Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Fiodor » 12 mar 2012, 09:23

Riki napisał(a):Szukam opon letnich 205/50/16. Zalezy mi też na niskim poziomie hałasu ze względu na przeznaczenie auta = głównie trasy.
Jakieś typy polecicie?
składniam się do Nokiana V, ktoś ma doświadczenia? wiem, że opona jest ogólnie OK (suchy/mokry asfalt/trwałośc) a jak z głośnością? opinie w necie jak zwykle...podzielone

Ja używam od 04.2011 Nokian V 195/50/15 i jak na moją jazdę zwykłago śmiertelnika z małą dozą szaleństwa od czasu do czasu to są świetne i jak już tu pisałem wcześniej moim zdaniem te opony należą di cichych, zaliczyłbym to jako ich jeden z atutów.
Przyczepność jest na suchym b.dobra a na mokrym jak na moje rozeznanie to jeszcze lepsza.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez AKURAT » 12 mar 2012, 17:25

Wlasnie zastanawiam sie nad oponami 205/55/R16, szybkimi krokami zbliza sie sezon letnie wiec trzeba troszke kasy przyszykowac:D

Troszkę poczytałem i na razie zastanawiam się miedzy:
Continental ContiPremiumContact 5
Goodyear OpriGrip

choc bardziej skłaniam sie za conti

moze macie jeszcze jakieś ciekawe oponki?
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 20:58 przez AKURAT, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez maselek » 12 mar 2012, 20:49

W tym sezonie hitem będą opony od Bridgestone :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Mirek » 12 mar 2012, 23:07

A ja właśnie chciałem podpytać w temacie Bridgestone'ów. Może ktoś wie, czy opona Bridgestone Turanza ER300 jest dostępna w wersji z rantem ochronnym? I jeżeli tak, czy ktoś z forumowiczów takie opony posiada bądź widział i może się wypowiedzieć na ile ten rant jest przydatny. Konkretnie interesuje mnie rozmiar 205/55 R16, znalazłem coś takiego ale nie wiem na ile mam ufać opisowi ze strony – nie doczytałem się nigdzie potwierdzenia że w tym wypadku FR to ochrona felgi.
Doprecyzuję może jeszcze co mam na myśli pytając "czy rant jest przydatny" – obecnie mam Dunlopy SP Sport FastResponse gdzie ten rant jest dość duży i faktycznie zabezpiecza felgę oraz Kumho (nie pamiętam w tym momencie jaki model) gdzie rant jest symboliczny i mimo że na oponie jest oznaczenie FR to nie ufałbym że ochroni felgę przed ocierką. Dodam jeszcze że docelowo opony mają wylądować na oryginalnej mazdowskiej feldze z 6-ki przedliftowej, więc rozmiarowo będą naciągnięte jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Riki » 13 mar 2012, 10:58

Dzięki Panowie za rady :) <ukłon>

miałem okazję degustować opony z obrazka (Yokohama S.drive AS01)
i takie też nabyłem – cicho i z klejem między gumą a asfaltem :) ufam, że w 626 będzie się dobrze spisywała
Obrazek
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 13 mar 2012, 11:38

Mirku, na Twoim miejscu po prostu kupiłbym ten Bridgestony bo są super, sam chciałem je kupić ale nie było w moim rozmiarze.
I nie wnikałbym czy jest rant czy nie ma, jak wlecisz na krawężnik to żaden rant Ci nie pomoże.
Sam mialem goodyeary z rantem a wiadomo że guma i tak się podda i tak w razie spotkania z krawężnikiem i troszkę felgę porysowałem...
A jak chcesz się na 100% dowiedzieć to napisałbym do Polskiego przedstawiciela.
Tak czy inaczej kupując takie fajne oponki i mając jakieś tam alumki trzeba o to wszystko dbać i trzymać się z dala od krawężników i innych kłopotów.

Riki, super że kupiłeś te oponki, na pewno będziesz zadowolony, też myślałem nad nimi ale mam dość ciężkie koła i postawiłem na energooszczędność (Efficientgrip) oraz jakoś i trwałość gumy Goodyeara. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez hbo » 13 mar 2012, 16:15

Zastanawiam się nad fenomenem Goodyear Eagle F1 GS-D3 bo na forach ludzie są z niej bardzo zadowoleni w porównaniu z innymi oponami, a w testach zajęła miejsce poza pierwszą piątką... ?
Sam już nie wiem, a może coś świeższego z czołówki: BRIDGESTONE TURANZA T001, Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear OpriGrip ? Interesuje mnie tylko i wyłącznie przyczepność na mokrm i suchym.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez AKURAT » 13 mar 2012, 19:23

znalazlem test opon letnich ADAC 2012

Obrazek

W tabeli na zielono wyróżniono najlepsze noty w poszczególnych dziedzinach, a oceny, które obniżyły ocenę ADAC zaznaczono kolorem czerwonym.

Pierwsza trójka:

Continental ContiPremiumContact 5 – zwycięzca testu, zdecydowanie najlepsza ogólnie, doskonała na mokrej nawierzchni, małe zużycie paliwa
Goodyear OptiGrip – drugie miejsce w teście, wyważone właściwości, mała ścieralność
Dunlop SP Sport Fastresponse – trzecie miejsce w teście, wyważone właściwości, mała ścieralność, małe zużycie paliwa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Wicher » 13 mar 2012, 19:50

205/50/17 a 205/40/17 to 4cm różnicy na średnicy koła, a to już sporo. Prawie 7% różnicy, przy 150km/h na liczniku masz dodatkowe 10km/h zakłamania. Ja bym brał 205/50.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Kai. » 13 mar 2012, 21:07

padło na Pirelli Cinturato P7 225/45R17 91Y
Jak założę dam znać czy warto było. Wg kalkulatora różnica jest -0.39 % więc tak naprawdę żadna.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Mirek » 16 mar 2012, 00:10

No tak – ale plama – przegapiłem linka którego Radex wrzucił na poprzedniej stronie.
Bezsensowne porównanie czemu wzięli Uniroyal RainExpert zamiast RainSport 2?

Teraz mam własnie te Dunlopy SP Sport Fastresponse i jestem średnio z nich zadowolony, mogę się odnieść do nich względem Rainsportów 2 w tym samym rozmiarze (205/55 R16). Moja (subiektywna ;)) opinia jest taka, że dużo łatwiej zerwać przyczepność ruszając dynamicznie, zachowanie w łukach jest może nawet i porównywalne ale przy ostrym hamowaniu również wypadają sporo gorzej od RainSportów. Na mokrej nawierzchni to nawet nie ma o czym dyskutować, na RainSportach można sobie pozwalać na naprawdę sporo w takich warunkach – nie bez powodu nazywa się "The Rain Tyre" a Dunlop, no cóż uważam że jest przeciętny.
W tym teście który podlinkował Radex Turanza wyszła bardzo równo i w zasadzie we wszystkich kategoriach które mnie interesują wypada lepiej od Dunlopa, więc to chyba faktycznie będzie dobry wybór – choć korci mnie ten Uniroyal znowu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Kai. » 17 mar 2012, 07:55

hehehe to ta.
Zaprezentuję jak w końcu będzie chwila na umycie, dojdą te cholerne opony, swoją drogą niezła akcja... Kurier zabrał 15go paczkę i od tej pory żadnego info na stronie :) może komuś za bardzo się spodobały?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez lukasz_f » 20 mar 2012, 15:06

Witam,
ja zakupiłem Yokohama Advan Sport 205x50x17" z tego roku. Opinie w serwisach były imponujące, jak tylko wypróbuję to napiszę "obiektywną" recenzję :) Mam cichą nadzieję że będą ciche, bo odnoszę wrażenie że moja Madzia jakaś głośna się zrobiła:)
Mazda 3 – 2.0 – 150 KM – sedan – benzyna
Początkujący
 
Od: 4 sie 2011, 14:53
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.5 192KM 6AT, Sky Passion, 2017.

Postprzez Wicher » 20 mar 2012, 18:36

Wydaje mi się, że pisałem o tym tutaj... Advany nie są ciche, bo nie do tego są stworzone. :) To opony do klejenia się w zakrętach. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez marcin255 » 20 mar 2012, 19:02

lukasz_f napisał(a):ja zakupiłem Yokohama Advan Sport


opony prawie wyczynowe z indeksem 300 KM/H do auta 150 KM ale co kto lubi <ok> <ok>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 mar 2012, 19:22

Co w nich wyczynowego ? Moim zdaniem to po prostu bardzo dobra opona. Moim zdaniem bezpieczeństwo jest ważne i nie warto oszczędzać kilku złotych na tym <spoko>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 20 mar 2012, 19:34

radzi89 napisał(a): Moim zdaniem bezpieczeństwo jest ważne i nie warto oszczędzać kilku złotych na tym

Nie o tym pisałem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 mar 2012, 20:37

Ale pisałeś, że wyczynowe :) a ja pytam czemu wyczynowe ? Po prostu mają bardzo dobre właściwości :)
I co z tego , że auto ma 150 KM , na zakrętach i przy hamowaniu też liczą się właściwości opony, a nie tylko przy deptaniu na wprost :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez marcin255 » 20 mar 2012, 20:45

radzi89 napisał(a):na zakrętach i przy hamowaniu też liczą się właściwości opony, a nie tylko przy deptaniu na wprost

Zgadzam sie tylko czasem takie ' super " opony powodują ,ze ludzie głupieją , jak czytam ,że
ktoś dał 4-5-6 tys. za komplet firmy xxx i mówi ,ze sa do d....y bo w deszczu na łuku przy 120 go obróciło a przecież ma najlepsze opony to ....<lol> <lol> <lol>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 20 mar 2012, 21:04

to już co innego <rotfl>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki