Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez tadziomaru1 » 18 gru 2013, 23:37

maziadm napisał(a):Valvo dobre hydrokraki, co nie znaczy, że złe. U nas w PL akurat są uważane z b. dobre, w innych rejonach Europy już nie tak bardzo. Parametry przeciętne.
LM na pewno lepsze niż Valvo, ale droższe, no ale taniej można Meguina to samo, ale dla innych klientów. No i mają kilka FullSyntetyków PAO, w Pl dostępne 2-3 z wszystkich 6ciu.
Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest... Mała danych, ukrywanie pod marketingowymi sloganami typu nano coś tam itp.

Także żaden z w/w nie jest jakąś gwiazdą, aczkolwiek w każdej marce znajdziemy takie przeciętne i takie perełki i o te perełki chodzi.

Same bzdury w powyższym poście. Valvo dobre hydrocrac? Np który Valvo? Bo na pewno SynPower i Maxlife 5W40 nie są hydrocrac, to są pełne syntetyki. Obydwu używałem, jednego w Suzzie, drugiego w Passacie 1,8 turbo benzyna i w Hondzie. Pozostanę przy valvo Maxlife 5W40 w Pastuchu i Hondzie, bo Suzzie która jeździła na SynPower 5W30 już sprzedana. Zastanawiałem się nad zmianą na Amsoil, ale po głębszej analizie jednak zostaje Valvoline.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez talk_about85 » 18 gru 2013, 23:39

maziadm napisał(a):Valvo dobre hydrokraki, co nie znaczy, że złe. U nas w PL akurat są uważane z b. dobre, w innych rejonach Europy już nie tak bardzo. Parametry przeciętne.


To kazdy olej Valvo to hydrokrak? Cos tu chyba nie tak z tym stwierdzeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez matthies » 18 gru 2013, 23:52

tadziomaru1 napisał(a):Bo na pewno SynPower i Maxlife 5W40 nie są hydrocrac

MaxLife nie są syntetykami. SynPower rzekomo są. Kolega może szału nie napisał, ale ty też do końca prawdy nie piszesz.
Trzeba po prostu każdy olej porządnie przeczytać, albo ma Syntheise Technology albo ma Full Syntheise.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez wtsz » 18 gru 2013, 23:58

Jeżeli LM Toptec jest HC to znaczy,że każdy olej z napisem fullsynthese jest o niebo lepszy? To samo z valvoline.
Ankieta powinna zawierać konkretne oleje, a nie producentów.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez lucxxx » 19 gru 2013, 12:05

A co sądzicie o olejach Petronas? Jakiś czas temu dałem się namówić chłopakom w Intercarsie na ten olej. Z tego co pamiętam to był to pełny syntetyk Syntium 3000 AV 5w-40. W warsztacie dziwnie się na mnie patrzyli jak im kazałem to wlać do Mistubishi Spacestar DiD, ale przejeździłem 15 tys. bez najmniejszych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez makovic » 19 gru 2013, 15:28

Bo często w warsztatach znają trzy marki olejowe...castrol, mobil i powiedzmy lotos. Mało który warsztat fachowo doradzi jaką wlać oliwę.
Cześć warsztatów ma też umowy z producentami i leją to co im się najbardziej opłaca

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez tadziomaru1 » 19 gru 2013, 19:28

matthies napisał(a):MaxLife nie są syntetykami. SynPower rzekomo są. Kolega może szału nie napisał, ale ty też do końca prawdy nie piszesz.

Maxlife 5W40 którego używam i o którym pisałem jest pełnym syntetykiem, 10W są syntetycznie blendowane i nigdy nie twierdziłem inaczej.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez talk_about85 » 20 gru 2013, 23:48

matthies napisał(a):Trzeba po prostu każdy olej porządnie przeczytać, albo ma Syntheise Technology albo ma Full Syntheise.


Przejrzalem opisy widniejace na baniaku SynPowera i jest jeden raz Full Synthetic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez matthies » 20 gru 2013, 23:57

i ten jeden raz wystarczy, bo chyba nie bylo nigdzie synthetic technology?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez talk_about85 » 21 gru 2013, 00:03

matthies napisał(a):... nie bylo nigdzie synthetic technology?


Tego nie bylo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Rumcajs » 21 gru 2013, 01:35

Valvo synpower 5w40 to pełen syntetyk.
Ma nawet normę MB 229.5. Notabene wszystkie fullsyntetyki LM mają "tylko" 229.3
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 01:39

a to mozliwe zeby ten sam olej byl 5w30 HC, a 5W40 syntetyk?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Rumcajs » 21 gru 2013, 02:17

Osobiście nie znam oleju o lepkości 5w30 który byłby fullsyntetykiem.
Mówię o fullsyntetyku uchwały made in germania, jedynemu kraju w którym fullsyntetyk musi mieć > 80% PAO.
W innych krajach , można se pisać na bance co komu się podoba. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 11:17

no i to jest bardzo cenna wskazówka na dobór oleju ;)
Dzięki rumcajs
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 21 gru 2013, 14:50

ZAGADKA


Kupiłem:

Obrazek


Pisze iż jest do silników benzynowych, a do diesla nie.

Na Petro Canada 5W40 jest już napisane, że do Diesla jest OK.


Mazda zaleca 5W30 jednak.

Co się stanie jak wleję 5W30 który nie jest zalecany do Diesla ??? <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 21 gru 2013, 17:13

Hubix napisał(a):ZAGADKA


Kupiłem: (...)

Na Petro Canada 5W40 jest już napisane, że do Diesla jest OK.


Mazda zaleca 5W30 jednak.

Co się stanie jak wleję 5W30 który nie jest zalecany do Diesla ??? <czarodziej>


Producent podaje, ze ten olej jest tylko do silnikow benzynowych, poniewaz na rewersie opakowania widnieje napis "API AMERICAN SN" ktora jest najwyzsza norma w tej klasyfikacji dla silnikow benzynowych. Jesli jest napisane, ze spelnia tez klasyfikacje API CX, gdzie "X" to odpowiednia litera alfabetu, to nadaje sie do diesli. W przypadku RF5C minimalna klasyfikacja okreslona w instrukcji mazdy to CF, o ile dobrze pamietam. Aczkolwiek nic strasznego nie powinno sie wydarzyc. Najwazniejsze, zeby spelnial norme ACEA B3 lub B5, ewentualnie tez B4.

Tapatalk2@HTCdesireZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez damage.inc » 22 gru 2013, 01:36

Rumcajs napisał(a):Osobiście nie znam oleju o lepkości 5w30 który byłby fullsyntetykiem.
Mówię o fullsyntetyku uchwały made in germania, jedynemu kraju w którym fullsyntetyk musi mieć > 80% PAO.
W innych krajach , można se pisać na bance co komu się podoba. ;)



AMSOIL is one of the few to continue using 100% PAO synthetic base stocks made with expensive pure chemicals.



[API Group 1] Solvent Refined/Conventional – Mineral oil derived from crude oil.
Hydraulic and Bearing lubricants

[API Group 2] Hydroprocessed – refined mineral oil.
Castrol GTX, Pennzoil, Havoline, QuakerState, Motorcraft, Lucas oil, Valvoline, Shell.

[API Group 3] Severe hydroprocessed – modified mineral oils.
Mobil 1 Extended Performance, Castrol Syntec, RoyalPurple, Pennzoil Platinum, Quakerstate Full Synthetic, Shell Rotella T, Mobil Delvac 1, Petro Canada Duron Synthetic.

[API Group 4] Chemical Synthesis – 100% PAO Synthetics, chemically derived. Chemically built Poly-alpha-Olefins. AMSOIL

I tutaj chyba głównie chodzi o Signature.


Chyba,że walą ściemę, bo w sumie często amerykanom się to zdarza.
Oprócz powyższego, widziałem kilka olejów 5w30 w germani z napisem Vollsynthetisches , np. Valvoline SynPower FE 5W-30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez grabu122 » 22 gru 2013, 03:38

wtsz napisał(a):Przecietny uzytkownik jeździ 5-15letnim samochodem, który był serwisowany własnie przez przeciętnego niemca, francuza czy włocha i , który miał w <dupa> stan silnika bo jeździł na gwarancji.
Jeżeli mamy auto , którego silnik zapycha się spalinami i ponadto oczekuje oleju lekkobieżnego to wybacz, ale Lotos długo nie zrobi dobrego oleju do takich silników.
Wsiadłem za kierownicę mając 13lat i jeżdżę bez przerw prywatnie 37.
Sami kiedyś naprawialiśmy auto od karosreii po silnik i skrzynie biegów. Teraz jak widzę ćwoka, który otwiera warsztat bo widział zawieszenie WV golfa i nic więcej. Ustawienie zaworów czy silnik V6 to dla niego kosmos, a kombinuje jeszcze na częściach to wolę sam zmienić sobie olej i doprowadzić silnik do NORMALNEGO STANU, a nie KOMBINOWANEGO gdzie zamiast mobila wleje mi jakiś syf albo podróbę. POMYŚL CZARODZIEJU (jeżeli możesz), PÓŹNIEJ PISZ!!!
Był artykuł czy program ile dziennie warsztat nawet autoryzowany zarabia na boku przy obsługach serwisowych
sorry za krzyk, ale znamy nasza rzeczywistość.


Po pierwsze nie bronie warsztatów, a jedynie śmieje się z tych "olejowych kombinatorów"
Co do Lotosa...
Mnie ta marka ni ziębi, ni parzy.
O Lotosie wiesz pewnie tyle co ja (że kilkanaście lat temu wlewało się to masowo do Polonezów)
A dzisiaj?
Chyba każdy koncern produkuje oleje tanie-kiepskie- budżetowe i te lepsze, ale i droższe.
Jakoś flotowe Kijanki latają na tym Lotosie Quazar (czy jakoś tak) i nie słyszałem, żeby ktoś narzekał, a technologicznie chyba te silniki jakoś nie odbiegają od konkurencji (CRDI, GDI)
Nie wiem jak teraz, ale jakiś czas temu widząc na półce te Quazary to przebijały cenowo porównywalne Mobile i Castrole :P więc tanie nie są.
Sam się zastanawiałem kto im to kupi, jak w opinii społeczeństwa oleje Lotos "to najtańszy syf do starego zajeżdżonego złomu" To tyle o Lotosie.
Co ja wlewam?
Do prywatnego "z przełomu wieków" Benzyna+Gaz- wchodzę do małego okolicznego sklepu moto i proszę najtańszy jaki masz 10W-40 i sprzedawca zawsze na ladę stawia mi GM Genuine, a zmieniam sam na kanale u kumpla wraz z filtrem Filtrona (bo tylko taki ma od ręki na sklepie)
Do firmowego/służbowego warsztat co 30tys. km wlewa Castrol EDGE 5W/40 TurboDiesel (przynajmniej taką wieszają kartkę :P ) jako użytkownik nie mam zastrzeżeń ( obecnie 250tys. km na blacie) jedną rzeczą przy silniku która była wymieniana jest zawór EGR)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez wtsz » 22 gru 2013, 11:08

Co do Lotosa...
Mnie ta marka ni ziębi, ni parzy.

. Wsadź wszystkich do Kii, a najlepiej produkujmy Poloneza lub Syrenę dla wszystkich. TVN Turbo z nastalgią przypomina te złomowe konstrukcje.
Taksówkarze robią setki tys. bez remontów, ale wybierają to co najlepsze i dobrze jeżdżą. Mnie spodobało się zawieszenie Mazdy, może nie wyrafinowane,ale fajnie się jeździ.
Inaczej eksploatuje się auto we flocie, a inaczej prywatnie. Może chcę pociągnąć przyczepkę z łódką w czasie upałów po górkach, a czasem silnik nie może się dogrzać przez tydzień, bo za krótki dzienny dystans.....i nie chę Kii
Na szczęście mamy wolny wybór i spróbuj to zrozumieć.
Znowu OT :]
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 22 gru 2013, 16:07

Hubix napisał(a):A ten PETRO CANADA to nie pełny syntetyk ?

http://lubricants.petro-canada.ca/resou ... &region=CA
Rozdział nr 3, pierwszy wers.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki