Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Krisek » 18 sty 2010, 18:15

Najlepszy olej to taki ktory powduje najmniezsze zuzycie silnika I zachowuje swoje TBN ... nie robi sie za gesty lub za rzadki podczas wydluzonej exploatacji I ma dobre skladniki czysczace ... :)

Castrol Syntec ( Made In Germany ) 0w30 ... ale on praktycznie jest prawie 0w40 jest na granicy 30/40 – jest swietnym olejem PAO syntetycznym :P I ma ladny zielony kolor :P

Amsoil Euro 5w40 byl by dobrym wyborem ale niestety nie jest dostepny latwo.

0w40 Edge tez jest ciekawa opcja ...
BMW zreszta wymaga oleji Long Life wiec wiekszosc oleji oznaczonych aprobata BMW bedzie dobrym wyborym ... bo sa ta oleje prawie zawsze syntetyczne ...

Mev Castrol Edge smialo bym zalewal ...

Obrazek



UOA z Castrol Edge ... wyglada BDB troszke rzadki jak na 30 wlasciwie blizej 20 .. ale ty I tak bedziesz smigal na 0w40 ...

TBN bardzo dobry ...

0w40 bedzie dobrym wyborem
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Croom » 19 sty 2010, 09:08

wg. tego testu edge ma TBN na poziomie 1.5 po 10tys. mil ?
Wierzyć się nie chce ...
Aż tak kiepsko ?

U nas chyba nie ma Edge 5w-30 ....

Z 0w-40 w Polsce zakupił bym jedynie mobila :D

Krisek a masz jeszcze jakieś testy onnych olejów dla porównania ?
Ciekawy jestem jak zmienia się lepkość 40st. i 100st.C i HTHS po kilku tys mil.....
W Polsce nikt takich danych nie udostępnia ...
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 19 sty 2010, 18:06

TBN jest niskie bo Silikon jest wysoki ...
Silikon – zbija TBN

I tutaj prawdopodbnie problemem jest brudny/kiepski filtr powietrza ...

a ja w Polsce bym zakupil

Fuchs Titan GT1
albo Lotos/Orlen produkty 0w30/0w40
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez bull » 19 sty 2010, 20:56

Krisek napisał(a):a ja w Polsce bym zakupil

Fuchs Titan GT1
albo Lotos/Orlen produkty 0w30/0w40


Dokładnie, ja zalałem właśnie lotos quazar 0w-30....
...jeżeli polskie firmy robią dobre oleje, to czemu ich nie stosowac...
...tylko ta cena – 50 PLN za litr...mam nadzieję, że wart swojej ceny...
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Krisek » 19 sty 2010, 22:32

Warty ....
To Nastepny olej jaki bedzie w mojej mazdzie jak bende jakis kupywal ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez malkolm » 19 sty 2010, 23:22

Krisek jeśli możesz wytłumacz mi różnice pomiędzy tymi olejami http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... ar_c3_5w30 i http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... trol_5w_30 , różnica w cenie jest znaczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Krisek » 20 sty 2010, 00:46

Ja mysle ze roznica w ceni to przedewszystkim certyfikacja dla BMW Long Life – ktora jest bardzo kosztowna .....

tak naprawde bez VOA oleju bardzo ciezko mi cos powiedziec i nawet z VOA nie wszystko jest zauwazalne ...

Osobiscie bym wybral ... Economic ze wzgledu na temperature plyniecia -45 ktora jest bardzo dobra ... wyglada ze jest to olej grupy III z domieszka Esterow lub PAO

Obydwa oleje sa SL co znaczy ze maja sporo ZDDP nie jak nowsze SM ( Obnizona Ilosc ZDDP )
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez malkolm » 20 sty 2010, 01:04

a quazar będzie o 1/3 droższy od economica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Croom » 20 sty 2010, 12:40

Krisek
VOA oleju
Czy chodzi w tym skrócie o Noack-a ??

SL co znaczy ze maja sporo ZDDP
Czy chodzi również o zawartość popiołów ??
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Pankuba » 20 sty 2010, 14:06

Krisek napisał(a):TBN jest niskie bo Silikon jest wysoki ...
Silikon – zbija TBN
I tutaj prawdopodbnie problemem jest brudny/kiepski filtr powietrza ...
a ja w Polsce bym zakupil


Patrząc na inne analizy z Edge 5W30, TBN przy takim przebiegu powinien wynosić ok. 4.

Krisek napisał(a): Fuchs Titan GT1

:]

Krisek napisał(a):Obydwa oleje sa SL co znaczy ze maja sporo ZDDP nie jak nowsze SM ( Obnizona Ilosc ZDDP )

Nic tylko brać Quazar 5W40 ;)


Croom napisał(a):Krisek
VOA oleju
Czy chodzi w tym skrócie o Noack-a ??


VOA – analiza świeżego oleju, w odróżnieniu od UOA

Croom napisał(a):
SL co znaczy ze maja sporo ZDDP
Czy chodzi również o zawartość popiołów ??

Upraszczając można powiedzieć: Mniej ZDDP, mniej popiołu ...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 20 sty 2010, 16:57

I zapewne by bylo w okolicach 3-3.5 moze 4 gdyby silikon niebyl taki wysoki .... :)
ZDDP dodatek w oleju ...
W SM zostal obnizony ze wzgledu – ( zatrucia katalizatorow ) ..

Economic .. dobry wybor. Quazar jest za drogi ... chyba ze kogos stac.

UOA = Used Oil Analysis ( Analiza Uzywanego Oleju )
VOA = Virgin Oil Analysis ( Analiza Nowego Oleju )
tak jak pisalk P.Kuba wyzej

Zawrtosc popiolow to Low Ashes... – Niektore certyfikacje jak bmw Longlife 04 wymaga oleju low ash ze wzgledu na system DPF ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez adas » 22 sty 2010, 21:15

Mnie dziś zalano Mobil 1 ESP Formuła 5W30 choć prosiłem o Elfa evolution(miałem dotychczas zalany). Jak na razie miałem zero ubytków-przebieg 203000. Zobaczymy jak ten się będzie sprawował. Mam nadzieję,że nie gorzej jak Elf.Pozdrawiam
Mój mechanik wlał 4 litry Mobila i wlał jakieś 0,6 litra Elfa jaką miałem z poprzedniej wymiany na dolewkę. Mam nadzieję, że nic się nie będzie działo?Bo się nie znam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez malkolm » 22 sty 2010, 21:32

adas ja was ludzie nie rozumie, nie stać cię było na jeszcze litrówkę esp??
ja kiedyś przez pomyłkę kupiłem nie taki filtr to mechanik chciał wymienić olej bez filtra :)
czemu ludzie dajecie się tak w konia robić, to przecież twoje auto a nie mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Krisek » 22 sty 2010, 22:39

Nie bedzie ...
Nie miesza sie oleji ... jesli planujesz wydluzona wymiane ..... Bo Niewiadomo jakie dodatki ma A i B olej I jak benda ze soba wspolgrac ...

MOBIL 1 ESP jest dobrym olejem ... :)

Wszystko bedzie gitara....

Nastepnym razem zapusc sobie 0w30 Orlena albo Lotosa szczegulnie na takie mrozy jakie w PL teraz wystepuja idealnie 0w30 ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez adas » 23 sty 2010, 00:05

Malkolm Nie chodzi czy było stać czy nie, bo powiedziałem aby kupił Elfa i zostawiłem mu butelkę tego co miałem na dolewkę, żeby wiedział jaki olej chce,a jak przyszedłem po odbiór powiedział, że zalał Mobila 4 litry i tego co było z Elfa, więc się nie irytuj chłopie jak wszystkiego nie wiesz, albo jak nie potrafisz doczytać. Pytanie brzmiało czy nie zaszkodzi mieszanka i czy Mobil jest porównywalny z Elfem czy może lepszy. Więc daruj sobie takie uwagi. Ja nie oszczędzam na żadnej części do samochodu,bo wiem że to odwzajemnia kulturą pracy silnika.
A mechanika znam od paru lat i jeszcze lipy mi nie zrobił. Ale zawsze jest ale, więc stąd moje pytanie o mieszankę tych dwóch, choć zdają sobie sprawę, że lepiej nie mieszać. Ale skoro już takie coś zaistniało warto wiedzieć czy zmieniać raz jeszcze czy jeździć kolejne 10-15kkm. Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Croom » 23 sty 2010, 10:25

Krisek napisał(a):TBN jest niskie bo Silikon jest wysoki ...
Silikon – zbija TBN

I tutaj prawdopodbnie problemem jest brudny/kiepski filtr powietrza ...



Że tak wróce do tematu, skad silikon w takiej ilości tam sie bierze czyzby olej reagował równiez z uszczelnieniami silnika (np. masy silikonowe) ?
Ten brudny filtr powierza mnie zaintrygował, w jaki sposób on miałby wpłynąc na te parametry ?

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Krisek » 23 sty 2010, 18:29

Nie ma wplywu .. chyba ze silnik jest nowy .. I wtedy ma bo wyplukuje resztki ..Kiepski filtr powietrza = wiecej syfu do silnika syf = silikon = wieksze zurzycie silnika .. :) gdzies pisalem na forum o tym wiecej ale masz w skrocie najwazniejsze info
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 25 sty 2010, 22:21

Z trochę innej, zimowej beczki.
Tak wygląda 10W40 przy temp. -24stopnie Celsjusza:
Obrazek
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez malkolm » 25 sty 2010, 22:30

wczoraj byłem na stacji orlen i widziałem olej platinum 0w30 po 145 zł, jakaś promocja, przeceniony z 175 :)
Maciej Loret niezłe, idę też wywalę na zewnątrz 5w50 , 10w 40 i 5w40 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Borys » 25 sty 2010, 23:08

Maciej Loret napisał(a):Tak wygląda 10W40 przy temp. -24stopnie Celsjusza:

To jeszcze nic, 15W wyglądał jakby zacząl się ścinać (tracił klarowność).
Ktoś jeszcze chce zalać minerała 15W40 bo mechanicy mówią, że powyżej 200tyś trzeba?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki