazasz ze przez to silnik przezyje druga mlodosc to zalej 5w40.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Czytałem na wielu forach i słyszałem praktycznie same pozytywne opinie o przejściu z pół na pełny syntetyk,szczególnie w samochodach z hydraulicznie regulowanymi zaworami,tak więc myśle że zmienie przed zimą na 5W-40 tylko zastanawiam się czy lać max life czy synpower.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
marchello napisał(a):ylko zastanawiam się czy lać max life czy synpower.
jestes sympatykiem tej marki?
nigdy nie stosowalem valvoline ale ten maxlife ostro promowany jest wiec co szkodzi spróbowac.moze i faktycznie ma jakies cenne dodatki dla silnikow z wiekszym stażem.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
jak kupiłem madzie to zalana była valvoline, a że słyszałem dużo pozytywnych opinii to postanowiłem nie zmieniać marki, z początku zastanawiałem się nad midlandem lub quaker state,ale jako że valvoline jest konfekcjonowany w Holandii to zostałem przy nim.
- Od: 16 kwi 2009, 10:50
- Posty: 137
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG
Smialo mozna uzywac ...
0w oczym pisalem wielekrotnie ...
Ashland czyli Valvolanie robi bardzo dobre oleje!
ze nie osiegniemy -52 to jasne ale 0w przy -20 bedzie lepszy niz 5w przy -20.
Quaker State, Pennzoil = Shell Dobre oleje rowniez ...
High Milage oleje .. najczesciej maja dodatki zmiekczajace uszczelki zeby zeby zapobiegac wycieka ...
0w oczym pisalem wielekrotnie ...
Ashland czyli Valvolanie robi bardzo dobre oleje!
ze nie osiegniemy -52 to jasne ale 0w przy -20 bedzie lepszy niz 5w przy -20.
Quaker State, Pennzoil = Shell Dobre oleje rowniez ...
High Milage oleje .. najczesciej maja dodatki zmiekczajace uszczelki zeby zeby zapobiegac wycieka ...
Krisek napisał(a):
ze nie osiegniemy -52 to jasne ale 0w przy -20 bedzie lepszy niz 5w przy -20.
Nie trzeba takich temperatur.. proponuję wziąść bańkę 5w i 0w i porównać gęstość przelewając i to w temp. +20·C ...niebo a ziemia!!!
Dlatego coraz bardziej myślę o przejściu z LM 5w40 na M1 0w40!
- Od: 7 kwi 2007, 11:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
Xavier napisał(a):bojownik napisał(a):Jakim olejem zalać?
Takim samym.
Do tej pory 10w40, w specyfikacji dla mojego modelu zalecają 10W30 (-20 do > 50'C)... czym się sugerować? (w instrukcji pisze, że użycie innych olejów może spowodować zatarcie silnika).
EDYCJA:
Dla tych co lubią wykresy znalazłem coś takiego:
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki