Środki Forte – diesel, benzyna

Postprzez ogien82 » 8 gru 2013, 22:27

Tak, okolice ronda rataje, Poznań
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez lukaszi13 » 10 gru 2013, 15:43

Nie jest to żadna prowokacja. Podzieliłem się tylko moimi uwagami i spostrzeżeniami. Jak coś kupuję, nawet bułkę to dostaję paragon ze spożywczaka. Poza tym jeśli ktoś prowadzi działalność gospodarczą i czymś handluje to wystawia faktury. A rozmowa telefoniczna z osobą którą się słyszy po raz pierwszy też do czegoś zobowiązuje.
Jeśli chodzi o działanie FORTE to się podzielę jak go przetestuję.
Co do dostawy forte do doszło wszystko szybko, tylko mnie dziwi że taka firma nie ma swoich opakowań.
Przepraszam jeśli ktoś się poczuł urażony.
lukaszi13
 

Postprzez ogien82 » 10 gru 2013, 22:09

lukaszi13 napisał(a):Nie jest to żadna prowokacja. Podzieliłem się tylko moimi uwagami i spostrzeżeniami. Jak coś kupuję, nawet bułkę to dostaję paragon ze spożywczaka. Poza tym jeśli ktoś prowadzi działalność gospodarczą i czymś handluje to wystawia faktury. A rozmowa telefoniczna z osobą którą się słyszy po raz pierwszy też do czegoś zobowiązuje.
Jeśli chodzi o działanie FORTE to się podzielę jak go przetestuję.
Co do dostawy forte do doszło wszystko szybko, tylko mnie dziwi że taka firma nie ma swoich opakowań.
Przepraszam jeśli ktoś się poczuł urażony.


Kolego, nie ma sprawy, nie było obrazy więc nie poczułem się obrażony więc spoko :)
Co do działania firmy FORTE:
Generalnie produkty sprzedawane są głównie do profesjonalnych warsztatów samochodowych, a to, że niektóre z nich proponuję klubowiczom jest wyjątkiem od reguły ponieważ zastosowanie ich nie wymaga specjalistycznej wiedzy warsztatowej i zostało szczegółowo omówione z dostawcą FORTE. Tak więc produkty w plastykowych , opakowaniach jednostkowych, są wyjmowane z firmowych opakowań zbiorczych (28 sztuk), które oznaczone są logo FORTE i nie ma możliwości wysyłki jednej czy dwóch butelek w takim opakowaniu :(
Mam nadzieje, że po dość niefortunnym początku, będziesz zadowolony z jakości działania tych produktów, które potrafią zapobiec kosztownym naprawą i usprawnianiem obecnych jednostek napędowych naszych samochodów, na które jesteśmy skazani :)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez czeslaw555 » 16 gru 2013, 19:11

ogien82 napisał(a):sprawa wygląda następująco, jeśli mamy zalany preparat do paliwa, np. Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner to nie wolno stosować innych dodatków (np. przeciw zamarzaniu ON) do paliwa. Może zaistnieć jakaś reakcja, która wpłynie negatywnie na nasz samochód.
Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner zapobiega zamarzaniu oleju napędowego i wytrącaniu się parafiny, dlatego nie jest potrzebne już stosowanie innych preparatów, które to oferują.

a jak mamy zalany inne środki Forte, np. Turbo Cleaner ?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:11
Posty: 7 (0/1)
Skąd: GKA
Auto: 508 2.0 HDi 163ps

Postprzez ogien82 » 16 gru 2013, 19:15

Hello
Jeśli jest to środek Forte Turbo Cleaner to może być, a nawet powinien być zastosowany jednocześnie z Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez czeslaw555 » 16 gru 2013, 19:17

wiem że tak się stosuje, jednak interesuje mnie jak jest z zamarzaniem ON gdy zastosuje się sam środek Turbo Cleaner lub Forté DPF Cleaner and Regenerator
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:11
Posty: 7 (0/1)
Skąd: GKA
Auto: 508 2.0 HDi 163ps

Postprzez ogien82 » 16 gru 2013, 19:24

Powyżej -20 stopni, w okresie zimowym sprzedawane paliwa posiadają uszlachetniacze, które zapobiegają zamarzaniu ON.
Ja nigdy w okresie zimowej nie dodawałem dodatków przeciw zamarzaniu ON, jeżdżę na Vervie i nigdy nie było problemów z samochodem
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez czeslaw555 » 16 gru 2013, 19:33

lukaszi13 napisał(a):Co do dostawy forte do doszło wszystko szybko, tylko mnie dziwi że taka firma nie ma swoich opakowań.
STP, Xeramic L.M. też nie mają , kupujesz w markecie w butelce na której jest opis. Forte jest tak samo oznaczone, ma opis itd. Opakowanie w sensie kartonik i tak wywalisz do kosza, po co generować dodatkowe niepotrzebne koszty jak masz wszystkie informacje na butelce ?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:11
Posty: 7 (0/1)
Skąd: GKA
Auto: 508 2.0 HDi 163ps

Postprzez lukaszi13 » 1 sty 2014, 18:58

Witam. Jestem właśnie po zalaniu forte i przejechaniu ponad 1000km.
Procedura wyglądała tak, że do filtra paliwa zostało zalane ok250 ml, reszta do baku plus cała druga butelka, bak na full. Cały bak wyjeżdżony przy dość dynamicznej jeździe i przy przejazdach ok 60-130km ciągiem. Następnie po wyjeżdżeniu wszystkiego następny bak i do końca. Obecnie zalałem następny.
Moje spostrzeżenia:
Generalnie nie widzę za bardzo różnicy miedzy tym jak się jeździło wcześniej a teraz.
Kupiłem forte bo miałem mały problem, a mianowicie po odpaleniu samochodu (Mazda Premacy 90KM, z przebiegiem 280tyś.) podczas mrozów zanim złapał trochę temperatury nieco przerywał przy obrotach tak od 1700.
Co prawda problem zniknął ale w tym samym czasie jak zalałem forte opukałem zawór dość mocno SPV i zmieniłem stację benzynową na ORLEN i Verva.
Nie wiem co pomogło.
Miałem natomiast pewne odczucie, że samochód nieco lepiej się zbiera na czwórce tak od 60 do 110km/h.
Poza tym dynamika przyspieszenia na piątce od 80 do 120km/h bez zmian ok 17s.
Sprawdzam jeszcze zużycie paliwa, bo jak mam wrażanie to jest trochę mniejsze. Ostatni pomiar(pełen bak i do zera) wyszedł mi jakieś 6,1l na 100km przy naprawdę dynamicznej jeździe. Zobaczymy jak będzie dalej.
Tak więc moje spostrzeżenia odnośnie Forte są raczej neutralne: NE ZASZKODZI ALE I CHYBA NIE POMOŻE.
Albo mój silnik po przejechaniu 280 tyś km. jest naprawdę w dobrej formie i więcej się z niego nie wyciśnie.
Co do odczucia tzw. miękkiej pracy silnika to raczej wrażenie i sugestia.
Pozdr.
lukaszi13
 

Postprzez Forte » 2 sty 2014, 11:42

Kolego cieszę się, że na tym Forum można pisać rzetelne komentarze. Dlatego pozwolę sobie uzupełnić Twój opis przypadku. Piszesz nie masz odczuć, że Forte pomogło.
Często stosując produkty Forte , kierowcy mylą ich zadanie, oraz zbyt dużo oczekują, najchętniej chcąc jak najmniej wydać na "jakieś" tam cudowne środki.
Środki Forte mają zadanie – skutecznie oczyścić podzespoły a nie usunąć jakąkolwiek usterkę. Bardzo często , właśnie tak się dzieje . Jednak nie dlatego że to cud. Po prostu dana usterka była w większości spowodowana zanieczyszczonymi podzespołami i ich oczyszczenie daje efekt usunięcia złej pracy silnika.
W twoim przypadku, po pierwsze, jak już chciałeś testować nasze metody, trzeba było nic więcej nie robić, a ty i zmieniłeś dostawcę paliwa i dodatkowo coś tam , ręcznie oczyszczałeś. Sam napisałeś tak de facto nie wiesz co pomogło.
Natomiast przyznajesz, że usterka została wyeliminowana !
Po drugie nie wykonałeś, zalecanej przeze mnie całej procedury Forte, która uwzględnia oczyszczenie układu zasilania paliwa, smarowania i dolotowego.

Czy silnik się bardziej zbiera, czy nie to oczywiście sprawa indywidualnych odczuć, tylko próba na hamowni mogła by coś udowodnić. Jednak 13 stron komentarzy na tym forum, w większości pozytywnych , o czymś świadczy. Myślę, że nie sposób powiedzieć, że te tysiące właścicieli Mazd i innych aut, to efekt placebo.
Nie wykonałeś pełnego oczyszczenia podzespołów, a tylko takie daje pełne korzyści. Pozostawienie zanieczyszczeń po 280 tys km w układzie smarowania i nieoczyszczonego kolektora, to w moim przekonaniu , dwa główne powody braku twoich, super pozytywnych odczuć . Za każdym razem takie czyszczenie daje silnikowi olbrzymiego kopniaka, w postaci odzyskanej mocy.
Zdjęcie oporów wewnętrznych w cylindrach oraz lepsze uszczelnienie pierścieni dało by właśnie te efekty. Nie należy też nie doceniać czystego kolektora i w konsekwencji efektu pełniejszego spalania mieszanki. Oczyszczając wtryskiwacze, otrzymałeś tylko mniej niż 50% potencjalnych korzyści.
Jeżeli chcesz sobie i innym udowodnić czy mam rację, przy najbliższej wymianie oleju oczyść układ smarowania, dodając do brudnego oleju 2 x Forte Motor Flush i do nowego oleju po wymianie 1x Forte Oil Fortifier, wykonaj oczyszczenie kolektora ssącego 1 x Forte Diesel Intake Cleaner.
Wcześniej przed czyszczeniem zrób zdjęcia jak wygląda zdjęta miska olejowa , klawiatura zaworowa i wałek rozrządu. Zrób czyszczenie i ponownie sfotografuj. Wtedy porozmawiamy, a w zasadzie jak nie poczujesz różnicy w pracy silnika to przynajmniej zobaczysz jak możne wyglądać taki oczyszczony silnik. Jest to chyba oczywiste , że czysty układ olejowy będzie pracował lepiej niż brudny, a czysty kolektor zapewni odpowiednią ilość powietrza i sposób jego dostarczenia do komory spalania.
W każdym razie bardzo dziękuje za szczegółowy opis twoich spostrzeżeń.
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez siwy-84 » 6 sty 2014, 00:32

kupiłem forte do czyszczenia wtrysków bo zaczął kopcić na czarno przy butowaniu, i po użyciu dużo mniej kopci, powiedział bym ze w normie

ale w jaki sposób środek do czyszczenia układu dolotowego wyczyści takie coś?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ja to czyściłem po demontażu i było cieżko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Forte » 6 sty 2014, 12:06

Przede wszystkim chciałbym Cie prosić o zgodę na wykorzystanie tych zdjęć.
Są super z punktu widzenia edukacji Forte.
Na zdjęciach widzimy zanieczyszczenia kolektora ssącego, powstałe głównie z powodu bardzo brudnego układu smarowania. Zrozum, że to wszystko co widzisz, to opary olejowe, które dostają się do kolektora przez system wentylacji skrzyni korbowej. ...No dobrze a skąd taki brud w układzie smarowania, jak regularnie wymieniam i stosuję dobrej jakości olej,.... zapytasz.
I właśnie dochodzimy do początku łańcucha zależności. Zanieczyszczone wtryskiwacze (nawet w małym stopniu), powodują niepełne spalanie i tworzenie się nagaru i laku w rowkach i na pierścieniach, uszczelniających cylindry. To powoduje przedmuchy do skrzyni korbowej i mamy powód zanieczyszczonego układu smarowania. Do tego wszystkiego, "mądrzy mechanicy" straszą Cię żebyś w żadnym przypadku nie czyścił układu smarowania bo przecież świetny olej ma tyle substancji oczyszczających , że nic tu nie potrzeba. – Totalna ignorancja.
To co prezentujesz można usunąć za pomocą Forte Intake Cleaner, to aerozol, który podaje się w odpowiedni sposób do kolektora, podczas pracującego silnika. Jednak nie jest to łatwa procedura. Do tego trzeba mieć doświadczenie i wiedzę jak to zrobić. Trzeba przestrzegać wszystkich zasad , określonych przez Forte , w naszym biuletynie technicznym i filmie instruktażowym.
Patrząc na te zanieczyszczenia powstaje pytanie no tak ale co się stanie z tym całym rozpuszczonym brudem i czy to jest bezpieczne dla silnika? Przecież to trafi do komory spalania?
Odpowiedź jest następująca. Podczas oczyszczania , nasz produkt reagując z zanieczyszczeniami będzie warstwa po warstwie, rozpuszczał te złogi. Im więcej ich tym dłużej. Brud będzie rozpuszczony , do postaci jednorodnej, palnej mieszaniny. Od strony chemicznej to jest ona niczym innym jak węglowodorową substancją, o składzie identycznym jak paliwo i olej. Dlatego używanie tego produktu jest całkowicie bezpieczne dla silnika. Jednak najlepiej to czyszczenie zrobić w serwisie.
Dodatkową informacją jest , to że nie ma sensu oczyszczać tego elementu jak nie zamierzasz przeprowadzić czyszczenia układu smarowania. Szkoda pieniędzy, dlatego że oczyszczony układ dolotowy , po 4-5 tys będzie wyglądał dokładnie tak samo. Tylko pełne czyszczenie, przeprowadzone jednocześnie (układ zasilania- Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner, dodany do baku, Forte Motor Flush dodany do brudnego oleju + Forte Diesel Intake Cleaner do dolotu) w całym silniku eliminuje skutki (czarny dym z układu wydechowego podczas przyspieszania, zanieczyszczenie dolotu). Tak więc niestety nie zrobisz tego przy pomocy tak dobrze , znanego i docenianego na Forum produktu( Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner) , wlewanego do baku .
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez ogien82 » 6 sty 2014, 18:54

Kolego siwy-84 po zobaczeniu Twoich zdjęć chciałem poprosić mojego kolegę Romana, aby dał Ci poradę, nie jedno już widział i wyleczył :)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez pincz » 7 sty 2014, 15:11

Cześć,
Półtora miesiąca temu zalałem forte przejechałem połowę baku w trasie resztę w cyklu mieszanym. Dużych różnic nie zauważyłem. Może trochę lepiej się zbiera i ciszej chodzi, choć to może tylko takie odczucie. Faktem jest że forte stosuje co 15tyś km więc efekt może nie być tak bardzo zauważalny.

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 21 lut 2013, 14:11
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BK 1.6 diesel

Postprzez ogien82 » 7 sty 2014, 21:28

pincz, fajnie że napisałeś co zauważyłeś, lepiej się zbiera, itp…
Forte to nie środek, co z pojemności 2.0 100 parę KM zrobi 3.0 i 200 parę KM :)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez siwy-84 » 8 sty 2014, 01:15

Forte i ogien82
to zabrudzenie bylo głównie spowodowane nie domykającym sie zaworem EGR.
czyszczenie przeprowadziłem 3 lata temu i zaślepiłem odrazu EGR i jak do tej pory dolot czyściutki

a zdjecia mozecie śmiało wykorzystywać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez darjo1 » 14 sty 2014, 17:02

To może ja dopiszę swoje wrażenia z zastosowania tego środka.
Otóż autko posiadam od lipca 2010r. i przejechałem od tamtego czasu 110kkm.
Obecnie stan licznika to 270 kkm. <glupek2>
Środek stosuję zawsze w okresie pierwszych większych mrozów.
Czy czuję jakąś zmianę po zastosowaniu Forte. Raczej nie, ale...
Po zakupie autka ani razu jeszcze nie wymieniałem podkładek pod wtryskami (spod korka nic nie dymi), jakiejkolwiek ingerencji w cokolwiek przy silniku. Regularne wymiany oleju i filtrów jak do tej pory wystarczają.
A i jeszcze spalanie – w lato średnio mieszczę się w przedziale 6,5 do 7 litrów, zima taka jaka jest obecnie to przy jeździe mieszanej i lekko ciężkiej nodze około 8 litrów.
Uważam że środek jest dobry i zamierzam go stosować nadal, a że przymierzam się do wymiany na nowszy model – stosować będę nadal. :)
Kolegę ogien82 oczywiście polecam jako sprawdzonego dostawcę.

Pozdrawiam Darek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 18:33
Posty: 12
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: Mazda 6 kombi -121 KM -05'

Postprzez ogien82 » 15 sty 2014, 08:38

darjo1 napisał(a):Kolegę ogien82 oczywiście polecam jako sprawdzonego dostawcę.
– dzięki :)

Regularne używanie preparatu sprawi, że nasze diesle będą długo nie zawodne, mój ojciec przelatał 260 tys. km Peugeotem 307 SW, 2.0 HDi 110KM, nigdy nie miał problemów z silnikiem, filtrem FAP, czyli naszym DPF, czy wtryskami, zalewał zawsze jedną butelkę po przejechaniu 20 tys. km. Samochód od samego początku jeździł tylko na paliwie Verva ON.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez czeslaw555 » 15 sty 2014, 11:29

wtrącę się do tematu paliw. Pezal ( w którym mam znajomego),przeprowadza min. analizy próbek paliw i z jakiegoś powodu jak z nimi rozmawiałem nie polecali Orlenu w przeciwieństwie do Lotosu, co pewnie wielu może zdziwić.
Artykuły które warto przeczytać :
Właściwości smarne paliwa
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i ... rnosci.pdf
Dlaczego warto czyścić układy paliwowe :) .
http://www.petrolnet.pl/Czy-wiesz,-co-z ... ,2013.aspx
Sorki że trochę nie na temat Forte. <czytaj>
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:11
Posty: 7 (0/1)
Skąd: GKA
Auto: 508 2.0 HDi 163ps

Postprzez CudownyBocianek » 18 sty 2014, 02:38

14 stron wątku a jego nazwa dalej nie poprawiona <lol>
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki